BalimoPet roestvrijstalen kattenwaterfontein review: getest en beoordeeld

In het wild halen katten het grootste deel van hun vocht uit prooien, waardoor ze doorgaans weinig dorst hebben. Huiskatten krijgen echter mogelijk niet voldoende vocht uit voedsel alleen, vooral katten die brokjes eten. Zelfs huiskatten die graag drinken, houden er misschien niet van om stilstaand water uit een kom te drinken. Dat is waar fonteinen voor huisdieren een rol spelen. Het stromende water moedigt katten aan om meer en vaker te drinken.

Bekijk op Amazon

De BalimoPet roestvrijstalen kattenwaterfontein is een schattig maar praktisch “bubbelstation” dat vers, gefilterd water biedt wanneer uw kat dat wil.

Waarom vertrouwen op Cats.com?

Als lid van het Cats.com-team en een levenslange katteneigenaar, heb ik allerlei producten uitgeprobeerd. Mijn katten hebben er geen probleem mee om uit een kom te drinken, dus het uitproberen van drinkfonteinen voor huisdieren is voor ons altijd een bijzondere traktatie.

Ik heb de BalimoPet roestvrijstalen kattenwaterfontein getest met twee van mijn volwassen katten en met mijn twee 6 maanden oude pleegkittens.

Ik maakte mezelf vertrouwd met de fontein en zorgde er tijdens het testen van een paar weken voor dat de beweringen van de fabrikant stand hielden.

Overzicht roestvrijstalen kattenwaterfontein en BalimoPet

BalimoPet kattenwaterfontein

Het merk BalimoPet ontstond rond 2020 als online verkoper van roestvrijstalen en automatische drinkfonteinen voor huisdieren.

Het roestvrij staal zorgt voor een schoon en hygiënisch drinkoppervlak, en deze fontein is voorzien van filtratie om onzuiverheden te verwijderen, samen met een morsvrij ontwerp en een ultrastil pompsysteem.

BalimoPet roestvrijstalen kattenwaterfontein Kenmerken

BalimoPet roestvrijstalen kattenwaterfontein Kenmerken

De fonteinkom bevat 74 ounces water en heeft een minimum- en maximumvullijn, samen met een doorzichtige frontstrip zodat u het waterniveau kunt controleren (inclusief een blauw licht dat het gemakkelijker maakt om te zien).

De fontein is uitgerust met een actief koolfilter, dat katoenlagen, actieve kool en ijzerhars bevat die een drievoudig filtersysteem vormen.

Er werden twee extra koolstof- en sponsfilters meegeleverd, die je ook afzonderlijk kunt kopen. De fontein wordt elektrisch aangedreven, heeft een USB-adapter en is gemakkelijk schoon te maken.

De fontein is erg stil: ik kon het water horen borrelen, maar er is geen constant zoemen of zoemen (behalve wanneer de kom bijna of helemaal leeg is). Het watervaleffect is subtiel, maar sterk genoeg om de aandacht van een kat te trekken. De kom is stevig en we hebben geen last gehad van kantelen of morsen van water.

Het water blijft ongeveer een week vers en we hoefden het slechts om de twee tot drie dagen bij te vullen.

Het enige probleem dat we hadden was dat onze oudere kat over het fonteinstuk leunde om te drinken, waardoor haar nek nat werd, maar dat was haar probleem, niet die van de fontein.

Deze fontein is een beetje ouderwets, zonder app om de waterinname van uw kat bij te houden. Als je echter, zoals ik, altijd merkt dat je kat drinkt, is een app waarschijnlijk niet essentieel.

Wat we leuk vinden:

• Roestvrij staal zorgt voor een schoon en hygiënisch drinkoppervlak
  • Gemakkelijk op te zetten
  • Het watervaleffect is subtiel maar aantrekkelijk
  • Stille werking
  • Gemakkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken (en is vaatwasmachinebestendig)

Wat we niet leuk vonden:

• Beschikt niet over een app voor het monitoren van de waterinname
  • De bovenkant is voor uitbundige katten gemakkelijk af te kloppen
  • Hoewel er 230 ml water in kan, is hij misschien te klein voor huishoudens met meerdere katten, wat betekent dat het een beetje druk kan worden en dat hij vaker moet worden bijgevuld
  • Het instructieboekje is niet erg duidelijk, maar er zijn een paar video’s in de Facebook-winkel van BalimoPet die heel gemakkelijk te volgen waren

Wat vonden onze testkatten ervan?

BalimoPet-fontein

Ik heb geen stopcontact in de buurt van de vloer in mijn keuken, dus heb ik de fontein in mijn eetkamer geplaatst. Toen het eenmaal was opgezet en draaide, bracht ik de katten langs om het te bekijken. Niemand van hen was er bang voor, maar er was enige aarzeling om het te gebruiken omdat het iets nieuws en vreemds was.

Mijn 2-jarige kat rende er meteen voor weg, maar uiteindelijk kreeg ze het onder de knie. Mijn oudere kat keek er een paar seconden naar en begon toen onmiddellijk te drinken. Zij is degene die er het meest gebruik van maakt. Het duurde even voordat de kittens het doorhadden, maar toen ze dat eenmaal doorhadden, genoten ze ervan ervan te drinken. Na een paar dagen gebruikten alle katten het en ik merkte dat ze allemaal meer dronken.

Mijn katten hebben nog steeds toegang tot hun waterbakken in de keuken, maar met vijf katten in huis en de zomerhitte is het handig om nog een waterbron te hebben.

Wat vinden klanten van de BalimoPet RVS Kattenwaterfontein

Het merendeel van de klantbeoordelingen was positief. De belangrijkste klachten gingen over het formaat (te klein) en dat de bovenkant er gemakkelijk af te kloppen was voor katten, waardoor er een grote puinhoop ontstond.

Positieve beoordelingen

Ik aarzelde om een ​​waterfontein voor mijn kat te kopen omdat ik geen zin had in het onderhoud, maar deze fontein maakt het zo gemakkelijk. Het is gemakkelijk schoon te maken en gemakkelijk weer in elkaar te zetten als je klaar bent met schoonmaken. Hij is ook erg stil en dankzij de lichtfunctie die het waterniveau aangeeft, weet je gemakkelijk wanneer het tijd is om bij te vullen. -Milagros Ramos op Amazon

Mijn kat is er dol op! Ze houdt van drinkwater vanwege de fontein. Super eenvoudig in te stellen en heeft een mooie constante doorstroming. Ik heb er geen problemen mee gehad. -Evelyn Martinez

Negatieve beoordelingen

Begrijp me niet verkeerd, het product is geweldig. Er moet echter een manier zijn om het deksel vast te zetten. Mijn katten zijn gek en ze bleven het deksel eraf slaan en er een puinhoop van maken. Uiteindelijk moest ik alles verwijderen en de bodem gewoon als een gewone waterbak gebruiken. Als ik dat niet had gedaan, zou de motor/filter volledig kapot zijn geweest. -Lisa op Amazon

Ik wou dat het een beetje groter was, maar het is een geweldig product. -Kris op Amazon

Vergelijkbare merken kattenfonteinen

Op zoek naar andere kattenfonteinen vergelijkbaar met de BalimoPet RVS Kattenwaterfontein? Bekijk enkele van onze andere beoordelingen.

• Petlibro Dockstream 2 slimme draadloze waterfonteinrecensie
  • Petlibro Dockstream Smart Fountain-recensie
  • 17 beste kattenwaterfonteinen in 2026 – en we hebben ze allemaal getest