Niet iedereen heeft betrouwbaar internet of mobiel internet, maar we willen allemaal onze katten veilig houden! Marco Polo lost dit probleem op voor kattenouders die op het platteland wonen, en voor degenen die met hun kat op vakantie willen of wandelen.
Terwijl de meeste kattentrackers afhankelijk zijn van GPS of Bluetooth, gebruikt de Marco Polo kattentracker een op zichzelf staand systeem, waarvoor geen GPS, WiFi of mobiele service nodig is. Het presteert goed en kan een kat tot op drie kilometer afstand detecteren.
Laten we de voor- en nadelen van het Marco Polo-volgsysteem eens doornemen om te zien of dit de juiste keuze is voor u en uw kat.
Waarom vertrouwen op Cats.com?
Hier bij Cats.com kopen en testen we zelf producten en geven we eerlijke, grondige beoordelingen. Hierdoor kunnen wij producten aanbevelen die echt werken voor kattenouders.
We hebben de afgelopen twee jaar meer dan vijftien kattentrackers getest, waarbij we hebben gekeken naar zaken als efficiëntie, batterijduur en kattencomfort. We hebben ontdekt dat de Eureka-kattentracker het beste is voor mensen in landelijke gebieden, vooral op plaatsen zonder betrouwbare mobiele service of wifi.
Merkoverzicht Marco Polo

Bekijk op Amazon
Marco Polo is een bedrijf dat volgsystemen maakt voor huisdieren en drones. Hun doel is om duurzame trackers te maken met een lange batterijduur, zodat je voldoende tijd hebt om je verloren kat terug te vinden. Omdat hun volgsystemen op zichzelf staan, heb je geen toegang nodig tot GPS, WiFi of mobiele netwerken.
Marco Polo Cat Tracker-functies
De kattentracker van Marco Polo wordt geleverd in twee delen: de locator, die u bij de hand moet houden om uw kat te vinden, en de trackingtag, die aan de halsband van uw kat wordt bevestigd. Beide moeten vóór gebruik worden opgeladen.
Zodra alles is opgeladen, plaatst u eenvoudig de trackingtag in de hoes en bevestigt u deze aan een afgescheiden kattenhalsband met behulp van de klittenbandstrips (die vervolgens op maat kunnen worden geknipt). De locator werkt zonder GPS, WiFi of mobiele service en gebruikt een pijl op het scherm om u in de richting van uw huisdier te wijzen. Je ziet ook een roos met een percentagebereik om aan te geven hoe dicht je bij je kat bent, waarbij hogere percentages betekenen dat je dichterbij komt. In de volgmodus piept de kabelzoeker één tot drie keer per vijf seconden. Eén pieptoon betekent dat u verder weg bent, terwijl drie pieptonen betekenen dat u dichtbij komt.
Het Marco Polo-systeem volgt huisdieren op een afstand van maximaal drie kilometer in open gebieden, maar op ruw terrein of als er obstakels in de weg staan, moet u mogelijk dichterbij komen. Als uw huisdier verder dan drie kilometer verwijderd is, raadt Marco Polo aan rond te rijden totdat de tracker op de locator verschijnt.
Ook kunt u een veiligheidsbereik instellen en gewaarschuwd worden als uw kat buiten die afstand afdwaalt, zodat u hem direct kunt opsporen. Als uw kat blijft wegrennen wanneer hij wordt gevonden, gaat de batterij van de trackingtag tot zes weken mee, waardoor u voldoende tijd heeft om hem te vangen. U kunt ook maximaal drie huisdieren volgen met één locator, met extra trackingtags die afzonderlijk worden verkocht.
Hoewel de Marco Polo duurder is dan veel apparaten die nieuwere technologie gebruiken, zoals GPS-tracking, is het ook een eenmalige aankoop zonder abonnementskosten. Zodra u zelfs maar een jaarabonnement afsluit, wordt de prijs gelijk. Na enkele jaren kost de Marco Polo veel minder dan de meeste GPS-trackingapparaten.
Wat we leuk vinden
- Volg uw kat overal, zelfs in landelijke gebieden zonder wifi of mobiele service
- De installatie is eenvoudig en het volgsysteem is gemakkelijk te gebruiken
- De trackingtag heeft een batterijduur van maximaal zes weken, met indicatoren op de locator zodat u weet wanneer opladen nodig is
- Volg maximaal drie huisdieren met één locator (met extra trackingtags afzonderlijk verkrijgbaar)
- Betaal alleen voor de tracker zelf, zonder extra abonnementskosten
Wat we niet leuk vinden
- Het vinden van een kat kan lastiger zijn op ruw terrein of met obstakels op uw pad, en de tracker moet mogelijk veel dichter bij uw kat komen voordat hij deze kan lokaliseren
Wat vonden onze testkatten ervan?
Hoewel ik aanvankelijk geïntimideerd was door de Marco Polo-tracker, bleek deze uiteindelijk heel eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Omdat ik mijn katten niet zonder toezicht naar buiten laat gaan, moest ik het via andere methoden testen. Dus nadat ik een paar minuten de tijd had genomen om erachter te komen hoe het volgsysteem werkte, liet ik een familielid zich rond het huis en buiten verstoppen en de halsband vasthouden, zodat ik ze kon opsporen alsof ze een verdwaalde kat waren.
De tracker wees me elke keer in de goede richting, hoewel hij me natuurlijk niet door gangen kon wijzen of me rond aangrenzende huizen kon leiden. Dit betekende dat ik mijn eigen oordeel moest gebruiken om te komen waar het mij vertelde te gaan, maar het was niet moeilijk. Als uw kat zich echter op een onbekende plek heeft begeven en er grote obstakels op uw pad staan, kan ik begrijpen dat het vinden ervan een veel grotere uitdaging kan zijn. Toch zou het je een plek geven om te beginnen, zodat je niet blindelings aan het zoeken bent.
Als onderdeel van het testen heb ik de halsband ook bij mijn katten uitgeprobeerd, en zelfs de kleinsten leken zich geen zorgen te maken over het gewicht of de grootte van de tracker. Mijn katten associëren halsbanden en tuigjes echter wel met naar buiten gaan of lekkers krijgen. Degenen die niet gewend zijn om regelmatig een halsband te dragen, kunnen een moeilijkere aanpassingsperiode hebben, zoals bij elk draagbaar item.
Over het algemeen denk ik dat de kattentracker van Marco Polo goed werk levert bij het opsporen van verloren katten. Zoals bij elke kattentracker is het geen vervanging voor verantwoord kattenbezit en toezicht op uw kat buitenshuis. U kunt het het beste gebruiken als reserveplan voor het geval uw kat per ongeluk het huis uit sluipt of uit zijn tuigje ontsnapt.
Het is ook vermeldenswaard dat bij katten alleen afgescheiden halsbanden mogen worden gebruikt, omdat ze vaak klimmen en zich verstoppen onder struikgewas. Halsbanden zonder breeksluitingen kunnen aan voorwerpen blijven haken, waardoor verstikkingsgevaar ontstaat. Hoewel een afgescheiden halsband in deze gevallen het leven van uw kat kan redden, kan het er ook toe leiden dat u alleen de halsband aantreft en niet de kat. Nogmaals, dit is geen probleem met de Marco Polo-tracker, maar met kattentrackers in het algemeen.
Wat vinden klanten van de Scout Smart Pet Camera?
Positieve beoordelingen
“Ik woon in een bergachtige vallei waar geen mobiele service is, een vage GPS en mijn kat loopt dagelijks vrij rond. Ik kon mijn kat bijna anderhalve kilometer verderop volgen in dicht bos.” Mike recenseert op Amazon.com
“Ik kan dit systeem ten zeerste aanbevelen. Ondanks dat het oudere technologie gebruikt, werkt het perfect. Mijn man, die een techneut is, twijfelde aanvankelijk omdat hij GPS-technologie wilde gebruiken. We hebben het Marco Polo-systeem de afgelopen maanden echter elke dag gebruikt om onze kat te lokaliseren en het heeft 100% gewerkt.” Jen recenseert op Amazon
Recensenten benadrukken de lange batterijduur van de tracker en zijn vermogen om in landelijke omgevingen te werken, zelfs met dikke struiken of oneffen terrein. Sommigen zeggen wel dat er een leercurve is, vooral op oneffen terrein of als er grote voorwerpen in de weg staan. Veel recensenten merken op dat de tracker prijzig is, maar de kosten waard is, vooral omdat er geen abonnementsservice voor nodig is.
Negatieve beoordelingen
“Wij zijn archeologen die in het veld voortdurend GPS gebruiken. Ondanks talloze pogingen slaagden we er niet in om onze hond hiermee te volgen of te lokaliseren. Hij was twee dagen verdwaald. We moesten een helikopter inhuren en vrienden en collega’s over de velden laten lopen om hem te vinden.” Susan Osako recenseert op Amazon
“Mijn kat is een kater van 13,5 pond – hij is jong, sterk en heeft een zeer solide bouw. Hij is niet enorm, maar zeker groter dan de gemiddelde kat. Desondanks kon ik geen manier vinden om dit voor hem te laten werken – het is gewoon een grote steen onder zijn kin.” Thomas Salvato recenseert op Amazon
Het merendeel van de negatieve recensies was te wijten aan technische problemen, zoals oplaadproblemen of het feit dat de tracker het vermiste huisdier niet kon vinden. Een paar recensenten merken op dat tegen de tijd dat de tracker hen in de goede richting kon wijzen, hun huisdier al in zicht was. Sommigen zijn ook van mening dat de halsband te groot is voor katten.
Vergelijkbare Cat Tracker-merken
Op zoek naar andere kattentrackers vergelijkbaar met de Marco Polo kattentracker? Bekijk enkele van onze andere beoordelingen.
-
- Tractive GPS Cat Tracker Review (we hebben het getest)
- Findster Duo + recensie