Kleintje niet in orde?

Gestart door Annika, september 03, 2006, 13:26:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

sinds gister trilt hij veel, beide vleugeltjes hangen dan wat af, hij slaapt op twee pootjes maar wel met koppie in de nek.
zit ook af en toe wat bol, reageert regelmatig 'niet' als je voor de kooi staat of een van de anderen naast hem gaat zitten, dus nu heb ik hem net apart gezet, hallogeenlamp boven een gedeelte van de kooi (ik heb zo'n apart peertje maar geen lamp waar ie in kan, hoe dom) en over de rest een wit laken (voor het geval hij beestjes heeft)
Is het morgen niet over dan gaan we naar vogelarts in Zelhem.

Hij valt regelmatig hard van zijn kooi (kan echt nauwelijks meer vliegen), dus ik vrees voor hersenbeschadiging :( maar ik kan hem toch ook niet altijd alleen zetten? Hij roept nu ook naar de rest en de kooi dicht als Joey en Kip eruit zijn kan ook niet want die willen vanzelf weer terug  :'(

hij is trouwens ook weer in de rui, ik voel allemaal pennen, dus misschien is dat wel het enige, maar zekere voor onzekere.

Groetjes een toch wel bange Annika  :(



Annika



hier zie je dat zijn ruggetje/achterkant wat bol lijkt te staan

Hij eet overigens gewoon nu en roept steeds de anderen ...

Sonja

Hoi Annika,

He wat naar nou, dat Kleintje zich niet zo lekker voelt. :(

De rui vergt ook veel van een parkietje, maar het zou toch niet zo moeten zijn, dat parkietjes daar echt ziek van zijn.
Trillen duidt meestal op pijn.
Eet hij wel goed? En hoe ziet de ontlasting eruit?
Geef hem maar wat extra vitaminen (maar dat doe je vast al  ;)), en wat roosvicee door zijn drinkwater.

Warmte is in ieder geval prima, en ik vind het een hele goede beslissing van je, om het zekere voor het onzekere te nemen, en morgen even de dierenarts naar hem laat kijken! ;D

Hopelijk valt het allemaal mee, ik zal voor je duimen! ;)
Hou je ons op de hoogte?

Sterkte en beterschap voor Kleintje.

Groetjes, Sonja.

Annika

dank je wel voor je snelle berichtje  ;D

Hoe vind jij persoonlijk de foto? Ziet er wel wat vreemd uit he? Als ik andere foto's kijk heeft ie trouwens volgens mij altijd wat bol ruggetje, maar zo erg ... ? Misschien foto's naast elkaar zetten om te vergelijken.

Hij eet goed zoals ik in vorige berichtje onder de foto schreef, dus dat is een voordeel.
Poepjes heb ik nog niet kunnen bekijken, lastig met 4 stuks in 1 kooi, maar dat kan nu dus wel.

Ik ga zo in ieder geval de grote kooi ook een goeie schoonmaakbeurt geven en verder is het vandaag afwachten.
Hij heeft nu wel praatjes, dus ik denk dat het hopelijk allemaal mee zal vallen!

Parkieten-Freak

Wat naar Annika, maar ik zou morgen met Kleintje naar de dierenarts gaan.
Toch even laten kijken wat er aan de hand is, want hij zit inderdaad wat bol en de vleugels hangen af.
Beter even het zekere voor het onzekere nemen!
De warmtelamp is altijd goed, zeker als Kleintje er lekker onder gaat zitten! ;)


Annika

Citaat van: Parkieten-Freak op september 03, 2006, 13:46:40
Wat naar Annika, maar ik zou morgen met Kleintje naar de dierenarts gaan.
Toch even laten kijken wat er aan de hand is, want hij zit inderdaad wat bol en de vleugels hangen af.
Beter even het zekere voor het onzekere nemen!
De warmtelamp is altijd goed, zeker als Kleintje er lekker onder gaat zitten! ;)

eh ja, daar zeg je zo wat, blijkbaar vindt ie het niet nodig ofzo  ??? :'(

Ingrid

Hè Annika, nu jij met een ziek vogeltje :(. Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers.
Beterschap!!!

Meltjuh

Sterkte Annika
Zal voor je duimen dat alles goed is met Kleintje!

Annika

ik weet het echt even niet meer hoor, ben ik gewoon overbezorgd?  ::)

Vanmiddag Kleintje weer meerdere keren zijn pootje in zien trekken in rust, echt slapen doet hij niet sinds hij alleen in een kooi zit. Roepen over en weer, kletsen, eten, het gebeurt gewoon allemaal.
De poepjes zijn niet heel stevig, maar zeker geen diarree (groen met duidelijk wit erin wel in een ronde vorm, maar gewoon iets dunner dan anders)
Alleen het trillen met de vleugeltjes zie ik nog wel en ook zijn ruggetje (of alleen de veertjes) bol.
Verder is hij echt in de rui, want op en om zijn hele kopje voel je de pennen zitten.

Ik zit zwaar te twijfelen of ik hem weer terug bij de rest zal zetten omdat ie zich nu volgens mij ontzettend alleen voelt :(

Owh ja, als je een witte doek/laken over de kooi legt en een parkietje heeft beestjes, zou ik dat dan nu (ruim 6 uur later) al moeten zien? Het laken is nu nog geheel schoon gelukkig.

Groetjes Annika

budgie

Ha Annika,
Als je twijfels hebt m.b.t. bloedmijt of vogelmijt, zet dan voor de zekerheid roofmijten in. Dit kan helemaal geen kwaad voor je vogels. Als je geen parasitaire mijten in huis hebt, verdwijnen de roofmijten vanzelf.
In een ander topic staat waar je de rovers kunt bestellen. Bij het bedrijf met de naam Refona.

karin v h

Ik kan bij het zoekprogramma niets vinden over 'mijten'. :-\
Is het zo dat als 1 vogel 'mijt' heeft dat de andere vogels het dan ook hebben?
Ik heb in het verleden ook een parkietje eens apart gezet i.v.m. ziekte-klachten uiteindelijk knapte hij weer op toen hij bij de andere in de kooi zat. Het is uiteindelijk een gezelschapsdier. En als ik Annika zo hoor dat zij zelf ook twijfelt moet ze zeker haar gevoel volgen.
Sterkte met het Kleintje.
Groetjes karin


budgie

Als één vogel last heeft van mijten, krijgen de andere vogels die in hetzelfde verblijf zitten, er gegarandeerd ook mee te maken als het probleem niet onmiddellijk wordt aangepakt.

karin v h

Dus als ze altijd bij elkaar in 1 kooi hebben gezeten hebben de andere vogels het ook al!
Al is het misschien alleen nog niet tot uiting gekomen. :-\
Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Het is mij ook niet duidelijk hoe mijten ontstaan. Komt dat door slechte hygiene of is dat een andere oorzaak.
Groetjes karin

budgie

Citaat van: Annika op september 03, 2006, 13:46:04
Als ik andere foto's kijk heeft ie trouwens volgens mij altijd wat bol ruggetje, maar zo erg ... ? Misschien foto's naast elkaar zetten om te vergelijken.

Als ik Sjakie zo zou zien zitten als het parkietje op jouw foto, Annika, zou ik me niet ongerust maken. Sjakie zit regelmatig met een bol, of liever gezegd 'rond' ruggetje. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vogeltje er doorgaans bij zit en ik bekijk het ook slechts van een afstand op een plaatje ..... maar hij maakt m.i. geen zieke indruk. Echter: jouw foto is een momentopname en ik ben geen vogelarts. Als je blijft twijfelen, is de enige bij wie je zekerheid kunt krijgen, een goede dierenarts.

Sonja

Hoi Annika,

Als je het niet vertrouwt, zou ik voor alle zekerheid morgen even langs de dierenarts gaan.
Het is natuurlijk te hopen dat er niet aan de hand is met Kleintje, maar dan ben je in ieder geval (hopelijk) wat gerustgesteld.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes en sterkte.
Sonja.

Ingrid

Hoi Annika,

Ik begrijp jouw twijfel, zo zat ik vorige week met Blizzard. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik Blizzard er zieliger bij vond zitten dan Kleintje.
Ik heb voor de zekerheid de poepjes laten onderzoeken van mijn beide vogels, ondanks dat Blizzard al snel weer de oude was. Net als jij had ik, achteraf, het gevoel overbezorgd te zijn. Kijk het morgenvroeg eens aan, twijfel je dan nog zo sterk dan zou ik naar de dierenarts gaan.
Ik heb Blizzard trouwens wel bij Luna gezet toen ik zag dat ze dat heel graag wilde. Met andere woorden ik heb haar de keus gelaten, of in het ziekenkooitje of in de grote kooi bij Luna te gaan.
Je kunt het proberen Kleintje bij de anderen te zetten en zie je dat Kleintje dat niet prettig vindt dan kun je hem weer apart zetten.
Beterschap en hopelijk is Kleintje weer snel de oude!

Groetjes, Ingrid

Annika

ik heb Kleintje weer bij de anderen gezet, nu slaapt ie tenminste. In de andere kooi was ie constant wakker, dat kan zeker niet gezond zijn.
Hij slaapt met koppie in de veren en op 1 pootje, dus netjes zoals het hoort  :)

Caradow

Zoals ik het lees klinkt het alsof hij een zware rui heeft, in die zin, dat hij er deze keer wat meer last van heeft. Mocht hij morgen weer zo eng erbij zitten dan natuurlijk naar de dierenarts, maar het klinkt alsof het gelukkig allemaal meevalt.

en ach, er is niks mis met een beetje overbezorgdheid toch?

Coco zit trouwens heel af en toe ook wel eens zo rond met haar ruggetje, een beeld wat versterkt word door het laten hangen van de vleugels.

karin v h

Hallo Annika,
Ik denk dat alle parkietjes op zijn tijd wel bol zitten. Mijn kleintje Jippie zit ook zo nu en dan bol en laat hij zijn vleugeltjes hangen. Ik denk dan hij is jong en hij is moe en een paar uur later zit hij weer wel goed er gebeurd ook zoveel voor zo'n klein vogeltje.
Hou Kleintje maar goed in de gaten.
Leuke naam Kleintje alleen als hij 10 jaar is, is hij niet meer zo klein ;) en als hij kleintjes gaat krijgen ook niet meer!
Groetjes karin

Annika

hij heeft 8 kleintjes op de wereld gezet, wordt begin volgend jaar 3, maar toch is ie nog onze Kleintje hoor  :-X 

Ik denk echt dat ik gewoon overbezorgd ben, want tenslotte als hij een hersenbeschading oid zou hebben dan had ie zijn koppie scheef gehad, van de stok gevallen of dat soort dingen en dat terwijl hij gewoon op 1 poot met de kop in het verenpak zit.

Groetjes Annika