Kleintje niet in orde?

Gestart door Annika, september 03, 2006, 13:26:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Annika,
Wees blij dat zij weer met haar koppie in het verenpak zit en op 1 pootje. Dit zijn voor mij altijd tekenen dat het goed gaat.
Ze zeggen wel vaak dat je ze apart moet zetten maar dat vinden ze vaak helemaal niet leuk.
Hou haar maar even goed in de gaten en vertroetel haar nog maar een beetje.
Groetjes karin

Chicowen

Wat naar dat Kleintje zich niet zo lekker voelt, maar wel een goed teken dat ie weer op 1 pootje slaapt.
Heel veel sterkte in ieder geval en het is gewoon even afwachten.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Kleintje heeft volgens mij geen hersenbeschadiging. Het niet kunnen vliegen heeft waarschijnlijk andere oorzaken.

Als Kleintje morgen nog steeds trilt met de vleugels, ga dan naar de dierenarts. Parkieten zijn goede toneelspelers: ze zullen zolang mogelijk hun best doen om de schijn van "niet-ziek zijn" op te houden.
Annika, jij kent Kleintje het beste. Als jij denkt dat hij niet goed in zijn velletje zit, dan heb je waarschijnlijk gelijk.
Neem het zekere voor het onzekere, liever een keer voor niks naar de dierenarts, dan één keer te laat.



Annika

vandaag nog steeds trillen met vleugeltjes en het afhangen (de anderen dragen ze netjes op de rug met de punten bijna tegen elkaar aan)
Ik heb de dierenarts gebeld en we kunnen tussen 18u en 19u in het open spreekuur komen. Toen ik vertelde van het trillen en afhangen zei hij nml : direct komen (nou ja vanavond dus)

Ik zit overigens nog te twijfelen of ik alleen Kleintje mee zal nemen, of bijv ook Vledder (Kip zit er prima uit, Joey is weer vreselijk in de rui maar zo te zien verder kerngezond, Vledder ziet er niet slecht uit hoor, maar het is in eerste instantie Kleintje's vrouwtje en ook qua vliegen heeft ze soms wat problemen : tegen dingen opvliegen)

Hier wat duidelijkere foto's om te laten zien wat ik bedoel met Kleintje, hoop dat het mag.



PS. Ik ben wel heel blij dat HIJ  ;) gewoon eet, door de kooi van stok naar stok springt, klimt in de tralies, kroelt met Kip etc, maar toch is het gewoon niet zoals het hoort te zijn.

@ Anneke : ik denk inderdaad ook niet meer aan hersenbeschadiging, daar zijn de symptomen anders voor. Het niet kunnen vliegen is iets dat ik meteen vanavond aan kan kaarten!!!

Meltjuh

Een goede beslissing om toch even naar de dierenarts te gaan Annika.

En duim nogsteeds voor je (en voor Kleintje) dat er niks aan de hand is

Chantalleke

Annika, ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen om naar de dierenarts te gaan.  ;D
Want op de foto vind ik dat je heel duidelijk kunt zien dat Kleintje een 'vreemde' houding heeft. Zoals je zelf al aangeeft houden parkietjes de punten van de vleugels altijd tegen elkaar aan. En dat doet Kleintje nu heel duidelijk niet  :(
Wie weet valt het allemaal heel reuze mee en wordt dit alles 'gewoon'  veroorzaakt door de rui die nu net even wat heviger is dan anders, of heeft hij een verkoudheidje onder de leden of zoiets.

Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts je vanavond kan vertellen. Veel sterkte!

Safrena

Hey Annika

Wat erg dat het niet zo goed gaat met kleintje :-\

Vind het een hele goede keuze van je om met hem naar de dierenarts te gaan ;)
Het niet vliegen of moeilijk vliegen kan komen door zijn rui, maar het is inderdaad heel goed om het toch nog maar even te vragen aan je arts

Veel sterkte en beterschap voor Kleintje

vele groetjes

ps hou je ons op de hoogte

Annika

het niet vliegen is overigens al heel lang zo.

In het begin vloog hij vaak rond met Vledder (de anderen waren er toen nog niet)
Helaas is dat ook wel eens 'mis' gegaan en vlogen ze ergens tegenop (kast, muur  :()
Ze hebben toen een tijdje in de kooi gezeten, blijkbaar geen interesse om eruit te gaan en daarna bleek Kleintje ineens vrijwel niet meer te kunnen vliegen.
Toen de jongen van hun eerste nest uit het blok kwamen vloog ie wel weer even een beetje mee, dat was erg gek, maar daarna was het helemaal over en nu kan hij dus alleen nog maar schuin naar beneden vliegen.
Zoals ik al zei valt hij regelmatig van de kooi, zonder dat hij dus ook maar moeite doet om te vliegen  :o :( :'(  maar hem apart zetten lijkt me echt geen optie omdat hij gewoon niet zonder zijn zoon en vooral twee vrouwen kan  ::)

budgie

Op deze linker foto is de situatie beter te beoordelen. De houding van je parkietje is inderdaad abnormaal.
Op de rechter foto zit het vogeltje ook 'zorgelijk' te kijken. Je hebt er goed aan gedaan een afspraak te maken bij de dierenarts. Ik hoop dat er een juiste diagnose kan worden gesteld en, nog meer, dat er een behandeling mogelijk is!

maartje

jemig zeg,
eerlijk gezegd, ik heb Kleintje beter gezien. Hij is natuurlijk klein waardoor bol zitten meer opvalt, omdat je dan echt een bolletje hebt (in tegenstelling tot Joey) maar dit baart mij ook zorgen. Zijn vleugels hangen wel echt anders dan anders, ik snap volkomen dat je je zorgen maakt. Niet dat ik je parkieten door en door ken en de wijsneus wil uithangen hier, maar zo heb ik Kleintje nog niet zien zitten, en ook voor jou gerustheid zou ik naar de da gaan.
Heel veel sterkte meis,
maartje

Ingrid

Hoi Annika,

Ik sluit mij aan bij de rest, op deze foto is heel goed te zien dat de vleugels afhangen. (En natuurlijk mag je een foto plaatsen, het verduidelijkt toch je vraag ;) ).
Verstandig dat je naar de dierenarts gaat, hopelijk is het niets ernstigs!

Groetjes, Ingrid

karin v h

Hallo Annika,
Ja, ik sluit mij bij de rest aan.
Alleen de vraag of je een ander parkietje mee moet nemen is volgens mij niet beantwoord. Ik zou het doen, dan is hij niet zo alleen. Ik heb het ook vaak gedaan als ik naar de dierenarts ging, dan nam ik er eentje mee voor de gezelligheid voor onderweg.
Sterkte.
We horen het straks vast wel van je hoe het gegaan is.
Groetjes karin

Annika

als ik het voor de gezelligheid en anti-stress doe kan ik beter Kip meenemen, aangezien hij daar nu helemaal wild van is (zelfs nu probeert hij nog indruk op haar te maken  ::))

Maar Vledder is eigenlijk zijn eerste vrouwtje, even oud, heeft soms wat moeite met vliegen (lijkt wel een slagschip als ze langskomt, ze is ook flink gezet zeg maar  ;))

Als ik kijk wie er na Kleintje het slechtst uitziet is het Joey, maar dat is volgens mij echt alleen maar rui, want die vliegt en doet en je ziet buiten een rommelig dik verenpak geen gekke dingen.

karin v h

Hoi Annika,
Ik zou er geen meenemen die ook in de rui is. Maar als je nog eentje hebt die ook niet helemaal lekker is heb je 2 parkietjes in 1 consult. Vraag je gewoon terloops hoe het kan dat zij zo slecht vliegt.
Doe ik ook nogal eens, komen voor de een en vragen wat de ander heeft.
Succes vanavond ik zal aan je denken.
Groetjes karin

Annika

we gaan over zo'n 20 min., ben eerlijk gezegd toch behoorlijk nerveus  :'(
Heb Kleintje even geleden al apart gezet, ik vervoer hem maar gewoon in de kooi, zodat de dierenarts ook zonder vastpakken al kan zien wat ik bedoel.
Ik denk dat ik Vledder er toch maar gewoon bijzet, alhoewel die dus niet altijd even lief is (bitchy behalve als ze 'kindjes wil maken'  ::)
Dat zijn ook de twee die tot nu toe mijn 'broedkoppel' is, dus lijkt me het slimst om te doen.
Momenteel zit Kleintje trouwens weer ontzettend te roepen naar de rest  :(

Groetjes en tot straks ...  :'( Annika en co

Sonja

Heel veel sterkte Annika!
Ik zal voor je duimen hoor, en hopen dat het allemaal mee zal vallen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.
en een knuffel voor Kleintje. :-*

Annika

hier zijn we dan weer.

We hebben vitamine B meegekregen waarvan ik 2 druppels per dag moet geven aan Kleintje, of gewoon in het bekje of op wat voer (ik denk toch dat bekje, hoe vervelend is, het verstandigst is)
Dit is goed voor de spieren en het centraal zenuwstelsel.
De dierenarts hoopt dat 2 weken genoeg is om Kleintje zich weer beter te laten voelen, mocht het niet aanslaan dan is er vermoedelijk niets aan te doen. De dierenarts denkt dan aan een beschadiging of bloeding in het centraal zenuwstelsel of de hersenen, door het vele vallen  :( :'(

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

 ??? Beschadiging door het vele vallen? Ik had eerder verwacht dat het niet vliegen onstaan zou zijn door een tekort zou zijn in de voeding (een tekort aan b vitaminen kan inderdaad problemen geven met zeuwen/spieren). Overgewicht zou ook kunnen, maar Kleintje is niet te dik. Laten we hopen dat de vit B aanslaat!


Meltjuh

Gelukkig niets heel ernstigs Annika. Hopen dat de vitamine aanslaan en dat Kleintje snel weer beter word!

budgie

Misschien een beetje vergezocht, maar ik zit te denken aan beri beri, veroorzaakt door gebrek aan vitamine B1.
Ik heb weleens iemand horen zeggen dat zijn duif dit had. Je hebt hierbij ook te maken met een soort verlammingsverschijnselen, die na toediening van deze vitamine op wonderbaarlijke wijze snel verdwijnen.