Kleintje niet in orde?

Gestart door Annika, september 03, 2006, 13:26:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Weet je wat de pest is met druppels geven recht streeks in het bekje:
Als je het niet nauwkeurig doet en je zet je parkietje meteen in de kooi dan spuugt hij bijna alles in het rond en heeft uiteindelijk maar een halve dosering binnen gekregen.
Je moet hem echt even vast houden en lekker onder zijn snaveltje aaien zodat het zakt. (dit was een tip van een dierenarts!).
Ja die schilfers weet ik niet, kan het zijn dat het enorm droog is in jouw woning? Ik heb het volgens mij ook wel eens gehad maar dat is vanzelf overgegaan anders had ik het vast nog wel geweten?
groetjes karin

Safrena

Hey Annika

Is kleintje in de rui of net in de rui geweest?
Ik merk ook goed bij Poeken als ze in de rui is en net uit de rui is heel veel schilfertjes in en op de veertjes heeft.

Meestal doet een lauw badje dan wonderen en zijn de schilfer zo goed als verdwenen.

Vele groetjes en beterschap voor kleintje

Annika

zou ik Kleintje nu wel mogen badderen? Ik geloof niet dat ie een infectie heeft ofzo, dus in principe lijkt het me geen kwaad kunnen.
Hij lijkt inderdaad wel weer iets in de rui, vooral zijn koppie.

Karin, nogmaals bedankt voor de tip, ik zal het zeker in de gaten gaan houden  ;) ik vind het al moeilijk om te zien of ik 2 druppels erin krijg, dus dan moet ie zeker niet in het rond gaan kwatten  :-X

Safrena

Hey Annika

Zou toch wachten met kleintje in een lauw  badje te doen tot hij weer helemaal in orde is ;)

Vele groetjes

Annika

hoe dan ook krijgen ze zaad, trosgierst, ei-krachtvoer papje (wanneer ze het willen eten, dat wisselt nog wel eens), multivit.druppels en dan die vit.b druppels.
Moet genoeg zijn lijkt me.
De lamp heb ik uitgedaan, ze zitten er niet echt onder en heb ook niet de indruk dat Kleintje zich zo slecht voelt dat hij het nodig heeft ...

Groetjes Annika

karin v h

Zou het niet zo zijn dat als een parkietje geen zin heeft in een badje dat hij er dan ook niet ingaat. Of als hij niet lekker is. Uiteindelijk iemand die bijv. koorts heeft mag ook ruistig in bad.
Als hij ziek is zal hij er vast niet in gaan? ;)
Groetjes karin

budgie

Je zou hem met de plantenspuit kunnen besproeien met water van een aangename temperatuur en hem daarna voor de zekerheid onder de lamp kunnen zetten. Want hij mag het nu vanzelfsprekend niet koud krijgen.
Van zo'n regenbuitje frist hij allicht wat op. Als je merkt dat hij het echt vervelend vindt, stop je met sproeien.

Annika

ze badderen hier geen van allen tot nu toe, alleen Joey een enkele keer onder de kraan.
Sproeien vinden ze ook niets, dus ik laat het wel. Wacht wel tot Kleintje echt een stuk is opgeknapt en dan kijken of ie misschien toch in het badje wil.

karin v h

#88
Hallo Annika,
Jij bent ook een mooie, eerst vraag je aan ons citaat: zou ik Kleintje nu wel mogen badderen?
en dan zeg je later in een mailtje citaat: ze badderen hier geen van allen tot nu toe
Ja, wat wil je nu eigenlijk?
Wil je nu omdat ze eigenlijk toch nooit in bad gaan dat ze nu gaan badderen ;D
Sorry, ik zal wel te nuchter zijn maar ik kan het niet meer volgen. :-X
Groetjes karin


We blijven beleefd
tegen elkaar
gr Safrena

maartje

ik kan me voorstellen dat als het een advies zou zijn om kleintje te badderen dat annika het zou doen, ookal badderen ze nooit en zijn er geen van allen groot fan van. dus geen rare vraag. wellicht dat besproeien zou helpen tegen de schilfers en het beter voor kleintje is dan dat hij zelf denkt.
maartje

karin v h

Maar als ze toch nooit badderen dan hoeven ze toch als ze ziek zijn ook niet perse te badderen. ;)
Ik kan mij voorstellen dat als een parkietje iedere dag in bad gaat dat het een straf is als ze niet in bad mogen en dat je dan denkt hé zouden ze mogen badderen.
Maar goed, ik begrijp het wel/niet maar.... laat maar zitten!
Groetjes karin

Annika

haha, het ging er puur om dat het advies gegeven werd dat een lauw badje wonderen kan doen bij de rui (en dat misschien schilfers van de rui kunnen komen)

Snap je 'm weer?  ;)

Safrena

Hey Karin

Parkietjes die ziek zijn hebben al hun warmte en energie nodig om op te knappen en dan kun je best een parkietje niet in bad gaan doen, of ze dat nu zelf willen of niet.

Annika vroeg gewoon wat er eventueel aan schilfertjes kan gedaan worden en door wat het kwam die schilfers.
Ik heb dan geantwoord dat het door de rui kan komen en dat een lauw bad tegen schilfels wonderen kan doen.
daar speek ik uit eigen ervaring bij Poeken.
Maar heb haar ook aangeraden om toch te wachten tot kleintje weer helemaal hersteld is en wel om reden die ik hier net boven heb verteld.
Annika is vrij om te doen met de raad en het advies die ze krijgt.
Zij kent haar diertjes het besteen weet ook wat ze kan en niet kan bij haar diertjes.

vele groetjes

Annika

vanochtend heb ik besloten Kleintje en Vledder terug in de grote kooi te zetten. Ze waren iedere keer zo aan het klauteren en aandacht vragen dat ze terug wilden en Kleintje vind ik er niet bijster slecht meer uitzien, dus het leek me beter voor het herstel om dat voor de rust van de grote kooi te kiezen.
Vanmorgen weer wat meer moeite met de vit. druppels, maar volgens mij krijgt ie toch wel goed binnen (hoop ik)

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Laten we hopen dat Kleintje rustig verder kan herstellen in de kooi!
Hij zal het wel fijn vinden dat hij nu zijn harem weer om zich heen heeft! ;)


judithdejong

Het is in ieder geval een stap vooruit toch!! Als Kleintje er niet meer zo slecht uitziet dan gaat het beter.
En als Kleintje weer bij zijn maatjes zit dan moet het goed komen.

Trouwens de foto op je avatar Annika vind ik heel erg mooi!! Wilde ik nog even kwijt.

Groetjes,
Judith

Annika

dank je voor het compliment Judith, ik ben het er overigens mee eens  ;) :-*

Het lijkt beter te gaan met Kleintje hoor, al zit ie soms nog wel te trillen en heeft ie zijn vleugeltjes niet goed tegen elkaar, ik denk toch niet dat hij echt ziek is of pijn heeft.
Hij klimt de kooi door, maakt indruk op zijn vrouwen, eet goed, schommelt en jaja, begon net weer te rijen tegen zijn speeltje ;) lijkt me dat als een parkiet niet in orde is dat ie daar ook geen behoefde aan heeft  :-X

Afgelopen week hing ik het badje op en ... Kleintje ging erin  ;D Ik had het tot nu toe denk ik 1 keer eerder gezien uit zichzelf, maar nu dus weer en hij vond het heerlijk. Rare vogel haha.

Gisteren heb ik een kleiner kooitje erbij gekocht, die gebruikt kan worden als ziekenkooi of hopelijk dadelijk als broedkooi.
De dierenarts/vogelarts uit Drachten zegt dat, als een parkiet bijv. een hersenbeschadiging heeft maar nog wel op het popje kan komen, het broeden geen probleem is  ;D tenslotte is het niet een aangeboren iets, dus niet overdraagbaar!

Groetjes Annika

judithdejong

Citaat van: Annika op september 19, 2006, 11:08:08
en jaja, begon net weer te rijen tegen zijn speeltje ;) lijkt me dat als een parkiet niet in orde is dat ie daar ook geen behoefde aan heeft 

Haha   :P Nee dat lijkt mij ook niet. Goed teken dus.
Hopen dat het vooruit blijft gaan!!

Groetjes,
Judith