de Bio box

Gestart door Meltjuh, maart 24, 2005, 11:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Ik heb gister in de dierenwinkel een "Bio box" gehaald.
Daarin kan je zelf klaver en grassoorten laten groeien.
Dit is speciaal voor parkieten en kanarie\'s gemaakt.

Ik vroeg me af of dit echt goed is voor de parkietjes en als het goed is, is het misschien wel een leuk idee voor jullie thuis :D
navul verpakingen zijn ook verkrijgbaar




Zo ziet het bakje eruit. de plantjes moeten nog gaan groeien

Jessie

Nou dat ziet er wel proffesioneel uit.....wat voor plantjes komen er uit dan?

Meltjuh

Klaver en een aantal grassoorten

Parkieten-Freak

ik heb de Biobox vorige week ook besteld, want de dierenwinkel had hem niet in voorraad.
Leuk om vast een preview te hebben! :D
Ik ben heel benieuwd of mijn parkiet er interesse in heeft, maar ik denk het wel. :P
Aangezien dit gezond en leuk is voor je parkietjes maken we dit topic meteen maar Sticky!


Anita & Marisa

Hoi Meltjuh!

Dat is een goed idee van jou!!! Onze vorige parkiet had er ook één en aangezien Chico dol is op alles wat groen is  :wink: Bedankt voor je tip! Ik ga hem zeer binnenkort aanschaffen. Je zult je trouwens verbazen over de snelheid dat die plantjes groeien! Binnen de korste keren heb je een mooi struikje!  :D

Veel liefs,
Anita en Marisa.


Enne... misschien laat hij de planten dan ook een beetje meer met rust  :P

Sonja

Hallo,

Dat lijkt me ook wel wat voor onze parkietjes! Met name Joepie is gek op allerlei soorten groenvoer, hij zit ook altijd op de eerste rij als ik het eten voor de konijnen aan het klaarmaken ben, die krijgen nl. \'s avonds een bakje met groenvoer, en Joepie vindt het geweldig om van alles een beetje te proeven. :D Dat is echt een dagelijks ritueel geworden, en o wee, als ik vergeten ben hem eruit te laten, dan laat hij dat luid en duidelijk horen!
Dus hier doe ik hem vast en zeker een plezier mee!
Ik ga snel kijken of ze het hier ook verkopen, ik ben benieuwd!

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

Het is denk ik ook handig om er 2 te kopen want als de ene in de kooi hangt kan de andere opnieuw groeien. Op die manier staat er elke dag vers groenvoer in de kooi! :D

Elfje

Wat een superleuk ding! Is dat in elke normale dierenwinkel te koop?
Ik wil er ook een voor Joep en Pino!!

Groeten Elfje

Jorijn

Hehe ik wil er ook een  8)

Nu nog een winkel vinden die die dingen verkoopt :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Meltjuh

Bij mij om de hoek is een dierenwinkel die zo groot is als een half voetbal veld (Natuur Ondek Centrum de Vogelkelder Den Haag).
Die heeft ALLES  :D

goofy

leuk ding ik denk dat ik het ook maar eens ga kopen ;)

nou dankjewel voor de informatie...
toevallig dat het ook op het buikslotermeerplein is want daar woon ik lekker in de buurt  :P

Anita & Marisa

Bij dierenzaak "Pets place" (hier zijn er heel veel van in Nederland) zijn ze ook te koop  :wink:

Parkieten-Freak

En de dierenwinkel kan ze eventueel gewoon bestellen: ze zijn van Vitakraft.


Elfje

Bedankt! En nu snel naar de dierenwinkel!

Groeten Elfje

Parkieten-Freak

Ik heb vandaag de biobox opgehaald, wat een geinig ding zeg!
Heb meteen al gezaaid, ik ben benieuwd!
Nog 5 dagen wachten, dan kan Croky smullen :D


Jorijn

Ze hebben em hier niet.. jammer.. :( hij zou het aan de vitacraft man vragen  8)

Jorijn, ze kunnen hem gewoon bestellen als ze een bestelling plaatsen bij vitakraft.
Meestal doen ze dag 1 x in de paar weken of zo.
Voor mij is de bio box ook speciaal besteld, na 1 week had ik hem binnen.
Ik zit trouwens de hele dag te gluren of ik al iets zie groeien hihihihi!
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Hoi,
Ik heb het pas ook met Nino uitgeprobeerd, die is ook gek op alles wat groen is.
Maar toen het boxje in volle "bloei" in zijn kooi hing, vond mevrouw het maar eng en kwam er ook niet bij in de buurt.
Het was zelfs zo gek, de box hing dicht bij de ene zitstok, en daar ging ze niet meer zitten!

Misschien dat Paco het wel wil, ik ga het gewoon nog een keer proberen.
Bij de dierenwinkel vertelden ze dat het heel goed is voor ze en het kan niet verser natuurlijk!

Groetjes,
Jojo

Meltjuh

Bij mij zijn de plantjes al goed gegroeid. De plantjes groeien erg snel :D
Ik denk dat ik morgen de biobox in de kooi kan hangen. Als ik thuis ben plaats ik een foto bij dit bericht.
Ik ben benieuwd hoe ze er op gaan reageren :D

vBoven



zo ziet de biobox er "volgroeid" uit

Anita & Marisa

Chico heeft ook een bio-box!  :D  Vandaag gehaald....dus nog 5 dagen wachten voor hem (en ons -> we vinden het heel spannend, haha  :lol: ).

Als de plantjes klaar zijn, moet het dekseltje er dan af? Deze moet er toch opblijven? Deze vraag is naar aanleiding van het plaatje!

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.