de Bio box

Gestart door Meltjuh, maart 24, 2005, 11:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen

hoi ik heb ook de bio-box gekocht ben benieuwd!!!
nou vroeg ik me alleen af er zit zo'n extra kousje bij  wanneer moet je dat kousje vervangen ???
oja en hoe lang kan je de biobox in de kooi laten hangen en moet je er weer nieuwe zaadjes in doen ??

Ruudees

Je kan de bio box in de kooi hangen als het groen omgeveer 6 cm hoog is. Ik zelf laat het in totaal 3x bij groeien. Je zal zien dat het steeds langer duurt voordat het opkomt. Na de 3e keer maak ik alles goed schoon en gooi ik er weer nieuwe zaadjes in.

Het sokje kort ik iedere keer iets in. Het wordt op een gegeven moment erg week, het kost dan ook geen enkele moeite om er iets af te halen.

jeroen

mijn biobox staat nu 2 dagen en er komt wat uit alleen nu is het groene steeltje wat eruit komt omringt met een klein beetje puisvorming.... is dit schimmel ??? en hoe lang moet dat kousje er aan de bovenkant uit steken???

Ruudees

Het kousje hoeft er maar een klein stukje door het gaatje te steken. In ieder geval niet zichtbaar en bereikbaar voor de parkietjes.
Je moet wel geduld hebben. Het groeit nu eenmaal niet zo snel als wij en de parkieten willen.  Het duurt zeker 6 dagen eer er meerder sprietjes te zien zijn. Ik kan niet zeggen of dat witte een schimmel of een stofje is. Wordt het groter dan zou ik het zeker weghalen. Zorg ervoor dat je zaadjes niet te nat gemaakt worden, dit geeft op den duur zeker schimmelvorming.
Water moet je via het reservoir toedienen. Via het gele sokje wordt dit omhoog gezogen.

jeroen

aha oke bedankt bij mij zit het sokje er een heel eind uit die ga ik wat naar beneden doen nu dank je wel !!

Anita & Marisa

Geweldig dat de bio-box zo'n succes is!  :D Hopelijk vinden de parkieten het ook super!
En het is nog gezond ook :wink:!

Veel plezier met de bio-boxen!

Liefs,
Anita en Marisa.

jeroen

het gras in de bio-box is nu zo'n 6 cm lang maar de klavertjes blijven een beetje achter moet ik wachten tot die ook 6 cm lang zijn?? of kan ik het al in de kooi hangen???

Safrena

hey Jeroen

Je mag de bio-box zeker al in de kooi  hangen :wink:

vele groetjes

jeroen

erg grappig vandaag heb ik de bio-box in de kooi gehangen toen ik vanmiddag thuis kwam was zijn hele snavel groen!
ik dacht dat ze van teveel groenvoer de diarree kunnen krijgen??? mijn vogel zit nu de hele dag van die box te eten kan dat kwaad?

Ruudees

Hallo Jeroen,

Bij mij hebben ze nog geen enkele keer, nadat de bio box geplunderd was, last gehad van diaree. Inmiddels heb ik al een 2e aangeschaft.
1 Het duurt gewoon erg lang voordat het weer opkomt
2 omdat ik nu 4 parkietjes erbij heb, en ze vinden het allemaal erg lekker

Het wordt misschien anders als ze iedere dag een grote hoeveelheid krijgen.
Daarbij komt ook dat in vers groen veel water in zit, dit maakt de ontlasting ook iets natter.

Pam

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met het kweken van kiemzaad in de Bio-box.
Dit zaad komt veel sneller op dan het zaad dat bij de box geleverd wordt.
Je moet alleen oppassen dat je er niet teveel zaad indoet want dan knapt (overdreven gezegd) de box uit elkaar. Ik spreek uit ervaring !!!!
Toedels Pam en Willem

Mariëlle S

Dit klinkt allemaal wel heel erg interessant en enthousiast.  :D  Ik denk dat ik binnenkort ook maar even bij de dierenwinkel moet gaan kijken.
Ik kon alleen jammergenoeg de fotootjes niet openen maar op de vitakraft-site staat het pakje afgebeeld. Dan weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken in de winkel :P

Jojo

Hoi Marielle.

Het is echt de moeite waard hoor, omhet eens te proberen!
Ik heb er nu ook weer 1tje op kweek staan in de vensterbank, en ik moet nu al op letten of ze er nog niet aan komen!
Ze weten het al precies!

Anita & Marisa

Geweldig is dat he?
En met dit weer groeien ze ook zo hard.
Maar ze beginnen wel te stinken met dit warme weer! pffff. Dus het is vaker kweken en soms zit hij een paar daagjes zonder, want we geven hem liever geen stinkende bio-box hahaha  ;)

Pam

Hé hallo,

Het is nu anderhalve week geleden dat ik het kiemzaad in de Bio-box heb laten groeien. Vanmorgen heb ik de box in de kooi gehangen en tussen de middag was hij al bijna kaal. :lol:

Mijn ervaring is dat kiemzaad veel sneller groeit dan de zaadjes die bij de box worden geleverd en als je het shoonmaakt ziet het er ook niet zo heel erg vies uit. :angry:

Wat ik wel doe is onderin het bak een laagje schelpenzand en daar op heel weinig zaadjes, natuurlijk wel zo dat het zand niet meer is te zien, omdat het kiemzaad zo ontzettend hard groeit en als je er teveel in doet dan hebben de plantjes gewoon geen ruimte om door de gaatjes naar buiten te komen en dan heb je er nog niets aan. :lol:
Toedels Pam en Willem

Carla

Omdat ik hier nog geen bio box kan vinden behelp ik me met een drietal aarbei bakjes. Ik zaai gewoon parkieten mengeling. En biedt dit aan aan mijn vogels in mijn voliere. Ze kennen ondertussen de bakjes al, Binnen de kortste keren worden het frisse groen verslonden. Als je werkt met meerdere bakjes kan je ervoor zorgen dat er maar een paar dagen tussen elke 'oogst' is  ;)

Parakiki

Citeer :( iedereen is al heel blij met de bioboxn, maar ik kan hem echt nergens krijgen... :? Ga je bij een dierenzaak naarbinnen beginnen ze te mompelen dat ze die dingen wel ooit gehad hebben, maar dat niemand die dingen verder wilde kopen, dus ze bestellen hem ook niet meer... Ze schijnen per 12 binnen te komen, en ja, je zult eens een voorraad in de winkel hebben.... GRRRRRRR  :evil:
En dan heb ik het niet eens over 1 winkel, nee ik heb er in Rotterdam al 5 gehad...
Iemand uit deze omgeving die wel weet waar ik ze kan kopen?

[snapback]4275[/snapback]
Misschien moet je naar den haag rijden naar oude haag weg 22 volgens mij de vogelkelder daar heb ik ze ook gezien.maar niet gekocht.....:|

mar

in noordwijk in de digros zit een dierenzaak die verkoop ze ook ik heb er vier gekocht twee weken terug

 gr mar