de Bio box

Gestart door Meltjuh, maart 24, 2005, 11:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vBoven

Ben vanmiddag naar de derenwinkel geweest maar ze hadden hem niet  :?  Ze hebben gebeld met vitakraft en die hadden ze wel. Alleen is net de bestelling gedaan en de volgende pas over 6 weken! Ik heb nu gewoon de zaden gekocht en een soort eigen bio-box gemaakt! Vol verwachting klopt ons hart!

Of de deksel eraf moet weet ik niet. Denk dat de deksel is voor extra warmte >> vocht. En dat hij eraf kan als de plantjes groot genoeg zijn.
Maar weet niet zeker

Grt!

Parkieten-Freak

Ik denk dat de deksel (met gaten) erop moet blijven. Het groen groeit gewoon door de gaten heen.
Als de plantjes groot zijn, kun je de deksel er niet afhalen, omdat je anders de plantjes kapot trekt lijkt me.

Trouwens, moet dat bakje helemaal vol? Ik heb het wel gedaan, maar weet niet of dat goed is.
Bij mij staat de biobox nu 3 dagen en er komt al wat groen naar boven :D


Goofie

Ik denk dat ik ook maar eens naar zo\'n biobox op zoek ga. As ik al die verhalen zo lees haha lijkt het me erg leuk! :)
En volgens mij vind Goofie het ook wel wat hihi.

Groetjes, Debbie

Anita & Marisa

Ik heb een laagje gedaan, zodat dat ronde in het midden vol is en er omheen ook nog. Niet helemaal tot de rand gevuld!
Hij staat hier net één dag, dus het is afwachten  :wink:

Meltjuh

Morgen kan ik het erin zetten het is nou ongeveer 6cm hoog! ik heb het wel tot het randje gevuld :roll:  en het roostertje moet er op blijven :D. Als ik het morgen in de kooi zet neem ik er een aantal foto\'s hoe Tika en Macho er op reageren :lol:

Meltjuh

Ik heb de Bio box in de kooi geplaats en Tika begon gelijk nieuwschierig te kijken. Ze weten allebei nog niet echt wat ze ermee aanmoeten maar Tika probeerd wel telkes een hapje ervan te nemen :D

Anita & Marisa

Wat ontzettend leuk zeg  :lol:
Chico moet nog even wachten. Het eerste groen is gesignaleerd...maar het duurt zeker nog even  :wink:

Parkieten-Freak

Ik heb hier dubbel gelegen, Ik heb Croky dio Bio-box voorgehouden, de plantjes zijn nu groot genoeg.
Hij zat er een beetje raar naar te kijken.
Toen ik net deed of ik er zelf van zat te eten was zijn aandacht was snel getrokken.
Hij ging bovenop het groen lopen en begon als een gek (al etende!) groen uit het ruifje te trekken.
Hij vind het zeker leuk :P
Kortom:
Komisch om te zien, leuk en lekker voor de parkiet zelf!
Ik ga zeker een tweede ruifje aanschaffen! :D


Jorijn

Hier hebbe ze ze niet.. en ze nemen ook de moeite niet om ze te bestellen ?  :?
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Dat wordt toch omzien naar een andere dierenwinkel Jorijn....
Er zijn vast nog wel meer dierenwinkels in Culemborg....hoop ik :wink:


Jorijn

Jaah dat is ook waar.. dar zal ik binnenkort ook eens langsfietsen ;)
Lijkt me best leuk zon groenige bos in mijn  kamer :P
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Meltjuh

Ohwjee Tika heeft het ondekt :shock:
Vanochtend stond het bosje er prima bij en toen kwam ik van school was er niets meer van over :lol:
nu loopt ze er telkes doorheen te banjere :lol:
Ik ga het er uit halen en het weer opnieuw laten groeien :D

Tanja

ik bruis van enthousisme om ook zo\'n ding aan te schaffen... En stilletjes hoop ik dat de rest van de planten eens met rust gelaten gaan worden...  :?
tjee deen idee of er in Bertus\' kooi nog zoiets er bij kan... het hangt er al zo vol... :wink:  :?

Claire

krijg je dat bakje enzo erbij dan? want ik snap het nog niet helemaal..

Parkieten-Freak

Ja hoor, het is een compleet setje.
Croky ging er ook bovenop staan, en begon de sprieten eruit te trekken.
Nu lijkt het wel of hij er in gelegen heeft :shock:


Anita & Marisa

Haha, dit herken ik Anneke ;-)  :lol:
Chico doet dit ook! Hij gaat er ook bovenop staan.
Eén helft van de bio-box is al afgegeten!

pieter en mo

hoe duur is zoon bio box ongeveer :D  :roll:   groetjes pieter

Anita & Marisa

Ongeveer 3 of 4 euro (inclusief zaadjes)  :wink:

pieter en mo

oke dankjewel :D    ik ga er ook 1 kopen :wink:

Anita & Marisa

Chico heeft hem alweer helemaal op....we moeten weer een nieuwe maken haha  :wink:
Hij is gek op groenvoer! En we merkten dat hij minder aan de planten at toen hij de bio-box had.
Dus we hopen dat de nieuwe plantjes weer snel opkomen  :D