de Bio box

Gestart door Meltjuh, maart 24, 2005, 11:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorijn

Jah anita even gedult hebben .. ik denk dat als je gewone zaadjes neemt voor op te kweken dat je goed koper uit bent om elke keer even 4 euro uit te geven ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

De bio-box kostte 4 euro, maar er zat ook een zakje met zaadjes bij. Deze is nog halfvol. De zakjes kun je los kopen voor 89 cent, dus gelukkig hoeven we niet telkens een nieuwe bio-box te kopen  :wink:

Jorijn

CiteerDe bio-box kostte 4 euro, maar er zat ook een zakje met zaadjes bij. Deze is nog halfvol. De zakjes kun je los kopen voor 89 cent, dus gelukkig hoeven we niet telkens een nieuwe bio-box te kopen  :wink:

Ow ik dacht dat je elke keer een neiuwe box moest kopen..  Dat zou handig zijn :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

En we gaan er nog één aanschaffen. Dan hangt de ene in de kooi, terwijl de andere kan groeien en dan wissellen we ze om  :wink:
De bio-box kost overigens 3.60 euro!

Liefs,
Anita en Marisa.

Lenthe

Ik heb weer pech.

Ik ben 4 dierenwinkels langsgeweest ( 2 plaatselijke waar en de boerenbond en jumper dierendiscount.) en helaas geen van deze 4 had er 1. Ook geen losse zaadjes. Ze zouden het wel opschrijven dus mischien als ik geluk heb dan heb ik over een apar weken wel een boxje voor m'n 2 vriendjes.
Nu dus maar hopen dat het niet te lang gaat duren.

Groetjes Lenthe

Dick uit Aruba

Op het mooie warme Aruba heeft men niet van die bio-boxjes. Erg jammer.

Misschien kan ik er 1 zelf maken als iemand mij kan vertellen hoe zo'n bio-box in elkaar zit.

Ingrid

Helaas heeft de Pet's Place ze hier niet....
Eerdaags ga ik een dagje over de grens, neem ik ze vandaar mee.
(Offtopic: Ik verbaas mij trouwens vaker over de prijzen hier in Nederland, die liggen een stuk hoger dan bij onze oosterburen.)

Gr. Ingrid

P.S. Dick, misschien wil iemand je wel een Bio Box met navulling toesturen?

Dick uit Aruba

Citaat van: Ingrid op mei 01, 2005, 23:18:13
...P.S. Dick, misschien wil iemand je wel een Bio Box met navulling toesturen?

Nou weet je...als je me de constructie en materialen kan doorspelen = mailen, kan ik misschien mijn twee linker handen aan het werk zetten en zelf iets leuk maken.

Ruudees

Wij gebruiken de bio box sinds begin maart, (op grasparkiet.com had ik hier een topic over geopend, nu 2 maanden later. Fantastisch, het heeft alleen 1 nadeel. Zodra ik hem in de kooi hang en ik draai me om.... dan is mijn nette gazon met klavertjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor de vogels een voordeel zo lekker zonder uitlaat gassen en zure regen gekweekte groen. Een 2e box aanschaffen zou een mogelijkheid zijn. Maar tegen de tijd dat dit gegroeit is... Ik hou het dus maar voor de afwisseling bij een blaadje sla en andijvie een stukje wortel laten ze ook absoluut niet hangen.

:D

Carla

Weet er iemand of de bio box in België te verkrijgen is ??? Ik heb hem nog nergens gevonden.

Ik heb hem ook nog niet in België gevonden
gr safrena

Anita & Marisa

Hoi Dick,

De bio box is een plastic bakje met een roostertje erop. Je vult het bakje met zaadjes uit een zakje (hier zitten verschillende soorten zaad in). Vervolgens doe je het roostertje erop.
Onder het bakje zit nog een bakje met een tuitje. Hierin kun je het water doen. Er zit een "kousje" (geel stukje vaag spul) tussen deze 2 bakjes.
Op pagina 1 en 2 (van dit bericht) staan hele duidelijke voorbeelden van de bio-box!

Succes  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dick uit Aruba

De constructie van de BioBox aan de buitenkant zie ik als volgt:

* De onderkant is een ronde "pot", een cycilder wat gevuld moet worden met water (?)
* Daar bovenop een rechthoekig bakje waar de zaden inkunnen / moeten (?)
* Tussen de pot onder en het rechthoekige bakje boven zit een "poreus matje". (anders zouden de zaden in de ronde pot vallen)
* Het geheel wordt afgedekt met een roosterje, en als het gras er bovenuit steekt, kunnen je parkieten het eten.

Heb ik dat goed zo? Zitten de zaden niet in een soort potgrond?

Dick.

Safrena

Hey Dick

zo ziet het er inderdaad uit :wink:

Het onderste de cylinder daar moet het water in.
Maar in het rechthoekig  bakje licht geen matje dat is helemaal afgelsoten op een klein gaatje na waar een soort van lintje( kousje) door kan dat het water verdeelt en daar gaat inderdaad het zaad in. :wink:

de zaden zitten niet in potgrond :wink:

vele groetjes

Dick uit Aruba

Citaat van: Safrena op mei 02, 2005, 22:50:11
...
de zaden zitten niet in potgrond :wink:

vele groetjes

BEDANKT!

Dus theoretisch zou men een scheut water bij een handvol zaden kunnen doen en...hopla!....men heeft gras zonder ook maar een zaad te planten in grond?

Zo gaat we het natuurlijk niet doen, maar het bovenstaande even ter illustratie / bevestiging.

Dick.

Parkieten-Freak

Helemaal juist Dick.
Je kunt volgens mij in principe ook gewoon zaden strooien in wat potgrond.
Croky banjert trouwens steeds met zijn grote voeten door de bio-box heen........ 8)


Dick uit Aruba

Nou, dat blijft er maar één ding over om te doen voor mij... :wink:

Bedankt voor de info en...ik spreek jullie hierover over een dag of 5  :P

Bedankt hoor!

Dick.

Tjipie lover

Hallo.
Gister ging dan eindelijk de telefoon dat Jumper de bio-box voor mij binnen had gekregen.
Heb hem meteen opgehaald!
Ook al gevuld, maareh snapte niet hoe ze dat bedoelden van het zaad vochtig maken.
Heb er wat water over heen gegoten is dit goed?
Had wel gelezen dat je daarna door dat tuitje water moest gieten.
Nou wij zijn benieuwd naar het resultaat en natuurlijk naar hoe mijn donder en bliksem er op reageren.

Ruudees

Beste Ank,

Je moet de zaadjes inderdaad eerst bevochtigen. Niet onderwater zetten hoor. Te veel water erop kan op den duur schimmelvorming geven en dat is weer niet goed voor de vogels. Het heeft maar een beetje vocht nodig om te kunnen ontkiemen. Het overige vocht komt langzaam via het kousje binnen. Verschoon ook het water in het reservoir na een paar dagen.
Nog 1 tip: Hang het niet te snel in de kooi, zorg ervoor dat er eerst een flinke bos aanhangt. Hebben je parkietjes er langer profijt van. Althans dat zeg ik wel makelijk, voor dat ik het weet is het hier al kaal gegeten. Grote bos of niet.

Tjipie lover

Hallo thanks voor de tip!
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!
Word vast lachen met mijn blikkie die is gek op sprietjes!!
:D
En donder vindt het vast ook wel leuk en lekker, maar die zal er wel niet veel van krijgen Bliksem is namelijk heel gehaaid!

Lenthe

Ik heb voor de 2de keer weer pech in mijn zoektocht naar de bio box.
Ik was vandaag weer langs de Jumper gegaan om daar te vragen naar de bio box. Nee die hebben we niet was het antwoord, maar je kunt het ook zelf doen. Dus ik vraag hoe dat dan moet.
Meneer deed voor.
Je pakt wat zaadjes (dus gewoon parkietenzaad) en die doe je in het water laten weken. DAn doe je ze op een handoek en dan gaan ze vanzelf kiemen.
Maar heb je een ouder vogeltje dan braakt ie het op en is het er niet goed voor.
Dus ik vraag, hoe moet ik dan in godsnaam die plantjes in die kooi bevestigen, want een theedoek is een beetje te groot om erin te leggen.
Ja zegt ie, doe maar in een bakje. Dus ik vraag nog eens of ze hem niet kunnen bestellen. Nee dat doen we niet was het antwoord.

Kortom na 2 weken zoeken en vragen hebben Leo en bertje nog steeds geen biobox, of ook maar iets dat erop lijkt.


groetjes lenthe