Timo en zijn gewonde vleugel

Gestart door Mars, januari 08, 2007, 15:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Vandaag ben ik opnieuw naar de dierenarts gegaan met Timo het vogeltje dat ik 6 weken geleden vol blijdschap heb gekocht. Tijdens het pakken van Timo in de dierenwinkel (toen ik hem kocht) is hij gewond geraakt aan zijn vleugel. Twee weken later ben ik met hem naar de DA gegaan omdat het vleugeltje bleef bloeden en hij hem niet helemaal uitstrekte. Bij de dierenarts begon het wondje opnieuw hevig te bloeden en tussen al het bloed door concludeerde de dierenarts toen dat er een flinke wond op het vleugeltje zat, mogelijk een kneuzing was, maar dat het verder meeviel.

Maar Timo bleef maar een zielig voor zich uitkijkend vogeltje... Vandaag bij de dierenarts bleek hij niet ziek te zijn, maar nog steeds ernstige pijn te hebben aan zijn vleugeltje. Wat blijkt? Hij mist een groot deel van zijn veren: zeg maar het uiterste topje van zijn vleugel. Dit was niet heel duidelijk te zien omdat hij kortgewiekt was (is) in de dierenwinkel en door al het bloed de vorige keer. De DA omschreef het als zijn pols of elleboog die er af mist. Dat deze veren misten was wel duidelijk, maar dat het stuk bot als het ware ook mist niet.
Timo zal dus nooit kunnen vliegen. En mogelijk groeien er ook geen korte veertjes meer op de wond, zodat deze maar open zal bijven gaan, bij het minste of geringste stootje.

Dat het arme ventje dus van de pijn vergaat is logisch. Ik heb nu voor twee weken antibiotica gekregen (in de hoop dat de wond wat beter dicht) en als hij nu deze twee weken niet levendiger werd moesten we maar eens kijken hoe en of we wel verder met hem moesten, was min of meer de boodschap. Ik zit nu dus met waterige oogjes...

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

boefje

Hey !

Wat zielig zeg ! echt jammer dat sommige mensen te weinig van kortwieken af weten en al gauw een stukje bot mee knippen! ik wens je veel sterkte en hoop dat Timo na de antibioticum geen last meer heeft, zou hij dat wel hebben had ik mijn keus al gemaakt , ik vind neit dat diertjes pijn mogen lijden ! sterkte ermee!


Groetjes

Mars

De verwonding komt niet door het kortwieken of in ieder geval niet direkt. Hij was al kortgewiekt toen het gebeurde, maar heeft zijn vleugeltje gesneden aan, heb ik begrepen, de randen van 1 van de bakjes. Dat was dus tijdens het vangen. Maar ik stond net de andere kant uit te kijken toen het gebeurde.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenfan

Hoi Marcia,

Dat is ook voor jou vervelend nieuws zeg! Jeetje, nu maar even afwachten wat de antibiotica gaat doen.
Ik hoop dat het allemaal goed komt voor jullie. Wat een pech af en toe hé met de parkietjes.

Groetjes vanaf hier

Mars

Hoi parkietenfan,
Ja, we kopen met zoveel goede bedoelingen een parkietje... Doen zo ons best en dan krijgen we dit nieuws, zowel jij als ik...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Wat een rotnieuws!  :'(

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Idske.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Jeetje Mars...

En dat zou allemaal gebeurd moeten zijn met het uitvangen?

Ik hoop dat de antibitotica aanslaat en dat de wond goed dicht en dat Timo dan als niet vliegend vogeltje ene vrolijke toekomst tegemoet mag gaan. Is dat niet het geval, dan rust er een zware beslissing op jou schouder...

ik denk aan jullie, liefs, Renate

Ingrid

Jeetje Mars, wat een triest bericht ??? :'(
Arme Timootje, ik ga duimen en Blizzard en Luna kruisen hun vleugeltjes dat de antibiotica gaat aanslaan, zodat Timo een pijnloos leventje in het vooruitzicht heeft. Dat hij niet zal kunnen vliegen is jammer, maar met wat aanpassingen zal hij ondanks dat een gelukkig parkietenleventje kunnen leiden.

Mars

Dat hij niet zal kunnen vliegen vind ik niet erg. Ik heb hier al een mooie stellage die er voor zorgt dat op de grond-verdwaalde-parkietjes-zonder-vliegkracht naar boven kunnen klauteren.
Ik moet er alleen niet aan denken voor de vraag waarvoor ik gesteld wordt als hij niet opknapt.
En aan de pijn die hij al weken heeft: stel je voor dat je pols er af gehakt is..., of al zou het alleen maar je pink zijn... :'(
Ik denk dat ik maar even verhaal ga halen bij de dierenwinkel, kijken wat onze kromsnavelliefhebber er van zegt... Ze heeft hem zelf nog geinspecteerd en zei dat het reuze mee viel. Ik wil weten wat hier nu eigenlijk echt gebeurd is: waar heeft Timo zich zo aan bezeerd? Was het echt iets in de kooi, of is hij te druk geweest tijdens het knippen (hij was al geknipt)?

Maar goed, Timo schiet er niets mee op... Het is nu alleen maar met z'n allen zo als Ingrid heel mooi schrijft 'vleugeltjes kruisen'. Maar niet alleen voor Timo, ook voor Binkie die ook teveel meemaakt in zijn korte levendje...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenfan

Marcia,

Wat een lief berichtje van je! Dat je ondanks alle ellende die je zelf hebt ook aan ons denkt!
Thanks
We gaan er gewoon voor knokken Marcia!

Veel liefs
Nathalie

roha

Hoi Marcia,

Wat zielig zeg voor Timo, vooral dat hij dan al die tijd zo'n pijn heeft gehad. Niet dat ik jouw dat kwalijk neem, nee absoluut niet, maar ik vind het zo zielig voor hem en dat hij niet tegen je kan vertellen hoeveel pijn hij heeft en hoe het komt.
Ik zou wel terug gaan naar de dierenwinkel, maar niet voor Timo, want je zegt al zelf je helpt hem er niet mee verder.
Ik zou graag willen weten waar hij zich dan aan zou hebben verwond en willen weten of dat ding nog steeds in de kooi hangt. Zo ja zou ik toch wensen dat de dierenwinkeleigenaar dit verwijdert om meer parkietenleed te voorkomen!!!
Ook ik duim voor jou en Timo en natuurlijk Binkie. Hopelijk dat er gauw rust en vree in je huissie komt.

Groetjes Hanneke

Scotty - Keecko

Wat een verdrietig bericht :(
Wat ontzettend erg dat zo'n jong kereltje dit moet meemaken. Ik zit hier ook te duimen dat de antibiotica aan zal gaan slaan.

Heel veel sterkte!! (ook voor Nathalie)

Groetjes, Ilse

Trippy

O wat erg .... :'(
Het lijkt wel alsof de zieken komen en gaan ( :'( )
Erg rottig parkietenfan en mars alebei erg veel sterkte

Goetjes,Ursula

Joske

Nou Marcia, samen met Jimmy en ons allemaal maar duimen voor Timo! Misschien heelt de wond straks goed en kan Timo goed verder leven zo, alleen zonder vliegen, maar daar heb je al mooie oplossingen voor zo te lezen. Sterkte!

karin v h

Hallo Marcia,
Wat triest, die arme Timo.
Het gekke is wat ik niet begrijp (misschien heb ik er over heen gelezen!).
Jij zegt dat hij pijn heeft maar als hij pijn heeft dan helpt de antibiotica toch niet, de antibiotica is er om de onsteking weg te halen. Maar aan pijn doet dat niet veel (ja, in de zin dat als de ontsteking weg is kan hij zich makkelijker bewegen!).
Heeft Timo geen pijndruppeltjes gekregen of i.d.?
Heel veel sterkte. Ook ik kruis mijn vingers voor jou samen met mijn 6 parkietjes (kruisen vleugeltje!).
Groetjes karin

Caradow

Soms kan antibiotica helpen bij wondgenezing van slecht genezende wonden. Door het schoner houden van de wond door de antibiotica en het stimuleren van de doorbloeding krijgt de wond meer kans te sluiten...

marretje

Hoi Mars,

Wat vervelend om te horen dat hij zoveel pijn heeft aan zijn vleugeltje. Ik hoop dat hij toch van de pijn af komt.

Mars

Hey mensen,

Wat een lieve reacties allemaal. Het doet mij erg goed, erg bedankt daarvoor!
Zoals Caradow al schrijft dient de antibiotica voor de genezing van de wond, die helaas steeds opnieuw opengaat. Het voorkomt oa dat er eventuele infecties op ontstaan, wat zo op het oog (nog) niet het geval was. Daarnaast heeft Timo een vitaminespuit gekregen. Ik twijfel of er ook iets pijnstillends is gegeven, ik meen dat ze daar wel iets over gezegd heeft (ik twijfel namelijk of hij 1 of 2 spuiten heeft gekregen). Ze nemen de huisdieren altijd even mee als ze ze behandelen bij onze dierenarts, dus ik heb het niet gezien. En naast al mijn vragen, heb ik daar niet aan gedacht.

Bedankt en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Marcia

Wat verschrikkelijk is dit toch allemaal  :'(
Ik weet heel goed hoe je je voelt als ze je voor zo een keuze gaan zetten, deze is echt heel moeilijk en hartverscheruend.
Maar we willen alleen maar het beste voor onze gevleugelde vriendjes

Ik hoop dat de antibioticum snel werkt en helpt en dat Timo snel weer beter word in zijn vleugeltje en zonder pijn

Heel veel sterkte voor je en beterschap voor Timo

Vele groetjes

Danielle

Oh wat erg zech  :o.
Ik zal ook voor je duimen dat de antibiotica goed z'n werk gaat doen!
Je zit inderdaad echt in een moeilijke situatie.
Ik wens je echt heel veel sterkte toe!