Timo en zijn gewonde vleugel

Gestart door Mars, januari 08, 2007, 15:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Marcia,
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, misschien gaat Timo nu wel weer bijtrekken en gaat hij jou lief vinden.
Laten we dan hopen dat als hij valt dat het pijn doet en dat hij daarom nu maar gezellig en liever op jouw vingertje komt zitten. ;)
Heel veel succes met Timo we horen het vast nog wel.
Groetjes karin

Mars

Ach daar maak ik me helemaal niet zo'n zorgen over. Het is niet dat hij helemaal op de vlucht gaat voor ons. Hij is dus wel aan ons gewend en vindt het meestal leuk als we dichtbij tegen hem praten. Ook durft hij meestal wel trosgierst uit mijn hand te eten en heb ik hem zelfs vorige week even verleid tot het opstappen op mijn hand om de trosgierst te pakken te krijgen (alleen schrok hij daar zo van dat hij meteen weer naar beneden viel (30 cm).

Maar met het trosgierst uit mijn hand eten hoop ik toch dat hij wat minder bang wordt. Dat tam maken komt vanzelf, alleen de komende weken nog niet en als hij niet tammer wordt dan is dat niet erg. Hij is er gewoon nog niet helemaal over uit of hij ons nu wel of niet kan vertrouwen en dat kan ik me best voorstellen: iedere keer dat gepak en dat verband.  ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

vlekje

Hoi Marcia,

Las het topic nu pas weer. Fijn dat het verbandje eraf is. Hopenlijk gaat het nu allemaal goed en is Timo binnenkort weer helemaal happy (en gezond!)

Groetjes Nicole

Mars

Beste mensen,

Ik heb een voorlopig laatste berichtje voor het topic. Vorige week hebben we het rustig aan gedaan met Timo, maar hij zat zo depressief te zijn. Hij at ook weer weinig en is doodsbang voor ons. Daarom heb ik hem twee dagen geleden meegenomen naar mijn huis, met als idee dat hij dan over een paar weken misschien eens kennis kon maken met Jim, maar in ieder geval wat aanspraak had. Dit deed ik met een knoop in mijn buik omdat ik niet wist of dit een verstandige beslissing was: wat nu als het wondje meteen weer open gaat?

Nou, binnen een paar minuten bloeide Timo helemaal op. Hij ging door de kooi heen klauteren en roepen naar de anderen. Daarna is hij gaan spelen, is hij de hele kooi gaan ontdekken enz! na een half uurtje bleef hij maar hangen aan de kant waar de anderen te zien waren  en heb ik het deurtje maar open gezet. Een voor een kwamen de andere parkietjes op visite, met als hoogtepunt Jimmy die haar vriendje minutenlang uitgebreid heeft zitten voeren en knuffelen  :-* Ook de andere parkietjes accepteerden Timo vrijwel meteen (hoewel niet zo innig).

Na een paar uur besloot Timo zelf de stap maar te wagen: een paar keer draaide hij zich alsnog om in het deuropeningetje, maar uiteindelijk zat hij boven op de kooi: heen en weer rennend, roepend (kijk mij!) en uiteindelijk van dat lekkere voer etend (pellets!).

We zijn allemaal zo blij: mijn ouders en zus waren gistermiddag even op bezoek (want die geloofden er niets van) en we hadden allemaal wat waterige oogjes: ons zielige depressieve vogeltje dat zo vrolijk met de andere drie meedoet!

Zoals al eerder gezegd, er zijn parkietjes die niet alleen kunnen en Timo is daar het grote voorbeeld van! Maar ja, aangezien wij Timo alleen als starend ziekig (van de pijn) vogeltje kenden, wisten we dat niet. Nu maar hopen dat de anderen wat rustig aan doen met hem en het vleugeltje zich goed houdt. De dierenarts gaf al aan dat ik anders maar een ander sulletje erbij moest kopen. Wat overigens niet negatief bedoeld was: maar ik heb nu eenmaal 2 pittige dames in huis en er zijn parkietjes die gewoon wat rustiger en minder aggressief zijn!

Nou groetjes van een blije Marcia!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Ik zit dit bericht met kippenvel te lezen. ;)
Fijn dat het goed gaat en dat hij weer uit de kooi komt en de kooi gaat verkennen.
Laten we hopen dat het zo blijft en dat er geen gekke dingen meer gaan gebeuren.
Het is ook zo'n jong beestje.
Heel veel plezier met Timo.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Hoi Marcia,

Wat een goed nieuws zeg :)
Fijn te horen dat het zo goed gaat!

Ik hoop dat het zo blijft.
En wat fijn dat Timo ook al pellets eet ;D

Veel plezier met de vriendjes!

Groetjes, Ilse

Idske

Wat fijn!!! ;D

Ben heel blij voor jullie!

Groetjes idske en coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Chicowen

Wat fijn dat het zo goed gaat!  ;D
Echt super!

Groetjes Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Trippy

GEWELDIG !!!  ;D

Het is dus geen depresief vogeltje meer  :)

Heel veel plezier met je 4 vrolijke vogeltjes.

Groetjes,Ursula  ;)

Mars

Beste mensen,

Timo is overleden. Zie ook het andere topic!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

#90
Helaas is Timo overleden. :(
Degenen die Marcia sterkte willen wensen kunnen dat in dit topic doen zodat alle reacties bij elkaar komen in één topic.

Rust zacht lieve Timo.

Edit://
Op verzoek van Marcia sluit ik dit topic.