Vraag het Dr. Paola: maandag 20 januari 2025

Welkom bij onze serie “Ask Dr. Paola”, waar we elke maandag deskundig advies rechtstreeks van Dr. Paola Cuevas (MVZ) brengen om onze lezers te helpen de gezondheid en het welzijn van hun hond beter te begrijpen.

Of u nu een nieuwe ouder van huisdieren bent of een doorgewinterde hondenliefhebber, Dr. Paola is hier om antwoorden te geven op uw meest dringende vragen. Van voedingstips en preventieve zorg tot het oplossen van veel voorkomende gedragsproblemen, Dr. Paola is klaar om inzichten te bieden die uw harige vriend gelukkig en gezond houden. Blijf op de hoogte voor deskundige begeleiding over verschillende onderwerpen die het belangrijkst zijn voor u en uw hond, zodat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en de best mogelijke zorg voor uw hondengezelschap kunt bieden. ‎Heeft u een vraag? Stuur het hier binnen!

Hulp! Mijn hond graaft haar kont!

‘Beste Dr. Paola,

Mijn hond Tiana graaft constant naar haar kont en ik weet niet zeker waarom. Ze heeft geen vlooien of wormen. Iemand zei dat ze misschien haar anale klieren nodig had, ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat moet ik doen? ” – Taylor

Hallo Taylor, als Tiana constant aan haar achterhoede graaft, geeft dit aan dat iets niet helemaal klopt. Omdat je vlooien en wormen hebt uitgesloten, is een mogelijkheid inderdaad dat haar anale zakjes misschien aandacht nodig hebben.

Honden hebben twee kleine anale klieren aan weerszijden van de anus. Deze klieren produceren een stinkende secretie die helpt bij het markeren van territorium en sociale communicatie. Dit zijn precies de reden waarom honden elkaars kont altijd snuiven tijdens het ontmoeten!

Normaal gesproken zijn deze klieren op natuurlijke wijze leeg wanneer uw hond poepen. In sommige gevallen echter; Vooral met kleinere rassen of honden met zachte ontlasting, ze zijn normaal niet leeg. Wanneer de secretie van de klier zich ophoopt in de zakjes, kan deze worden getroffen of ontstoken, wat leidt tot ongemak. Honden proberen het ongemak te beheersen door overmatig likken of scooting. Als het onbehandeld blijft, kunnen getroffen klieren zich soms ontwikkelen tot pijnlijke infecties of zelfs gevaarlijke abcessen.

Daarom is het belangrijk dat je haar naar de dierenarts brengt. Ze kunnen Tiana onderzoeken om te bevestigen of haar anale klieren moeten worden uitgedrukt of dat een ander probleem, zoals een allergie of huidirritatie, haar ongemak veroorzaakt. Probeer in de tussentijd te voorkomen dat ze te veel likt of krabben, omdat dit het gebied verder kan irriteren.

Beste wensen,

Dr. Paola

Om nu online met een dierenarts online te praten, klikt u op de onderstaande afbeelding of knop:

Pangovet vermeld dogster

Klik om met een dierenarts te spreken

Divider Dog Paws 3 okt 2024

Vrouw nies in weefsel naast hondenallergieën

Hulp! Ik denk dat ik allergisch ben voor mijn hond!

‘Beste Dr. Paola,

Ik denk dat ik allergisch ben voor mijn Havanese hond Chewy. Mijn neus loopt, mijn ogen water en ik jeuk overal. Mijn toestand is erger geworden sinds ze haar menstruatie begon. Bent u op de hoogte van iemand anders die dit probleem heeft gehad met hun Havanese hond? Of is er iets dat ik kan doen? “ – Jack

Hallo Jack, je beschreven allergiesymptomen kunnen gerelateerd zijn aan eiwitten in Chewy’s huidschilfers, speeksel of urine, die veel voorkomende allergietriggers zijn. Hoewel er geen definitief onderzoek is dat direct de warmtecyclus van een hond koppelt aan verhoogde allergieën, kunnen hormonale veranderingen gedurende deze tijd een kleine toename van de productie van huidolie veroorzaken. Wat nog belangrijker is, honden verzorgen zich vaak meer tijdens hun warmtecyclus, die extra huidschilfers en allergenen in het milieu kunnen verspreiden, waardoor uw symptomen mogelijk verslechteren.

Om dit te beheren, concentreer u zich op het handhaven van een schone leefruimte en raadpleeg uw arts of een allergoloog om de oorzaak te bevestigen en behandelingsopties te bespreken. Allergieën kunnen frustrerend zijn, maar met de juiste aanpak kun je misschien verlichting vinden terwijl je doorgaat met het leven met Chewy.Divider Dog Paws 2 okt 2024

Ik heb hulp nodig bij het registreren van mijn hond!

Hallo Dr. Paola!

Hoe registreer ik mijn hond? Hij is 2,5 maanden oud. “ – Tony (de vader van Kingston)

Hallo Tony, Gefeliciteerd met je nieuwe puppy, Kingston!

Als u verwijst naar het registreren van Kingston met een kennelclub zoals de American Kennel Club (AKC) of een vergelijkbare organisatie, hebt u meestal een bewijs van zijn stamboom van de fokker nodig. Dit komt meestal als registratiedocumenten die worden verstrekt toen je hem hebt. Volg de instructies op die artikelen om hem onder uw naam te registreren, wat waarschijnlijk mogelijk is via de website van de organisatie.

Als u een licentieverlening met uw plaatselijke gemeente bedoelt, is dit een belangrijke wettelijke vereiste op de meeste gebieden. Licenties omvatten contact opnemen met uw stads- of provinciale kantoor of het bezoeken van hun website om het aanvraagproces te leren, omdat dit per locatie kan variëren. U zult waarschijnlijk een bewijs nodig hebben van de vaccinaties van Kingston, vooral rabiës, die meestal op de leeftijd van ongeveer 16 weken wordt gegeven. Uw lokale dierenarts kan u helpen bij de vereisten die specifiek zijn voor uw regio. Ik wens je het allerbeste in het opvoeden van Kingston!

Ik wens jou en Kingston het allerbeste!

Dr. Paola