Vraag het aan Dr. Paola: maandag 9 december 2024

Welkom bij onze serie ‘Vraag het aan Dr. Paola’, waar we elke maandag deskundig advies rechtstreeks van Dr. Paola Cuevas (MVZ) geven om onze lezers te helpen de gezondheid en het welzijn van hun hond beter te begrijpen.

Of u nu een nieuwe huisdierouder bent of een doorgewinterde hondenliefhebber, Dr. Paola staat klaar om antwoorden te geven op uw meest prangende vragen. Van voedingstips en preventieve zorg tot het oplossen van veel voorkomende gedragsproblemen, Dr. Paola staat klaar om u inzichten te bieden die uw harige vriend gelukkig en gezond zullen houden. Blijf op de hoogte voor deskundig advies over een reeks onderwerpen die voor u en uw hond het belangrijkst zijn, zodat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en de best mogelijke zorg voor uw hond kunt bieden. ‎Heeft u een vraag? Stuur het hier in!

Hulp! Mijn puppy houdt niet van puppyvoer!

“Mijn kleine Maltese puppy Mindy heeft besloten dat ze niet langer geniet van het Royal Canin natte puppyvoer dat we haar gaven. Ze is nog maar 4 maanden oud en weegt 2,7 kg. Ik vraag me af of het goed is dat we Hill’s Science hondenvoer voor kleine rassen proberen, of welke andere voedingsmiddelen we moeten proberen? ” – Elaine

Hallo Elaine,

Omdat je zegt dat Mindy een puppy is, mag je haar eten nog niet ruilen voor voer voor volwassenen. Puppy’s hebben een “groei en ontwikkeling”-formulering nodig, ook wel “puppyvoer” genoemd, om hun steeds veranderende anatomie tijdens dit cruciale deel van hun leven te ondersteunen. Het Hill’s Science hondenvoer voor kleine rassen is voor volwassenen. Omdat de meeste hondenvoedingen voldoen aan de AAFCO-vereisten voor deze levensfase, die gebaseerd zijn op de minimale belangrijke voedingsstoffen (zoals eiwitten, vetten, calcium, enz.) die een voeding kan bevatten, zal er een tekort ontstaan ​​als u volwassen voeding aan uw puppy geeft. voedingsstoffen binnen en worden uiteindelijk ziek. Als u op zoek bent naar heerlijk voedsel om haar te voeden, raad ik u ten zeerste aan om te kijken naar minder bewerkte diëten met verse en natuurlijke ingrediënten. De meeste hiervan zijn geformuleerd om aan de voedingsbehoeften van alle levensfasen te voldoen, omdat ze voldoende voedingsstoffen voor iedereen bevatten. Puppy’s en volwassen honden zijn er dol op en kunnen een gezond en gelukkig leven leiden door de beste voeding te krijgen.

Beste wensen!
Dr. Paola

scheidingslijn hondenpoten 3 oktober 2024

gemengd rashond in de sneeuw

Hulp! Mijn hond heeft een hekel aan wandelen in de sneeuw!

“Hallo dokter Paola! Mijn hond Ginger, een Golden Retriever, weigert absoluut om in de sneeuw te lopen. Zodra ze het ziet, verstijft ze en kijkt me aan als: ‘Je kunt het niet menen.’ Ik heb slofjes en lekkernijen geprobeerd, maar niets werkt. Ze gaat het pad op om haar zaken te doen, maar veel anders kunnen we niet uit haar halen. Ze is opgegroeid met sneeuw en heeft er nooit van gehouden, maar is in de loop van de tijd alleen maar koppiger geworden (ze is…
5). Is er een manier om haar ervan te overtuigen dat een beetje sneeuw haar niet zal bevriezen, of moet ik voor de winter investeren in een indoor loopband?
– Leslie

Hé Leslie, het klinkt alsof Ginger in plaats daarvan een hond uit Florida had moeten zijn! Alle grappen terzijde, ik zou haar door de dierenarts laten controleren om er zeker van te zijn dat ze niet lijdt aan hypothyreoïdie, een endocriene aandoening die de stofwisseling van een hond vertraagt ​​en ervoor zorgt dat hij intolerant is voor de kou (naast andere tekenen). Gewrichtsproblemen zoals inflammatoire artritis of vroege artritis-gerelateerde pijn worden ook verergerd door de kou, dus ik zou willen voorstellen dat u eerst die mogelijkheden beslist, omdat de meeste Golden Retrievers dol zijn op sneeuw. Heb je ook meer dan één soort buit geprobeerd? Er zijn verschillende soorten beschikbaar en sommige zijn comfortabeler en hebben volgens de normen van elke hond de voorkeur boven andere. De laarsjes moeten ook geleidelijk worden geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat Ginger-medewerkers ze met positieve resultaten dragen. Als de sneeuw als aversief voor Ginger wordt beschouwd, kunnen de slofjes snel een signaal worden dat anticipeert op iets ongewensts dat gaat gebeuren en vervolgens een negatieve stimulans voor haar worden. Je zult haar dus op willekeurige momenten de slipjes moeten laten dragen, niet alleen als ze naar de sneeuw gaat… bijvoorbeeld voor het avondeten. Hoe dan ook, ik denk dat de indoor loopband een geweldig idee is om de mogelijkheid te hebben om aan lichaamsbeweging te doen terwijl je er dieper in graaft en aan de positieve associatie van de schoenen werkt.

Veel succes en houd ons indien mogelijk op de hoogte!

Dr. Paola

scheidingslijn hondenpootjes 2 okt 2024

Het gele Labradorhond spelen met sok

Hulp! Mijn hond laat mijn sokken niet met rust!

“Waarom eten honden graag sokken? Mijn hond zoekt ze actief op in zowel de schone als de vuile wasmanden – niets is heilig! Hij wil het niet inslikken, hij kauwt en zuigt er gewoon op totdat het iets wordt dat ik moet weggooien. Hulp!” – Steven, vader van Dolly

Het is een hondending! Er zijn verschillende mogelijke redenen, waarschijnlijk omdat Dolly van jouw geur houdt en de vuile sokken naar jou ruiken, waardoor het gevoel van de sok in Dolly’s mond dan iets heel plezierigs wordt. Door associatie wordt het gevoel van de sok zelf iets wenselijks en positiefs voor Dolly. Nu maakt het haar niet uit of ze vies of pas gewassen is: een sok is een sok!

Je hebt echter heel veel geluk dat ze ze niet binnenkrijgt, want dat zou een echt probleem zijn. Behalve dat ze haar leven in gevaar zou brengen, zou het een endoscopie of een operatie vereisen. Als je er niet 100% zeker van bent dat ze er nooit een heeft ingenomen, raad ik aan om haar te laten controleren. Wat betreft het vervangen van je sokken: de meest eenvoudige oplossing voor dit probleem is om het fysiek onmogelijk voor haar te maken om ze te bereiken. Een hondenbestendige wasmand, een gesloten deur of iets anders dat Dolly’s toegang tot de sokken blokkeert. Zorg er ook voor dat u haar kauwbehoefte omleidt naar een geschikt kauwspeeltje. Vergeet niet om haar goed in de gaten te houden. Ik hoop dat dit helpt!

Beste wensen!
Dr. Paola