Je hond is jouw wereld en jij bent alles voor je harige vriend, maar hoeveel je ook van je trouwe viervoeter houdt, het leven bestaat niet altijd uit knuffelen en snacks. Van schemawijzigingen tot drukke omgevingen: het leven kan stressvol zijn zelfs voor uw huisdier.
Daarom heeft Sound Oasis het Pet Sound Therapy System ontwikkeld, een unieke Bluetooth-geluidsmachine die is ontworpen om angst te kalmeren en uw harige vriend te helpen beter te slapen. Het therapiesysteem is uitgerust met 20 ingebouwde soundtracks en speelt kalmerende muziek en rustgevende geluiden om geluiden te blokkeren en uw huisdier te helpen ontspannen, ongeacht waar hij mee te maken krijgt of wat er in zijn omgeving gebeurt.
Sound Oasis is een wereldleider in de slaap- en geluidstherapie-industrie. Ze staan vooral bekend om hun ultramoderne geluidsmachines, en het Pet Sound Therapy System is hun Bluetooth-model dat speciaal is ontworpen voor huisdieren. Of uw hond nu bang is voor onweer of uw kat kampt met verlatingsangst: het therapiesysteem buffert vervelende geluiden en creëert een rustgevende omgeving voor uw huisdier. Hij doet zelfs dienst als Bluetooth-luidspreker, zodat u uw eigen rustgevende muziek kunt streamen.
Overzicht
Producttype: | Draagbare Bluetooth-geluidsmachine, ontworpen om uw huisdier te helpen ontspannen en beter te slapen |
Model: | BST-80-20P |
Meest geschikt voor: | Honden en katten die last hebben van angstgevoelens, bang zijn voor harde geluiden of moeite hebben om tot rust te komen |
Materialen: | Aluminium behuizing en een ABS-kunststof basis |
Specificaties: | Afmetingen: 2,25 “x 2,5” Gewicht: 0,5 pond |
Montage: | Montage is niet vereist |
Prijsklasse: | Redelijk geprijsd, een grote waarde voor het geld |
Inhoud: | Geluidsmachine met 20 ingebouwde geluiden USB-oplaadkabel Verwijderbare SD-kaart Gebruikershandleiding Help uw huisdier ontspannen en slapen Boekje Gratis Sound Oasis huisdiertherapie-app |
Onze ervaring
Ik speel graag rustgevende muziek voor mijn hond, Micah, maar ik heb er nooit aan gedacht om een luidspreker aan te schaffen alleen voor hem. Dat is totdat ik Sound Oasis en hun Pet Sound Therapy System tegenkwam. In tegenstelling tot andere Bluetooth-luidsprekers wordt het Pet Therapy System geleverd met een verscheidenheid aan door artsen samengestelde geluiden die exclusief voor huisdieren zijn gemaakt.
Ik gebruik de luidspreker al een week consequent, en als ik zeg dat het een gamechanger is geweest, heb ik het over een verschil van dag en nacht.
Micah is een energieke jongen die houdt van om te spelen – hij is het soort pup dat elke minuut van de dag mijn volledige onverdeelde aandacht wil. Omdat ik vanuit huis werk, kan hij tijdens werkuren onrustig worden en hij laat me heel goed weten wanneer hij zich verveelt (hij heeft de gewoonte om elk speelgoed een voor een uit zijn speelgoedbak te halen totdat hij de hele bak heeft geleegd en verspreid speelgoed over de vloer).
Ik ben overdag de huisdierenmuziek van Sound Oasis gaan spelen om hem te helpen tot rust te komen en hij is merkbaar rustiger. Niet alleen dat, maar hij slaapt ook als een roos als ik de muziek aanzet voordat ik naar bed ga. Hoewel Micah over het algemeen een goede slaper is, heeft hij de neiging om de hele nacht vaak op te staan en van zijn bed naar mijn bed op de grond te verschuiven. Als hij met de muziek in slaap valt, is hij als een licht buiten en beweegt hij nauwelijks.
Het apparaat is niet alleen zeer effectief, maar ook eenvoudig te gebruiken. Een snelle doorbladering van de handleiding was alles wat ik nodig had om goed te begrijpen hoe het werkt. Sommige knoppen hebben meerdere functies (de aan/uit-knop doet ook dienst als pauzeknop), maar het heeft een intuïtief ontwerp, dus zelfs als je jezelf niet als technisch onderlegd beschouwt, is het gemakkelijk te achterhalen.
De geluidskwaliteit is ook geweldig. Ik heb een aantal luidsprekers gehad (waaronder mijn telefoon) waarbij het geluid gedempt wordt naarmate het volume toeneemt, maar bij deze is dat niet het geval. De muziek is helder en de bas is super effectief in het bufferen van omgevingsgeluid – absoluut niet iets dat ik van zo’n klein apparaat verwachtte!
Tot nu toe heb ik alle 20 soundtracks op de SD-kaart gespeeld en ben ik er dol op. Ze creëren allemaal hun eigen rustgevende sfeer en er zijn een paar opties, zoals Heartbeat, die zijn gemaakt om uw huisdier te troosten. Een leuk ding dat je in de app kunt doen, is een hartslag of een spinnende kat over de muziek heen leggen en de frequentie van de geluiden aanpassen met de equalizer. Ik heb beide app-functies uitgeprobeerd en vind het geweldig dat ik de mogelijkheid heb om de muziek voor Micah aan te passen.
Een luidspreker is een van die dingen waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had voor Micah. Maar nu ik er een heb, gebruik ik hem de hele tijd en ik kijk ernaar uit om meer geluiden voor hem te downloaden van de website van Sound Oasis.
Voor- en nadelen
Belangrijkste kenmerken
Hoe het werkt
Heb je ooit naar natuurgeluiden of rustgevende muziek geluisterd en je helemaal op je gemak gevoeld? Net als mensen reageren dierenhersenen op zachte muziek door chemicaliën vrij te geven die het lichaam vertellen zich te ontspannen. Wanneer dit gebeurt, komen huisdieren in een rustgevende toestand terecht die hun gezondheid verbetert en hen helpt beter te slapen.
Het mooie van de huisdiertherapie-unit is dat deze wordt geleverd met ingebouwde soundtracks die speciaal zijn ontworpen voor de ontspanning van huisdieren. Elke soundtrack is uniek gecomponeerd voor het dierenoor door een wereldberoemde muziek- en slaapexpert. In de selectie vind je rustgevende beats en instrumentale muziek, die stress helpen verminderen, en geluiden als spinnende katten en een hartslag, die bekend zijn bij huisdieren.
Wat te verwachten
De geluidsmachine is een compacte unit met een eenvoudig ontwerp. Hij wordt geleverd met een vooraf geladen SD-kaart in het apparaat, dus u hoeft het apparaat alleen maar op te laden en aan te zetten om de muziek te laten spelen. Als je liever naar muziek via de app luistert of een paar van je eigen rustgevende deuntjes afspeelt, zit er een modusknop aan de onderkant van het apparaat waarmee je de luidspreker kunt overschakelen van ingebouwde geluiden naar via Bluetooth gestreamde geluiden.
Als hij volledig is opgeladen, kun je urenlang draadloos muziek afspelen of hem aangesloten laten voor onbeperkt luisteren.
SD-kaart en huisdiertherapie-app
Naast het streamen van je eigen muziek via Bluetooth, biedt Sound Oasis aanpasbare geluidskaarten en een gratis app die je kunt gebruiken. Wanneer het product arriveert, heeft het een SD-kaart met twintig vooraf geladen geluiden voor huisdieren, maar je kunt extra kaarten aanpassen en kopen op de website van Sound Oasis.
De tweede manier om toegang te krijgen tot soundtracks is via de Pet Therapy-app. De app is gratis te downloaden en heeft verschillende functies, waaronder:
- 15 gratis geluiden gemaakt voor huisdieren
- De mogelijkheid om spinnen en/of een hartslag aan elke soundtrack toe te voegen
- Een timer die het geluid binnen 5 tot 120 minuten uitschakelt
- 12-bands grafische equalizer om de frequentieniveaus te regelen voor het unieke gehoorbereik van uw huisdier
Over Geluidsoase
Missie: | Met het motto “Beter slapen, beter voelen, beter leven” heeft Sound Oasis een missie om klanten (harig en bontloos) te helpen ontspannen en de best mogelijke slaap te krijgen |
Opgericht: | Sound Oasis werd opgericht in 1993 en is sindsdien uitgegroeid tot een wereldleider op het gebied van geluidstherapiesystemen en elektronische slaapmaskers |
Productie: | De geluidstherapiemachines worden gemaakt in China en verzonden vanuit de Verenigde Staten |
Verzending en retourneren: | Sound Oasis biedt gratis verzending in de Verenigde Staten en heeft een retourbeleid van 30 dagen |
Garantie: | Er zit 1 jaar productgarantie op het apparaat |
Is het huisdiergeluidstherapiesysteem een goede prijs-kwaliteitsverhouding?
Ik vond de geluidsmachine van grote waarde. Het apparaat is duurzaam, de geluidskwaliteit is verbluffend en het apparaat is kosteneffectief als je naar vergelijkbare producten kijkt. In tegenstelling tot andere geluidsmachines fungeert het Pet System van Sound Oasis ook als Bluetooth-luidspreker en wordt het geleverd met onbeperkte geluidsaanpassing, zodat u de muziek naar eigen smaak en de voorkeur van uw huisdier kunt personaliseren.
Kortom, je krijgt veel geweldige functies voor de prijs, en veel van de functies die je bij Sound Oasis krijgt, kun je niet bij andere producten vinden, waardoor het een geweldige prijs-kwaliteitsverhouding is.
Hoe we hebben getest
Ik begon met het afspelen van muziek vanaf de geluidskaart. Omdat de SD-kaart al in het apparaat zat toen het arriveerde, hoefde ik alleen maar de luidspreker aan te zetten om muziek af te spelen. Na een paar dagen begon ik te schakelen tussen de ingebouwde geluiden, soundtracks in de app en rustgevende muziek van mijn telefoon. Van de drie opties vond ik de ingebouwde geluiden het gemakkelijkst, simpelweg omdat alles met een druk op de knop is ingesteld en klaar voor gebruik. En eerlijk gezegd: als je haast hebt, onderweg bent of geen eigen muziek hebt om te streamen, zijn de vooraf geladen geluiden geweldig.
Ik gebruik het apparaat meestal in huis en speel graag de hele dag en ’s avonds voor het slapengaan muziek voor Micah. Maar als uw pup angstig is in de auto, is de machine compact, licht van gewicht en gemakkelijk genoeg om in te pakken en mee te nemen tijdens het reizen.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Waar kan het huisdiergeluidstherapiesysteem voor worden gebruikt?
Het apparaat kan om verschillende redenen worden gebruikt om huisdieren te kalmeren. Een aantal veelvoorkomende manieren waarop ouders van huisdieren het systeem gebruiken, zijn:
- Om te helpen bij verlatingsangst
- Om storende geluiden van buitenaf te maskeren (lawaaierige buurt, vuurwerk, onweer, etc.)
- Om een betere slaap te bevorderen
- Om stress te verminderen die gepaard gaat met reizen, verhuizen, nieuwe mensen ontmoeten of op nieuwe plaatsen zijn
- Om de algehele gezondheid en het welzijn te verbeteren
Hoe ver is het Bluetooth-bereik?
Het geluidssysteem heeft een draadloos bereik van 10 meter.
Hoe lang is de levensduur van de batterij?
Het apparaat heeft een ingebouwde oplaadbare batterij die 4-5 uur meegaat na één keer opladen en het duurt ongeveer 2-3 uur om volledig op te laden.
Kan het geluidstherapiesysteem worden gebruikt voor andere huisdieren dan honden en katten?
Het geluidssysteem kan voor alle soorten huisdieren worden gebruikt. Honden, katten, konijnen, vogels, paarden en hamsters zijn slechts enkele harige vrienden die worden vermeld in het Sound Oasis-boekje Help uw huisdier slapen en ontspannen.
Conclusie
Sound Oasis doet er alles aan om mensen te helpen de best mogelijke slaap te krijgen, en met het Pet Sound Therapy System willen ze huisdieren helpen hetzelfde te krijgen. Met een superieure geluidskwaliteit, door artsen samengestelde geluiden en de allernieuwste technologie zorgt het therapiesysteem ervoor dat uw harige vriend kalm blijft, zodat deze een gezonder en gelukkiger leven kan leiden.