Milan ziek

Gestart door Mars, september 30, 2007, 15:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Ik durfde het bijna niet te posten, maar kleine Milan maakt al de hele week een zieke indruk.
Ik heb het eerst even aangezien omdat hij ook in zijn rui zit en hij verrekt veel op een ruiende Jim leek (die altijd erg onder de rui lijdt). Maar omdat bij Jim na een dag of 3/4 'ruiziekte' toch echt wel wat verbetering komt en bij Milan niet, toch maar naar de dierenarts gegaan.

De vogelarts was er niet, dus we hebben niet zijn ontlasting gechecked. Maar deze DA heeft gewoon op het zicht geoordeeld dat Milan toch ziek is. Nu heeft het arme ventje inmiddels al 3 keer antibiotica gekregen en ik moet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat hij al wat opknapt (wat volgens mij wel erg snel is, dan).
Hij zat de afgelopen dagen steeds veel te slapen en deed weinig met de anderen mee (liet zich overigens wel heerlijk verwennen door Layla), maar is vanmiddag toch wat drukker en is zelfs even mee uit de kooi geweest.

Ik hoop zo dat dit doorzet, want ik was gister en vannacht toch een beetje bang... Het is immers nog maar kort geleden dat Milan's papa overleden is (Macho) en de eerste ziekteverschijnselen ontstonden daarbij toen ik Milan ophaalde.

En Milan is zo'n schatje: vreselijk nieuwsgierig, tikkeltje eigenwijs en hij heeft er voor gezorgd dat Layla 'ontdooit' is en eindelijk ook eens een ander parkietje lief vindt.

Nou ja, het zal vast wel goed komen, maar soms vraag ik me af... waarom? Ik doe zo mijn best om goed voor mijn parkietjes te zorgen, maar op een of andere manier...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ja meis, het grote waarom...

Misschien dat Milan inderdaad wel iets van Machootje heeft meegepikt, maar waarschijnlijk is het gewoon toeval.
De redenen, het waarom... blijft altijd een raadsel. Misschien dat wij altijd alles zien bij onze vogels, omdat we er hele erg bovenop zitten. Misschien is het wel zo, dat wanneer we wat minder zouden opletten of wat minder snel naar een arts zouden gaan, dat er wel eens dingen zijn die vanzelf weer overgaan. Maar dat laatste zien we ook vaak genoeg verkeerd aflopen...

Het is vaak zo oneerlijk verdeeld, zij die alles voor hun vogel overhebben en ze het beste van het beste willen geven, krijgen toch zo veel ziekte voor de kiezen, dat je je wel eens afvraagt of het beste wel zo goed is en of we niet terug moeten naar het niet zo beste...

Ikzelf kies voor het beste, net zoals jij dat gedaan hebt... en hier komen ook de gekste dingen voor... Kijk alleen maar eens naar Coco... zelden zien we zo'n verknipt gedrag bij grasjes, als bij mijn knaagmonstertje.. Ja er blijven vraagtekens, maar toch blijf ik erin geloven, dat we het beste doen.

Dat de AB aanslaat bij Milan, is alleen maar fijn. Het hoort eigenlijk zo te zijn, dat zo'n beestje zo snel opknapt, dat duidelijk het herstel is begonnen. Ook dat zien we vaak anders, maar betekent we dat je er op tijd bij bent...

Vraag je niet steeds af waaromm daar zul je nooit antwoord op krijgen. Maar geniet van alle goede en gezonde periodes :)

Dikke knuf, Renate

Safrena

Hey Marcia

Ocharme klein Milan, ziekjes.

Het waarom, tja dat vragen velen van ons zich soms wel eens denk ik
Het is gewoon niet eerlijk in de wereld. Veel parkietjes die zo een ellendig ongelukkig leventje hebben, die in vuil en rook, enz... zitten die jaren ongelukkig blijven leven.
Parkietjes die dan een super goede thuis hebben, gelukkig zijn en lekker verwend enz.. die dan ondanks alle goede zorgen, toch ziek worden.

Ik kan me daarbij enkel bij de woorden van Renate aansluiten.

Veel sterkte en een spoedig herstel voor Milan

vele groetjes

Chicowen

#3
Och jeetje, arme lieve Milan.

Waarom is inderdaad altijd de vraag. Altijd de parkietjes die een goed thuis hebben.
Misschien heeft Milan inderdaad wat opgepikt van zijn papa, maar het zou er ook compleet los van kunnen staan. Dat de antibiotica aanslaat is goed, hij is dan weer op de goede weg.
We duimen hier mee voor Milan.

Liefs,
Marjolein en snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender en Zipper
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

aah arme Milan  :(
Ik hoop dat hij weer helemaal opknapt.

Parkieten-Freak

Ook namens mij beterschap met je kleine ventje!


Siempke


s-ke

Hey,
namens mij ook veel sterkte en ik hoop dat je lieve Milan snel beter wordt!!
X
Sandra

lien

o jee ,jou blijft ook niets bespaart .
hoop dat het goed blijft gaan .
knuffel van ons  :-* (lien en gismo)

Meltjuh

Ik schrik hiervan :o... Wat zijn de verschijnselen? Niet benauwd?
En je weet wat ik gezegd heb heh!

Heel veel sterkte en hou me op de hoogte!


Heel veel dikke knuffels!!!

Scotty - Keecko

Och nee toch... Mylo's broertje ziek :(

Heel veel beterschap voor Milan, Marcia!
Een snaveltje van Mylo voor zijn knappe broertje!

Ik hoop dat hij snel opknapt, met jouw goede zorgen en liefde moet dat goed komen.

Groetjes, Ilse

Danielle

Oh Marcia, wat naar dat Milan ziek is.
Dit verdien jij inderdaad niet. Je bent altijd zo goed voor je parkietjes.
Ik wil je echt echt heel veel sterkte wensen en ik hoop dat Milan weer snel opknapt en de oude wordt.

Groetjes Danielle

Mars

Hallo allemaal,

Het gaat al een stuk beter met Milan. Hij zit al weer wat slanker op zijn stokje en fladdert wat vaker heen en weer. En is langzaam weer het aantal decibellen samen met Quint aan het verhogen (oordopjes! Mannen, zucht...  :P). Er zit gewoon al een stuk meer leven in het schatje en daar ben ik zo blij om!

Lieve Mel, bedankt voor je aanbod maar dat hoeft niet hoor. Ik neem aan dat Milan straks na zijn kuurtje weer helemaal fit is en dit soort dingen horen er gewoon bij (bij mij in ieder geval wel). Milan is ook een beetje benauwd, wipt wat met zijn staartje, maar dat zijn alle zieke parkietjes wel. Ik maakte me vooral zorgen over zijn bol zitten, maar dat is nu dus al een stuk beter. Het komt vast helemaal goed!

Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik houd jullie op de hoogte!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Gelukkig Marcia... Ik maak me zo'n zorgen voor je kleine ventje.
Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is! :-*

tup en joep

mango zit ook er in de rui maar ziek is hij niet hij kwettert luid en speelt met de andre
ik hoop dat mango zijn broer weer helmaal beter word

Mars

Tja, weet je wat het is Andrea: natuurlijk horen parkietjes niet stil te zijn in de rui en niet veel meer te slapen. Maar doordat ik hier een voorbeeld heb dat dat wel het geval kan zijn, ben ik minder alert dan anderen. Of misschien wel alert, maar kijk het meer aan. Dat is niet goed van mij, maar doordat ik al zoveel meegemaakt heb met dat stel van mij word je vanzelf een beetje afwachtender.
Dat realiseerde ik me met Milan en daarom ben ik wel naar een DA gegaan, ondanks dat ik zelf twijfelde tussen rui en ziekte. In dit geval zat ik er naast met mijn gevoel (want de AB werkt) en dat vind ik echt heel erg vervelend. Het is ook lastiger met een parkietje dat je nog niet heel lang hebt: je weet niet hoe het reageert op zaken als de rui...

Wat ik wil zeggen: natuurlijk ga ik altijd met mijn parkietjes naar een DA als ze er ziekig uit zien, maar ik vind de rui wel eens moeilijk in de beoordeling meewegen, zeker een eerste rui. Ik ben denk ik een van de eersten op dit forum die mensen adviseert naar een DA te gaan en vooral niet af te wachten.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hopelijk word Milan weer helemaal de oude! Veel sterkte gewenst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

tup en joep

ik hoop voor je dat milan snel beter word
tja en als ze echt rustiger en meer slapen in de rui dan zou ik ook voor de zekerheid naar de da gaan

s-ke

hey , ik ben blij voor je dat Milan al wat aan het opknappen is.
Hopelijk is hij snel volledig genezen!
X Sandra

Scotty - Keecko

Ook ik hoop dat het broertje van Mylo snel weer de oude is! :)

Beterschap voor knappe Milan :-*

Liefs, Ilse