Milan ziek

Gestart door Mars, september 30, 2007, 15:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

CiteerNou dat hoort hij op zijn minst wel te vragen
Vind ik ook wel. Hij mag dan misschien wel van mening zijn dat het beter voor ze is, maar misschien is het baasje het daar helemaal niet mee eens. Kijk, als je je vogels chocola wil geven, dan heeft een arts volkomen gelijk om je mening te negeren en de chocola af te pakken (bij wijze van spreken). Maar wieken is toch echt iets waar de meningen over verdeeld zijn (en vaak wel terecht). Je gaat toch ook niet zomaar castreren zonder toestemming van de eigenaar?

Parkieten-Freak

Citaat van: Caradow op oktober 09, 2007, 17:44:44
Hooimeijer kennende, heb je daar helemaal geen erg in als hij bezig is...
Dat meen je niet ???, kortwiekt die man zonder eerst toestemming te vragen?
Daar komt hij bij mij niet mee weg.


Meltjuh

Citaat van: Caradow op oktober 09, 2007, 18:05:34
Ik weet niet of het uit het nest komt Mel
Ik denk het niet... Ik hoop het niet ???.
Macho heeft in ieder geval nooit zaadjes gepoept ( en Tika ook niet) zelfs niet toen hij dood ziek was.

Ik hoop voor je dat de spulletjes voor hun weerstand helpen. Maar je geeft natuurlijk wel al Harrisons ;) en aangezuurd water toch?

tup en joep

maar aan mango merk ik niks
en als milan het uit het nest moet hebben dan kan mango het dus ook hebben???

Meltjuh

Hier was ik dus bang voor... Het lijkt mij niet Andrea. Macho en Tika hebben nooit direct in contact gestaan met een parkiet die de megabacterie had en ook niet met de ontlasting.

tup en joep

ik merk ook niks aan hem hij eet goed speelt met de rest alles gaat goed
vroeg met het allen af

Parkieten-Freak

Citaat van: Andrea. op oktober 09, 2007, 18:36:14
maar aan mango merk ik niks
en als milan het uit het nest moet hebben dan kan mango het dus ook hebben???

Het is niet gezegd dat Milan het uit het nest heeft. één van de andere parkieten kan drager zijn van de megabacterie en toch zelf niet ziek zijn. Deze vogel kan echter wel anderen besmetten. Op het moment dat de weerstand bij een ander vogeltje uit de groep (zoals Milan) naar beneden gaat, kan de ziekte tot uiting komen.


Safrena

Hey Mensen

Ik vind niet dat Mel voor die megabacterie moet aangewezen worden.
Een megabacterie komt zeker niet altijd mee uit een nest, maar parkietjes die ziek zijn en antibioticum krijgen kunnen ook schimmel krijgen.
Antibioticum is een hele goede bron voor de megabacterie die de ziekte (schimmel) stimuleert en parkietjes dus ziek maakt.
Daarom ook altijd, probeer indien mogelijk antibioticum te vermijden.

Daarnaast vind ik het niet zo een goed idee om die megabacterie niet onmiddelijk te behandelen en al helemaal niet omdat Milan al verzwakt is door zijn ziek zijn en de antibioticum kuur.
Poeken is daaraan overleden, omdat de megabacterie te laat gevonden was en dus niet snel genoeg behandeld is geweest.
Megabacterie moet behandeld worden met een antischimmel medicijn omdat deze niet vanzelf weg gaat, maar word alleen maar erger en tast uiteindelijk de klier maag aan

Ook vind ik het niet kunnen dat Hooimeijer zonder het te vragen de grasparkietjes gaat  kortwieken.

Vele groetjes

Milo-Pixel

wat vervelend zeg, die megabacterie. hopen dat het snel over is. maar ga je nu helemaal niet met antischimmel aan de slag dan?

verder vind ook ik het niet kunnen dat je vogels zonder overleg gewiekt zijn!

Mars

Hallo,

Even voor de duidelijkheid. Dat de anderen geen megabacterie in de ontlasting hadden wil niet zeggen dat ze het niet bij zich dragen. Ze zijn er wel vaker voor getest, maar het is heel vaak onzichtbaar. Hooimeijer gaf ook aan dat het meestal ook niet de doodsoorzaak is, ook al hebben veel parkieten het bij zich. Of het dus ook bij Tika of Macho aanwezig was/is dus ook helemaal niet zeker, net zo zeker als dat het bij mijn parkieten aanwezig is (en zo ja, mogelijk was/is het niet te zien), maar misschien toch nog wel een ding om te laten controleren. Zoals bekend, hoeven parkieten er helemaal geen last van te hebben (en dat heeft Milan ook niet of niet heel erg, want de baytril heeft geholpen en die helpt niet op schimmels). Waarschijnlijk is de megabacterie zichtbaar (belangrijker) geworden door de baytril.

Ook mij zit het niet helemaal lekker dat het niet meteen behandeld wordt, maar ik geloof dat Hooimeijer de rui met ziekte een dusdanige aanslag op het lichaampje van Milan vond dat hij wil kijken of het lichaampje zichzelf niet kan herstellen. Volgens hem heeft megabacterie weinig kans bij een vogel die een goede weerstand heeft. Dat die weerstand verminderd is, zal niemand ontkennen. We kijken het daarom drie weken aan en dan moet ik verslag uitbrengen (telefonisch). Dan zal ik zeker vragen om een tweede controle van de ontlasting (mocht hij daar niet over beginnen).

Verder het wieken: ja, Hooimeijer begint gewoon met wieken. Ik had het kunnen voorkomen door bij binnenkomst te vermelden dat ik dat niet zou willen, maar dacht dat ik wel een ander moment zou vinden (en zo binnenkomen zet meteen een vijandige sfeer). Bovendien waren bij Jim en vooral Layla (die zit niet zo vaak in de rui) nog 'wieksporen' te vinden. Dat gaf hij ook aan, dus mogelijk heeft hij dat gezien als 'vrijbrief'. Misschien dat Renate dat nog weet of hij het bij haar wel gevraagd heeft?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerIk had het kunnen voorkomen door bij binnenkomst te vermelden dat ik dat niet zou willen
Maar ja, je gaat er niet van uit dat je dat aan een dierenarts moet melden omdat hij het anders gewoon doet. Hoe moet jij dat nou weten? En zoveel moeite kost het nou echt niet, gewoon even vragen. Gelukkig is het niet iets permanents, maar toch, ik vind dat het zo niet hoort.

En ik hoop dat Milan snel weer een hoop weerstand op weet te bouwen en er zo weer bovenop komt.
Is het trouwens een idee om ook wat homeopathische middelen in de strijd te gooien? Zoals echinaforce druppeltjes? Ik weet niet of die gecombineerd kunnen worden met wat hij nu krijgt, maar dat lijkt me wel.

Caradow

Die vraag was bij mij niet zozeer aan de orde...  wij zijn natuurlijk specifiek voor een gedragsconsult geweest vanwege Coco.

Wel moet ik zeggen dat hij niet gelijk begon te knippen. Hij zat wel met Ukkie en een schaar in zijn handen, maar hij knipte pas nadat wij (schoorvoetend) toestemming hebben gegeven.
Ik dnek dat de wieksporen inderdaad hebben meegewerkt als vrijbrief.. Waarschijnlijk is hij er gewoonweg vanuit gegaan dat je er zelf niet aan durfde te beginnen om ze bij te knippen ofzo..

Neemt niet weg dat het wel heel lastig is om je eigen overtuiging bij hem kwijt te kunnen. Hij is een hele goede spreker en kan manipuleren als de beste. Dat is tenslotte zijn kracht, het manipuleren van gaaien.. (en dus ook mensen) En dat betekend niet dat het allemaal goedgepraat moet worden, maar dat is simpelweg zijn visitekaartje, zijn way-to-do-things...

roha

Hoi Marcia,

Heeft dokter Hooimeijer nog aangegeven waarom hij ze kortwiekte?
De reden waarom hij de parkietjes van Renate heeft gekortwiekt, daar kan ik in meegaan.
Daarom vroeg ik mij dat zo af.

Sterkte met je parkietenbende!

Groetjes Hanneke

Milo-Pixel

dat vroeg ik me nou ook af, heeft hij nog toegelicht waarom hij het precies deed?

Caradow

Hooimeijer zijn visie is gewoonweg dat kortwieken de vrijheid van de kromsnavels vergroot en ze minder onzeker maakt, of het nu grasjes of kaketoes zijn. Hij zal dus ook als het maar even kan, alle kromsnavels die hij tegenkomt wieken.

Safrena

Citaat van: Mars op oktober 09, 2007, 21:45:57
...
Verder het wieken: ja, Hooimeijer begint gewoon met wieken. Ik had het kunnen voorkomen door bij binnenkomst te vermelden dat ik dat niet zou willen, maar dacht dat ik wel een ander moment zou vinden (en zo binnenkomen zet meteen een vijandige sfeer). Bovendien waren bij Jim en vooral Layla (die zit niet zo vaak in de rui) nog 'wieksporen' te vinden. Dat gaf hij ook aan, dus mogelijk heeft hij dat gezien als 'vrijbrief'. Misschien dat Renate dat nog weet of hij het bij haar wel gevraagd heeft?
..

Citaat van: Caradow op oktober 09, 2007, 21:54:39
...
Ik dnek dat de wieksporen inderdaad hebben meegewerkt als vrijbrief.. Waarschijnlijk is hij er gewoonweg vanuit gegaan dat je er zelf niet aan durfde te beginnen om ze bij te knippen ofzo...

nou wieksporen of niet, dat neemt niet weg dat hij zomaar het recht heeft om parkietjes zonder enige toestemming kort te wieken
Hij moet dit ten allen tijden altijd eerst vragen aan de eigenaar, wat zijn eigen mening daarin ook is.

Misschien heeft bijvoorbeeld iemand een parkietje kortgewiekt gekocht, omdat dit al gebeurd is bij de kweker, en wil die persoon dat niet meer.
Gaat ze bij hem langs voor een onderzoek en ziet hij dat het vogeltje nog sproren van korwieten toont en dus zomaar weer gaat wieken zonder haar te vragen.

Neen sorry, ik vind dit echt niet kunnen van hem

Vele groetjes

Ps, bij mijn lieverds zou hij het nooit moeten probreren, ik denk dat ik zijn spreekkamer in rep en roer zet dan.

Parkieten-Freak

Citaat van: Moppers op oktober 09, 2007, 21:54:04
Is het trouwens een idee om ook wat homeopathische middelen in de strijd te gooien? Zoals echinaforce druppeltjes? Ik weet niet of die gecombineerd kunnen worden met wat hij nu krijgt, maar dat lijkt me wel.

["krijgt de wind van voren modus" aan]  8)
Uit diverse wetenschappelijke onderzoek blijkt dat homeopathie even werkzaam is als een placebo.
De werkzaamheid van Echinaforce (ook in fytotherapeutische doseringen) is ook nog dubieus.
[/"krijgt de wind van voren modus" uit] :)


Mars

De enzymen zijn de echinae, tenminste zoals ik het begrepen heb. (hij had het de hele tijd over echinae en over dosering daarvan en over de olie en tone kreeg ik dit mee, dus 1+1=2)
Verder werd mij paardebloementhee aangeraden (ter afwisseling van aanzuren) en paardebloemblad (en ook knop en bloem? was mijn vraag, want ik kende dit advies (winky), maar de vorige keer dat ik het kreeg wist niemand wat hij er mee bedoelde, antwoord is ja, geen stengel).
Hij heeft me naast het normale doktersconsult meteen een soort van gedragsconsult gegeven en daar hoort dit bij denk ik. Verder heeft hij het niet heel duidelijk uitgelegd, maar heeft hij wel nog even het vliegen als angst-reactie genoemd. Maar let wel: ik heb duidelijk laten merken dat ik op de hoogte was van zijn theorieen en gedachtengoed. Bij iemand anders had hij misschien voorzichtiger gedaan. En: het is wel zijn manier van werken denk ik. Ik denk gewoon dat hij er van uit ging dat ik het zelf niet durfde, maar dat ik er geen problemen mee heb.

Enne...Ik ben ook niet zo'n groot tegenstander van wieken als de meeste van jullie. Ik had besloten het niet te doen en dat, indien nodig, bij hem aan te geven. Dus ja, ik vind het jammer, maar nee, ik vind het niet heel erg. Ik zal met de tips die Hooimeijer gegeven heeft (opnieuw) kijken of het wieken voor de parkietjes hier een toegevoegde waarde kan hebben (meenemen/ betrekken bij je dagelijkse leven), maar ik ga er niet van uit dat dat me lukt.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ach... Net als bij mensen zit het gebruik van homeopathie misschien ook bij onze pietjes wel tussen de oortjes ;)



Mars

CiteerAch... Net als bij mensen zit het gebruik van homeopathie misschien ook bij onze pietjes wel tussen de oortjes

Helpt het dan ook als ze het niet eten, Renate?
Want ik voorspel wekkers die een uur eerder gezet worden om hier de parkietjes zo ver te krijgen om de juvenile toch lekker op te eten en dan pas aan de pellets te beginnen :)
Maar ik ga ze echt laten zien dat het een beloning is, een traktatie, net als de lekkere kiemzaden die ik al sinds zaterdag aan het bereiden ben voor ze en die nu in het bakje op de kooi liggen, lekker te zijn.  :P

En ja, we gaan weer on-topic, voor zover mogelijk ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..