Kleine Macho

Gestart door Meltjuh, juli 30, 2007, 18:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hey allemaal,

Vanochtend was Machotje stiller dan normaal. Hij zat niet bol maar wel met toegeknepen oogjes stil op zijn stokje te zitten.
Ik voelde meteen dat hij zich niet goed voelde. Vandaag zijn Marcia en Ilse gekomen om het laatste jong op te halen (komt zo ook een topic over ;)) en vertelde hun dat ik vanavond naar de dierenarts wou gaan omdat mijn gevoel zei dat er iets mis was.

Bij mij thuis was Macho nog stiller en hij ademde naar mijn idee ook anders dan normaal. Marcia vond ook dat hij er niet zo lekker uitzag. Ik heb de dierenarts gebeld en ondanks dat het druk was toch een plekje weten te krijgen.

Bij de dierenarts keken ze naar zijn kontje, krop en in zijn bekje voor eventueel slijm. Daar was allemaal niks mis mee. Ze zei wel meteen dat Macho een mooi vogeltje was :-*. Ook zijn conditie (hoe dik/dun hij is) was perfect. Ik zei dat ik dacht dat het met zijn longetjes te maken had en ze ging meteen luisteren. Ze hoorde inderdaad een piepje als hij ademde. Ze heeft Macho ook meteen gewogen en hij was 40 gram.

Volgens de dierenarts was het een bacteriële infectie en heb het welbekende Baytril mee gekregen wat ik 2x daags moet toedienen in zijn bekje. Het witte van zijn drolletje was een beetje geel wat volgens de dierenarts vaak het geval is bij een bacteriële infectie. Na 3 dagen moet er verbetering zijn en ik moet het minstens 5 dagen volhouden. Mocht Tika ook verschijnselen krijgen moet ik haar mee behandelen.

Ik heb vandaag weer gemerkt hoe gek ik ben op mijn vogeltjes. Ik ben zooooo blij dat ik ze door en door ken en optijd heb gemerkt dat Macho zich niet lekker voelt en gelijk naar de dierenarts ben gegaan. Het doet me zo pijn om te zien dat me ventje ziek is..... :( ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

De 1e keer toedienen is al achter de rug. Macho is zo lief: Hij stribbelt wel tegen maar haalt het niet in zijn hoofd om me te bijten :-*. Wel heb ik een beetje gemorst en hoop daarom dat hij voldoende binnen krijgt :-\....

Safrena

Hey Mel

Ocharme die kleine macho toch, hij voelt zich niet goed  :'(

Gewoon super van je Mel dat je, je gevoel gevolgd heb, en meteen naar de dierenarts bent geweest.
Parkietjes laten het niet zo snel merken als ze ziek zijn. Maar als baasje merk je dat wel snel, omdat je, je diertjes zo graag ziet, goed verzorgd en ook altjd goed in het oog houd
Dan merk je meteen als er verandering in het gedrag komt  ;)
Persoonlijk zeg ik ook altijd, vertrouw op je gevoel, meestal is dit gevoel wel juist.

Het komt allemaal goed met Macho, omdat je er zo snel bij was, en met jouw goede verzorging en liefde

Macho ik wens je een snel herstel, maar dat komt goed met zo een super baasje die jullie zo graag ziet ;)

Vele groetjes

Sonja

Hoi Melanie,

Och die arme Macho.... :(

Maar hoe naar het ook is dat hij ziek is, hij heeft het geluk dat hij zo'n liefdevol baasje heeft, die op tijd ingrijpt als het nodig is.

Hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Veel sterkte en beterschap voor je kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

roha

Hoi Melanie,

ik hoop dat Macho snel weer opknapt en verder sluit ik me bij de woorden van de dames hierboven aan.

Groetjes Hanneke

Scotty - Keecko

Hee Melanie,

Marcia en ik waren vandaag bij jou en ik heb gezien hoe ontzettend veel jij van je kleine lieverdjes houdt! Echt geweldig om te zien :)

Ik vond het ook zo goed dat je je gevoel hebt gevolgd en zo snel mogelijk een afspraak hebt gemaakt bij de dierenarts. Met jouw goede zorgen en liefde komt Macho er vast en zeker snel boven op.

Beterschap voor Macho!

Groetjes, Ilse

Parkieten-Freak

O, jeetje Melanie, is Macho ziek....... :(
Wat goed dat je er zo snel bij was zeg! Laten we hopen dat jouw lieve ventje weer heel snel de oude is, wellicht is hij morgen al weer een stuk opgeknapt!
Beterschap met Macho!  ;)



Mars

Hey Melanie,

Hopelijk knapt Macho snel op! Maar dat geberut vast met jouw goede zorgen. Het was vertederend om te zien hoe ontzettend jij over je ventje in zat! (Dat is een compliment hoor, je bent echt helemaal top met je dieren (en in het algemeen natuurlijk ook  :) ))

Nou, heel veel sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Ik weet niet of het kan na 1 keer toedienen, maar Macho zag er als ietsje beter uit. Ik hoop dat er morgen al duidelijke verbetering is. Ook hoop ik dat Tika niet ziek word zodat ze die rotzooi niet hoeft binnen te krijgen :-\.

Ik vraag me af waarom híj nou ziek word. Ondanks alle zorgen en goed voer... Maarja het gebeurd nou eenmaal.


Ik wil jullie bedanken voor de lieve reacties het doet me erg goed! Met al die mensen die mee leven moet hij wel snel beter worden ::)

Mars

Na een keer antibiotica zul je niet meteen verschil zien, meestal duurt dat minimaal een dag of twee (afhankelijk van hoe ziek een parkiet is).
Misschien doet de rust in de kooi hem wonderen, nu Milan hem niet meer schaduwt. Dat is natuurlijk wel iets dat heel belangrijk is: rust en dat gaat nu een beetje gemakkelijker schat ik in.

Het komt echt helemaal goed: je bent er vroeg bij, hij was redelijk fit gister. Een beetje ziekig, dus de kuur zal snel aanslaan.

Groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Ik ben vanochtend vroeg wakker geworden door de meest rare nachtmerries. Ik was toch een beetje bang om te gaan kijken maar er was niks aan de hand.
Gelukkig laat Macho zich niet tè makkelijk pakken. Het is ook geen gevecht maar Macho is van zichzelf al vrij makkelijk.
Ik heb alles in zijn snaveltje kunnen krijgen dus ik weet zeker dat hij vanochtend voldoende heeft binnengekregen.

Macho is wel kort ademig vandaag ook in rust. Ik denk dat ik echt van geluk mag spreken dat ik gister ben gegaan en niet heb afgewacht hoe hij vandaag zou zijn. Hij lijkt wel minder down maar dat kan ook aan mij liggen ::). Misschien wil ik wel tè graag verbetering zien :-\. Hij zit nu wel lekker te kletsen en heeft zich net helemaal gepoetst.

Tika nieste wel een paar keer flink achter elkaar, maar ik wil haar niet voor niets mee behandelen aangezien antibiotica niet echt gezond is voor haar. Wat vinden jullie?


Parkieten-Freak

#10
Ik zou het met Tika nog even een dagje aankijken Melanie. Een paar keer niezen hoeft op zich niets te betekenen.
Mocht je merken dat ze vandaag vaker gaat niezen, dan zou ik haar morgen mee gaan behandelen.
Neem maar geen risico, bij vogels moet je altijd snel handelen. De kans dat je voor niets antibiotca geeft, zit erin. Als je niets doet, heb je kans dat de infectie al dieper in de luchtwegen genesteld zit en daardoor veel en veel moeilijker te behandelen/bestrijden is!
Beterschap!


Caradow

Hey Mel,

Lees het nu pas, net terug uit Berlijn...

Heel veel beterschap voor de kleine Macho, maar dat komt vast helemaal goed!

Liefs, Renate

tup en joep

Hoi Melanie ik lees het nu ook pas i.vm huwelijksreis
sterkte met macho en ik hoop dat hij snel beter word

Idske

Hoi Melanie,

heel veel sterkte en beterschap voor je lieverd toegewenst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Kleintjes

Hoihoi,

ook namens ons hier veel beterschap aan de kleine Macho :-*
Dat hij snel weer beter mag zijn.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ashley

ik hoop dat je macho snel weer helemaal gezond is!!

groetjes ashley

Meltjuh

#16
Hallo allemaal,

Het is nu 3 dagen geleden dat ik naar de dierenarts ben gegaan.
Macho ziet er nog steeds wat kortademig uit. Ik merk wel dat hij een stuk actiever is dan maandag en hij brabbelt weer de oren van mijn kop (heerlijk ;D). Zou zijn kortademigheid niet al een stuk minder moeten zijn? Zijn poepjes zijn nog steeds niet helemaal wit van binnen maar ook niet extreem geel.

Tika had gister 3x achter elkaar geniest maar er kwam geen snot uit haar neusgaatjes. Ze is nog steeds even actief en ook niet kortademig.

Macho is nog steeds zo lief met het op pakken. Hij heeft nog geen 1 keer proberen te bijten en het is vrij makkelijk om de medicijnen in zijn snaveltje te spuiten :-*.

Ps: Zal ik proberen een filmpje te maken van het toedienen van de medicijnen?

Caradow

Maak je niet te veel zorgen, 3 dagen is niet zo heel erg lang en aan zijn gedrag merk je al dat hij zich topch een stuk beter voelt :)

Het gaat helemaal goedkomen met de Machoman

Liefs, Renate

Mars

Hey Mel,

Dat je nu na drie dagen al duidelijk verschil ziet is al heel mooi, dat laat al zien dat hij duidelijk op de beterende weg is.
Het komt, zoals Renate al schrijft, helemaal goed met hem!
Laat Tika nog maar even met rust: een beetje niezen is niet erg, zolang het maar droog blijft en niet de hele dag door gaat.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Hallo allemaal,

Even een update: Vandaag is de 7e dag dat ik Macho Baytril geef.
Hij is zeker levendiger maar de benauwdheid is niet minder geworden.

Ik ga vandaag weer wat medicijntjes halen en hem nog een aantal dagen behandelen. Zie ik aan het eind van de week nog geen verbetering laat ik nog een keer naar hem kijken. En dan ga ik ook naar een andere dierenarts om te kijken wat hij er van vind.

Ik hoor van veel mensen dat Bekking op de leyweg een goede arts is voor vogels. Heeft iemand hier ervaring mee?