Kleine Macho

Gestart door Meltjuh, juli 30, 2007, 18:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Wat goed dat Macho zich al beter voelt!

(ik had dit topic wel eerder gelezen maar tot mijn schaamte helemaal niet gereageerd! :o )

Heel veel succes en sterkte, je doet het super Mel!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

roha

Hoi Hoi,

Hoe is het met Macho?
Is hij al wat opgeknapt?


Meltjuh

Hallo mensen.

Na ruim 3 weken antibiotica (  :-\ ) ben ik vandaag weer naar de DA geweest.
Het moeilijk ademen is nooit helemaal weg geweest dus ik vroeg me af of er niet iets anders aan de hand met Macho is.

De Da heeft Macho weer gewogen (nog steeds 40 gram) en helemaal bekeken. Zijn neusdop en omstreken zijn helemaal schoon en zijn kontje zag er ook goed uit. Hij ademde wel met een piepje en ze besloot haar collega erbij te halen (van Toor zelf).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal tevreden was over hoe hij Macho hanteerde maar dat laat ik er buiten.
Hij dacht zelf aan luchtzak of ook wel luchtpijp mijt. Vandaag nog moet ik wat ontlasting mee nemen en als het goed is krijg ik gelijk de uitslag.

Macho is er helemaal gestressd van... Het arme ventje. Hij liet zich zo makkelijk bekijken maar ik vind al dat gefrummel aan hem maar niks :-\.

Ik hoop wel dat dat het is... Dan is Macho snel van zijn benauwdheid af. Hij zei wel dat Tika het dan waarschijnlijk ook heeft. Maarja, dan behandel ik haar tog gewoon mee. Alleen is mijn vraag of jullie weten hoe hij dan aan luchtpijp mijt is gekomen?

Een heleboel centjes lichter :P. Ach, al  had het 1000 euro gekost

Chicowen

Hej Mel!

Balen dat Macho er nog steeds niet vanaf is. Hopelijk komt er in ieder geval iets uit dat onderzoek, dan is Macho er in ieder geval snel vanaf. Arm ventje...
Succes in ieder geval...

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Jee Mel, dat schiet niet echt op zo...

Tja, hoe hij er aan komt.. Misschien meegenomen van je werk?

Meltjuh

Pfff ik weet het niet meer hoor...
Net de dierenarts gebeld die vertelde dat hij geen mijten in de ontlasting kon vinden ( kan je luchtpijp mijt ook in de ontlasting aantreffen?? ). Hij gaat vandaag nog een VA bellen om het met hem te overleggen.
Ik vind het allemaal prima, maar ondertussen is Macho nogsteeds benauwd.

Ik baal er zo van dat ik afhankelijk ben van mijn fiets zodat ik niet zelf naar een VA kan gaan :(.


Wat kan het zijn??? :o

roha

Jee Mel,

Wat vervelend dat er nog steeds geen duidelijkheid is.
Weet je ook met welke VA van Toor contact opneemt?
Dat van die mijten in de ontlasting weet ik ook niet hoe dat zit.

Ik wou dat ik je kon helpen met vervoer, maar helaas hebben wij ook geen autootje.

In ieder geval wens ik je veel sterkte toe, ook aan Macho en Tika natuurlijk!

Groetjes Hanneke

Meltjuh

Gister heb ik ze plat gebeld over wat er nou aan de hand is.
Ik moest gister avond nog een ander antibioticum ophalen : vibra vet.
Het kan dus gewoon zijn dat de ene niet aanslaat en de ander wel. waarom komen ze daar niet eerder op?

Macho is sinds gister ochtend echt een stuk slechter. Hij laat zich nu te makkelijk pakken. Nadat ik de medicijnen heb toegediend heeft hij het zo benauwd van de stress dat ik echt bang ben dat hij van zijn stokje afvalt :'(. Hij raakt nu echt verzwakt het arme beestje :(
Zal ik die 2 appart zetten? of brengt dat misschien nog meer stress met zich mee? :(
Ik ga vandaag op me werk kijken voor een warmte lamp.

Ik hoop met heel mijn hart dat de medicijnen vandaag nog hun werk doen. Macho is uitgeput :'(
Duimen jullie alsjeblieft mee?

Caradow

^&%*& Mel, het schiet echt niet op he zo..

Ik hoop dat de vibravet snel aanslaat en dat Macho dan echt goed opknapt!
Je moet ze alleen apart zetten als je denkt dat Macho "last" heeft van Tika. Ze zijn al zo lang samen, dat het uit elkaar zetten juist ook weer meer stress kan geven.

Heel veel sterkte!!!!!

Liefs,Renate

Parkieten-Freak

#29
Ah jeetje Mel, wat naar nou toch allemaal....... :(
Ik zal voor je duimen dat de medicijnen snel aanslaan en dat Macho weer gauw opknapt.
Mogelijk heeft het ventje toch een luchtweginfectie, en die kunnen nog wel eens hardnekkig zijn bij vogels i.v.m. de grote oppervlakte van de luchtwegen (en luchtzakken).
Een warme lamp lijkt me zeker goed, en ik denk dat het toch verstandig is om Macho even apart te houden.
Sterkte Mel!


Sonja

Och Melanie, het zit Macho en jou ook niet mee he.... :'(

Vibravet is wel een goed middel, bij het vogelasiel werd het vaak gebruikt met goed resultaat, dus houd moed!

Natuurlijk ga ik heel hard duimen voor jullie!
Knuffeltje voor je kleine dappere Macho en veel sterkte.
Ik hoop dat hij heel snel op gaat knappen.

Groetjes, Sonja.

Safrena

#31
Hey Mel

Wat erg voor je dat Macho zich weer slechter voelt :'(

We gaan hier heel hard (ook Belle kruist haar vleugeltjes) mee duimen dat hij snel weer helemaal opknapt.
Persoonlijk zou ik ze niet apart zetten, omdat, ze zoals Renate al zei, ze al zolang samen zijn. Ze apart zetten kan het herstel vertragen, en inderdaad ook extra stress met zich meebrengen, omdat ze er dan alles aan zouden doen om weer samen te kunnen zijn.

Heel veel sterkte en beterschap voor Macho

Vele groetjes

ashley

hallo,

Jemig wat erg zeg, dat hij nu nog niet beter is.
nou ik duim mee hoor!!
want ik wil graag voor je dat je macho weer beter word.

groetjes ashley en sterkte..

tup en joep

he mel
wat naar van macho ik hoop ook voor jou dat macho snel beter word
we zullen duimmen voor je ook mango macho zijn zoon zal met zijn vleugels duimen voor zijn papa
liefs andrea

Meltjuh

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Macho zit knarsend onder de warmte lamp en voelt zich op zijn gemak. Hij zit nu nog wel bij Tika.
Ik moet er goed overna denken of ik ze appart zet. Macho leek wel eens geirriteerd als Tika bij hem in de buurt komt maar ik bekijk het morgen nog wel.

Ik hou wel mijn hart vast voor straks als ik de medicijnen weer moet geven :-\

Caradow

Het komt vast wel goed Mel!
Zoals ik vanmiddag al zei, je doet alles wat je kunt doen! heb vertrouwen in je kleine macho vechter :)

Dikke knuffel, Renate

Trippy

Hey Mel,

Succes met je mooi Macho.

Ik heb Wizzy en Chiko nu ook gescheiden maar dit is amper vol te houden.
Ze zitten nog maar ongeveer 1 1/2 maand bij elkaar en roepen elkaar de hele tijd.
Chiko loopt van boven de hele tijd te roepen en Wizzy zit niet stil. Moet je nagaan hoe dat zal zijn met Macho en Tika.

Heel veel sterkte, alle vogeltjes hier in huis (Chiko, Wizzy, Frummel, Pino, Jello, Mini en Sien (Pino, Jello en Sien zijn nieuw bij mij in de voliere, wegens ernstige allergie)) Duimen (vleugelen) mee dat het goed komt.

Knuffel, Ursula  :o ;D

Chicowen

Hej Mel!

Lees dit berichtje nu pas (heb 2 dagen geen tijd gehad om op het forum te komen).
Och arme Macho... Ook wij duimen hier dat Macho er weer snel bovenop komt. Net als Belle kruist ook Pucky (en Chico, Fender en Zipper natuurlijk ook) haar vleugeltjes.
Veel sterkte!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Jeetje Mel,

Ik had gedacht dat het allemaal wel meeviel met macho. Zo ziek leek hij niet en je was er lekker vroeg bij.
Zo zie je maar weer dat vogelgeneeskunde een lastig vak is, ook al zijn mensen mooi op tijd, dan hoeft de antibiotica nog niet aan te slaan.

Heel veel sterkte er mee, ik hoop zo dat Macho dit weekend nu wel opknapt!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hier hebben, Dexter, Sam, Arie, Moos, Jambo en Eunice, allemaal de vleugels gekruist voor de papa van Jambo.

We leven allemaal mee, wij ook en hopen dat hij weer helemaal de oude word!

Groetjes Hanneke