Om Te Janken....

Gestart door Bodi, juli 01, 2005, 18:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

#20
Citeer...
Ik heb nog een mooi gedichtje voor jullie beiden, en ik hoop dat jullie beiden er troost uit kunnen putten:


I was chosen today,
I'm learning to fly,
The world took me away,
but please don't you cry.

And I chose you today
to try and be strong
so please don't you cry
and don't say that I'm gone.

When you're feeling alone,
just remember our love.
I'm up near the stars,
looking down from above.

Remember our love,
In a moment you'll see,
that I'm still here beside you
when you're thinking of me.

Bodi zit in jullie hart, en blijft altijd bij jullie!
Nogmaals veel sterkte!
[snapback]6655[/snapback]

Mooi gedicht Anneke!
Groeten Ank.
Snavelkusjes Donder, Bliksem en Lucky!

Ingrid

CiteerVrijdagavond, nadat we Bodi hebben laten cremeren zat ik achter de pc, en mijn vrouwtje lag op de bank TV te kijken. Zegt ze ineens "Bodi zijn schommeltje gaat op en neer" En inderdaad, het schommeltje ging op en neer zoals het altijd deed als Bodi er op zat. Zeker 10 tot misschien wel 15 minuten ging het schommeltje op en neer. Een verklaring is hier niet voor. We zijn beide niet gelovig dus daar ligt het ook niet aan. Ik kreeg het ondanks de warmte steenkoud.....

Een verklaring heb ik hier niet voor....
[snapback]6633[/snapback]

Het is altijd erg een huisdier, hoe klein ook, te verliezen. Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen om het verdriet en gemis een plekje te gaan geven.

Reken er maar op dat het op en neer gaan van het schommeltje een teken van Bodi is. Verklaring of niet, Bodi heeft zo willen laten weten dat hij er ondanks alles nog is, alleen niet meer in tastbare zin.
Misschien laat Bodi wel vaker weten dat hij jullie niet zal vergeten en ik weet zeker dat hij erg dankbaar is voor de liefdevolle zorg die jullie hem gedurende zijn leven bij jullie, hebben gegeven.

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Bodi!

Gr. Ingrid

Bodi

#22
We hebben onze kleine schat afgelopen vrijdag laten cremeren.

De as zit in een klein urntje dat voor een spiegel staat waar hij altijd graag zat. Naast de urn heb ik deze foto in een mooi lijstje staan....


Tjipie lover

#23
Baasjes van Bodi, echt heel erg mooi dat speciale plaatsje voor Bodi- hij zal jullie denk ik daarvoor willen bedanken.
Ook voor alle goede zorgen enzo, misschien wil hij nog wel meer zeggen!
Als u er voor open gaat staan zult u hem in een droom horen praten, maar het lukt niet iedereen.
Ik had dat wel met Imber, dat was de eerste manlijke vriend van Bliksem - hij zei bv ook tegen mij dat ik een nieuwe vriend voor haar moest gaan halen!
Dit werd Donder.
Enneh Lucky kwam laatst bij me, die is tam- kan ook wel zo gemoeten hebben.
Groeten Ank.
Bliksem+Donder en Lucky

Parkieten-Freak

Wat ontzettend mooi dat jullie Bodi hebben laten cremeren, en dat je zijn as in een urntje meegekregen hebt.

Misschien willen de verzorgers van Bodi ons op een later tijdstip een keer vertellen over hun ervaringen met betrekking tot de crematie?
Ik ben zelf nog nooit in een dierencrematorium geweest en het lijkt me reuze interessant om te weten hoe jullie tot deze bijzondere beslissing gekomen zijn.


Sonja

#25
Hallo,

Wat hebben jullie op een mooie en waardige manier afscheid genomen, van jullie lieve vriendje.......
Bodi heeft een fijn leventje gehad bij jullie, en blijft in jullie hart voor altijd, daarom is en blijft hij toch, gevoelsmatig, bij jullie.
Dat je een teken hebt gekregen, zegt ontzettend veel over de band tussen jullie en Bodi. Ik geloof zelf ook dat dat bestaat. Met mijn overleden parkietje Droppie had ik ook een hele sterke band, en vond het vreselijk dat ik hem moest missen. Hij is in mijn handen gestorven, en keek me vlak daarvoor nog een poosje aan, alsof hij afscheid van me nam.  Zijn aanwezigheid voel ik ook nog vaak. En nog een keer heb ik iets bijzonders meegemaakt met weliswaar geen parkiet, maar mijn konijn. (ik weet niet of ik dit hier mag vertellen? Zo niet, dan halen jullie het maar weg.) Ik had een enorme band met haar, en toen ze zo ziek werd, dat het echt niet meer ging, heb ik haar moeten laten inslapen. De avond en nacht ervoor, ben ik de hele tijd bij haar gebleven, en ze kroop helemaal tegen me aan, met haar lieve snuitje. Ze kon alleen nog liggen, maar opeens kwam ze overeind en begon me over mijn hele gezicht likjes te geven, nog nooit kreeg ik er zoveel tegelijk! Het was haar manier om afscheid van me te nemen...... Daarna ging het snel bergafwaarts, en zijn we met lood in onze schoenen naar de dierenarts gegaan, waar ze is ingeslapen. Ze heeft nu een mooi plekje in de tuin gekregen.....Een tijd na haar overlijden, kwam mijn vriend thuis met een (flink vermagerd)  konijntje. Een vondelingetje, (ze liep rond te scharrelen op zijn werk) die heel veel op mijn overleden konijntje leek, zowel uiterlijk, als innerlijk! De gelijkenis is zo frappant, dat ik me (gek misschien) toch wel eens afvraag: Is dit nu toeval, dat dit lieve konijntje op mijn pad is gekomen, of niet?.........Ik twijfel......

Ik denk echt dat er meer is, dan we misschien wel weten en/of denken, dat is vast en zeker ook met Bodi het geval. Dat hij jullie een teken heeft gegeven, staat voor mij vast.

Nogmaals sterkte.

Groetjes, Sonja.

Missa

Oh wat mooi van de foto en de urne die jullie bewaren!!! Dit bewijst nog maar eens jullie liefde die jullie hadden en hebben voor Bodi!!! Hij is nu nog dichter bij jullie en ik ben er van overtuigd dat hij jullie superdankbaar is voor alles wat jullie voor hem gedaan hebben!!! Nog veel sterkte!!!!

Missa

Anita & Marisa

#27
Hoi hoi,

Wat een verdrietig nieuws dat Bodi is overleden  :(
We wensen jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

Wat een prachtige foto van jullie dierbare vriendje!

Een ontzettend mooie ervaring met het schommeltje. Het kwam bij ons over als een teken van tevredenheid. Net of hij zeggen wilde, treur niet ik ben er nog! En dat hij een heerlijk leven bij jullie heeft gehad!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Bodi

Heel, heeeel veel dank voor jullie reacties.

Iedere keer als ik het topic lees lopen me de ogen weer vol.

Maar het helpt wel bij de verwerking.....

Meltjuh

Bodi wil jullie vast bedanken voor de goede zorgen.
Wat mooi dat er nog meer mensen zijn met dat soort ervaringen.
Ik zelf spreek er niet veel over omdat je rare reacties uit je omgeving kan verwachten. :blush:

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies

Bodi

#30
Ik kijk heel nuchter tegen dit soort zaken aan.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik geloof niet in god, geloof niet in leven na de dood, geloof niet in geesten...... geloof niet.....

Maar, vanavond is het een week geleden dat Bodi overleden is.

Om 9 uur vanavond gebeurde het weer...

Ineens begint zijn schommeltje te bewegen..... Gedurende 5 tot 10 minuten ging het schommeltej heel erg duidelijk op en neer. Het onderste stokje had een uitslag van zo'n 2 tot 3 cm.

Verklaar mij maar voor gek. Ik begin eerlijk te twijfelen aan van alles en nogwat waar ik in geloofde....

Je kunt vanalles vertellen, maar DIT heb ik zelf gezien, en dat voor de 2e keer...
Tevens had ik heel sterk het gevoel dat hij bij ons was. Het gaf me een gevoel van vreugde, en ja, ik begin de overtuiging te krijgen dat hij nog steeds bij ons is.

Dit alles gaf me ondanks het gemis van onze kleine Bodi toch een moment van vreugde, en ik wou dit even met jullie delen...

Ingrid

#31
Ik zal de laatste zijn die jou voor gek verklaard  ;) . Fantastisch vind ik het om deze ervaring te lezen, Bodi is inderdaad bij jullie (dat is nu eenmaal waar ik in geloof). Fijn dat Bodi deze tekens geeft, het lijkt mij toch ook een stukje troost?

Groetjes, Ingrid

Ik sluit me helemaal bij je aan ingrid

Bodi,
Veel sterkte nog met het verlies van je parkietje
gr safrena

Jorijn

CiteerIk kijk heel nuchter tegen dit soort zaken aan.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik geloof niet in god, geloof niet in leven na de dood, geloof niet in geesten...... geloof niet.....

Maar, vanavond is het een week geleden dat Bodi overleden is.

Om 9 uur vanavond gebeurde het weer...

Ineens begint zijn schommeltje te bewegen..... Gedurende 5 tot 10 minuten ging het schommeltej heel erg duidelijk op en neer. Het onderste stokje had een uitslag van zo'n 2 tot 3 cm.

Verklaar mij maar voor gek. Ik begin eerlijk te twijfelen aan van alles en nogwat waar ik in geloofde....

Je kunt vanalles vertellen, maar DIT heb ik zelf gezien, en dat voor de 2e keer...
Tevens had ik heel sterk het gevoel dat hij bij ons was. Het gaf me een gevoel van vreugde, en ja, ik begin de overtuiging te krijgen dat hij nog steeds bij ons is.

Dit alles gaf me ondanks het gemis van onze kleine Bodi toch een moment van vreugde, en ik wou dit even met jullie delen...
[snapback]6948[/snapback]

Ik geloof je zeker, en ik zal ook zeker de allerlaatste zijn die je niet geloofd, Ik denk dat bodi wil duidelijk maken dat hij het prima naar zijn zin heeft gehad bij jullie en mischien nog steeds heeft ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Bodi

En vanavond was het weer zover, het gebeurde weer.....

Bodi

#34
Gisteren naar een nest jonge parkieten wezen kijken, we weten nog steeds niet wat we moeten doen, een nieuwe kopen of niet....

Toch nog even een paar foto's gemaakt...

[attachmentid=40][attachmentid=41][attachmentid=42][attachmentid=43]
[attachmentid=44]

Ik heb de plaatjes even als bijlage gezet :)

Gr Jorijn


[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hallo,

Ohhhhhh....wat een ontzettende lieverdjes!!! :D
Onweerstaanbaar gewoonweg! :P
Het is misschien inderdaad een beetje vroeg, maar als je deze kleine friemeltjes ziet, ben je wel meteen verkocht, lijkt me......
Natuurlijk kan geen enkel parkietje jullie lieve Bodi vervangen, maar het doet misschien ergens juist wel goed, om weer zo'n klein lieverdje om jullie heen te hebben.  ;)

Veel succes met jullie keuze!

Laten jullie het nog even weten, als jullie er toch eentje gaan uitzoeken?
Ik ben benieuwd! :)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

#36
Wat een droppies!!!!!!
Ik zou zelf wel een nieuw vogeltje aanschaffen. Vervangen kan het nieuwe vogeltje Bodi nooit, maar het lijkt mij dat het toch wel weer gezellig als er weer een "kwebbeltje" in huis is.
Misschien is hetvoor nu net even te vroeg, Bodi is nog maar kort geleden gestorven  :(.

Groetjes, Ingrid

...en nu ben jij sneller met je antwoord Sonja  :huh:.

Safrena

#37
Hoi

wat een kleine lieverdjes zijn het toch.

Je wordt er zo verliefd op ;)

Zo een klein lieverdje kan Bodi inderdaad niet  vervangen, of Bodi doen vergeten. Maar toch denk ik dat het wel zal helpen met jullie verdriet te verwerken, omdat je dan bezig zult zijn met zo een klein lieverdje.

Vele groetjes

Carla

Ben van het zelfde gedacht !!
Ja waarom geen nieuw parkietje in huis nemen. Natuurlijk kan dat Bodi niet vervangen maar het brengt terug leven in huis en het zal je verdriet zeker helpen verwerken.

;)

Bodi

CiteerHallo,

Ohhhhhh....wat een ontzettende lieverdjes!!! :D
Onweerstaanbaar gewoonweg! :P
Het is misschien inderdaad een beetje vroeg, maar als je deze kleine friemeltjes ziet, ben je wel meteen verkocht, lijkt me......
Natuurlijk kan geen enkel parkietje jullie lieve Bodi vervangen, maar het doet misschien ergens juist wel goed, om weer zo'n klein lieverdje om jullie heen te hebben.  ;)

Veel succes met jullie keuze!

Laten jullie het nog even weten, als jullie er toch eentje gaan uitzoeken?
Ik ben benieuwd! :)

Groetjes, Sonja.
[snapback]7167[/snapback]


Als, ik zeg als we er een gaan halen dan laat ik het uiteraard weten.

Maar op dit moment weet ik het echt nog niet....
Ik heb het er nog veels te moeilijk mee...