Tijdens de rui veren verzamelen van je parkietje, als herinnering voor later.

Gestart door budgie, oktober 13, 2006, 00:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Misschien vinden jullie het een vreemd idee, maar ik ben alvast allerlei soorten veren, veertjes, pennen en donsjes van Sjakie aan het verzamelen. Dit doe ik omdat ik een tastbare herinnering aan hem wil hebben voor als hij er straks niet meer is. Want Sjakie gaat dood aan zijn ziekte. Er is geen ontkomen aan. Ik weet alleen niet hoe lang ik het beestje nog bij me mag houden. Na zijn overlijden kan ik dan nog eens zijn veertjes aanraken en eraan ruiken. Want Sjaak ruikt zo lekker naar vogel. Misschien vinden jullie me sentimenteel maar ik wilde dit tóch als een tip aan jullie doorgeven ..... Je zou zelfs een veertje in hars kunnen laten ingieten en er een hangertje van kunnen laten maken. Net zoiets als Safrena heeft gedaan met de as van Winnie.

Josephine

Budgie,
Dit vind ik helemaal geen raar idee! Het is vreselijk om nu al te weten dat je parkietje zal overlijde aan z'n ziekte! Ik vind het een goed idee van je, en ik hoop voor je dat die lieve sjakie nog lang bij je zal blijven!

Groetjes Josephine

Danielle

Ik vind dat inderdaad een goed idee. Zo'n herinnering is heel kostbaar.
Ik heb een beetje hetzelfde gedaan bij mijn eerste ontzettende lieve tamme Pino.
Pino heb ik erg genoeg maar driekwart jaar gehad, hij is namelijjk ontsnapt en de wijde wereld ingevlogen. Dit is eigenlijk gekomen door mijn verkeerde inschatting van het vogeltje.
Pino was in die tijd net in de rui en er lagen dus een aantal veertjes in de kooi. Ik heb toen een foto in een schilderij lijstje gedaan en een mooie veer naast gedaan.
ZO blijf ik Pino altijd goed herinneren en hoe hij er precies uitzag.
Want ik mis Pino nu na 2 jaar nog ontzettend veel en krijg er nog steeds tranen van in mijn ogen  :'(.

Idske

Weet je dat ik dat ook al vanaf het begin doe? Vooral met het ruien van Coco pik ik elke keer weer de mooie veren uit de kooi en bewaar ze in een doosje!

Helemaal geen raar idee! Goed juist! ;D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Hey Budgie

Winnie is inderdaad gecremeerd, maar ik heb ook nog een hoop veren van haar die ze  hier ooit verloren is door de rui.
Sommige van die veren heb ik in een kader gedaan samen met haar foto en haar gedichtje

De hele kleine donsveertjes zitten in het urnetje bij haar as en de andere grotere veren heb ik op het urnetje geplakt
Zo blijf je inderdaad steeds iets tastbaar hebben van je dierbare.
Het is dus zeker geen raar of gek idee

Van Poeken heb ik hier ook al een paar mooie lange veren die ze verloren is tijdens de rui. Ook deze bewaar ik van haar.
Van Belle heb ik er nog geen, zij geeft hier ook nog geen felle rui gehad, dat komt nog wel ;)

Vele groetjes

Moppers

Ik bewaar de mooiste veren ook vaak. Mooi streepjespatroon, mooie kleur, eentje met een wangstipje erop. Ik plak er wel eens eentje op mijn agenda of op de rand van mijn computerscherm (gewoon met een plakbandje er overheen).
Mijn moeder krijgt de staartveren. Ze speelt hobo en de staartveren van een parkiet zijn ideaal om het riet van binnen schoon te houden.
Wat betreft dingen bewaren na de dood van een diertje ben ik wat minder sentimenteel. Ik heb de herinneringen in mijn hoofd. Foto's bewaar ik wel en de allerschattigste hang ik in een lijstje aan de muur (of digitale gebruik ik af en toe voor de achtergrond van mijn compu)

*Z*

Was ik ook al mee bezig  ;D, Echt leuk voor later, heb er ook nog 1 van mijn vorige parkiet en dat is erg fijn.

Annika

ook ik heb al een bak vol veren van 4 parkieten, dus 4 kleuren. Hartstikke leuk!
En voor jou is het zeker alvast mooi, zo weet je dat je altijd iets tastbaars hebt straks.

Groetjes Annika

Qwerty

Ik doe het ook, veren vezamelen.En een vogeltje verbranden, NEVER.Niet over mìjn lijk! >:(

Qwerty de Heer

budgie

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:13:30
En een vogeltje verbranden, NEVER.Niet over mìjn lijk! >:(

Wij verbranden hier geen vogeltjes. Wij laten hoogstens een vogellijkje cremeren en daar is niets mis mee.

Qwerty

Cremeren is het zelde als verbranden, maar dan met een net woord.
Ik doe ze in een potje, en dan in de grond(Natuurlijk in m`n tuin).

Qwerty de Heer

Safrena

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:13:30
...En een vogeltje verbranden, NEVER.Niet over mìjn lijk! >:(

Qwerty de Heer

Hey Qwerty

Ik heb geen tuin om mijn lieverdje in te begraven en heb dan ook ervoor gekozen om haar te laten cremeren, toen ze gestorven was.
Zo heb ik haar nog steeds bij me, samen met haar veertjes die ze ooit verloren was tijdens de rui

vele groetjes

Editt:
En er is ook geen dierenbegraafplaats bij me in de buurt

Caradow

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:13:30
Ik doe het ook, veren vezamelen.En een vogeltje verbranden, NEVER.Niet over mìjn lijk! >:(

Qwerty de Heer

Je mening ventileren, ok, maar moet dat zo agressief?

Qwerty

Dan ga je maar op zoek naar het dichst bij zijnde dierenbegraafplaats, al is het niet in de buurt.
Of je doet hem/haar in een grote, diepe bloembak met aarde op het balkon.

Qwerty de Heer


Ik heb ook geen balkon en mijn meisje begraven op een plaats
waar ik haar bijna niet meer kan gaan bezoeken is ook geen optie voor mij :'(
En haar in een bloempot in huis begraven ik ook geen optie.
Qwerty ik vind dat je mijn keuze daarin moet respecteren
Doe je dat niet jammer voor je maar hou  je mening dan voor jezelf
Ook al ben je nog zo jong, je kwets hier mensen mee,waaronder ik
door zo fel te reageren. Er zullen nog mensen zijn die dit niet willen
en ik respecteer hun mening daarin, en val hen daarover niet aan
maar die vallen andere mensen niet aan die dat wel willen doen
gr Safrena


En nu weer ontopic graag  >:(
Safrena

Sara

Offtopic:Mogen de mensen zelf niet kiezen wat ze ermee doen?
Ik vind zo'n urntje best mooi en een goede manier om je overleden diertje dicht bij je te hebben.

Terug ontopic:Ik hou ook wel eens mooie veren bij,en ik vind dit erg mooi als aandenken voor als je parkitje zou overlijden.Ik hoop toch dat Sjakie ng lang bij je mag blijven.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Qwerty

Ik heb het gelezen, en ik zou het proberen om het te aanvaarden...Ik heb er wel moeite mee om het te acsepteren.

Qwerty de Heer

Parkieten-Freak



Maur@

On Topic.

Ja ook van onze Hompelmans heb ik allemaal kleine dons-/veertjes. Soms zie ik ze en dan denk ik, jeetje je had al bijna geen veren en dan verloor je datgene wat je had ook nog.

budgie

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:41:20
Ik heb het gelezen, en ik zou het proberen om het te aanvaarden...Ik heb er wel moeite mee om het te acsepteren.

Ik denk dat jij, als je zo doorgaat, een 'onmogelijk' mens zult worden. Ik erger me niet snel aan iemand, maar jij moet oppassen! Het lijkt wel alsof jij denkt bepaalde voorrechten te mogen claimen omdat je vindt dat je 'in een bijzondere positie' verkeert(?).

Parkieten-Freak

#19
Citaat van: budgie op oktober 13, 2006, 18:03:12
Ik denk dat jij, als je zo doorgaat, een 'onmogelijk' mens zult worden. Ik erger me niet snel aan iemand, maar jij moet oppassen! Het lijkt wel alsof jij denkt bepaalde voorrechten te mogen claimen omdat je vindt dat je 'in een bijzondere positie' verkeert(?).

Zojuist (opieuw) een ban uitgedeeld aan Qwerty.