Tijdens de rui veren verzamelen van je parkietje, als herinnering voor later.

Gestart door budgie, oktober 13, 2006, 00:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

gek of sentimenteel nee, jij zal daar een bepaalde gedachte bij hebben en die respecteer ik. Klinkt het wat macaber? Ja, maar zo heeft iedereen zijn eigen manier om afscheid te nemen en verder te gaan na het aardse leven. Het is op zich best een mooi idee, maar voor mijzelf gaat dit even een stapje te ver.

Cutie_lover

Citaat van: Caradow op oktober 30, 2006, 07:39:41
gek of sentimenteel nee, jij zal daar een bepaalde gedachte bij hebben en die respecteer ik. Klinkt het wat macaber? Ja, maar zo heeft iedereen zijn eigen manier om afscheid te nemen en verder te gaan na het aardse leven. Het is op zich best een mooi idee, maar voor mijzelf gaat dit even een stapje te ver.
Voor mij niet. Eerlijk gezegd doe ik dit ook al vanaf het begin.. Niet alleen om die gedachte, maar ook omdat ik die veren zó mooi vind.

Caradow

Citaat van: Cutie_lover op oktober 30, 2006, 14:32:25
Voor mij niet. Eerlijk gezegd doe ik dit ook al vanaf het begin.. Niet alleen om die gedachte, maar ook omdat ik die veren zó mooi vind.

Je leest niet....  Ik reageer op het bericht dat Budgie VOOR mijn post gepost heeft... dat gaat niet over veren verzamelen..

budgie

Citaat van: Cutie_lover op oktober 30, 2006, 14:32:25
Voor mij niet. Eerlijk gezegd doe ik dit ook al vanaf het begin.. Niet alleen om die gedachte, maar ook omdat ik die veren zó mooi vind.

Eigenlijk vind ik deze vergissing wel komisch. Moet kunnen! De dood hoort immers bij het leven?:D

@ Caradow: bedankt voor je attente reactie!

Mars

Hey Budgie,

Ik vind het zo gek ook nog niet hoor! Het is een mooie gedachte, je liefde voor Sjakie is al menigmaal naar voren gekomen op dit forum en ik kan me goed voorstellen dat dit voor jou een hele mooie gedachte is.
Zelf moet ik er niet aan denken om een dood vogeltje in mijn vriezer te hebben, ik denk niet dat ik dan nog een hap van mijn kliekjes door mijn keel kan krijgen  8)

Toch wilde ik je laten weten dat ik het zo gek nog niet vind.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

budgie

Citaat van: Mars op oktober 30, 2006, 16:37:35
Zelf moet ik er niet aan denken om een dood vogeltje in mijn vriezer te hebben,

Nee, dat is begrijpelijk. Het is een luguber idee om te weten dat je eens zo warme, pratende, druk spelende, jubelende parkietje daar nu bevroren ligt. In de ijzige kou van de dood. Ik zou Sjaak vanzelfsprekend zover mogelijk uit het zicht leggen. Ergens helemaal achterin. En ach ..... het is allemaal zo betrekkelijk. Toen ik nog roofvogels hield, lag mijn hele diepvries vol met vergaste eendagskuikens en andere prooidieren. Maar ja, daarmee had ik geen band. Ik stond ze wél altijd met een vorm van respect te villen en in stukjes te snijden, waarbij ik dan elke keer weer 'verwonderd' was over hoe mooi zo'n beestje in elkaar zat.

Brenda

Ikzelf kijk nu naar 1 van de veren die Mupke tijdens zijn eerste rui verloren heeft.
De echt mooie veertjes bewaar ik inderdaad ook, maar ik zorg er wel voor dat het er niet teveel worden  ;)

Ik heb een keer gehoord dat iemand van een dierbaar overleden familielid (na de crematie) een kristal had laten maken.
Veel mensen vinden dit ook een luguber idee om telkens met een sieraad te lopen waarin as is verwerkt van de partner of 1 van de kinderen ofzow.

Toch vind ik het het in het geval van bijv Safrena en Budgie (bij wie de liefde voor hun vogeltje heel ver gaat) niet eens zo'n slecht idee om dit met de as van hun vogeltje te laten doen.

Ikzelf zou dit een erg mooi gebaar vinden en je hebt je lieve vriendje altijd bij je.  :)

smartie

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn geliefde parkietje elke keer in de vriezer tegen te komen! En dat jaren en jaren lang. Ik snap je wens wel, maar ik ben meer van: afscheid nemen en loslaten na de dood. Heb vertrouwen (wellicht in een god: zelf ben ik niet gelovig). Ik denk dat iemand in herinnering kan voortleven en wie weet dat je elkaar na de dood weer tegen komt. Of wellicht in een volgend leven. Ik hang dan wel geen geloof aan, maar denk wel dat er 'meer' is na de dood. Van al mijn vogeltjes heb ik gehouden, met 2 had ik een geweldige band en ik heb gewoon vertrouwen dat ze nu rust hebben en ik ze ooit, in welke vorm dan ook, wel weer tegen zal komen....

Moppers

Ik vind het eigenlijk wel een mooie gedachte, samen met je huisdier begraven worden.
Maar daar kom ik weer met mijn realistische inkijk: een standaard vriezer is daar niet goed genoeg voor. Het lichaam blijft dan langer dan normaal intact, maar ook in de vriezer gaat het lichaam ontbinden. Denk maar aan diepvriesgroenten, of vissticks, die zijn ook niet eeuwig houdbaar.
Om dat te voorkomen heb je een lagere temperatuur nodig dan de huis tuin en keuken vriezer kan bereiken. Misschien dat er ergens een instantie is die wel een goede vriezer heeft waar jij dan gebruik van kunt maken?

Cutie_lover

Over het postje wat je had gepost voor caradow :P 
Ik wil ook iets speciaals doen met Cutie als die overleden is ( waarom niet met Moppie :P Simpel, ik denk dat Cutie eerder dood gaat :P ) Wat weet ik nog niet. Maar ik wil hem héél dicht bij me houden. Misschien ga ik 'm ook laten cremeren. Weggooien of begraven is voor mij geen optie. Waarom niet? Nou, ik kan mijn vogel wel in de tuin begraven, maar op een gegeven moment ga ik ook uit huis, en dan wil ik mijn parkietje nog dicht bij me hebben..