Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review 2024: onze praktische test

Effectiviteit: 4,9/5

Gebruiksgemak: 4,8/5

Ingrediënten: 4,8/5

Waarde: 4,7/5
Controleer de prijs op Hyalogic

Als het gaat om het beschermen van de gewrichten van uw ouder wordende hond, weet u waarschijnlijk al alles over glucosamine en MSM. Maar wist je dat je nog meer kunt doen om die oude gewrichten in topvorm te houden?

Hyaluronzuur is een belangrijke maar minder bekende factor in de gezondheid van gewrichten. Helaas, naarmate honden ouder worden, produceert hun lichaam steeds minder van deze stof. Dit is precies waarom Hyalogic het gebruikt als basis voor hun gewrichtsgezondheidssupplementen.

Hun unieke Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid bevat deze belangrijke verbinding, evenals glucosamine en MSM voor een algehele betere gewrichtsgezondheid. Mijn twee oudere honden hebben dit supplement de afgelopen drie weken getest en ik heb al behoorlijk verrassende resultaten gezien.

Blijf lezen om erachter te komen hoe dit hyaluronzuursupplement hen heeft geholpen en om mijn volledige Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid-recensie te bekijken.

Overzicht

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - product neergelegd met kom

Producttype: Gezamenlijke aanvulling
Meest geschikt voor: Werkhonden, honden ouder dan 7 jaar, grote rassen
Prijsklasse: Hoger einde
Ingrediënten: N-Acetyl Glucosamine, MSM, Hyaluronzuur
Maat: 8 oz fles
Smaak: Zonder smaak
Administratie: Bij de maaltijd of direct in de mond
Opslag: Geen koeling nodig
Dosis: ⅛ tot ¼ ounce

scheidingslijn hondenpoten 3 oktober 2024

Onze ervaring

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - eigenaar houdt product vast met honden op de achtergrond

Als eigenaar van twee oudere honden ben ik zeer bekend met het belang van gezamenlijke ondersteuning. Mijn Dalmatische mix, Ragz, wordt deze maand veertien en heeft sinds haar jeugd last van een billenschouder. Mijn vijftienjarige chihuahua, Papyrus, is zelfs nog slechter af, met levenslange dubbele luxerende patella’s waardoor zijn hele achterwerk pijnlijk en stijf is geworden.

Beiden gebruiken al jaren een glucosaminesupplement. Dankzij die supplementen en CBD kunnen ze redelijk goed rondkomen met minimale pijn. Toch had ik het gevoel dat ik meer kon doen om hun gezamenlijke gezondheid te ondersteunen en verdere schade te voorkomen.

Daarom heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid van Hyalogic te testen. Dit unieke gewrichtssupplement bevat hyaluronzuur (HA), een stof die de gezondheid van gewrichten, ogen en huid ondersteunt. Ik had nog nooit HA voor mijn honden gebruikt en was benieuwd hoe dit supplement hen zou kunnen helpen.

Wat ik leuk vond

Dit gewrichtssupplement is in veel opzichten anders dan de meeste. Ten eerste is het een heldere, stroperige vloeistof. Dit maakt het vrij eenvoudig te beheren. Ik voegde elke dag een dosis toe aan het ontbijt van mijn honden en ze hadden er geen probleem mee om het op te eten.

De gemakkelijk te doseren fles maakt dit proces eenvoudig en voorkomt de rommel die de meeste vloeibare supplementen achterlaten.

Ik hou ook van hoe puur de ingrediënten zijn. Elke fles bevat HA, Glucosamine, MSM, water en zinkcitraat. Er zijn geen kunstmatige kleurstoffen, synthetische conserveermiddelen of toegevoegde smaken.

Het belangrijkste aspect van elk supplement is natuurlijk hoe goed het werkt. Hier was ik erg onder de indruk. Het duurde een paar weken voordat ik resultaat zag, maar toen de veranderingen eenmaal binnenkwamen, was ik verbaasd.

Ragz heeft het altijd redelijk goed gedaan met een eenvoudig glucosaminesupplement, maar niets heeft de mobiliteitsproblemen van Papyrus kunnen verbeteren. Maar na twee weken consequent gebruik begonnen zijn knieën en heupen te bewegen zoals vroeger.

Hij heeft nog steeds af en toe last van zijn luxerende knieschijf, maar het bewegingsbereik van zijn heupen is drastisch verbeterd. Tegelijkertijd lijkt de pijn in zijn onderrug te zijn afgenomen, waarschijnlijk omdat de spieren in zijn achterpoten minder gespannen zijn door de verminderde gewrichtspijn.

Beide honden lijken minder stijf en kunnen gemakkelijker op en neer gaan dan voorheen. Alles wijst erop dat dit supplement voor meer verlichting en smering van de gewrichtspijn heeft gezorgd dan de op glucosamine gebaseerde supplementen die ik voorheen gebruikte.

Waar ik ruimte voor verbetering zag

Een klein minpuntje dat ik heb over dit product is dat de gemakkelijk te meten fles geen markeringen heeft voor porties van ⅛ oz. In plaats daarvan zeggen de instructies dat u de dop moet gebruiken om de doses af te meten (1/2 dop voor kleine honden en 1 dop voor grote honden). Maar omdat het rechtstreeks uit het meetreservoir gieten zoveel minder rommelig is, kijk ik meestal alleen maar naar de dosis voor kleine honden van Papyrus.

Wat de meer substantiële kwesties betreft, denk ik dat het belangrijk is op te merken dat de hoeveelheden glucosamine en MSM in dit supplement vrij klein zijn. Elke dosis voor grote honden bevat slechts 75 mg van elk. Omdat de aanbevolen dosis MSM 50 tot 100 mg per 10 pond bedraagt ​​en de aanbevolen dosis glucosamine zelfs nog hoger is, levert dit supplement op zichzelf niet voldoende van elk.

Ik zag echter nog steeds aanzienlijke verbeteringen in de mobiliteit van mijn honden tijdens het gebruik van dit supplement. Dit vertelt mij dat de smerende werking van HA op de korte termijn meer doet voor de gewrichtsgezondheid dan glucosamine en MSM. Om het beste van twee werelden te krijgen, ga ik daarbovenop een apart glucosamine-, MSM- en chondroïtinesupplement toevoegen, in de hoop dat ik op de lange termijn een aanhoudende verbetering zal zien.

Voor- en nadelen

Belangrijkste kenmerken

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - product met twee kommen

Bevat hyaluronzuur

Uit onderzoek is gebleken dat de hoeveelheid hyaluronzuur in de ruimte tussen de gewrichten afneemt met de leeftijd en de ernst van de gewrichtsziekte (bron). Omdat deze verbinding essentieel is voor het smeren van gewrichten, kunnen verminderde hoeveelheden leiden tot gewrichtsschade, ontstekingen en pijn.

Zowel geïnjecteerd als oraal toegediend HA hebben bewezen capaciteiten om de HA-vloeistofconcentratie rond gewrichten te verhogen en de mobiliteit te verbeteren (bron). Elke dosis Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid bevat 25 mg HA om verouderende en overbelaste gewrichten gesmeerd te houden en schade en ontstekingen te voorkomen.

Hoe toe te dienen

Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid is een smaak- en geurloze vloeistof, waardoor u deze super eenvoudig aan uw hond kunt geven. De eenvoudigste manier om dit product toe te dienen is door het toe te voegen aan de maaltijden van uw hond. Zelfs de meest kieskeurige eters zullen het waarschijnlijk niet merken.

U kunt deze vloeistof ook rechtstreeks in de bek van uw hond doseren. Ik heb beide methoden geprobeerd en had bij beide succes. Het toevoegen ervan aan hun eten was echter veel gemakkelijker en minder rommelig.

Wanneer te gebruiken

Suppletie met hyaluronzuur is de sleutel tot het gesmeerd houden van de gewrichten naarmate honden ouder worden. Hyalogic raadt aan om honden rond de leeftijd van zeven jaar met het supplement te laten beginnen. Grotere rassen die meer gewrichtsstress ervaren, zouden zelfs eerder met het product moeten beginnen.

Naast oudere honden zullen ook werkhonden en honden die herstellen van stress of letsel profiteren van de ondersteunende effecten van HA.

Naast het ondersteunen van de gezondheid van de gewrichten, smeert dit product ook de ogen en de huid. Dit maakt het een geweldige optie voor honden die last hebben van droge ogen, roos of jeuk.

Over Hyalogic

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - product op een bakje met brokjes

Hyalogic maakt een ruime keuze aan HA-producten voor zowel mens als huisdier.

Productie: Rivieroever, Missouri
HA-type: Hoog molecuulgewicht
Zuiverheid: Laboratorium getest
Tevredenheidsgarantie: Retourneer ongebruikt deel voor volledige terugbetaling
Verzending: Gratis verzending bij bestellingen van meer dan $ 49

Is Hyaflex™ PRO Complete gewrichtsverzorgingsvloeistof een goede prijs?

Er zijn niet veel op HA gebaseerde huisdiersupplementen op de markt. En de beschikbare opties bevatten niet de extra voordelen van glucosamine en MSM of de kwaliteitsgarantie die Hyalogic biedt.

Dus hoewel dit product dosis voor dosis misschien duurder is dan andere HA-opties, zijn wij van mening dat het nog steeds een betere waarde biedt voor wat u krijgt.

Hoe we hebben getest

Ik heb de hulp ingeroepen van mijn twee oudere honden om dit product te testen. Ik begon door ze van hun normale gewrichtsondersteuningssupplement te halen en in plaats daarvan HyaFlex Pro te gebruiken.

Ik heb de vloeistof rechtstreeks in hun mond toegediend en aan hun eten toegevoegd om een ​​idee te krijgen van het gebruiksgemak. Hoewel mijn honden beide methoden accepteerden, was het toevoegen ervan aan hun maaltijden een veel eenvoudigere optie. In de toekomst voegde ik elke ochtend de juiste dosis toe aan hun ontbijt.

Gedurende de testperiode van drie weken hield ik aantekeningen bij over hun mobiliteit, stijfheid en pijn. Ongeveer na twee weken merkte ik een duidelijke verbetering op in de heupmobiliteit van Papyrus, kort daarna gevolgd door een duidelijke vermindering van pijn en stijfheid in zijn achterkant. Na drie weken was er bij beide honden een opmerkelijke verbetering in stijfheid en activiteitsniveau.

Daarnaast heb ik tijd besteed aan het lezen van onderzoeksartikelen over het gebruik van HA bij huisdieren en heb ik verdiept in de details van wat Hyalogic anders maakt dan andere opties voor gewrichtssupplementen.

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - product met hond en kommen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe ondersteunt Hyaflex gewrichten?

Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid helpt de smering tussen gewrichten te verhogen om schade te voorkomen en ontstekingen te verlichten.

Kan ik dit aan mijn hond geven voordat hij tekenen van gewrichtsproblemen vertoont?

Ja. De concentraties hyaluronzuur nemen af ​​naarmate onze huisdieren ouder worden en de gewrichten meer belast worden. Aanvulling met dit product kan helpen de normale HA-niveaus te ondersteunen voordat er schade optreedt.

Wat is de dosis Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid?

Honden onder de 25 pond moeten ⅛ ounce krijgen en honden die zwaarder zijn dan 25 pond moeten ¼ ounce krijgen. Deze dosis moet eenmaal per dag worden gegeven.

Hyalogic Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid Review - product op brokjes gieten

scheidingshond gezichten oktober 2024

Conclusie

Als u net als ik meer wilt doen om de gewrichten van uw ouder wordende hond te beschermen, raad ik u ten zeerste aan om Hyaflex™ PRO Complete Joint Care Liquid aan hun routine toe te voegen.

Dit unieke supplement helpt de gewrichten te smeren om schade te voorkomen en eventueel reeds aanwezige ontstekingen te verminderen. Het bevat MSM en glucosamine om de gewrichtsgezondheid op lange termijn te ondersteunen. En het beste van alles: het is gemakkelijk te doseren en levert snelle resultaten op.