Als gepensioneerde hondentrainer met een formeel onderwijs in diergedrag, heb ik waarschijnlijk veel meer trainingsboeken gelezen dan de meeste hondeneigenaren. Onlangs heb ik Annie Grossman opgehaald Hoe u uw hond kunt trainen met liefde + wetenschap. Het kostte alleen het lezen van een kwart van het boek om te beslissen dat dit een van mijn favoriete trainingsboeken ooit is.
Grossman schrijft niet alleen op een vermakelijke en boeiende manier, maar ze presenteert de informatie op een manier die u in staat stelt deze uit te breiden naar onderwerpen die verder gaan dan gehoorzaamheidstraining en zelfs hondenbezit. Met dit boek worden lezers gemachtigd om gedragswetenschap te gebruiken om zo ongeveer alles in hun leven te veranderen, van een arme hondenroep tot irritant echtgenootgedrag.
Maar er is veel meer over dit boek om van te houden dan dat. Blijf lezen om erachter te komen waarom dit de enige hondentraining en levenshandleiding is die je in mijn volledige Hoe u uw hond kunt trainen met liefde + wetenschap Boekrecensie.
Overzicht
Producttype: | Boek |
Het meest geschikt voor: | Hondeneigenaren, beginner en ervaren |
Prijsklasse: | Betaalbaar |
Inhoud: | 282 pagina’s |
Formaten beschikbaar: | Paperback, audioboek, Kindle -e -boek |
Trainingsfilosofie: | “Goede training” met behulp van positieve versterkingstechnieken en gedragswetenschappen |
Onze ervaring
Dit boek verraste me op meerdere manieren. Ik lachte hardop meer dan ik dacht dat ik zou doen tijdens het lezen van een hondentrainingsboek, bijvoorbeeld. Ik merkte dat ik soms ook vreemd emotioneel werd.
Maar de grootste verrassing was het ontdekken van hoe Grossman een heel nieuw niveau heeft toegevoegd aan de positieve trainingswereld. Laat het me uitleggen.
Mijn hondentrainingonderwijs begon op achtjarige leeftijd toen ik 4-H binnenkwam met mijn chocoladelab, Nell. Daar leerde ik hoe ik moest trainen met een mix van traktaties, chokeketens en een harde blik.
Op de universiteit volgde ik een bachelordiploma in biologie met de nadruk op gedrag van dieren. Het was in deze klassen dat ik de valkuilen van straf-zware trainingsmethoden begon te begrijpen (en waarom Nell me nooit zo leuk vond). Ik gebruikte deze kennis terwijl ik mijn hondentrainingcertificering verdiende via een positief trainingsprogramma op basis van versterking.
De trainingsfilosofie die ik gebruikte bij het lesgeven in mijn gehoorzaamheidslessen en tijdens mijn thuisgedragsadvies was een positieve op wapeningen gebaseerde aanpak die sterk werd aangevuld met gedragswetenschap. Ik dacht dat mijn methode positief-training-opgegeven was.
En toen las ik dit boek.
Grossman hanteert de meest progressieve, effectieve benaderingen van hondentraining en zegt, zonder spijt, we kunnen het beter doen! Haar filosofie: we kunnen onze honden aanmoedigen om deel te nemen aan het gedrag dat we willen zonder enige vorm van kracht of dwang te gebruiken, en we doen dit door training te benaderen als een spel waarbij beide partijen het gevoel hebben dat ze winnen.
Ze verdedigt deze houding in het hele boek met verklaringen van gedragswetenschappen, real-life voorbeelden en horrorverhalen van een opmerkelijke straf trainer/tv-persoonlijkheid.
Deze diepe duik in diergedrag omvat vele recente ontdekkingen over hoe dierenhersenen werken. Een van de vele anekdotes die bij dit boek bij mij is gebleven, is het feit dat ‘geholte hulpeloosheid’, een aandoening die kan ontstaan wanneer een dier te vaak wordt gestraft of om redenen dat ze niet begrijpen, in de hersenen op dezelfde manier depressie presenteert doet in menselijke hersenen.
Grossman breidt zich hierop uit door te zeggen dat u uw hond kunt helpen depressie te voorkomen door hen keuzes te geven om hun eigen keuzes te maken. En dat u op beloning gebaseerde training kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat ze de rechts keuzes.
Maar dit boek gaat niet alleen over hondentraining. Zoals Grossman er snel op wijst, zijn mensen ook dieren. En dat betekent dat de pijlers van gedragswetenschap kunnen worden toegepast op echtgenoten, bazen en vreemden net zo gemakkelijk als ze kunnen voor honden.
In dezelfde geest als het klassieke boek van Karen Pryor, Schiet niet op de honddeze training heeft toepassingen die veel verder gaan dan gehoorzaamheid van de puppy.
Als een gecertificeerde hondentrainer, majoor van dierengedrag en hondeneigenaar van 36-plus jaar, was ik verbaasd over hoeveel ik van dit boek wegnam.
De enorme hoeveelheid waardevolle informatie in combinatie met de boeiende schrijfstijl, humor en eerlijkheid van Grossman, maakt dit niet alleen een waardevolle lezing, maar ook een vermakelijke lees.
Voors en nadelen
Belangrijke aspecten
Op wetenschap gebaseerde aanpak
Grossman verspilt geen tijd om in het verhitte debat te duiken over de beste methode voor effectieve hondentraining. Haar antwoord: “Goede training” is de beste training.
Vergeet positief versus straf, behandelt versus schokken. Grossman verdedigt goede hondentraining als alles wat betrouwbare resultaten oplevert en een gelukkige hond zonder bijwerkingen. En ze gebruikt gedragswetenschap als haar gids om deze methoden te vinden.
Ze legt gedetailleerd uit in het hele boek hoe verblijf in het kwadrant van “positieve versterking” vaak de veiligste en meest effectieve manier is om een hond (of mens of dolfijn) te trainen. Ze helpt de lezer ook een solide basis te leggen voor effectieve training in dit rijk door u de basisprincipes van klassieke en operante conditionering te leren.
Verstrekkende toepassingen
Als je op zoek bent naar een boek dat stapsgewijze benaderingen van het trainen van gemeenschappelijke gehoorzaamheidscommando’s om te trainen, is dit niet het boek voor jou. Maar als u op zoek bent naar een diepe duik in hondengedrag en trainingstheorie om een stevige basis te leggen waaruit u alles kunt trainen, heeft Grossman u gedekt.
Dit boek duikt in populaire trainingsmethoden en waarom ze wel of niet werken op basis van gedragswetenschappen. Ze geeft je vervolgens de tools die je nodig hebt om te begrijpen hoe je het gedrag van je hond in elke situatie kunt veranderen en manipuleren. Van daaruit biedt ze real-life voorbeelden en verhalen om u te helpen zien hoe deze methoden kunnen worden toegepast op gemeenschappelijke problemen.
Boeiend en vermakelijk
Ik heb veel trainingsboeken en nog meer teksten voor dierengedrag gelezen. Weinigen zijn vooral boeiend en nog minder zijn vermakelijk. Grossman slaagt erin beide te bereiken Hoe u uw hond kunt trainen met liefde + wetenschap.
Ze biedt zoveel informatie over de wetenschap van harde gedrag. Maar ze doet het terwijl ze emotionele verhalen vertelt, hilarische anekdotes aanbiedt en vermakelijke voorbeelden geeft. Dit resulteert in een boek dat net zo leuk is om te lezen als educatief.
Wat nog belangrijker is, dit boek biedt gedragsinzichten die elke persoon – de eigenaar of niet – kan gebruiken. Het feit dat het boek leuk is om te lezen, maakt het gewoon veel gemakkelijker om aan mensen aan te bevelen.
Over de auteur
Annie Grossman, CPDT-KA, KPA CTP, is een gecertificeerde hondentrainer, voormalig eigenaar van School for the Dogs in Manhattan, Podcaster en Journalist.
Ze heeft artikelen gepubliceerd over huisdierenbezit in verschillende publicaties, waaronder The New York Times, Boston Globe, En Zonde. Ze is ook mede-oprichter van Petcademy, een platform dat betaalbare training biedt aan gezinnen die onderdakhonden adopteren om de kans te verkleinen dat die honden naar het asiel worden teruggebracht.
Voordat ze een hondentrainer werd, was ze een stafverslaggever bij New York Observer En New York Post. Ze heeft gewerkt als schrijver in meerdere tv -shows, waaronder Te schattig! Op Animal Planet en de hit gameshow, Cash cabine.
Veelgestelde vragen
Is dit een goed boek voor een nieuwe puppy -eigenaar?
Ja! Ik raad ik zelfs ten zeerste aan om zelfs maar te overwegen om een hond dit boek eerst te laten lezen. Het biedt een prachtige basis om hondenbezit en training te benaderen.
Legt dit boek uit hoe je verschillende opdrachten stapsgewijze opleidingen kunt trainen?
Nee, dit boek richt zich niet op specifieke gehoorzaamheidscommando’s of hoe ze te trainen, met enkele uitzonderingen na. In plaats daarvan verklaart het basistrainingsprincipes die kunnen worden toegepast op verschillende gehoorzaamheid en probleemgedrag.
Zal dit boek moeilijk te volgen zijn als ik geen wetenschapsachtergrond heb?
Helemaal niet! Grossman legt de wetenschap achter haar methoden uit op een manier die zelfs de meest wetenschaps-adverse is om te volgen.
Conclusie
Of je nu een nieuwe puppy hebt, zojuist een hond hebt geadopteerd of al jaren je pooch hebt gehad, Hoe u uw hond kunt trainen met liefde + wetenschap Door Annie Grossman heeft veel te bieden.
Met waardevolle inzichten in het gedrag van huisdieren (en menselijk) en een frisse blik op de meest effectieve manier om dieren te trainen, biedt dit boek een stevige basis om uw hondentrainingsroutine te bouwen. Grossman’s diepe kennis van gedragswetenschap en tientallen jaren ervaring op dit gebied biedt de lezer alle tools die hij nodig heeft om elk gedragsprobleem en gehoorzaamheidscommando aan te pakken. En ze doet het allemaal met humor en eerlijkheid voor een lezing die net zo vermakelijk is als waardevol.