Welkom bij onze serie “Ask Dr. Paola”, waar we elke maandag deskundig advies rechtstreeks van Dr. Paola Cuevas (MVZ) brengen om onze lezers te helpen de gezondheid en het welzijn van hun hond beter te begrijpen.
Of u nu een nieuwe ouder van huisdieren bent of een doorgewinterde hondenliefhebber, Dr. Paola is hier om antwoorden te geven op uw meest dringende vragen. Van voedingstips en preventieve zorg tot het oplossen van veel voorkomende gedragsproblemen, Dr. Paola is klaar om inzichten te bieden die uw harige vriend gelukkig en gezond houden. Blijf op de hoogte voor deskundige begeleiding over verschillende onderwerpen die het belangrijkst zijn voor u en uw hond, zodat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en de best mogelijke zorg voor uw hondengezelschap kunt bieden. Heeft u een vraag? Stuur het hier binnen!
Hulp! Mijn hond heeft degeneratieve myelopathie
‘Beste Dr. Paola,
Dallas werd bijna een jaar geleden gediagnosticeerd met degeneratieve myelopathie. Hij begint echt te worstelen met zijn achterpoten en hij valt veel. Wat kan ik doen om hem te helpen? ” – Barbara
Hallo Barbara,
Bedankt dat je contact hebt opgenomen en zo diep zorgt voor Dallas. Degeneratieve myelopathie (DM) is zo’n hartverscheurende toestand om getuige te zijn, terwijl het langzaam weggaat bij de mobiliteit van een hond terwijl ze mentaal helder en betrokken blijven. Het is ongelooflijk moeilijk om te kijken naar een geliefde vriend die gevangen zit in een lichaam dat niet langer meewerkt. Het goede nieuws is dat er manieren zijn waarop u de kwaliteit van leven van Dallas kunt ondersteunen en hem kunt helpen om zo lang mogelijk comfortabel en actief te blijven.
In dit stadium, wanneer zwakte en vallen frequenter worden, kunnen ondersteunende apparaten een aanzienlijk verschil maken. Met een goed gepast achterste ondersteuningsharnas kunt u Dallas helpen met meer stabiliteit te lopen, vooral wanneer u naar buiten gaat voor toiletendeld of navigeren door gladde vloeren. Sommige honden profiteren ook van het gebruik van een rolstoel of kar, die helpt het gewicht van hun achterste uiteinde te halen en hen in staat te stellen hun wereld te blijven verkennen met een beetje onafhankelijkheid. U kunt enkele van deze doe -het -zelf -rolstoelprojecten proberen.
Binnen het huis kunnen yogamatten of rubberen lopers veilige paden creëren die uitglijden minimaliseren. Fysiotherapie of hydrotherapie kan helpen spiertonus te behouden, de circulatie te ondersteunen en verdere achteruitgang te vertragen, bijna als fysiotherapie voor mensen met spinale problemen.
Hoewel er geen remedie is voor DM, is het doel nu om comfort en waardigheid te behouden. U kunt ook overwegen om samen te werken met een dierenarts die integratieve zorg biedt, waaronder acupunctuur of lasertherapie, omdat sommige honden deze therapieën nuttig vinden bij het handhaven van kracht en comfort. Als u ooit onzeker bent over hoe u Dallas het beste dagelijks kunt ondersteunen, kan een tele-triage-consult helpen om beslissingen te begeleiden zonder een reis naar de kliniek te vereisen, vooral als de mobiliteit beperkt is. Je doet duidelijk alles wat je kunt om zijn dagen helderder te maken, en die liefde en je steun en aanwezigheid betekenen meer voor hem dan wat dan ook. Bedankt dat je een liefhebbende ouder van huisdieren bent!
Eerlijk,
Dr. Paola
Om nu online met een dierenarts online te praten, klikt u op de onderstaande afbeelding of knop:
Hulp! Het eten van mijn honden is teruggeroepen!
‘Hallo Dr. Paola,
Ik heb al een tijdje carna4 hondenvoer gekocht voor mijn honden Emmy en Tazie van een verkoper in PA en onlangs bij Amazon. Niemand heeft ons op de hoogte gebracht dat de producten werden teruggeroepen. Dat klopt niet, we hebben onze honden dit hondenvoer gevoed, samen met hun huisgemaakte maaltijd.
Wat zijn de gezondheidsgevaren waar we nu van op de hoogte moeten zijn? Wiens verantwoordelijkheid is het om kopers op de hoogte te stellen wanneer gevaren bestaan in enig ‘gezond’ voedsel dat is gemaakt voor mensen en onze lieve bontbaby’s? Moet ik onze nieuwste zak met eend, lever, eieren en gekiemde zaden weggooien? We leven in een koper Pas op de wereld; Ik heb dit niet zien aankomen! ‘ – Donna
Hallo Donna,
Ik begrijp uw frustratie en bezorgdheid volledig wanneer we een commercieel verkrijgbaar hondenvoer kiezen, we verwachten transparantie en veiligheid, vooral als het gaat om het welzijn van onze honden. Emmy en Tazie hebben het geluk dat iemand zo proactief en op hun hoede is afgestemd.
Voor zover ik weet, heeft Carna4 nooit een terugroepactie gehad en is er geen door de FDA gemeld. Dat gezegd hebbende, als je dit van een betrouwbare bron hoorde, is het belangrijk om precies te bepalen waarom het product is getrokken. Sommige terugroepacties zijn voorzorg, zoals zorgen over kleine kwaliteit, terwijl andere gebaseerd zijn op bevestigde risico’s als gevolg van potentiële besmetting (zoals Salmonella of schimmel) en met bevestigde gevallen. De laatste vereisen onmiddellijke actie, zoals ze uit de planken trekken.
Over het algemeen worden terugroepacties uitgegeven door coördinatie met de FDA, en van fabrikanten wordt verwacht dat ze retailers, distributeurs en idealiter het publiek op de hoogte brengen. Helaas zijn niet alle online retailers of verkopers van derden ijverig door die informatie aan te nemen, waardoor PET-ouders in het donker kunnen blijven. Wanneer een terugroepactie wordt aangekondigd, vooral als er een risico op ziekte is, is het het veiligst om te stoppen met het voeden van het getroffen product en uw huisdieren te controleren op ongebruikelijke tekenen zoals braken, diarree, lethargy of eetlustwijzigingen. Zelfs als Emmy en Tazie prima lijken, is het een goed idee om je dierenarts op de hoogte te stellen en de verpakking of batchnummer handig te houden voor het geval follow-up testen nodig is.
Wat de verantwoordelijkheid betreft, delen zowel de fabrikant als de verkoper de ethische verplichting om consumenten op de hoogte te stellen, maar de realiteit is, vooral in een online marktplaats, dat volgt vaak niet consistent is. In dergelijke gevallen is het altijd het veiligst om te vergissen aan de kant van voorzichtigheid en het voedsel te stoppen totdat u hebt geverifieerd dat de batch niet in de terugroepactie is opgenomen. Ik moedig u aan om eventuele zorgen rechtstreeks te melden aan de FDA -klachtenklachtenportaal van de FDA – ze nemen consumentenrapporten serieus, en uw stem helpt niet alleen voor uw honden te pleiten, maar ook voor anderen. Wist je trouwens dat Dogster officiële terugroepmeldingen naar je e -mail stuurt? U kunt zich aanmelden en u krijgt een e -mail wanneer het eten van een hond een terugroepactie heeft uitgegeven. Ik hoop dat dit helpt!
Dr. Paola
Hulp! Mijn hond likt obsessief zijn poten!
“Hallo Dr. Paola,
Mijn hond Morty likt obsessief zijn poten en ik, vooral mijn handen, armen, benen en voeten. Hij lijkt overstuur als ik hem zeg dat hij moet stoppen. Is deze angst? Moet ik hem laten stoppen of hem het gewoon laten doen? ‘ – Heide
Hallo Heather,
Bedankt voor het delen van dit over Morty. Het klinkt alsof hij een zeer aanhankelijke ziel is, maar ik begrijp hoe het constante likken vragen kan oproepen en soms zelfs overweldigend kan worden. Wanneer honden herhaaldelijk hun poten of hun mensen likken, is het vaak meer dan alleen verzorging of genegenheid, het kan een teken zijn van een onderliggende emotionele of fysieke behoefte.
Likken kan dienen als een zelfverzachtend gedrag, vergelijkbaar met hoe sommige mensen hun nagels bijten als ze angstig zijn. Als Morty bedroefd lijkt wanneer je hem onderbreekt, zou angst zeker een rol kunnen spelen. Scheiding-gerelateerde stress, verveling of zelfs een geschiedenis van versterking (waarbij het likken ooit ooit met aandacht is beloond, kan allemaal bijdragen. Het is echter ook belangrijk om fysieke oorzaken uit te sluiten. Paw likken, met name, kan voortvloeien uit allergieën, irritatie, irritatie of licken, het licken van het licken van het licken van het licken van het likken, wat voor het licken is, het is een cyclus van het licentie, en in een cyclus, en in een cyclus, en in een cyclus, en in een cyclus, en in een cyclus, en in een cyclus, en in een cyclus worden. Irritatie.
In plaats van hem te berispen, die verwarring kan creëren of aan stress kan toevoegen, probeer dan zijn energie om te leiden op manieren die aan zijn emotionele en fysieke behoeften voldoen; Geef hem bijvoorbeeld een puzzelspeelgoed, een bevroren likmat of betrek hem in rustige trainingssessies die een positieve versterking gebruiken. Je hebt gelijk om te pauzeren en je af te vragen of je het gedrag moet toestaan of niet, en het beste pad vooruit is meestal een van medelevende omleiding. Als angst wordt vermoed maar niet extreem, kan een consult via een tele-triage-service u helpen bij eenvoudige, ondersteunende interventies voordat u doorgaat naar een volledig gedragsadvies. Je doet het al met Morty door de juiste vragen te observeren en te stellen; Soms communiceren onze honden in licks wat ze niet in woorden kunnen zeggen. Succes!
Dr. Paola