Welkom bij onze serie “Ask Dr. Paola”, waar we elke maandag deskundig advies rechtstreeks van Dr. Paola Cuevas (MVZ) brengen om onze lezers te helpen de gezondheid en het welzijn van hun hond beter te begrijpen.
Of u nu een nieuwe ouder van huisdieren bent of een doorgewinterde hondenliefhebber, Dr. Paola is hier om antwoorden te geven op uw meest dringende vragen. Van voedingstips en preventieve zorg tot het oplossen van veel voorkomende gedragsproblemen, Dr. Paola is klaar om inzichten te bieden die uw harige vriend gelukkig en gezond houden. Blijf op de hoogte voor deskundige begeleiding over verschillende onderwerpen die het belangrijkst zijn voor u en uw hond, zodat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en de best mogelijke zorg voor uw hondengezelschap kunt bieden. Heeft u een vraag? Stuur het hier binnen!
Hulp! Mijn hond, ik kan geen dierenartszorg veroorloven!
‘Beste Dr. Paola,
Ik heb echt niet het geld om voor mijn huisdier te zorgen. Mijn hond Goodie heeft een hart geruis, maar medische kosten zijn hoog, wat kan ik doen? Ik heb echt hulp nodig en ik ben zo bang voor hem. ” – Uriah
Ik begrijp volledig hoe overweldigend deze situatie moet voelen, Uriah. Van een huisdier houden als goodie betekent dat je al het mogelijke wilt doen om hem gezond te houden, maar financiële barrières kunnen dat ongelooflijk stressvol maken. Het goede nieuws is dat er nog steeds manieren zijn om hem de zorg te krijgen die hij nodig heeft.
Eerst raad ik aan om contact op te nemen met lokale dierenasielen, humane samenlevingen of veterinaire scholen. Velen bieden goedkope klinieken of financiële hulpprogramma’s voor eigenaren van huisdieren in moeilijke situaties. Sommige dierenartsen bieden ook betalingsplannen aan of werken samen met organisaties zoals CareCredit, die financieringsopties biedt voor medische kosten. Bovendien kunnen non -profitgroepen zoals het PET -fonds, de Redrover of de Brown Dog Foundation subsidies of hulp bieden voor huisdieren met medische aandoeningen zoals die van Goodie.
Aangezien Goodie een hartgeruimd heeft, zullen zijn behoeften afhangen van de ernst van de aandoening. Sommige gemompel zijn mild en vereisen geen onmiddellijke behandeling, terwijl anderen medicijnen nodig hebben om complicaties te voorkomen. Als u dat nog niet hebt gedaan, vraag dan aan een dierenarts of er betaalbare managementopties of lifestyle -aanpassingen zijn die hem kunnen helpen comfortabel te blijven. Eenvoudige veranderingen, zoals het verminderen van stress en het vermijden van overmatige inspanning, kunnen soms een groot verschil maken. Je doet het juiste door hulp te zoeken, en er zijn middelen die je kunnen ondersteunen. Blijf sterk voor Goodie, hij heeft het geluk dat iemand heeft die zoveel om hem geeft!
Eerlijk,
Dr. Paola
Om nu online met een dierenarts online te praten, klikt u op de onderstaande afbeelding of knop:

Hulp! Mijn honden stoppen niet met blaffen!
‘Hallo Dr. Paola,
Mijn honden Moseley, Rev en augurken blaffen onophoudelijk, en het maakt niet uit wat ik zeg of doe. Ze huilen ook samen! Ze beginnen altijd te blaffen als ik aan de telefoon ben. Wanneer iemand de deur komt. Als iemand langs onze rijstrook rijdt. Het kan zeker erger zijn, want ik heb en gehoord, maar hoe maak ik het beter? “ – Corinne
Het klinkt alsof Moseley, Rev en Pickles een gewoonte hebben ontwikkeld om samen te blaffen en te huilen, waarschijnlijk elkaars opwinding of alertheid versterken. Barking is een natuurlijk hondengedrag, maar wanneer het overdreven wordt, is het vaak een mix van instinct, gewoonte en geleerd gedrag. In hun geval lijkt het te worden geactiveerd door externe stimuli zoals mensen die langskomen, bezoekers aan de deur en zelfs je telefoongesprekken. Dit suggereert zowel territoriaal blaffen en aandachtzoekgedrag.
Omdat ze niet lijken te reageren op verbale correcties, begrijpen ze misschien niet wat je op die momenten van hen wilt. In plaats van te proberen het blaffen rechtstreeks te stoppen, concentreer u zich op het onderwijzen van een alternatief gedrag. U kunt bijvoorbeeld een betrouwbare “stille” cue trainen door ze eerst te belonen wanneer ze op natuurlijke wijze pauzeren en deze vervolgens geleidelijk koppelen aan een verbaal commando. Als ze blaffen wanneer mensen naderen, verleid hun focus naar een specifieke plek, zoals een mat of bed, waar ze kunnen worden beloond voor kalm gedrag. Het oefenen van impulscontroleoefeningen, zoals “zitten en blijven” met afleiding, zullen ook helpen.
Voor door telefoon geteisterde blaffen, hebben ze misschien geleerd dat Barking je aandacht trekt als je wordt afgeleid. Probeer ze een speciale, langdurige kauw- of voedselpuzzel te geven voordat u belt, zodat ze uw telefoontijd associëren met stille verloving. Consistentie is de sleutel – als alle drie de honden elkaar versterken, kan ze eerst afzonderlijk trainen, kan nodig zijn voordat ze ze samenbrengen. Met geduld en positieve versterking kunt u hen helpen hun energie te kanaliseren naar meer passend gedrag, terwijl ze nog steeds kunnen uiten wanneer het er echt toe doet.
Beste wensen,
Dr. Paola

Hulp! Mijn hond heeft glas ingenomen!
“Hallo Dr. Paola,
Hazel gooide ’s nachts over, die bestond uit kleine scherven van een Corningware -glas dat cranberrysaus erin had die brak. Ik heb het meteen opgeruimd met papieren handdoeken, maar de kleine aaseter die ze in de prullenbak is gekomen. Kan ik haar Pepto Bisol geven of zoiets om haar te helpen? Er is geen bloed. “ – Suzie
Hallo Suzie, het spijt me zo dat Hazel in het afval en ingenomen glas is ingegaan. Hoewel ze geen onmiddellijk vertoont over tekenen zoals bloed in het braaksel, is dit nog steeds een situatie die veterinaire aandacht vereist. Het innemen van glas kan interne sneden of irritatie in haar mond, slokdarm, buik of darmen veroorzaken, zelfs als ze nu in orde lijkt. De grootste zorg is dat kleine scherven interne schade kunnen veroorzaken als ze door haar spijsverteringsstelsel gaan.
Pepto-Bismol is niet aanbevolen In dit geval, omdat het niet beschermt tegen potentiële interne letsel en tekenen kan maskeren die een dierenarts moet beoordelen. In plaats daarvan is het het beste om zo snel mogelijk contact op te nemen met uw dierenarts. Ze kunnen een examen, röntgenfoto’s of het voeden van een bulkvormend dieet (zoals gewoon ingeblikte pompoen of zacht brood) aanbevelen om eventuele resterende fragmenten te helpen. Houd Hazel nauwlettend in de gaten voor tekenen van ongemak, braken, gebrek aan eetlust of moeite met poepen en vermijd het geven van vrij verkrijgbare medicijnen tenzij ze door een dierenarts worden geadviseerd. Aangezien dit een dringende situatie kan zijn, kan een online veterinaire service voor televermogen zoals onze eigen service, Pangovet.com nuttig zijn om haar risiconiveau te beoordelen als u niet onmiddellijk naar een kliniek kunt.
Het allerbeste,
Dr. Paola