Wandelingen zijn een belangrijk onderdeel van het dagelijkse leven van uw hond. Ze zijn niet alleen een leuke activiteit voor uw pup, maar bieden ook de broodnodige mentale en fysieke stimulatie waar alle honden dol op zijn. Maar als u uw hond graag meeneemt op uitstapjes in de vroege ochtend of late avond, kan het voor bestuurders lastig zijn om uw harige vriend onderweg tegen te komen.
Daarom heeft Proviz het Explorer Hondenvest ontwikkeld. Het Explorer Hondenvest is een van de drie producten in de serie reflecterende hondenjassen van Proviz en is een geweldig wandelaccessoire voor hondenbezitters die graag op avontuur gaan met hun harige vriend in de schemering of bij zonsopgang. Als internationaal erkend sportmerk staat Proviz bekend om hun hoogwaardige reflecterende uitrusting, zoals fietsbroeken, hardloopshirts en wandelrugzakken, maar ze hebben ook enkele producten voor honden.
Mijn Goldendoodle, Micah, heeft hun Explorer-hondenvest uitgeprobeerd en het was een geweldig product om te hebben. Hij is licht van gewicht, gemakkelijk te gebruiken en perfect voor dagen waarop we buiten zijn voordat de zon opkomt of nadat deze ondergaat. Als u op zoek bent naar een reflecterend vest van hoge kwaliteit voor uw pup, dan is het Explorer Hondenvest een goede optie.
Over Proviz
Proviz is een meermaals bekroond sportmerk gevestigd in Londen. Het bedrijf werd opgericht toen twee broers op de fiets naar hun werk gingen en zich de behoefte aan reflecterende fietsproducten realiseerden. Nadat ze tijd en onderzoek hadden besteed aan het vinden van de juiste fabrikanten, besloten ze een merk op te richten dat zich toelegt op het maken van lichtgevende en reflecterende fietskleding.
Sinds de oprichting in 2008 is Proviz uitgegroeid tot een van de meest innovatieve sportmerken ter wereld, dat alles verkoopt, van fietsjassen en wandelbroeken tot hardlooprugzakken en hondenjassen. Hoewel hun producten voornamelijk bestaan uit reflecterende sportartikelen voor mensen, hebben ze ook een paar producten voor honden.
Wat inspireerde de lijn reflecterende hondenproducten van Proviz?
Het idee voor reflecterende hondenkleding is geïnspireerd door een Proviz-klant die op een avond met zijn hond aan het wandelen was toen zijn hond uit zijn riem gleed en de weg op rende. De eigenaar rende achter zijn hond aan de straat op en droeg gelukkig zelf een Proviz-jasje. Nadat de chauffeurs die voor hem stopten zeiden dat het reflecterende jack het leven van hem en zijn hond had gered, mailde de eigenaar Proviz met de vraag of ze een reflecterend jack voor honden konden ontwerpen, en dat deden ze!
Voor wie is het Explorer Vest het meest geschikt?
Dit is een ideaal wandelaccessoire voor honden van alle groottes. Het is ontworpen om uw hond zichtbaar en veilig te houden bij donkerder licht en is geweldig om uw pup aan te trekken vóór een vroege ochtend- of late avondwandeling. Het is ook ideaal voor uw hond om te dragen wanneer er buiten slecht zicht is. Omdat het een vest is, is het product niet bedoeld om uw hond warm of droog te houden en kan het het beste gedragen worden op warme, droge dagen.
Overzicht Explorer hondenvest
Of u en uw hond nu vroeg opstaan of graag op avontuur gaan in het donker, het Explorer Vest helpt uw hond zichtbaar te blijven, hoe licht het buiten ook is. Tussen de innovatieve technologie en het functionele ontwerp beschikt het vest over alle premium functies die u nodig heeft om uw hond veilig te houden wanneer u onderweg bent.
Hoe het werkt
Het vest is gemakkelijk in gebruik. Het glijdt over het hoofd van uw hond, zodat het zwarte gedeelte op de borst van uw hond ligt en het grijze gedeelte op zijn rug. Aan elke kant bevindt zich een gesp die onder de voorpoten van uw hond doorloopt en aan de zijkant wordt vastgemaakt. De bandjes zijn verstelbaar en het vest wordt geleverd met een loden gat aan de bovenrug waar je een riem in kunt steken als je harige vriend een harnas draagt.
Nadat u het vest om uw pup heeft gedaan, is hij klaar. Als u uw hond overdag meeneemt, is het vest lichtgrijs, maar zodra het donker begint te worden, gloeit het helderwit op als er licht op weerkaatst.
Materialen
Het materiaal is lichtgewicht. Het is gemaakt van 100% polyester en heeft een geperforeerde buitenlaag voor ventilatie. De geperforeerde laag is superdun en bevat kleine gaatjes om uw pup koel te houden. Er zit ook geweven stof aan de onderkant voor extra duurzaamheid.
Hoewel het vest niet waterdicht is zoals de andere hondenjassen van Proviz, heeft het dezelfde Reflect360-technologie, waardoor het goed zichtbaar is bij weinig licht.
Maatvoering
Het vest is ontworpen voor honden van alle maten (speelgoedrassen tot Duitse herders) en wordt aangeboden in de maten XS tot 2XL. De bandjes zijn ook verstelbaar, zodat je ze strakker of losser kunt maken voor een betere pasvorm.
Micah is een Standard Goldendoodle van 54 pond en meet 28 centimeter rond zijn borst en 26 centimeter van zijn nek tot zijn staart. Op basis van zijn afmetingen heb ik een large besteld, maar ik had gemakkelijk de maat medium kunnen verkleinen. Ik heb de riemen zo strak mogelijk afgesteld en hij heeft nog steeds voldoende ruimte.
Verzending en retourneren
Bestellingen worden binnen 24 uur verzonden vanuit het Britse magazijn van Proviz en het duurt 1 tot 6 werkdagen voordat ze worden afgeleverd, afhankelijk van waar je woont.
Als u van gedachten verandert en besluit dat het product niet geschikt voor u is, kunt u het artikel binnen 14 dagen retourneren en uw geld terugkrijgen.
Samengevat
Belangrijkste kenmerken
Reflecterend
Het vest is gemaakt met Reflect360-technologie, een speciaal materiaal waarin reflecterende glaskralen zijn ingebed. De glaskralen zijn ontworpen om de zichtbaarheid vanuit alle hoeken te maximaliseren, zodat uw huisdier gezien kan worden, ongeacht in welke richting hij kijkt of vanuit welke hoek het licht op hem schijnt.
Verstelbaar
Het vest heeft twee riemen die zich onder de benen van uw hond wikkelen en aan weerszijden van de borst vastmaken. De bandjes zijn verstelbaar en voorzien van een elastische stretch voor optimaal comfort. Het elastische materiaal is zacht voor de huid van uw hond en rekbaar genoeg zodat het met uw pup meebeweegt terwijl hij loopt, rent, springt of ligt.
Stijlvol
Reflecterende vesten zijn ontworpen om helder, opvallend en zichtbaar te zijn, hoe licht het buiten ook is. Dit is geweldig omdat u wilt dat uw hond gezien wordt, maar het kan ook een nadeel zijn als u er geen fan van bent dat uw hond neonkleuren draagt.
Proviz doet fantastisch werk door hun producten effectief te maken En stijlvol. Het Explorer Vest wordt geleverd in een subtiele grijze kleur die er bij daglicht lichtgrijs uitziet en helder wit oplicht als het licht er in het donker op weerkaatst.
Is het Explorer-hondenvest een goede prijs?
Het vest is van grote waarde. Hij is niet alleen praktisch en effectief, maar ook gemaakt van hoogwaardige materialen en ontworpen met jouw harige vriend in gedachten. Het reflecterende materiaal is dezelfde Reflect360-technologie die wordt gebruikt in menselijke uitrusting en het doet wonderen om uw hond zichtbaar te houden.
De kosten zijn ook redelijk. Of je nu maat XS of 2XL koopt, het vest kost $ 28,00, wat een lagere prijs is dan veel producten van de concurrentie.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Verzendt Proviz internationaal?
Proviz biedt wereldwijde verzending. De bezorgtijden variëren afhankelijk van waar u woont.
Hoe was ik het vest?
Het vest is wasbaar in de machine. Voor het beste resultaat was je het in een tas of kussensloop op een fijnwasprogramma met een zacht wasmiddel en laat je het aan de lucht drogen. Zorg ervoor dat het vest tijdens het drogen niet boven een directe warmtebron hangt.
Is het vest waterdicht?
Het vest is niet waterdicht.
Onze ervaring met het Explorer Hondenvest
Ik neem Micah graag mee op dagelijkse wandelingen, maar afhankelijk van de tijd van het jaar kan het ’s ochtends en ’s avonds donker worden. Ik heb nog niet eerder reflecterende uitrusting op Micah gebruikt, maar het is zeker iets waar ik over heb nagedacht, vooral omdat ik in een landelijk gebied woon waar er niet veel licht op de weg is.
Nadat ze op zoek waren gegaan naar reflecterende hondenuitrusting, viel Proviz op door hun innovatieve hondenjassen en hun uitstekende reputatie. Naast dat ze een bekroond sportmerk zijn, hebben ze drie reflecterende jassen ontworpen voor honden: de waterdichte hondenjas, de waterdichte fleece gevoerde hondenjas en het Explorer hondenvest.
Na het bekijken van hun collectie hondenproducten, heb ik gekozen voor het Explorer Hondenvest. Ik wilde iets eenvoudigs en lichts, en eerlijk gezegd loop ik niet met Micah in het donker als het regent of vriest, dus ik had geen behoefte aan een waterdichte jas of een met fleece gevoerde jas.
Ik was opgewonden toen het vest arriveerde, omdat het precies was wat ik zocht. Het heeft een minimalistisch ontwerp dat over het hoofd van uw hond glijdt en om zijn borst wordt vastgemaakt. De gespen zijn duurzaam en de riemen zijn zacht en rekbaar, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over schuren op de borst of benen van uw hond. Het is ook superlicht.
Mijn grootste zorg bij het bestellen van een reflecterend jack was dat het te warm zou zijn. Ik laat Micah meestal in de vroege ochtend en late avond wandelen als het warm weer is, dus ik wilde niet dat hij oververhit zou raken als hij aan was. Tot nu toe bevalt het Explorer Vest perfect. Het materiaal is dun en heeft een geperforeerde buitenlaag die Micah koel houdt.
Een van mijn favoriete dingen aan het vest is dat het er strak uitziet. Veel reflecterende hondenjassen zijn felgekleurd, en ik wilde niet dat Micah elke keer als ik met hem ging wandelen neonkleuren droeg. Het Explorer Vest is geweldig omdat het subtiel en stijlvol is. Het heeft een stijlvol ontwerp dat niet omvangrijk of omslachtig is, en de reflecterende laag is bij daglicht lichtgrijs, wat een perfecte neutrale kleur is.
Het belangrijkste is dat het vest buitengewoon goed werkt. Het is sterk reflecterend in omgevingen met weinig licht en gloeit helder wit op als er ’s nachts licht op schijnt. Ik was verrast hoe effectief het was toen ik Micah voor de eerste keer uitschakelde. Ik testte eerst de reflectiviteit van het vest in mijn achtertuin voordat ik de weg op ging en de tweede keer richtte ik een zaklamp op Micah’s rug, het vest was gloeiend. Zeggen dat ik onder de indruk ben, is een understatement en ik was ook niet de enige die erdoor werd weggeblazen.
Terwijl ik met Micah op pad was, zag een hondeneigenaar het vest en vertelde me dat ze onder de indruk waren van de effectiviteit ervan. Ze zeiden dat ze op zoek waren naar een reflecterende jas voor hun zwarte hond en nadat ze het vest van Micah hadden gezien, gingen ze er een kopen.
Conclusie
Het Explorer Hondenvest van Proviz is een geweldig product. Het is van hoge kwaliteit, stijlvol en duurzaam en zorgt ervoor dat uw hond zichtbaar en veilig is als het donker is. Ik was onder de indruk van hoe zichtbaar Micah was in het donker, en ik kan er gerust op zijn dat automobilisten hem duidelijk kunnen zien als we langs de weg lopen.