Aanschaffen mank parkietje

Gestart door mozart, september 14, 2006, 17:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi allemaal

Wil graag even jullie eerlijke mening:
Ik zag op marktplaats een advertentie van een kweker die een goed huis zoekt voor een mank parkietje. Het beestje is van juni dit jaar, pootje staat ook scheef gegroeid en gebruikt het niet. Vandaag telefonisch contact gehad en mijn vragen gesteld. Het parkietje vliegt gewoon, kan gewoon op een stok zitten op 1 poot.
Kan ik dit beestje met een gerust hart ophalen of haal ik problemen aan, beestje moet wel diervriendelijk leven hebben.
En als dat reeël is wil ik dat graag bieden.
Zou hij/zij nog tam te krijgen zijn?
Wil hem eerst alleen in een kooi en dan evt later als dat qua situatie kan een maatje erbij.
Graag jullie reactie.
groet Henriët

Andrea

Ik heb het berichtje ook zien staan, maar de afstand is voor mij te groot. Zoals ik op de daar bijgevoegde foto kon zien , ziet het parkietje er verder goed uit (als we het tenminste over dezelfde parkiet hebben he)
Ik heb zelf ook ooit een mank parkietje gehad. Deze kon zich er goed mee redden, en had verder helemaal geen problemen, kon ook best goed klimmen. Als hij goed vliegt, en zich goed in de kooi kan redden, en het vogeltje verder helemaal gezond en pijnvrij is, hoeft dit geen problemen op te leveren, en kan het absoluut een diervriendelijk, fijn leven hebben.
Groet, Andrea.

Parkieten-Freak

Ook een gehandicapt parkietje kan een fijn leven leiden, ondanks zijn of haar handicap.
Deze vogels zijn naar mijn mening goed af bij mensen dier al wat ervaring hebben met grasparkieten. Wat dat betreft zit het zeker goed bij jou!
Wil je meer over gehandicapte grasparkieten lezen? Kijk dan eens op onderstaande Duitstalige website!
http://www.birds-online.de/beh/beh.htm
Succes!


mozart

Bedankt voor jullie reactie.
Het parkietje komt uit Ommen (OV)
Er staat een foto bij waarop je het duidelijk kunt zien.
Tam krijgen zou nog wel moeten lukken dacht ik toch?

Nou ik denk dat ik het ga doen hoor, lijkt me fijn om ook zo'n beestje een goed thuis te geven!

Andrea

Tam maken lukt zeker nog wel.Het is nog een vrij jong beestje.
Veel succes bij je besluit, heerlijk toch om zo'n beestje een goed thuis te kunnen geven!!
Andrea.

dirgnietje

Wat goed, dat je het manke parkietje in huis haalt. Lijkt mij ook dat je het beestje prima tam kunt maken. Omdat het mank is, is het nog geen dom beestje! Succes en vooral veel plezier met elkaar! ;D
Groetjes Ingrid

mozart

Ik heb mijn besluit genomen!
Ga ervoor!!!
Enne...ik heb al een naam: Nelis (ja van manke...) of Nelie, want het is nog niet helemaal duidelijk wat het is!
Heb de kooi al helemaal klaar en ga hem/haar zaterdag ophalen.

Parkieten-Freak

Hartstikke goed van je Mozart! :)
Ik heb gekeken bij Marktplaats, maar kon de grasparkiet in kwestie niet vinden.
Als je straks een foto'tje van Nelis hebt, plaats hem dan gerust!


mozart

Als je naar vogels/parkieten gaat en je toetst gratis in krijg je hem, in Ommen (OV)

Ingrid

Hoi Mozart,

Het is een heel mooi parkietje en super van jou dat je dit vogeltje een fijn leven wilt geven  ;D.

Groetjes, Ingrid

P.S. Het lijkt op de foto trouwens alsof het een verlamd voetje heeft??

mozart

OK zou kunnen.
Ik heb alleen nog met de vrouw des huizes gesproken en zij kon me niet zo heel veel vertellen.
Morgen weet ik meer over wat er precies aan de hand is.

Ja mooi is ie he?


mozart


Sonja

Hoi Mozart,

Wat een mooi parkietje! :-*

Wat geweldig lief van je dat je dit kleine schatje een fijn thuis gaat geven! ;D

Ik hoop dat jullie veel en lang plezier aan elkaar zullen hebben. ;)

Groetjes, Sonja.

mozart

Joepie, morgen om 15.00uur ga ik hem/haar halen.
Net de kweker gesproken, nou daar werd ik niet wijzer van, zei amper wat, niet erg betrokken
vond ik.
Nee weet niet zo wat het zal worden, moet ik naar het hok, ja zijn pootje doet het niet.
Oh, u wilt hem wel, is goed.
Nou ja ik ben enthousiast en ga lekker aan de gang met hem/haar!
Laat jullie weten hoe het gaat.
groetjes henriët

Andrea

lekker enthousiast , die kweker!! Als ik het zo lees, is het beestje bij jou beter af.
Heel mooi dat je dit vogeltje onder je hoede neemt.
veel succes, en plezier!  Andrea.

Trippy

lekker enthousiast , die kweker!! Als ik het zo lees, is het beestje bij jou beter af.

Helemaal mee eens :D
Heb de advertensie bekeken op de link maar hij is verwijderd
veel suces verder en ik vindt het ook erg goed dat je dat beestje wil verzorgen krijgt het zoals meer kinderen al zeiden beter biij jou dan dat hij het nu heeft.

Veel succes

Groetjes,
Ursula

Caradow

Citaat van: Andrea op september 15, 2006, 17:20:32
lekker enthousiast , die kweker!! Als ik het zo lees, is het beestje bij jou beter af.


Neemt niet weg dat het wel iemand is die zo'n parkietje een tweede kans geeft... Meestal maakt men er gewoon een einde aan

Andrea

Ja, daar heb je absoluut gelijk in Caradow!

mozart

Ja daar ben ik het ook mee eens! Hij had inderdaad al die moeite niet hoeven nemen, foto's maken, op marktplaats zetten.
Misschien heb ik toch te vroeg geoordeeld! Maar viel me gewoon op.
Maakt niet uit, komt helemaal goed.