Aanschaffen mank parkietje

Gestart door mozart, september 14, 2006, 17:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Even een update:
Vanmiddag Nelis opgehaald! (volgens kweker wordt het w.s. een man)
In de auto lekker rustig en zat lekker te kijken.
In de kooi nog onwennig, ik heb een houten plateau onder in de kooi gezet.
Dit omdat hij ook graag ergens op zit, dit is w.s. lekkerder dan de hele tijd met 1 poot op de stok.
Zit nu al een hele tijd op stok, beetje scheef en zijn poot ligt onder zijn lijf.
Hij gebruikt de poot wel, klimt er ook wel mee, maar is heel raar scheef gegroeid.
Hij heeft als jong van 1 week een touwtje om zijn poot gehad (?) en daar komt dit door.
Is erg alert, heeft al geluid gegeven (toen ik de papegaaiefilmpjes bekeek)
Nou dit was het even voor nu, laat hem gewoon eerst even lekker wennen.
Hou jullie op de hoogte.

Parkieten-Freak

#21
Leuk Mozart, dat Niels inmiddels bij je is!
Fijn dat je ook rekening houdt met zijn handicap.
Een zitplankje kan voor Niels inderdaad heel handig zijn.
WWellicht vind je op deze website nog handige tips! ;)


mozart

Dank je voor de tip!
Ik denk dat ik een houten plateau ga maken met 2 haken, die kan ik hoger in de kooi hangen.
Die op de bodem is denk ik te laag, ze zitten toch wel graag lekker hoog.
ik moet nog even kijken de komende dagen hoe ie zich red.
Leuk, hij maakt nu volop geluidjes!

mozart

Update:

Heb een aantal aanpassingen moeten maken in de kooi. Merk dat hij niet zo heel lang op een stok kan zitten.
Houten plateau wordt ondersteund door 2 stokken, zo heeft hij een ruime plek om op te zitten.
Heb een spiegeltje met zitgedeelte (hout) ervoor. Daar heb ik ook een klein plateau op gemaakt, zo kan ie lekker zitten voor zijn spiegeltje.
Het gaat verder goed, zit vandaag veel op bodem, maakt geluidjes, reageert op muziek, dus dat komt allemaal wel goed!
Gewoon eerst even lekker wennen!

Parkieten-Freak

Fijn dat het allemaal goed gaat Mozart!
Over een paar dagen zal Niels zich helemaal "thuis" voelen.
Een plateau ik zeker handig voor hem, wellicht kun je er wat zacht materiaal omheen doen. Dat voelt prettig aan voor het scheve pootje.


mozart

Hoi PF,

Het is Nelis hoor, van manke Nelis!
Ja had ik ook aan gedacht, maar ja wat dan?
Wat sloopt ie niet en is veilig.

mozart

Update:
Met Nelis gaat het lekker.
Heb om het plateautje van de spiegel sisaltouw gewikkeld. hij heeft nu dus een matje zeg maar.
En het is echt zijn favoriete plekje.
Ik vind het nog wel wat eng, want hij gebruikt zijn voetje dus helemaal niet. Hing net met 1 poot boven in de kooi, als een acrobaat.
Dan verplaatst hij zich met zijn snavel erbij. Maar ja toen moest ie weer naar beneden. Ging goed landde op een houten stok.
Reageert al op mij, ik kan gewoon met mijn hand in de kooi en zit nu lekker naar me te kijken, hij staat vlak bij me nu.
Heeft al wat gegeten van de bodem af. merk wel dat hij niet heel lang op de stok kan zitten.
Hij hangt ook scheef op de stok, ondersteunt met zijn knie/elleboog wat het ook is.
Hij kan met die 2 plateau's nu aardig afwisselen.
Komt helemaal goed, merk dat hij rustig is bij het benaderen en al goed reageert op mij.

Parkieten-Freak

#27
Ja, ik denk dat het heel belangrijk is om te zorgen dat hij comfortabel kan zitten.
Op 1 poot zitten is vermoeiend. Ik zou gewoon wat experimenteren  met zacht materiaal. Stukjes badstof met daar overeen stof van een oud laken of theedoek. Wellicht vind Nelis het ook lekker om gewoon op een paar zachte katoenen zakdoekjes te zitten? Je zou bijvoorbeeld een laag bakje (of een badje!) op kunnen vullen met lapjes stof. Nelis kan dan een beetje "liggen" als het ware. Zo kan hij zijn pootje wat ontlasten!

edit://
sorry voor de naamsverwisseling!


mozart

Hoi PF.

Bedankt voor je tips.
Ik had een ander topic geopend, mag wat mij betreft wel slotje op dan.
Op die site die jij aangaf laten ze van die houten nestplateau's of zo zien.
Is zoiets te koop in Nederland?
Bedankt hoor, groet Mozart

budgie

Citaat van: Parkieten-Freak op september 19, 2006, 00:05:56
Ik zou gewoon wat experimenteren  met zacht materiaal.

Mijn parkiet zit en ligt graag op stukjes fleece stof. Dat is lekker zacht en bovendien stroef, zodat hij er niet op kan uitglijden.

mozart

Update:
Het gaat heel goed met Nelie. Ze vermaakt zich prima in de aangepaste kooi. Ik geef haar veel aandacht maar heb toch het idee dat ze een vriendje wel leuk zal vinden. Als ze mijn andere parkieten hoort begint ze te kwetteren en schreeuwen.
Heb wel 1 probleem met haar pootje: doordat de teentjes heel raar naar elkaar toe staan, groeien de nageltjes naar binnen en dus zag ik vanmiddag dat 1 nagel al in een teentje zat.
Heb met veel moeite alle nageltjes kunnen knippen, maar vooral die ene zat er echt al helemaal in.
Groeien nageltjes snel? De stand is dusdanig dat ze de stok, etc niet raakt met haar nagels van die poot.

Als ik een vriendje haal, moet die dan echt perse eerst apart? Zou ik het niet kunnen proberen om ze meteen bij elkaar te doen?

mozart

#31
Hoi hoi

ik heb toch besloten om Nelie een vriendje te geven, reageert zo enthousiast als ik er ben, waardoor ik merk dat ze toch wel alleen is!
Morgen ga ik hem(?) ophalen, hand/vingertam, komt al veel uit zijn kooi die gewoon in de kamer staat. Is wit met grijs van nu 7 weekjes.
Leuk weer hoor, volgens de kweker (hobby) is het een heel lief vogeltje die zeker Nelie niet zal treiteren of zo. Hopelijk trekt Nelie zich er aan op en wordt misschien wat sneller tam.
groet Mozart

Topic samengevoegd.
Groetjes, Sonja.

mozart

Hoi hoi

Ik heb een vriendje voor Nelie opgehaald net.
Een geweldig leuk parkietje, heel erg tam, zit al op je schouder.
Hopelijk trekt nelie zich daar wat aan op.
Ze zitten nu al samen op 1 stok en fluiten naar elkaar.
Groet Mozart

wake-up

 Vind het helemaal toppie van je hoor .En de naam vind ik ook erg passend leuk .Veel geluk
Gr Margaretha

mozart

Hoi

Het gaat erg lekker met de twee!
Zitten vanaf de 1e dag samen in 1 kooi.
Kroelen, snavelen, spelen, eten samen, dus gaat goed.
Heb nog geen leuke naam die bij Nelie past, maar komt nog wel.

Wat mij betreft kan hier wel een slotje op?!
groet Mozart

Sonja

Hoi Mozart,

Fijn dat alles zo goed gaat tussen je parkietjes! ;D

En op verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.