Aanschaf nieuwe parkiet

Gestart door rogierlommers, augustus 29, 2006, 18:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogierlommers

Dag parkietenvrienden. Ik wil graag een parkiet aanschaffen. Heb vroeger, toen ik nog een kleine jongen was, ook altijd parkieten gehad en tam gemaakt. Ik woon in Nijmegen en ben dan ook op zoek naar een adres in de buurt van Nijmegen waar ik het vogeltje vandaan kan halen. Ik heb een aantal vragen:

- Hoe oud moet de parkiet zijn?
- Is het gedeelte boven de snavel gelijk na de geboorte al blauw? (in geval van mannetje)
- Waar in Nijmegen (en omstreken) haal ik een parkiet?
- En welke moet ik hebben? Een Engelse grasparkiet? Een valparkiet?

Dank en complimenten met de goede, informatieve site!

Rogier

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

emceeelwee

#1
Heej Rogier,

Ik heb toevallig vorige week een dierenwinkel in Nijmegen gevonden waar ze echt mooie parkietjes hebben zitten. En erg goed verzorgd ook! Het gaat om de Dierenwinkel 't Honk (Symfoniestraat 156). Ze fokken daar zelf parkietjes (en andere vogels). Ik vind de parkietjes wel aan de dure kant, zo'n 16 euro geloof ik. Maar dat zijn ze overal in Nijmegen. Mijn tip is om daar heen te gaan. Ze hebben veel keus. En zit er niks voor je bij, dan wacht je op het volgende nest  ;).
Wij hebben onze vogel gekocht in Uden. Dat is dus wel een eindje weg. Maar toen was dat de enige plek die we kende waar de vogels er altijd goed uitzagen. Kiki kostte trouwens 8 euro. Waar dat prijsverschil vandaan komt, geen idee.

En over die dop. Die verkleurt pas na de eerste rui, als het parkietje zo'n 4 maanden is. Als je meer info hierover wilt hebben, moet je maar de zoekfunctie gebruiken. Er zijn namelijk al heel veel topics geweest over dat onderwerp.

Ow, nog een vraag van je. Ik heb twee Grasparkieten (Australisch?), zoals de meeste op deze site. Engelse grasparkieten zijn een stukje groter, maar lijken erg op Grasparkieten. Valkparkieten zijn nog groter en totaal anders van uiterlijk (vind ik). Typ maar eens in, bij Google. Voor mijn vogels kun je even kijken in het fotoalbum: http://album.parkietenweb.nl/thumbnails.php?album=83

Groetjes, Maartje

rogierlommers

He super! Dank je voor je (snelle) reactie. Ik ga morgen/overmorgen even bij die winkel kijken. Ik houd jullie op de hoogte met foto's!  ;D

emceeelwee

Haha, ja, daar staat dit forum om bekend, snelle reacties.  ;D
Echt joh, toen ik daar was ben ik verliefd geworden op een geel parkietje. Zo nieuwsgierig was ie. Kwam gewoon naar mijn vinger toe om te proeven. Had m bijna gekocht. Maarja, heb net een parkiet geadopteerd...

Succes

rogierlommers

Zo. Het beeste is binnen :) Heb nu niet veel tijd om hier m'n verhaal te posten; doe ik vanmiddag. Voor nu even deze en deze foto. Wat 'n topper he :) Vanmiddag meer!

Annika

prachtig beestje hoor  :-*

even een geheel ander vraagje : op je website kom ik foto's tegen van jou, eentje waar je met een sigaret of joint (kan het niet goed zien) naast een kooi staat, dat is toch niet de parkietenkooi met parkietje erin mag ik aannemen???  ::)

Caradow

Lijkt  mij meer een knaagdierenkooi

Maar wel een goede tip voor Rogier: rook niet in gezelschap van je vogels, gezond voor je vogels, gezonder voor jezelf... (dat gaat hier tenminste op sinds we alleen nog in de keuken roken...)

rogierlommers

Citaat van: Caradow op september 08, 2006, 14:44:12
Lijkt  mij meer een knaagdierenkooi

Maar wel een goede tip voor Rogier: rook niet in gezelschap van je vogels, gezond voor je vogels, gezonder voor jezelf... (dat gaat hier tenminste op sinds we alleen nog in de keuken roken...)
Haha die foto is oud. Zo'n twee jaar geleden genomen. Destijds rookte ik nog (het is een normale peuk). Natuurlijk rookte ik niet bij m'n (toenmalige) parkiet. Ik ben 1.5 jaar geleden gestopt. Geen nood dus!

maartje

he rogier, zoals maartje (emceeelwee) zei zijn erbij 't honk erg mooie parkietjes te koop. ik weet ook een kweker in millingen die heeft erg aparte beessies en goedkoper dan de winkels in nijmegen. ben benieuwd of je al een kiet hebt.
de andere maartje uit nijmegen

nielson

Hoi,

ik zou wel graag de naam van de kweker in Millingen hebben.
Wij willen ook een twee parkiet erbij (na onze vakantie) en een goed adres is dan wel fijn.

Groetjes Sabine

emceeelwee

Haha, twee Maartjes uit Nijmegen  :D

Rogier, je hebt echt een mooi beestje in huis. Heb je 'm bij 't Honk gekocht of elders? Ben benieuwd  ;D En, heeft ie al een naam?

Echt een snoesje is het  :-*

Groetjes, Maartje

Enneuh, Maartje, ik ben ook erg benieuwd naar de kweker in Millingen  ;D

karin v h

Hallo Rogier,
Wat een mooi vogeltje, maar waar ik helemaal jaloers op ben ik die kooi die jij hebt. ;D
Ik ben al jaren naar zo'n soort kooi opzoek maar jij hebt hem!
Ben je niet bang dat hij aan het hout gaat knagen.
Groetjes karin

Caradow

Citaat van: karin v h op september 09, 2006, 22:35:27
Hallo Rogier,
Wat een mooi vogeltje, maar waar ik helemaal jaloers op ben ik die kooi die jij hebt. ;D
Ik ben al jaren naar zo'n soort kooi opzoek maar jij hebt hem!
Ben je niet bang dat hij aan het hout gaat knagen.
Groetjes karin

ik ben geloof ik gek, maar waar zie jij het parkietje van rogier?

karin v h

Hallo Caradow
Als je even  naar boven gaat op de site staat er het volgende:
Zo. Het beeste is binnen  Heb nu niet veel tijd om hier m'n verhaal te posten; doe ik vanmiddag. Voor nu even deze en deze foto. Wat 'n topper he  Vanmiddag meer!
De woorden die een iets andere kleur hebben kun je aanklikken en dan krijgje vogeltje in kooi.
Succes.
Groetjes karin
P.S. Ik snap nog steeds niets van een citaat plaatsen vandaar op deze manier :'(

Caradow

jeee helemaal over de linkjes heen gekeken! dank je Karin

en je bedoelt zoals ik jou citeerde?  Als je ipv op reageer op citaat drukt krijg je het beeld zo, je kunt dan onder de tekst van de ander gewoon jou tekst plaatsen

budgie

#15
Citaat van: Caradow op september 08, 2006, 14:44:12
Maar wel een goede tip voor Rogier: rook niet in gezelschap van je vogels, gezond voor je vogels, gezonder voor jezelf... (dat gaat hier tenminste op sinds we alleen nog in de keuken roken...)

Laat dat nu ook het eerste zijn waaraan ik dacht bij het zien van je foto's op jouw website! Want het zou zonde van dat prachtige jonge parkietje zijn geweest als het die gifdampen had MOETEN inademen. Mijn complimenten dat je bent gestopt met roken! Dat lukt de meesten niet.

en nu weer ontopic graag
gr Safrena

rogierlommers

#16
't Gaat goed met "Roepie". Ik heb echter wel twee vragen:

- Hij slaapt erg raar. Z'n kop hangt helemaal naar beneden. Hij zit dan het liefst op de hoogste stok in de kooi. Ik weet niet of het normaal is dat hij z'n kop helemaal naar beneden laat 'hangen'?
- Heel graag is het beestje nog niet uit de kooi. Als je met de hand in de kooi gaat en je vinger onder 't buikje houdt, dan gaat hij wel op je vinger zitten, maar zodra hij de kans krijgt om weer terug te springen naar een stok binnenin de kooi, doet hij dat. Vanaf welk punt/welke leeftijd vind zo'n beestje het te gek om buiten de kooi te zijn?


Citaat van: karin v h op september 09, 2006, 22:35:27
Hallo Rogier,
Wat een mooi vogeltje, maar waar ik helemaal jaloers op ben ik die kooi die jij hebt. ;D
Ik ben al jaren naar zo'n soort kooi opzoek maar jij hebt hem!
Ben je niet bang dat hij aan het hout gaat knagen.
Groetjes karin

En tjah, vet kooitje he? Ik weet eigenlijk niet of hij aan 't hout gaat knabbelen; hoop het niet. Het kooitje is gehaald ergens in Eindhoven. Iemand belang bij het adres? Dat zoek ik dan namelijk even op...

rogierlommers

#17
Allright! Ben ik weer. Allereerst even een technisch vraagje. Is het waar dat je maar 1 keer je (eigen) topic kan wijzigen? Ik wil namelijk fotootjes erbij zetten, maar kan de 'modify/edit'-knop nergens vinden. Dan maar een nieuwe reply :) Sorry daarvoor...

Oke, hier de foto's!

De eerste (slecht gemaakte) beeldt af hoe Roepie ligt te slapen. Is dit normaal? By the way... beide foto's zijn clickable :)


De 2e foto geeft aan dat 't beestje al behoorlijk aan mij gewend is. Mooi beestje.. dat is het.
2e foto verwijderd, omdat deze niets met de vraag te maken heeft. Zie mijn berichtje hieronder. ;)
Groetjes, Sonja.

budgie

Ik weet niet of dit antwoord zal worden verwijderd omdat het niet over parkieten gaat, maar ik heb een jonge uil gehad, die regelmatig onderin de kooi zat te slapen terwijl hij met zijn kop op de bodem ervan steunde. Dat was normaal gedrag. Een parkietje heb ik nog nooit zo op een stokje zien zitten.

Sonja

#19
Hoi Rogier,

Parkietjes slapen soms in de vreemdste houdingen, kijk maar even hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1607.0

Je kunt je berichtje alleen wijzigen als er nog geen antwoord op is gekomen.
Daarna kunnen alleen de beheerders en moderators dat.

Foto's mogen enkel geplaatst worden ter verduidelijking van een vraag, zie de forumregels:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0

Wil je leuke foto's van je parkietjes showen, dan kun je daarvoor terecht in de fotogalerij:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=6231.0

Groetjes, Sonja.