Hoe erg men een parkiet kan verwaarlozen !!!

Gestart door Carla, april 06, 2006, 16:00:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Net bij Tom&Co roeselare binnengelopen om xtravital te halen. Zag ik daar een parkietje bedekt in schurft en met een geheel misvormde snavel als gevolg. Na eens flink uit m'n sloffen te schieten hoe het in godsnaam mogelijk was om een dier zo te laten verkommeren kreeg ik het beestje mee. Ik noem hem rakkertje. Hij heeft er net zijn eerste DA bezoekje opzitten en heeft al druppeltjes tegen schurft op de vleugen en de snavel is al goed ingesmeerd met vaseline. Ik voeg er voor de duidelijkheid wat foto's bij om te letan zien wat er kan gebeuren met je parkietje als je hem niet op tijd en stond behandelt voor schurft. De DA heeft me gezegd dat het een werk van lange adem wordt om het bekje goed te krijgen maar dat heb ik er zeker voor over.

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Dit is echt vreselijk erg!!!!!! Brr, krijg er kippevel van, wat mij betreft zouden er regels moeten komen. Zo'n dierenwinkel krijgt een waarschuwing, bij een volgende overtreding (of eigenlijk misdrijf, het is pure dierenmishandeling!!) zaak sluiten.

Super dat jij je wilt bekommeren om het beestje. Gelukkig komt Rakkertje bij een warm thuis terecht. Hopelijk komt het helemaal goed met het snaveltje, belangrijkste is natuurlijk dat het arme beestje goed kan eten.

Safrena

Hey Carla

Wat goed van je dat je dat parkietje hebt opgevangen :)
Nu komt het tenminste in een goed en liefdevol thuis terecht ;)

Tegenwoordig is het gewoon verschrikkelijk met die dierenwinkels
Ik vind ook dat er veel meer en strengere controles zouden moeten zijn bij die dierenwinkel

vele groetjes

Sonja

Hoi Carla,

Jeetje wat ontzettend erg is dit zeg!
Ongelooflijk wat je soms in dierenwinkels tegenkomt, grrr. >:(

Maar hartstikke goed dat jij je over dit arme diertje hebt ontfermd! ;D
Met jouw liefdevolle zorgen gaat het vast weer goedkomen met dit stakkertje.

Sterkte met je kleine dreumes.

Groetjes, Sonja.

Mariëlle S

Heel veel succes met het lieve beessie. Ik hoop dat alles goed komt met hem.
Fantastisch dat je zo gehandeld hebt zeg!!! ;D

Het is toch niet mogelijk dat ze zo'n beestje zo laten leiden. (Stel zelfs dat ze alleen maar aan geld denken en geen hart hebben, zo'n beestje is ook niet te verkopen.)
Hebben ze dan nog niet door dat als de dieren er goed verzorgd worden de winkel er ook alleen maar op vooruit kan gaan?

Laatst zag ik bij ons ook in de dierenwinkel allemaal zielige scharminkels zitten,  >:(dan loopt het kippevel mij over mijn rug en zou ik ze het liefst allemaal meenemen. Ik hoop dat ik de volgende keer meer lef kan opbrengen om er iets over te zeggen. Het welzijn van de diertjes gaat boven mijn verlegenheid. :-[
Jou voorbeeld heeft me weer aangespoord....

maartje

sorry, maar.. gadverdamme!
hoe kan dat in hemelsnaam zo ver komen?
Ik hoop ook dat ik het lef heb als ik het tegen zal komen. Uberhaupt om er wat van te zeggen, maar ook om me er over te ontfermen.
Carla, het is geniaal wat je hebt gedaan en hopelijk gaat de winkel er nu ook wat aan doen om dit te voorkomen.

Parkieten-Freak

Wat afschuwelijk zeg.......ik hoop dat dit nog goedkomt. Zo te zien is de snavel behoorlijk misvormd. :(
Fantastisch dat jij het vogeltje opgevangen hebt, daarmee heb je waarschijnlijk zijn leven gered.....! :)


Idske

Hee!

Super wat je gedaan hebt! ;D Ik hoop dat Rakkertje beter wordt!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

manette

Hoi Carla,

Wat boft Rakkertje dat jij daar iets kwam kopen! Heel goed wat je hebt gedaan en nog gaat doen voor hem.

Ik hoop dat je nooit meer iets koopt in deze dierenwinkel. Dit soort winkels (en helaas zijn er meer van dit soort, ook in NL) heeft geen bestaansrecht.

Super gedaan Carla!

Meltjuh

Gelukkig bestaan er ook mensen die wel om dieren geven   >:(;D
Heel veel succes met rakkertje en dat hij nog maar een mooi leventje mag leiden

Sara

Hoe is het zo ver kunnen komen met dat parkietje :(
Bij de Tom&co waar ik meestal ga hier in de buurt,zien de dieren er toch wel beter uit..
Wat lief Carla dat jij dat diertje opgevangen hebt en een mooie thuis geeft :P
Heel veel succes,en hopen dat de snavel snel weer hersteld.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ethan

Wat goed dat je rakkertje hebt opgevangen.

Maar hoe kan het nu nog goed komen met zijn snavel???
Als hij eenmaal misvormd is dan gaat dat toch niet meer terug???? ???

Super van je hoor!!

Groetjes karin

Carla

Een snavel groeit zoals een vingernagel. Dus heel langzaam en met het nodige bijknippen zal die snavel terug goedkomen. Maar dit zal zeker enkele maanden in beslag nemen. Rakkertje komt trouwens al op de vinger zitten en laat zich heel gewillig vastpakken.

Meltjuh

 ;DLeuk om te horen:D

Mensen nemen niet snel zo'n parkietje... Als hij daar langer was blijven zitten... tsja ik wil niet weten wat ze er dan mee hadden gedaan :-\

Carla

Ik ben de afgelopen dagen drie keer bij de DA geweest. Donderdag had ik dus Rakkertje meegebracht . De dag daarvoor hadden ze in de winkel zijn 'eendenbekje ' bijgeknipt met als gevolg dat zaadjes pellen niet meer lukte. Hij nam de zaadjes wel maar kon ze niet pellen. Zijn poepjes waren ook al zwart (teken dat pietjes al minstens 12 u niet hebben gegeten) Ik heb een krachtvoer mengeling meegekregen van de DA dit ik nu moet mengen met zaadjes tot een papje. De DA heeft de ondersnavel ook nog was bijgeknipt. Rakkertje heeft nog een spuitje gekregen met wat extra vocht. Gisteren heeft hij voor het eerst terug zaadjes beginnen pellen. Hij heeft zeker 15 min aan zijn eetbakje gezeten  ;D Tbeestje had REUZE honger. Maar verder stelt hij het heel goed.
De schurft woekeringen rondom de snavel zijn niet meer te zien ook op zijn oogje en pootjes is het schurft al verdwenen. Ik mag in zijn geval twee keer in de week een druppeltje op de vleugel aanbrengen tegen het schurft ipv één keer omdat dit bij hem in zo'n erge mate was. De DA heeft de naam van de winkel gevraagd en het adres en ging verdere stappen ondernemen. Zij had zo'n erg geval nog nooit gezien zei ze.
Hij voelt zich al merkelijk beter slaapt sinds zaterdag al terug op één pootje en met zijn kopje lekker achteruit. Echt een schatje !!!! :-*

Sonja

Hoi Carla,

Echt geweldig hoe je je inzet voor Rakkertje! ;D
Je hebt het beestje van een wisse dood gered.

Hartstikke fijn dat Rakkertje nu geleidelijk aan de beterende hand is, en weer zelf zaadjes kan pellen! Vanaf nu zal het alleen nog maar beter met hem gaan. :D

Ik heb veel bewondering voor je, hoe je je het leed van dieren aantrekt, en ze op alle mogelijke manieren helpt, helemaal top!

Hopelijk zul je nog jarenlang heel veel plezier met Rakkertje mogen hebben. ;)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Carla,

Ik sluit mij helemaal aan bij Sonja. Je bent een echte dierenvriendin met het hart op de juiste plaats. Rakkertje boft maar dat jij die winkel binnen bent gelopen en hem hebt gered van zijn afschuwelijk lot.

Ook goed dat de DA stappen gaat ondernemen! Want dit kan en mag niet gebeuren.

Groetjes, Ingrid

Cutie_lover

Carla,

Goed dat je dat beestje mee naar huis hebt genomen. Toen ik las dat je hem dus in je handen kreeg, werd ik een beetje boos, niet op jou natuurlijk! Maar wat die dierenwinkels soms wel niet doen om gewoon maar van die beestjes af te zijn >:(

Maar jij hebt goed gehandeld ;D

Ingrid

Hoi Carla,

Hoe is het met Rakkertje??

Groetjes, Ingrid

Carla

Rakkertje geniet !!!!!
Er is aan een kant van z'n snavel al een stuk heel poreus weefsel afgevallen. Het bekje heeft nu aan een kant een inkeping. Maar hij kan nog eten als de beste en zit de ganse dag te kletsen.
Hij speelt met z'n favoriete spiegeltje met belletje en knabbelt lustig aan de wilgentak die door de kooi steekt. Dit is week drie in de behandeling tegen schurft. Hij laat zich wel niet zo makkelijk meer pakken als in het begin. Hij is er zeker op vooruit gegaan en is heel levenslustig geworden. Het beestje voelt zich in topvorm. Trosgierst vindt hij heel lekker maar groenvoer vindt hij nog wat vreemd. Dat komt nog wel !
Ondertussen is Tommy ( popje) in de andere kooi begonnen met de sloopwerken.
Ze wil ,denk ik, heel graag bij rakkertje en is begonnen met het schilderwerk van de kooi te pluimen. ;)