Hoe erg men een parkiet kan verwaarlozen !!!

Gestart door Carla, april 06, 2006, 16:00:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hee!!!

Echt super dat hij zo vooruit gaat! ;D Dankzij jouw goede zorgen natuurlijk! 8)

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Carla,

Wat ontzettend fijn dat het al beter gaat met Rakkertje! :D
Dat heeft hij te danken aan jouw zorgzaamheid.  :)

Heel veel plezier nog met dit lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Moppers

Carla, wat lief van je dat je Rakkertje deze kans hebt gegeven. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.


Iedereen zegt hier dat dit te vaak voorkomt en dat er regels zouden moeten komen etc. Nou die zijn er wel degelijk! En sancties voor het niet naleven van die regels ook!
Mocht je een verwaarloosd dier in een dierenwinkel zien, bel dan zo snel mogelijk de dierenbescherming!
Carla mag dan Rakkertje gered hebben uit zijn situatie, maar het staat vrijwel vast dat de dierenwinkel gewoon verder gaat met waar ze mee bezig waren, en dat resulteert in nog veel meer gevallen als Rakkertje.
Als de dierenbescherming van de situatie op de hoogte wordt gesteld, nemen ze een kijkje en treffen ze maatregelen. Dit kan zo ver gaan tot het sluiten van de winkel en juridische vervolging van de eigenaar. En dat is precies wat dat soort mensen verdient, want dieren zo behandelen is gewoon te gruwelijk voor woorden.

Carla

Citaat van: Moppers op april 20, 2006, 13:23:42
Carla, wat lief van je dat je Rakkertje deze kans hebt gegeven. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.


Iedereen zegt hier dat dit te vaak voorkomt en dat er regels zouden moeten komen etc. Nou die zijn er wel degelijk! En sancties voor het niet naleven van die regels ook!
Mocht je een verwaarloosd dier in een dierenwinkel zien, bel dan zo snel mogelijk de dierenbescherming!
Carla mag dan Rakkertje gered hebben uit zijn situatie, maar het staat vrijwel vast dat de dierenwinkel gewoon verder gaat met waar ze mee bezig waren, en dat resulteert in nog veel meer gevallen als Rakkertje.
Als de dierenbescherming van de situatie op de hoogte wordt gesteld, nemen ze een kijkje en treffen ze maatregelen. Dit kan zo ver gaan tot het sluiten van de winkel en juridische vervolging van de eigenaar. En dat is precies wat dat soort mensen verdient, want dieren zo behandelen is gewoon te gruwelijk voor woorden.

Moppers,
De DA waar ik met Rakkertje ben geweest ging de nodige stappen ondernemen. Dit heeft ze me beloofd. Zij had immers nog zo'n erg geval nog niet gezien.

Cutie_lover

Citaat van: Carla op april 20, 2006, 14:06:30
Moppers,
De DA waar ik met Rakkertje ben geweest ging de nodige stappen ondernemen. Dit heeft ze me beloofd. Zij had immers nog zo'n erg geval nog niet gezien.

Vertel je me het wat die dierenarts uiteindelijk heeft gedaan ben wel benieuwd! ( hoeft pas als ze al iets heeft gedaan )  :-\

Carla

De DA heeft contact opgenomen met de dierenbescherming en zij zouden een paar bezoekjes brengen aan de betrokken winkel. De DA heeft ook gebeld met de winkel in kwestie om te zeggen wat zij ervan vond.
Ik weet niet of de dierenbescherming al in de winkel is geweest.

Moppers

Carla, het was geen verwijt naar jou toe hoor. Meer een algemene reactie en dringende tip voor iedereen die ooit op een dergelijke situatie stuit. Ook voor gevallen die minder erg zijn dan dat van Rakkertje, want elk dierenleed is onterecht.

hanske

Nogmaals een hele dikke proficiat voor je heldhaftig optreden. Ik kom niet graag in dergelijke zaken, maar moet af en toe, om inderdaad wat 'proviand' in te slaan.
Ik probeer dan mezelf in te houden en niet langs de parkietjes te gaan, maar kan het niet laten. En inderdaad, je ziet soms zo zielige dingen. Beestjes die ronduit ziek zijn, parkietjes met doorgegroeide snavels, geen pluimpjes op hun lichaam, enz...
Ik zou ze zo meenemen en ze gezond willen maken, maar ja, ik heb er al 4 en het zijn behoorlijke varkentjes...
Enfin. Nogmaals van harte bedankt namens mijn parkietenhartje!

Carla

Even en update over Rakkertje.

Het gaat er uitstekend mee en zelf sneller dan ik had durven te hopen. ;D
Dit is Rakkertje nu. Je kan duidelijk zijn spiksplinter nieuwe snavel al zien. En ook nog aan een kant het poreuse deel dat we nog moeten bijknippen.
Er zit ook al terug een goede kromming in de snavel.

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Wauw Carla, wat is Rakkertje opgeknapt zeg!!! Mede dankzij jouw goede zorgen natuurlijk  ;D ;D.

Sonja

Hoi Carla,

Jeetje wat een enorm verschil!
Hartstikke fijn dat het weer zo goed gaat met Rakkertje. ;D

Je goede zorgen worden beloond! :)

Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Hoihoi,

Rakkertje gaat echt met grote sprongen vooruit dankzij de goede zorgen!!

Fantastisch dat 't al zo goed gaat met hem en dat er stappen ondernomen zijn/worden. Ben benieuwd hoe 't allemaal afloopt, maar ik ben er wel zeker van dat 't met Rakkertje allemaal super zal gaan. Ga door met je goede zorgen voor de kleine man!! Veel plezier met en van hem!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Hetty

Geweldig Carla, je doet geweldig werk!! Ik hoop dat ze de dierenwinkel flink aanpakken!
Maar een pluimpje voor jou!!

Maur@

Kijk "hoe goed je een parkiet dus kan verzorgen" moet dit topic nu eigenlijk heten. Wat geweldig Carla, hij ziet er echt beter uit.

Carla

Ik wilde even laten weten dat er sinds een paar weken geen parkietjes meer verkocht worden in die winkel waar Rakkertje bijna het leven had gelaten.  ;D ;D

Hetty

Goed nieuws!!Hoe gaat het nu met Rakkertje? Laat nog eens een foto zien!!

Groetjes Hetty

Carla

het bekje van Rakkertje is bijna 'genezen'. Het ziet er nu uit zoals enkele berichtjes hierboven. Als het bekje weer in prima staat is ga ik nog eens langs bij die mensen van die winkel om te laten zien wat er geworden is ' van die vogel met zijn misvormde snavel'.

Meltjuh

Geweldig Carla ;D

En ik hoop dat die mensen nooit meer parkietjes mogen verkopen >:(

Ik snap niet dat ze zo met dieren om kunnen gaan :-\

Revisomer

ik had niet eens iets gevraagd ik had dat beestje zo meegenomen en als die winkeleigenaar moeilijk zou doen zou ik meer vernielen dan dat ie kon verdienen aan de verkoop van dat beestje maar het is wel tof van je dat je em beter wil maken
gr Revi Somer