grote hoeveelheid poep

Gestart door marquancez, december 19, 2013, 15:54:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

hoi allemaal ik vroeg me af of het normaal is dat een grasparkiet zo een grote hoop poep heeft.
Heb het al een keer eerder gezien en dat heeft ze in 1 keer eruit geperst.

Groetjes stefan

karin v h

Ik ben hier niet zeker van. Normaal doen alle parkietjes regelmatig een 'poepje'.
Ik heb heel toevallig een ouder parkietje en dat kruipt in een huisje waar ze gaat zitten slapen en dan komt ze na ruim een uur eruit dan doet ze ook een grote 'poep'. Net als bij jou. Ik bij haar is het ook dun.

Ik weet niet of bij jouw de ontlasting dun is?

Anders is het toch wijs om het eens op te sturen of eens te overleggen met Hedwig van der Horst.
Mijn parkietje kampt al een hele tijd met een bacterie die er niet uit te krijgen is - echt een ramp want mijn hele kliek is aangestoken en zit nu 2 maanden vast aan de antibiotica (in het water - omdat het andere niet helpt).
Dus ik zou eigenlijk je willen aanraden om eens te mailen met haar en desnoods (ik weet niet of ze vakantie heeft) het op te sturen.
Maar vraag het voordat er iets aan de hand is.

Op de foto kan ik niet goed zien hoe groot het nu eigenlijk is en of het dun-waterig is? Maar dat kun jij zelf het beste bepalen. ;)

marquancez

op de foto is een scart kabel en het is over het algemeen wel bekent hoe groot zo een plug is weet niet of jij dat ook weet.
maar het is niet waterig gewoon 1 brok.

karin v h

Ik weet er te weinig van en kan het ook niet beoordelen omdat in mijn ogen de foto heel slecht is. Normaal leggen ze kleine poepjes.
Wat ook belangrijk is, is het een popje of een mannetje, alleen?
Maar ik durf hier echt verder geen uitspraak over te doen.
Misschien komt er nog iemand anders met een reactie, ik hoop het voor je.

marquancez

#4
er zitten 2 popjes en 2 mannetjes in maar ik weet wel zeker dat het gewoon van 1 vogel is denk wel dat het ongeveer een diameter van 0.5cm heeft.

heb wat ontdekt namelijk: http://www.kliniekvoorvogels.nl/faqs.asp?GroepID=0&lijstID=98&FAQID=98&RelatieID=88&lang=0

hier staat onderandere dat ze het doen als ze van hun nest komen. Ik heb een nestkastje in de kooi hangen en daar heeft ze vannacht ook in geslapen. kan het zijn dat ze denkt dat er eieren in liggen? (ze liggen er niet in)

Samm

Een nestkastje in december? Waarom heb je dag in de kooi?

karin v h

Ik stelde de vraag voorzichtig omdat bij mij een klein lampje ging branden dat er wel eens een popje broeds kon zijn. Ze verzamelen dan ook hun ontlasting en doen het dan ineens. Nu lees ik een broedblok in de kooi. Dus ik denk dat dit jouw vraag beantwoord.

marquancez

ik heb een nest kastje erin hangen omdat ze er erg graag in ging begin van het jaar.
Nu blijkt dat ze er inderdaad eieren in heeft gelegd.

Ik weet dat het niet het juiste moment is maar gelukkig is het niet zo koud in me kamer namelijk 19 graden.

karin v h

#8
Dus dat verklaart het "poep"verhaal. ;)
Ik weet niet of 19 graden wat aan de koude kant is, daar kan ik geen uitspraak overdoen.

marquancez

nou aangezien je op kamertemperatuur kan kweken lijkt het mij goed.
(want kamertemperatuur is tussen de 15 en 26 graden)

Samm

Je kan je beter wat in gaan lezen, zonder ervaring aan jonkies beginnen kan he niet maken, je zet allemaal leventjes op het spel omdat je niet weet hoe je ze moet verzorgen.

marquancez

je weet niet wat ik doe op internet.
ten eerste ben ik een dierverzorger in opleiding en heb genoeg aan voortplanting gehad.
en ten 2de haat ik het als mensen zich niet goed laten infomeren voor dat ze een dier nemen dus heb wel goed gelezen voor ik er aan begon.
en ik ken een kweker die me alles heeft verteld en weet zelf goed genoeg dat het niet de periode is voor jongen was ook niet geplant.

Samm

Dat je een broedkastje hebt opgehangen, en je niet weet met welke tempratuur ze moeten broeden want je zegt lijkt mij.. Geeft mij genoeg reden om te denken dat je totaal niet goed voorbereid bent.

marquancez

#13
ik wil niet veel zeggen maar zelfs op de oficele site van parkieten freak staat geen juiste temperatuur en aangezien het het hele jaar door 19 graden is bij mij tenzij het buiten echt heel warm is, is er dus nooit een juiste moment volgens jou.
ook staat er dat ze alleen broeden met 15 uur licht op een dag wat dus ook onzin is want het is echt geen 15 uur licht bij mij. (heb ook geleerd dat licht niks uit maakt) dus de maker van die site weet er ook niks van volgens jou?

ow en nog iets de kans is klein dat ze bevrucht zijn ze lijkt namelijk niet erg close met de man.

Samm

De maker heeft er waarschijnlijk meer verstand van dan jij op dit moment, misschien is het een idee om vragen daarover te stellen zodat je de juiste antwoorden krijgt voordat je ze laat
broeden, daar hebben jij en je parkietjes meer aan dan gok en gis werk :)

marquancez

maar dat zeg ik als de temperatuur hoger moet zijn kan ik nooit broeden want het word niet hoger hier.

Samm

Ja mja er zijn gewoon bepaalde eisen, het gaat wel om levende wezens :)
Ik zou beginnen met de nestkast weghalen, pas met het broedseizoen weer ophangen, met de problemen waar je nu tegen aanloopt hier op het forum op te zoeken qua tempratuur enz, is het je niet duidelijk of je denkt dat het niet klopt maak dan een topic aan zodat je de juiste info krijgt of stuur de modarators een prive bericht.
Dan ben je goed voorbereid en dan kan je, je vogeltjes ook op de juiste manier begeleiden zodat het voor hun ook veel beter gaat.

marquancez

beter begeleiden kan ik niet want de temperatuur kan ik toch niet aan passen en de rest is goed.

Samm


marquancez

#19
dat lukt niet de vogels staan in mijn kamer.
en de thermometer voor de temperatuur is in de woon kamer dus het word niet warmer in mijn kamer.

en je zei dat ik het nestkastje weg moest halen maar aangezien er al eieren in zitten wat dus ook een levend dier is is ook niet goed dan toch?

want de eieren zijn zelf al wit dus dan zouden ze volgens de site al 5 dagen of ouder zijn.