Medicatie huidschimmelinfectie

Gestart door DobbyFloppy, september 06, 2013, 15:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samm

En als je het s'avonds probeert? De kamer helemaal donker maken, zodat hij het niet ziet.

Sonja

's Avonds vangen zou ik -in dit geval- niet doen, want dat betekent dat het diertje pas 's avonds behandeld kan worden met Imaverol.
Dan is het de vraag of zijn verenpak al helemaal droog is vóór het slapen gaan, het is beter als dat nog goed heeft kunnen drogen voor die tijd.

@DobbyFloppy: ik vind natspuiten tot hij niet meer weg kan vliegen niet erg diervriendelijk.....dus dat zou ik niet doen.
Je parkiet moeten vastpakken is nooit leuk maar probeer het snel en voorzichtig te doen, bedenk daarbij dat de eerste kans altijd de beste kans is.
Na de behandeling kun je hem belonen met iets lekkers, zodat hij niet alleen maar een nare associatie heeft met vastpakken/behandelen.
Probeer het bijten maar voor lief te nemen, het is het enige wat hij nog kan op zo'n moment.
Wat hij zelf moet ondergaan is ook niet leuk tenslotte...

Succes.

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

#42
Ik ga hem de avond niet eens proberen te pakken samn, dan heeft hij pas een avondhumeur en bijt ie in alles wat te dichtbij komt.

Zoiezo ga item trosgierst geven na de tijd. Idee is zoiezo om hem als ik hem pak met handdoekje te pakken. Ik had van hedwig de tip gekregen hem te wassen met een tandenborstel. Lijkt me erg slimme tip ook afgezien meneertje bijtgraag wordt. Liever de tandenborstel dan mijn vingers maar goed. Als hij eenmaal nat is zal hij toch geen mogelijk hebben om te vluchten tijdens het wassen.

Denk dat ik hem voor de tijd met kooi en al in badkamer zet, ken ik hem ieder geval een stuk sneller vangen. Ook tijdens het wassen zorg ik ieder geval dat zijn meisje in de buurt blijft. Eventueel plantenspuit erbij voor de jongedame anders wordt deze jaloers, mijn gekke watterratje. Voor Pucky is het helaas minder afgezien hij al totaal niet van badderen houdt hihi.

Weet overigens alleen dat hij 4x gewassen moet worden, maar zit daar ook een speling van om de zoveel dagen tussen? Belangrijk om te weten afgezien ik volgend weekend niet zelf thuis ben, onze dierenoppas die ken hem namelijk niet wassen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Haha ja dat heb ik ook met 1 van de heren, na 8 uur s'avonds moet meneer echt slapen, anders maakt die 't leven van de anderen zuur, en is die ook een bijt graag.

@sonja, in het wild badderen ze s'avonds ook nog, en bij iedereen die ik ken, word het badje voor het slapen gaan pas weggehaald, dus dat maakt vrij weinig uit.

Sonja

Ik heb hier nog een aangebroken flesje Imaverol staan.
Op de verpakking staat het volgende:

"Vier maal met 3 tot 4 dagen tussentijd de letsels behandelen".

Maar als je twijfels hebt neem je het beste het zekere voor het onzekere en vraagt het even aan je dierenarts.

Groetjes
Sonja

Sonja

@Samm: het feit dat sommige mensen dus 's avonds het badje weghalen zegt dus al genoeg. ;)

Samm

Volgens mij vat je het verkeerd op, voor het slapen gaan betekend dat ze 5 minuten voor het slapen gaan nog kunnen badderen. De kwekers hier in de buurt doen dit juist omdat het weerstand verhogend is.

Sonja

Nou...ik ben benieuwd hoe dat dan zit.
Leg eens uit, waarom is dat weerstandsverhogend? :)

Samm

Nou ik lees hier dat mensen in de middag het badje weghalen, zodat ze droog gaan slapen zodat ze minder vatbaar zijn voor verkoudheid.
Als je ze gewoon hun gang laat gaan, net zoals in de natuur, kunnen ze hier beter tegen, en dus minder vatbaar voor verkoudheid.
Maar dit is wat mij geadviseerd word, mijn parkieten badderen alleen s'ochtends dus doe er verder niks mee.

DobbyFloppy

Als ik 4 dagen ken aanhouden zou ik het weer na weekend nog 2 keer moeten wassen zou mij beter uitkomen ivm dat weekendje weg.

Even offtopic; discussies over andere onderwerpen horen niet thuis ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Dat lijkt me prima, DobbyFloppy.
Ik hoop dat het snel gaat helpen.

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Eerste keer gewassen. Chaotisch klusje maar tot dusver gelukt? Alleen het wassen met zeep ging moeizaam, hij vluchtte zelfs in mijn haar met alle gevolgen, direct na het wassen trosgierst te eten, zit nu bij mijn kou kleumpje.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Och wat ziet hij er zielig uit zo....arm diertje.
Heb je een warmtelamp?
Want dan zou je hem daar ook onder kunnen zetten om te drogen.
Wat bedoel je met wassen met zeep?
Je moet hem toch alleen behandelen met Imaverol, of begrijp ik het nu verkeerd?

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Hij moest eerst gewassen om het vet van zijn veren te halen, heb hem beetje gefohnd en washandje op hem gelegd hij ziet er nu weer goed uit. Zit zelfs met 1 opgetrokken pootje, hij was wel flink boos op me haha, hing zelfs in mijn vingers au.

Heb helaas geen warmtelamp, aanschaf is wel duur voor nu, misschien van iemand lenen??? Weet niet
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Even offtipic zag vanochtend dat 1 nagel wat aan de lange kant was, deze is er nu kennelijk afgevallen, ken dit kwaad?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Hallo DobbyFloppy,

Ok dank voor je uitleg.
Tjonge, arm diertje....hij krijgt nogal wat voor zijn kiezen....

Over het nageltje wat hij is kwijtgeraakt:
Als het bloedt kun je het teentje heel voorzichtig wat ontsmetten met betadine-oplossing.
Als het niet (meer) bloedt zou ik dat niet doen.
Maar hou het wel even in de gaten, ook of je merkt dat hij er pijn aan heeft.
Wellicht hield hij om die reden zijn pootje in zijn veertjes, dat zou kunnen.

Sterkte voor je kleine lieverd,

groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Het heeft niet gebloed is er gewoon afgevallen, hij houdt zijn potje wel omhoog, maar staat er af en toe ook op. Naarmate hij droger werdt was hij wel vrolijker
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Hou het maar even goed in de gaten, als hij vaak met dat pootje omhoog zit heeft hij er toch wel wat last van.

Sterkte hoor.

Groetjes
Sonja

Sanne

Citaat van: DobbyFloppy op september 26, 2013, 11:54:46
Hij moest eerst gewassen om het vet van zijn veren te halen, heb hem beetje gefohnd en washandje op hem gelegd hij ziet er nu weer goed uit. Zit zelfs met 1 opgetrokken pootje, hij was wel flink boos op me haha, hing zelfs in mijn vingers au.

Heb helaas geen warmtelamp, aanschaf is wel duur voor nu, misschien van iemand lenen??? Weet niet

Ik weet niet of je 'm nog vaak moet wassen maar 'n warmtelamp voor noodgevallen is wel heel handig. Ook als ze een keer niet lekker zijn. Ik heb mijn warmtelamp voor 5 euro bij de kringloop gekocht. Ook op marktplaats worden er heel veel aangeboden voor weinig geld  ;)

DobbyFloppy

Citaat van: Sanne op september 26, 2013, 17:21:35
Ik weet niet of je 'm nog vaak moet wassen maar 'n warmtelamp voor noodgevallen is wel heel handig. Ook als ze een keer niet lekker zijn. Ik heb mijn warmtelamp voor 5 euro bij de kringloop gekocht. Ook op marktplaats worden er heel veel aangeboden voor weinig geld  ;)

Zat zelf te denken om er 1 van iemand tijdelijk te lenen. Verder föhn ik hem wat met warme lucht.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13