Wederom: Ruzie in de tent!

Gestart door MiMi, november 11, 2005, 18:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiMi

Hoi parkietliefhebbers!

Ik heb zoals jullie weten een parkietje MiMi, sinds 3 maanden. Ik had haar redelijk tam gekregen en dus besloot ik een vriendje erbij te nemen Chico. Chico was pas een weekje uit de blok en ze kon amper vliegen. Ik had ze in twee aparte kooien, maar zodra ze elkaar hadden opgemerkt waren ze constant naar elkaar aan het roepen en hingen ze aan de kooi. Dus besloot ik ze bij elkaar te zetten ze waren heel lief tegen elkaar, MiMi aaide constant Chico. Door een misstap van me moeder ging er iets fout, ze liet Chico samen met Mimi rondvliegen in de woonkamer. Chico bezeerde zich aan haar pootje. Het was helemaal dik en paars en ze liep mank. Ik bracht haar meteen de volgende dag naar de dierenarts en ze kreeg medicatie. Ik zette ze apart, ik nam Chico mee naar boven en liet haar in die kamer, lekker donker en warm om goed bij te komen. Elke keer dat ik haar de druppels moest geven was wel heel erg, want dan moest ik haar met tegenzin vast pakken en het toedienen, en dat vond ze akelig, maar ja het moest :( . Na een weekje begon ze beter te worden en eenmaal gezond zette ik Chico weer bij MiMi in de kooi.

MiMi kwam eerst zelf uit de kooi en ging ze rondvliegen, maar na komst van Chico verliet ze haar kooi nooit meer. Eerste paar dagen ging het goed, maar daarna begon de ellende. Sinds 3 weken ruziƫn ze heel erg veel, Chico mag niets doen. Ze mag niet spelen in de kooi, ze mag niet eten. MiMi bijt haar steeds en gooit haar van stokje af. Als hij wil eten komt zij meteen en gaat ze in het voerbakje zitten. Ik heb 4 voerbakjes dus het gaat er ook niet om dat er maar eentje is. Chico mag gewoon niets, en dat vind ik zo sneu. Hij is nog zo jong en zwakjes vergelijken met MiMi. MiMi is overigens net in de rui, haar snaveltje begint licht bruin te worden en haar kleurtje verandert.

Pfff lang verhaal, maar mijn vraag is wat ik tegen het geruzie kan doen. Want ik heb rondgelezen en ik zie geen oplossing voor mijn probleem. Doet Mimi zo omdat ze jaloers is?
Oh ja en soms als het geruzie te erg wordt zet ik Chico in ander kooi, maar dan gaan ze weer naar elkaar roepen. Ze hebben een echt extreme haat liefde relatie :blink: . Wanneer MiMi weer eens bijt en schreeuwt tegen Chico, word ik boos en dan kijk ik haar boos aan wijs met mij vinger dat ze niet stout moet zijn, maar het helpt gewoon niet.
Pleaseee help mij!!

Parkieten-Freak

#1

Ik heb dit even losgemaakt van het topic van Theo en Wita.


En: lees het onderstaande topic eens goed door, wellicht kun je er iets mee! :)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=757&hl=


MiMi

Dank je wel!

Ik ga zeker jullie advies volgen en ik laat jullie z.s.m. weten hoe het gaat!

Kimz

Het is denk ik beter om het geruzie te negeren. Anders krijgt ie aandacht en dat vind ie leuk, dus gaat ie nog meer in opstand. Succes ermee,
Groetjes, Kim.