Mijn vogel heeft: een dikke kont, en vieze groene poep, wat moet ik doen?

Gestart door paroquet, mei 02, 2012, 22:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Je vraagt steeds hetzelfde, maar dat is echt iets dat een arts moet beoordelen.
Als je bang bent om 'voor niets' te gaan, betaal je enkel het consult dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Laat dat beestje alsjeblieft niet lijden.
Succes!

rissiejjj

Helaas helaas.
Heb alsnog geen antwoord voor je.
Helaas is mijn Kristallen bol tijdelijk buiten werking.
Dus kan het helaas niet zien voor je.

Dus tja, ik blijf toch echt bij mijn aanraden,, Hup, vogeltje in de auto, auto starten, naar de dierenarts.
Dat is en blijft de enige optie, ik ga niet oordelen over een foto.
Ik zie het gedrag van het diertje niet etc.

paroquet

Nou zoals die op de foto staat doet tie owk de hele dag, en eten natuurlijk, ziag jouw / uw vogel er ook zo uit toen die bijna eieren ging leggen?

rissiejjj

Zelfs hier is het bij elke vogel anders hoe ze gaan reageren.
Bij de ene vogel zie je voortijds helemaal niks aan de vogel en zo opeens ligt er een eitje.
En de ander, die gaat typisch zitten etc. Nogmaals, ik ga niet oordelen op een foto.
Mijn advies blijft dat je een dierenarts moet raadplegen.

Daarbij, ik kweek zelf niet met Grasparkieten, enkele algemeenheden kan ik beantwoorden.
Maar hierover ga ik verder geen advies geven gezien ik zelf met een ander soort parkiet kweek.
En het sowieso verstandig vind om gewoon naar de dierenarts te gaan.

Kleintjes

Je hebt de keuze: ga naar de dierenarts, of stop met dat gezeur en laat dat dier niet lijden.
Ik heb schoon genoeg van je gezemel.
Je hebt gezegd dat je naar de dierenarts zou gaan vandaag. Heb je dus niet gedaan, ondanks dat je gewaarschuwd bent. Je kweekt al langere tijd en je herkent het niet als een vogel ziek is, of dat ze gaat leggen. Waar ben je in hemelsnaam mee bezig?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ayarea

Als jij ooit ziek zou worden hoop ik ook dat ze niet naar de dokter gaan, hoe haal je het in je botte hoofd om op een forum te blijven vragen of het niet misschien legnood is terwijl een dierenarts het in 5 minuten heeft gezien. JA het kost geld, BOEIEND, het beestje vraagt er niet om, om bij iemand terecht te komen die alleen maar geeft om het "broeden".

Sara

Behalve je vreemde manier van redeneren over het al dan niet naar de dierenarts gaan met een dier dat je zelf hebt aangeschaft, ben je mij toch een verklaring schuldig over het volgende:
Je hebt je parkietjes voor de kweek, maar je vraagt hier hoe een parkietje dat eitjes gaat leggen eruit ziet?
Ben erg benieuwd naar de verklaring hiervoor.
Als je nu gaat zeggen dat je nog nooit gekweekt hebt en het daarom niet weet, oké, maar lees dan alstublieft alles wat je moet weten over broeden en hang vooral geen broedblok op voordat je dit gedaan hebt. Als je dit niet van plan bent en ook niet van plan bent om naar de dierenarts te gaan met je dieren, om welke reden dan ook: doe je parkieten weg (naar een goede thuis) en koop een kamerplant.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

paroquet

In een paar berichten hierboven heb je kunnen lezen dat ik ze van een tante gekregen heb, deze was de dieren zat en toen mocht ik ze komen halen, de dieren heb ik voor de ''kweek'' dat klopt, Maar als ik kweek zeg, wil het niet zeggen dat ik het al vaker mee gemaakt heb dat ze eieren legt. Vandaar die vraag, maar volgens kennissen ''kunnen'' deze dieren nog helemaal niet paren (hun neusdoppen zijn nog niet volkleurt) op op een site stond dat dit wel kan gebeuren, zo staat er bij legnood: ''het kan ook omdat het dier te jong is, dit dacht ik dat het geval was, maar wat moet je dan doen?, er staat op dezelfde site: ''doe aan de onderkant van zijn staart slaolie, en dompel dan (het onderste) van de parkien in warm- koud water (lauw). Van dit geval ga ik uit, maar toch stelde ik ook de vraag: Mijn vogel heeft: een dikke kont, en vieze groene poep, wat moet ik doen?

over die dikke kond valt wel mee, een paar berichten hierboven is de foto te zien van mijn pop, een ander op het forum had net zo'n foto bij zijn ''vraag'' staan en deze vogel ging bijna eieren leggen, vieze poep is ook overdreven, maar omdat ik dit nooit mee gemaakt heb, begin je al gelijk te denken aan het ergste, terwijl het mannetje heel levendig is...

Citeerdoe je parkieten weg (naar een goede thuis) en koop een kamerplant.??
Ik weet niet maar tussen een kweeker en zijn geval als jouw zit een groot verschil, ik weet niet waar die kamerplant op slaat, maar goed:
    ik heb mijn parkieten niet in huis maar, buiten

paroquet

Ik zou zeggen kijk niet meer op dit deel van dit forum, en houd de moed er in, ook al heb je mensen die parkieten kweekt, en als dit diertje leidt hem ''inslaapt'' i.p.v naar een dierenarts te gaan.


Mischien 1 tip: tussen een parkieten kweker en een parkieten liefhebber zit een groot verschil

Parkieten-Freak

Paroquet, ik geloof niet dat het zinvol is om uberhaupt nog te gaan reageren in dit topic.
Inhoudelijk ga ik dus ook niet op het onderwerp in omdat onze leden je al genoeg waardevolle informatie hebben gegeven waar je zo mee aan de slag kunt.
Ik stel voor we het hier bij laten.


pixie

Ik ken alleen maar kwekers die óók liefhebbers zijn - en zo hoort het ook.

Daarnaast, het maakt niet uit waar het beestje vandaan komt, tante, buren, of zoals bij mij vrienden. Zij wilde het parkietje niet meer en ik heb hem geadopteerd, vanaf dat moment was ik verantwoordelijk voor hem en hij afhankelijk van mij.
Ik ben 2 keer met hem naar een arts gereden die 1,5 uur bij mij vandaan woont en doe het zo weer.
Je had het parkietje natuurlijk niet op hoeven halen!
Het beestje is van jou afhankelijk, dus gedraag je als een goede kweker/houder en maak een afspraak bij een arts.

Ayarea

Citaat van: paroquet op mei 03, 2012, 19:02:02
Ik zou zeggen kijk niet meer op dit deel van dit forum, en houd de moed er in, ook al heb je mensen die parkieten kweekt, en als dit diertje leidt hem ''inslaapt'' i.p.v naar een dierenarts te gaan.


Mischien 1 tip: tussen een parkieten kweker en een parkieten liefhebber zit een groot verschil

Ga asjeblieft weg van deze forums, doe je parkietjes weg aan een asiel zodat ze goede baasjes/ kweker kunnen vinden die wel weten hoe ze hier mee om gaan.

paroquet

Eej, al eerder heb ik laten blijken dat ik niet naar de arts ga, dus wat zou ik gaan doen denk je??

Jazeker is het beestje van mij afhankelijk, daarom moet ik hem uit zijn leiden verlossen, al zou ik naar de dierenarts gaan, en hij zou een recept voorschrijven, na de behandeling is het diertje toch niet meer in staat om voor de kweek gebruikt te worden, en..

beseffen jullie wel niet hoe grote beledeging het is om te zeggen: ...asiel zodat ze goede baasjes/ kweker kunnen vinden die wel weten hoe ze hier mee om gaan... ooit wel een gedacht dat dit gewoon een ontieglijk grote beledeging is? Ik ga toch ook niet zeggen dat jullie ''een stelletje zielepieten zijn die denken dat het diertje een mens is''?? Dat ga ik toch ook niet zeggen?? Ik stel een sireuse vraag, en zeg dat ik de dierenarts geen optie vindt, en dat ik hem eerder van zijn lijden verlos, en gelijk krijg ik ontieglijk veel commentaar, omdat meneertje een dier wilt ''vermoorden''? en gelijk er achter aan, dat het naar een BETER tehuis moet? Ik weet niet hoor maar ben ik niet een evengrote dieren vriend als jullie? Die het diertje alleen maar uit zijn lijden wil verlossen, en een probleem voorlegt maar liever niet naar de dierenarts gaat??.....

paroquet


*wendy*

Dus.. Als jij ziek bent, en we weten niet wat je mankeert, dan gaan we niet naar de dokter, maar laten we je inslapen? Ik bedoel, je kan dan niet meer voor de kweek gebruikt worden, dus tsjah..

Ayarea

#35
CiteerJazeker is het beestje van mij afhankelijk, daarom moet ik hem uit zijn leiden verlossen, al zou ik naar de dierenarts gaan, en hij zou een recept voorschrijven, na de behandeling is het diertje toch niet meer in staat om voor de kweek gebruikt te worden, en..

WAAROM zou je in godsnaam het beestje uit zijn lIJden verlossen terwijl hij misschien niet eens ziek is. Als je een kind hebt en hij krijgt iets waar hij beter van kan worden verlos je hem dan ook uit zijn lijden? En natuurlijk is een dier geen mens, maar dan hoe je er niet zo achterlijk over te doen dat je het beestje maar uit zijn lIJden verlost.

Citeerbeseffen jullie wel niet hoe grote beledeging het is om te zeggen: ...asiel zodat ze goede baasjes/ kweker kunnen vinden die wel weten hoe ze hier mee om gaan... ooit wel een gedacht dat dit gewoon een ontieglijk grote beledeging is? Ik ga toch ook niet zeggen dat jullie ''een stelletje zielepieten zijn die denken dat het diertje een mens is''?? Dat ga ik toch ook niet zeggen?? Ik stel een sireuse vraag, en zeg dat ik de dierenarts geen optie vindt, en dat ik hem eerder van zijn lijden verlos, en gelijk krijg ik ontieglijk veel commentaar, omdat meneertje een dier wilt ''vermoorden''? en gelijk er achter aan, dat het naar een BETER tehuis moet? Ik weet niet hoor maar ben ik niet een evengrote dieren vriend als jullie? Die het diertje alleen maar uit zijn lijden wil verlossen, en een probleem voorlegt maar liever niet naar de dierenarts gaat??.....

Het is een belediging voor dat beestje om jou als baas te hebben. Helemaal omdat je gewoon een *knip* dat geen verstand heeft van vogels en er vervolgens mee wil gaan kweken en DAAROM maar niet naar de dierenarts gaat. Misschien is het een klein iets en dan vermoord je het maar, want dat is het gewoon. Je wilt geen geld spenderen aan het beestje en daarom moet het maar dood. *knip*

Grof taalgebruik verwijderd.
Mag ik je verzoeken om op je taalgebruik te letten?!!!
Gr. PF

rissiejjj

Verschil tussen liefhebber en kweker?
Uhh dan gaat er toch behoorlijk wat fout, ik kweek omdat ik een valkenliefhebber ben.
Niet omdat ik extra geld wil ofzo, nee dat absoluut niet, want de kosten die je op jaarbasis maakt krijg je er lang niet allemaal uit door de kweek.

Ik houd me vanaf nu ook afzijdig uit dit topic, ik hoop voor je diertjes dat ze snel in een ander huisje mogen komen.
Want bij jou, nee dat gun ik geen enkel diertje.

paroquet

ha leuk, heb je de vraag gelezen die er boven stond??

is deze vogel zwaar ziek of, gaat deze eieren leggen



*Mischien een aparte vraag maar mag dat ***naam even verwijderd worden, dat kwets mijn, en mijn geloof...

Parkieten-Freak

@ Paroquet:
Ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar ik stel voor dat je stopt met deze onzin.


paroquet

Zo denken jullie mischien wel, ik weet niet hoor maar ik stel aan et begin een vraag, goed
Ik krijg antwoord en wordt er op aangewezen om naar een dierenarts te gaan, goed
Ik zeg dat ik niet naar de dierenarts wil/ ga, goed
krijg er vervolgens commentaar op,
stel weer de begin vraag, goed ja? alles nog onder controle?
vervolgens zeg ik dat ik hem i.p.v naar de dierenarts te gaan, hem eerder uit zijn lijden zou verlossen (vindt ik dit leuk? NEE)
Vervolgens wordt ik voor alles, en ng wat beledigt, (accepteren??)
ik heb het nog niet gehad over, IK ga het METEEN doen, nee dat hebben jullie mij nog niet ''zien'' zeggen,
hij kan miss, bijna een ei gaan leggen dus ik wacht nog een tijdje, hij ziet er helemaal niet uit dat hij pijn heeft, zit nog goed op zijn potern, en bezit helemaal geen grote bult...

alles nog onder controle?

Heb ik al gesproken dat ik hem NU uit zijn lijden ga verlossen?

En over dat van te vore goed alles weten... hoef je mij niet te vragen, ik heb allerlei site's  afgespeurt voor voldoende informatie, dus die beledeging kunnen jullie terughalen

En over een beter baasje zoeken, wie zegt dat hij ziek is??...
En stel dat een diertje zwaar ziek is, een een fikse tumor bezit, zou je hem dan niet uit zijn lijden verlossen??