Mijn vogel heeft: een dikke kont, en vieze groene poep, wat moet ik doen?

Gestart door paroquet, mei 02, 2012, 22:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paroquet

Hallo mede forum leden,

Mijn parkiet (pop) heeft een dikke kont, ook trilt zij met haar staart (hele lichaam), en heeft zij vieze, groene poep. Heeft mijn parkiet de gevreesde Papagaaienziekte :-\?

En... kan ik hier wat aan doen? Of moet ik haar laten inslapen?

vriendelijke groeten,

Marten
parkietenhouder

(Enkele dingen aangepast, zoals de woordkeuze. Afmaken doen we met andere dingen zoals werk.)

Kleintjes

Ik raad je aan om met je parkietje naar de Dierenarts te gaan (liefst vogel arts) en niet te lang te blijven wachten.

Hoe is 't parkietje verder?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

paroquet

Ik hou deze parkieten voor de kweek, dus aangezien de prijs voor een dierenarts vind ik dat niks

Hoe het verder gaat? Slecht, de vleugels hangen ook langs het lichaam, eerst dacht ik nog dat het aan leg nood lag maar dat is niet zo, want ik heb een nestkastje opgehangen, maar zij wil geen eieren leggen, en wanneer ik op haar kont voel is deze behoorlijk hard, dus er kan ook een ei in zitten (of een gezwel). Ik probeer morgen nog hem in lauw water te dompelen (dan zou het ei er uit moeten komen ) andere oplossen zie ik nog niet, vandaar deze vraag..

Sonja

Hallo Paroquet,

Als je dieren in huis haalt, dan weet je dat ze ook ziek kunnen worden.
Dat geldt ook voor grasparkietjes, of je ze nu "voor de kweek" hebt, of niet.
Je bent verantwoordelijk voor je vogeltjes, en ik vind het niet getuigen van dierenliefde om een dierenartsbezoek (wat in het geval van jouw parkietje zelfs dringend is!) achterwege te laten vanwege het kostenplaatje.

Ik hoop dan ook dat je je verantwoording zult nemen en met je zieke grasparkietje naar een vogelarts gaat.
Het is verstandig om haar tot die tijd onder een warmtelamp te zetten.

Je vraagt telkens wat je moet doen, maar het enige juiste wat je op dit moment kunt (en ook eigenlijk zou moeten) doen, is met spoed naar een vogelarts gaan.
Niet zelf aanmodderen.

Sterkte.

Groetjes
Sonja

paroquet

gelijk heb je,

maar het wordt gebruikt voor de kweek, over een maand zou je hem bv. verkopen, dan ga ik er niet 100 tot 200 euro in stoppen voor zo'n klein diertje,

Op internet staat ook iets van ''leg nood'' dit ga ik eerst morgen proberen op te lossen,
http://www.parkieten-online.nl/ziekten.html
Legnood
Als een pop problemen heeft met het leggen van een eitje, kunnen we haar helpen door wat slaolie onder het staartje te wrijven en eventueel de legopening in een wisselbadje (koud/warm) te dompelen, totdat het ei tevoorschijn komt.


Misschien dat ik dan contact op ga nemen (want, stel dat het de papegaaien ziekte heeft, kun je niks meer betekenen voor het diertje)

Kleintjes

Ik moet me erg inhouden, maar toch wil ik aandringen dat je naar de dierenarts gaat.
Je bent hier op 'n forum van liefhebbers, die 't wel belangrijk vinden dan hun vriendjes gezond zijn / worden. Wellicht heb je meer aan 'n kwekers forum.

Ik zou niet zelf gaan lopen klooien, je kan 't ook erger maken in plaats van beter. Dierenarts, dat is en blijft mijn advies.
De rest van de gedachte houd ik liever voor mezelf.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

paroquet

Nou weet je,

ik denk dat het meer ligt aan: legnood, ik ben al verschillende site's nagelopen. Ik denk dat het met legnood te maken heeft, vanwege de jonge leeftijd van het diertje, en de keiharde bult op zijn rug,  deze bult ziet er meer uit als op dit forum:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,16891.msg88216.html#msg88216
bijna onderaan

en als de parkiet legnood blijkt te hebben ben ik voor niks (dus niet) naar de dierenarts gegaan, morgen vroeg kijk ik nogmaals, en anders neem ik contact met de dierenarts in Neimegen

een zieke vogel is niks!

Sonja

Paroquet, het is altijd beter om "voor niks", zoals jij het noemt, naar een vogelarts te gaan, dan te laat.

En als je zo blijft aanmodderen, bén je straks te laat.

Dieren kosten nu eenmaal geld.
Als je dat er niet voor over hebt, kun je beter niet aan het houden van dieren beginnen.

Dat een grasparkietje een klein diertje is, maakt toch niet uit?
Het is ook een diertje, met gevoel en met het recht op hulp als het ziek is.

En áls het al om legnood zou gaan, met de nadruk op als, want je weet het immers niet zeker, dan is het óók noodzakelijk om naar een vogelarts te gaan.

Groetjes
Sonja

Kleintjes

Je bent 'n paar posts geleden al overtuigd dat 't geen legnood is, nu weet je 't niet zeker...
Ga toch gewoon naar de dierenarts of doe er iets aan, maar laat dat arme dier niet onnodig doormodderen zo.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pixie

Ik sluit me aan bij Sonja, een huisdier is een verantwoordelijkheid of 'het' nu voor de kweek is of gewoon voor de gezelligheid.

Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van van deze post.

Hoop dat het snel weer goed gaat met haar! Succes


Esther751

Knap dat iedereen zo rustig en netjes blijft.

Ik kook van woede! Wanneer je een dier aanschaft of in je bezit hebt, ben je daar verantwoordelijk voor, hoeveel dat ook kost!!!
Dat is één van de consequenties van het houden van dieren. Het is een leven wat je zo goed mogelijk moet verzorgen.

Je vraagt: wat moet ik doen? Iedereen zegt dat je DIRECT naar de dierenarts moet gaan en je hebt alleen maar smoesjes.
Vraag het dan niet!

Ik hoop dat het parkietje snel beter wordt of snel dood gaat. Maar dat hij in ieder geval niet langer hoeft te lijden.

Onvoorstelbaar dat je zo met een levend wezen om kan gaan............

Esther


rissiejjj

Vind dit een ongelooflijk topic, en eigenlijk, eigenlijk hoop ik dat dit iemand is die grappig wil zijn ofzo.

Een dier kies je en die moet je van de beste zorg voorzien, een diertje kan het zelf niet!.
Meteen naar de dierenarts, dat is wat je moet doen, niet aanmodderen.
Ik sta bij het minste of geringste al bij de dierenarts, of het nou me hond is of een vogel.
Snap dit niet dat mensen zo kunnen denken, mag hopen dat je inmiddels bij de dierenarts staat.

Heb hier 15 Valkparkieten, waarvan 13 ook zogenoemd voor de kweek.
Maar ook als hen wat mankeert sta ik binnen no time bij de dierenarts.
Elk dier is er 1 en elk dier kan pijn hebben, en daar moet jij als baasje voor zorgdragen dat het diertje geholpen word.

paroquet

Ja maar als hij gewoon bijna gaat broeden ga ik niet naar de direnarts omdat ik denk dat hij wat mankeer, zo zagen jullie in het hierboven genoemde bericht een link.

hier nogmaals weergeven:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,16891.msg88216.html#msg88216

hier zijn foto's van, gaat deze gewoon binnenkort eieren leggen?

rissiejjj

Je stelt hier een vraag.
Wij kunnen niet oordelen op wat vage foto's en dat het er wel wat op lijkt.
Wij zien het diertje niet, jij hebt parkieten voor de kweek, dus je hebt er veel over gelezen, veel kennis opgedaan, ziektebeelden geleerd etc. Toch? tenminste, dat is toch de basis waar je aan begint als je gaat kweken, ga je toch eerst info op doen.
Wij kunnen niet oordelen van achter een schermpje, en ik wil ook helemaal niet oordelen vanachter een schermpje. Daar wij de vogel niet zien kan het zomaar zijn dat we zeggen, och het zou wel meevallen, en volgende dag het diertje dood. Tja zijn wij de boosdoeners natuurlijk want we zeiden dat het wel meeviel.

Gewoon naar de dierenarts gaan, als het inderdaad een Eitje is zoals je zegt, betaal je consultkosten en meer niet. Nou dat is dus geen hoofdprijs. Wat heb je te verliezen, een paar eurootjes, dat weet je voordat je dieren gaat houden. Als je dat niet wilt besteden, moet je geen dieren hebben.

esmmar

Waarom wil je kweken met een te jonge vogel? De kans op legnood is zo groot.
Blijkbaar is je parkiet haar ei nog steeds niet kwijt. Heb je het al aangenamer voor je pop gemaakt?
En vergeet niet dat als je toch naar de dierenarts wilt gaan, het nog uren of dagen duren voordat je terecht kunt.

rissiejjj

De link werkt niet.

En je kan toch zorgen dat een jonge vogel niet de ideale omstandigheden heeft om te gaan kweken.
Hier gaan te jonge vogels apart van de rest, geen broedhokjes of wat dan ook.
Want zoals je zelf al doorhebt, er kunnen dingen fout gaan, en tja, dat wil je toch niet als je om je beestje geeft?



pixie

Deze link verwijst naar een pagina die vermeld; "404 not found."

paroquet

gaat de vogel op de hieboven ziende foto, eieren leggen? Of, is tie ziek?