Mijn vogel heeft: een dikke kont, en vieze groene poep, wat moet ik doen?

Gestart door paroquet, mei 02, 2012, 22:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paroquet

Ik ben het met je eens freak, morgen avond horen jullie nog wel

Kleintjes

Ik raad je aan om naar 'n fokforum te vertrekken.
Hier zijn liefhebbers, je negeert elk advies, je negeert eigenlijk alles tenzij 't in JOUW straatje past.

Je kwekt uit je nek dat je kweker bent, maar je ziet niet dat 't beest gaat of leggen dat 't ziek is?
Wat voor prutser ben je dan?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses


rissiejjj

Mensen mensen.
Meneer geeft duidelijk aan niet naar een VA/DA te willen.
Oke, wij zijn het er niet mee eens. Begrijpelijk.
Hierop heb ik het advies gegeven een kweker te bezoeken met de vogel.
Waarom? dan kijkt er iemand na die meer verstand/ervaring heeft met vogels.
Die kan de vogel in het echt zien en beoordelen, indien dit een liefhebbende kweker betreft zou deze de TS doorsturen naar een VA. Wij kunnen hier vanuit ons schermpje niet veel doen.
Enige wat we kunnen is denken aan het parkietje, en dat is dus dingen zoeken wat meneer wel wil proberen.
In dit geval dus een kweker bezoeken.
Verwijten maken heeft het parkietje niks aan!.
Tuurlijk, misschien willen we die verwijten enorm graag maken tegenover de eigenaar.
Maar we zijn hier toch met zijn allen bijeen om het parkietje te helpen? dat doen we niet door iemand van het forum te jagen maar door te zoeken naar advies wat meneer wel aan wilt nemen.

Kleintjes

Rissiejjj: Meneer geeft aan kweker te zijn, doch ziet geen verschil tussen 'n vogel die gaat leggen en 'n zieke vogel?
Dat komt er bij niet in hoor, sorry.

Daarbij wel erg specifiek dat alleen reacties geaccepteerd worden die mogelijk geen resultaat brengen?
Stel dadelijk is 't wel 'n (besmettelijke) ziekte, dan zit de andere kweker er ook mooi mee. Oja, foutje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

paroquet

?????????

even wachte ''tenzij in jouw straatje pas'', en ''liefhebbers''

Ik weet niet hoor, maar ik vind de dierenarts geen goede optie, en vond die van een kweker in de buurt zit wel goed, mag ik?

En die dieren heb ik ook lief, besef je dat ik ook met zorg tegen het diertje aan kijk? En zo snel mogelijk hulp voor het diertje wil? En alleen... de dierenarts geen goede optie vindt, mag ik?

en leuk al die beledegingen, ik trek er mij niets van aan, dus jullie kunnen mij uitschelden voor van alles en nog wt, maar ik trek me er niets van aan...? Ik dag dat dit een relax forum was maar als we al gaan dreigen vind ik dat wel heel bruut, ik wil best die woorden terug nemen van'' er zit een verschil tussen kweker en liefhebber'' goed die neem ik terug, maar als we zelf gaan dreigen??

En ook al zeggen jullie ''tegen de parkieten'' dat ze een ander baasje moeten zoeken, ik hou ze...

Maar goed ik zou hier niet meer op in gaan, pas morgenavond/ middag horen jullie de uitslag

Ongepast taalgebruik eruit gehaald (het is niet omdat je het anders spelt, dat je wel zoiets mag schrijven op het forum). Groetjes, Sara

Sara

Ik denk niet dat de frustraties er in de eerste plaats zijn omdat de topicstarter zich kweker noemt en er vervolgens eigenlijk niets vanaf weet.
De frustraties zijn er volgens mij vooral gekomen, omdat de topicstarter aan het begin van het topic al aangeeft dat hij dieren heeft, maar ze niets mogen kosten. Dat is daarenboven ook de enige reden dat hij naar mijns insziens niet naar de dierenarts wilt gaan, en dat vinden wij niet kunnen. Daarbij komt nog dat de topicstarter eerder met onze voeten lijkt te spelen, door telkens zijn vraag te blijven herhalen en langs de adviezen door te praten. Het advies van de kweker is gratis, en daarom gaat de topicstarter wel akkoord met jouw advies om ermee naar een kweker te gaan. Maargoed, dat is beter dan niets natuurlijk, dus ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Jammer genoeg zou dat tegendraads gedoe het leven van het parkietje kunnen kosten. Lijkt me dus een goede reden voor velen om zich kwaad te maken, maar we moeten natuurlijk allemaal wel beleefd blijven.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Paroquet, voor relaxfora moet je toch echt andere url's intypen.

Goed.
Ik stel ik voor dat jij morgen onderzoek gaat doen naar de overeenkomsten tussen het leggen van een ei en het hebben van een ernstige ziekte.
Intussen houden we radiostilte in dit topic zodat we jou niet storen. Akkoord?

Edit: ivm onaangename reacties wordt dit topic tijdelijk gesloten.
Even afkoelen allemaal.





paroquet

Zo mensen,

Mischien een beetje laat, maar de personen naar wie ik toe ben gegaan zeiden ook dat het wel eens legnood kan zijn.

Dus ik heb alles weer eens goed doorgelezen, misschien handig voor mensen, waar hun parkiet hier ook last van heeft, behandeling:

1. Het achterlijf van het vogeltje beurtelings in handwarm water en koud water dompelen
2. Een spuitje (zonder naald) vullen met lauwe slaolie, waarna u het voorzichtig in de cloara druppelen
3. De cloara ''insmeren'' (druppelen) met slaolie (of olijfolie), een warme doek om de vogel ''binden'', waarna u water aan de kook brengt, en de vogel in de damp van dit water vasthouden (met de cloara naar de damp toe)

Als goed is komt het ei er dan uit...

Dus vanmiddag, moet ik even heeel voorzichtig (punt 3) de vogel pakken, en deze punt ''doen'', hoop dat ze het overleeft, en weer vrolijk bij haar makker kan zitten...

Sara

En, hoe is het gegaan?
Ik vind het echt vreselijk dat dat diertje daar al drie dagen mee rond moet lopen, gewoon omdat geen geld wilt uitgeven eraan.
Ik weet niet hoe snel een parkietje sterft aan legnood, maar het verbaast me echt dat ze nog leeft als het dat is.  :-\
Hoop voor het parkietje dat het in orde komt. En ik hoop ook dat je het broedblok hebt weggehaald.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Esther751

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het nou met het parkietje is.

Eerst iedereen hier *KNIP* helpen en daarna geen reactie meer geven..........

Groetjes, Esther

(Let wel op je taalgebruik. Dit is 'n site voor ALLE leeftijden.)