Willen jullie ook steeds méér parkietjes?

Gestart door Margie, januari 09, 2012, 13:30:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Ik ben even benieuwd of dat jullie hier ook last van hebben....

Maar je hebt er één. Dat is leuk. Je neemt er nog één bij, dus je hebt er ineens twee. Dat is nóg leuker.
Dan zie je weer ergens een snoezig parkietje en dan denk je...ik wil er drie. Maar oneven is niet goed, dus dan zouden dat er vier moeten worden...

Ik hou mij nog in hoor, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat je op den duur van elk kleurtje één hebt, bijvoorbeeld en dat je dan moet gaan uitbreiden van een kooi naar een volière.

Is dat nou abnormaal of heel herkenbaar?

Loeky

Ik het herken het hoor! Het zijn zulke leuke beestjes!
Ik heb er nu vier maar dat vind ik ook wel genoeg hoor!
De reden dat ik er vier heb is dat ik graag twee parkieten
die in de opvang zaten een goed leven wilde geven en dat is gelukt! ;)

Je moet ze wel allemaal aandacht kunnen geven. Het is ook meer schoonmaakwerk!
Je moet een geschikte kooi vinden en hoe groter de kooi hoe duurder
die wordt!
Je moet daar echt goed over nadenken. Ook denk ik dat het beter
is als je begint met parkieten je beter met twee kunt beginnen.

Ook moet je goed nadenken over de kosten als ze ziek worden.
Kun je dat allemaal betalen?
Ook is het handig om als je parkieten hebt goede opvang te regelen
als je op vakantie gaat of weekendje weg. Niet iedereen wil op
bv. vier parkieten passen.  :D

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Maartje

Ik heb er nu twee, waarvan eentje een puppiepietje.

En ohmy wat vind ik DAT leuk, een puppiepietje, ze zijn nog zo onbevangen en leren zo snel!  :o

Dus ik zie het al gebeuren...  ::)

maar ik moet nog even afwachten of Uiltje een jongetje of een meisje is. En dan is maar de vraag óf ik weer een puppiepietje kan doen want als Uiltje een meisje is wil ik niet het risico lopen dat een eventueel derde pietje wéér een popje is.

Tis wat....

jelle

Ik herken het ook. ik heb er nu 3(en mijn broer heeft er 1 maar die verzorg ik ook).
Als het aan mij lag had ik nu 10 tot 20 vogels, maar ik heb nog een moeder die het tegen houd.

Esther751

Hahahaha!!! Ik herken het helemaal!

Het is dat ik maar een klein huisje heb, anders had ik allang een kamervoliere!!  ;)

Groetjes, Esther

Margie

Oh gelukkig.......ik ben dus niet de enigste.
Ik kan er niks aan doen, maar ik  MOET bij elke dierenwinkel even kijken wat voor parkietjes ze hebben.
En op marktplaats kijk ik toch ook nog wel geregeld.

Samen met de kinderen zitten we dan van: Ach.......die is óók leuk! Ja, die moeten we nemen mama.
Alleen mijn man is nog praktisch ingesteld tot nu toe :-\

Voorlopig laat ik het inderdaad bij Spruitje en Snorretje. Ik ben ook nog druk met ze bezig om ze te leren kennen en tam te maken. Ik heb ze sinds gisteren aan de groente gekregen....loof van worteltjes en nu zitten ze te eten van witlof. Dus hier geniet ik voorlopig al enorm van hoor.

Maar ik kan de verleiding niet weerstaan, ben ik bang, als ik ooit een grijze met geelmasker ergens tegen kom. Of een turquoise/zeegroen met geelmasker. Mijn kooi is er groot genoeg voor.... ;D

TenT

Ja ik herken het ook als ze mij bezig lieten zijn zat het hele huis vol.

Maaike*

Oh hou maar op. Het begon met Ivy, toen 2, toen kwam ik met de voliere op komst een allerschattigst parkietje tegen: Delphine, enz enz.
Een van de jonkies ga ik straks aan Delphine koppelen, dat zijn ze met z'n vieren. Of ik de andere jongen hou of met de tijd 2 nieuwe parkietjes ga zoeken weet ik nog niet, maar ik zie het aantal in ieder geval nog wel oplopen naar minimaal 6...

Ayarea

Heh, ik heb hier ook "last" van. Het zijn gewoon zulke vrolijke beestjes. Als ik Chrono s'ochtends uit zijn dak zie gaan (dansen en zingen), word ik gewoon helemaal vrolijk. Ik heb er nu 5, en eigenlijk mocht ik die 5e niet, maar ik was gewoon verliefd. Zoveel kosten parkietjes ook niet qua voer en dergelijke - alleen de speeltjes die je er elke keer bij koopt ;)!