Dexter niet lekker in orde.

Gestart door roha, november 24, 2008, 20:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Nou, dit is de eerste keer dat Dexter zich niet lekker te pas voelt, hij slaapt veel de afgelopen week.
Je ziet in gedrag niet veel vreemds, buiten dan dat hij wat vaker slaapt.
We hebben de warmtelamp er al een paar dagen op staan, maar ik zie geen verandering.
Vandaag maar eens geprobeerd een poepje op te vangen. Dat is gelukt en dat heb ik weggebracht en laten onderzoeken.
Er was niks bijzonders te zien in de ontlasting. Ik heb geen idee wat het kan zijn.
Daarom maar direct een afspraak gemaakt om met dexter langs te gaan.
Woensdagochtend kan ik terecht.

Caradow

He wat vervelend meid... hoop dat dexter snel weer opknapt!

Sterkte!

Ingrid

He bah, niets is erger dan een parkietje wat niet lekker in z'n veertjes zit en niet weten wat er is.
Tijdje terug had ik dat nog met Blizzard, ook veel slapen, ontlasting geen afwijkingen, maar ze was niet helemaal haarzelf.
Misschien een tip: Beijer adviseerde mij haar wat gekookt ei te geven, na een paar dagen kreeg ze daarvan wel weer wat meer energie. (Na over en weer mailen met Beijer hebben wij toen besloten geen bezoek te brengen aan de praktijk, omdat er geen directe aanwijzigingen waren die duidden op ziekte. Uiteindelijk is ze ook prima opgeknapt.)

Heel veel sterkte en ik hoop dat er met Dexter niets aan de hand is.

hillie

Wat naar dat Dexter niet in orde is.
Hopenlijk is niets ernstigs.

Chicowen

Wat vervelend dat Dexter zich niet goed voelt. Hopelijk valt het allemaal mee en is hij er zo weer bovenop. ;)

Liefs,
Mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Ik hoop dat dexter snel opknapt, en dat het niets ernstigs is Han!

Sterkte!


roha

Dank je meiden, maar maak me wel zorgen om hem.
Hij zit ook wel wat boller en hij kijkt ziekjes uit z'n ogen.
Wat wel lief is, is dat Eunice en Sam, de beide dames vaak elk een kant naast Dext zitten, als hij slaapt.

Parkieten-Freak

Oei, dat is niet zo mooi. :(
Misschien vindt hij het lekker om even onder de warmtelamp te zitten? Ik doe dat met Croky ook wel eens als hij flink in de rui is bijvoorbeeld.
Sterkte en beterschap met Dexter!


roha

De warmtelamp staat aan en hij heeft net als de rest de keuze om er in de buurt te gaan zitten en de kachel staat ietsje hoger.

Mars

He wat vervelend Han. Ik leef met je mee, had het kortgeleden ook met Quint, maar zijn medebewoners zijn wat minder meelevend.
Sterkte er mee en verstandig dat je het even laat controleren (had ook niet anders verwacht ;) ).

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ik heb Dexter vanmorgen naar de dierenarts gebracht.
Hij was niet dik, maar ook niet broodmager (dat had ik zelf ook al gevoeld  ;) )
Ook geen tumor te voelen. Hij was niet benauwd, ontlasting zag er mooi uit.
Toch wilde hij Dexter ter observatie houden.
Ik heb net nog even gebeld hoe het met hem is.
Alles in orde, hij heeft antibiotica gekregen (vergeten te vragen welke  ;) ) en nog een spuit vitamines. Ook gaat hij nog in z'n keel kijken en een nog uitgebreider onderzoek van de ontlasting. (dacht dat van de week al was gebeurt, moest daar nl. 15 euro voor betalen)
Morgen om 15:00 uur mag ik weer bellen hoe t gaat, waarschijnlijk mag Dexter dan weer mee terug naar huis.
Ze missen hem hier behoorlijk, veel geroepen, vooral toen ik weer terug kwam.
Tis nu wel rustig, ben benieuwd hoe het gaat als Dexter weer thuis komt.

Chicowen

Jeetje han... hopelijk mag Dexter weer snel naar huis en valt het allemaal mee.
Knuff!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

hillie

Ik hoop voor je dat die weer snel naar huis mag komen.
Sterkte er mee.

roha

Dexter is weer thuis  :)
Hij blijkt veel bacterien bij zich te dragen.
Hij heeft een vitaminespuit gehad en ik moet hem nu nog antibiotica (baytril) geven en ik heb probiotica meegekregen in poedervorm (AV-poeder) voor in het water.
Hij zit nu alleen in het ziekenkooitje naast de voliere met de warmtelamp.
Jambo is helemaal blij dat zijn grote vriend weer terug is en komt steeds een bezoekje brengen bij Dext.
Dexter vind het allemaal prima zo, volgens mij is hij heel erg moe nu. Best zielig.
Nu maar hopen dat alles weer goed komt.

Caradow

Sterkte Han en beterschap voor de kleine Dexter!

Chicowen

Fijn dat Dex in ieder geval weer thuis is! Veel sterkte en beterschap.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Dank je.
Trouwens ik ben dit keer niet bij dr. Palgi geweest, maar dr. Becking van het huisdierenziekenhuis, dierenkliniek de Leyweg.
Beviel me erg goed en tis nog een stukkie dichter bij huis.

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel beterschap met Dexter!


Milo-Pixel

Fijn dat hij weer lekker thuis is! Nu hopen dat hij snel weer helemaal de oude is :).

NaOmi_W

Hey Hanneke,

Wat zielig dat het ventje ziek is geworden. Hoop dat de behandeling is aangeslagen en hij snel bij de andere terug mag!