Dexter niet lekker in orde.

Gestart door roha, november 24, 2008, 20:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Tis er door allerlei andere omstandigheden ffies bij ingeschoten om een update te geven, maar hier is ie dan:

Na 2 weken vonden we dat er nog maar weinig verschil in het gedrag van Dexter zat. De DA maar weer gebeld en in overleg krijgt Dexter nog eens 2 weekjes de Baytril toegediend.
Het manneke hield in het begin ook zijn snaveltje goed dicht en was het erg moeilijk om de an toe te dienen, maar hij weet nu wel dat ie er zich beter door gaat voelen ;)
Hij neemt het me in ieder geval niet voor lange tijd op de dag kwalijk dat ik hem vastpak ;)
Sinds een dag of twee is hij een stukkie drukker en wil ie heel graag naar z'n vrienden.
Gister was hij ontsnapt, zat ie doodleuk in de 'speeltuin'. Gelukkig kon Robin hem na een tijdje weer terug zetten in zijn kooitje, heel sneu, maar ja, zolang hij nog de ab krijgt, zit ie daar nog in.
Gelukkig krijgt hij met regelmaat visite van Moos, Jambo en Eunice!!  ;D sam blijft nog altijd t liefst in de kooi, maar zoekt daar wel het dichstbijzijnde plekkie op om haar mannetje te bekijken en te roepen.
Nog ruim een week moet hij nog de antibiotica en dan gaat hij weer terug naar de rest en krijgt iedereen 2 weken probiotica door t water.
Kan je probiotica ook gewoon (preventief) geven, net als appelazijn en/of roosvicee?


Mars

Fijn dat het dan nu wel eindelijk lijkt te helpen, jeetje duurt wel lang zeg!
Volgens mij mag je de probiotica gewoon altijd geven, maar misschien even overleggen?

Sterkte er mee.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hej Han,

Dat heeft even geduurd, maar gelukkig lijkt het nu toch te helpen. ;)
Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop en kan hij lekker bij de rest. ;)

Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Mooi zo! Dat gaat de goede kant op!
Volgens mij mag je probiotica altijd geven, maar het is zeker zinvol om het na een antibioticakuur te geven.  ;)


Milo-Pixel

Fijn dat het eindelijk de goede kant op gaat!

Nog iets over Probiotica:

CiteerWat doen Probiotica?

-Probiotica toegediend in hoge doseringen zorgen ervoor, dat reeds aanwezige ziekmakende bacteriën als het ware weggespoeld, verdrongen worden.
-Probiotica voorkomen door hun massale aanwezigheid, dat kwalijke bacterien kans krijgen om zich een plek te veroveren.
-Probiotica kunnen ziekmakende bacteriën en hun giftige uitscheidingsproducten onschadelijk maken.
-Probiotica vervullen ook een belangrijke rol in het verteringsproces.
-Probiotica stimuleren de weerstand.

CiteerNiettemin kunnen we stellen, dat voor alle, ook gezonde dieren, het goed zou zijn om blijvend dagelijks extra darmflora toegediend te krijgen als conditie middel.
Bron

Je kan probiotica dus gewoon geven, maar ik zou het wel in overleg doen :)

Liefs,
Marit

roha

Dank je Marit :)

Ik ga het overleggen met de dierenarts.

smartie

Ik ben dus een tijdje niet zo intensief hier geweest en lees dat Dexter ook niet in topvorm is. Maar dat hij ook echt iets onder de leden heeft en veel medicijntjes heeft gekregen. Knapt ie er al een beetje van op? En om weer bij zijn vriendjes thuis te zijn? Zit hij nog apart of inmiddels weer bij de anderen??

Veel beterschap!

roha

Dank je  :)
Ik heb het gevoel dat ie wel een beetje op is geknapt. Hij zit nog aan de antibiotica en moet nog een week, zolang blijft hij apart zitten, maar hij staat naast de voliere en z'n vrienden zoeken hem ook op ;)

Caradow

Fijn dat er nu toch verbetering inzit Hanneke :)

Sterkte met je ventje!

hillie

Wat fijn dat het weer een beetje beter gaat.
Nog even door zetten en dan is die weer helemaal de oude.

roha

Hier weer een update:
Dexter is ondertussen bijna een week zonder antibiotica en zit weer bij de anderen in de volière.
Hij was wel wat opgeknapt, zoals ik al had aangegeven, maar vond hem nog niet geheel de oude. Toch ben ik gestopt met de antibiotica, in overleg met de dierenartsassistente. Het kleine ziekenkooitje is voor dexter ook geen pretje, dus dat helpt ook niet bij zijn herstel.
De probiotica kon ik gewoon blijven geven en was ook prima dat de anderen het kregen, preventief voor een goede darmflora.
De warmtelamp staat ook nog op de volière.
Het gaat wel elke dag iets vooruit met Dext. Ik twijfel alleen een beetje of hij wel voldoende eet, hij laat zich snel wegjagen door Jambo, die ook graag het roer over wil nemen van Dexter, lijkt wel.
Ik hou Dexter in ieder geval nog goed in de gaten.

Mars

He, wat vervelend dat hij nog niet helemaal beter is. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Hopelijk is Dexter gauw weer in orde...
Ik had gehoopt dat hij nu wel weer helemaal de oude was, wat vervelend dat dat nog niet zo is :(

Ik hoop snel beter nieuws te horen! Ik duim voor jullie!
Beterschap voor Dexter...

Liefs, Ilse

roha

even een update:

Tis moeilijk te zeggen hoe het nu met Dexter is, de ene dag slaapt ie wat meer dan de andere dag, maar hij is verder wel actief, vliegt veel, laat zich wel wegjagen door Jambo, maar die is ook heel erg alphagedrag aan het vertonen.
Ik kijk het nog even aan en blijft het zo neem ik weer contact op met de dierenarts.
Als dat t geval is dan laat ik het natuurlijk weten!

Chicowen

Hee han,

Balen dat hij nog steeds niet helemaal zichzelf is. Houd hem goed in de gaten. ;)

Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Dat is erg vervelend, dat het zo lang duurt...
ik kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt.

Sterkte er mee! Hopelijk knapt hij toch op van zijn winterdip.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ook nog aan het kwakkelen dus...
Ik hoop dat Dexter toch verder opknapt Han.. sterkte!

hillie

Dus Dexter is ook nog niet helemaal opgeknapt...
Nou beterschap gewenst ermee.

Milo-Pixel

Wat balen dat hij nog steeds aan het sukkelen is met zijn gezondheid.
Ik hoop dat het nu toch wel echt op gaat knappen!

Sterkte!

roha

Ik heb n.a.v. de informatie van Danielle, over de bacterien, Dexter maar weer apart gezet.
De laatste tijd eet hij bijna geen pellets meer en wil hij het liefst alleen maar zaadjes en trosgierst.
Maar als ik hem dat geef, dan komt de rest er ook bij en wordt Dexter weggejaagd. Hij is nog steeds niet de oude dus, want vroeger liet ie zich echt niet wegjagen. Mede dus dat de rest helemaal niet zoveel hoeft te snoepen ;)
Ik heb hem nu apart gezet en krijgt ie van mij alleen maar xtrvital en trosgierst in zijn bakkie. Ik wil dus dat ie weer wat grammetjes aankomt, om zijn weerstand weer een beetje op te bouwen.