Vraagjes bio box

Gestart door mick, oktober 14, 2008, 16:54:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mick

Hallo,

Ik heb hier best wel wat over zo'n bio box gelezen. Nu zit ik te denken om er ook zo'n eentje te kopen, maar het wordt al langzaam kouder (herfst, winter) kunnen ze dan nog wel groeien? Hoelang duurt het om te groeien en is het het wel waard want bijvoorbeeld bij golliwoog is het al uitgegroeigd. En weet iemand waar ik dit kan kopen woon in Den Haag kwartiertje van vogelkelder (verkopen ze het daar?).

Groeten,
Mick

Chicowen

Hoi Mick,

De biobox groeit ook prima in de winter, het is immers binnen warmer dan buiten. ;)
Ik denk dat de biobox er ongeveer een halve week tot een week over doet om uit te groeien. En de biobox is zeker te koop in de Vogelkelder in Den Haag! Daar hebben veel van de leden van het forum hun biobox al vandaan. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

mick

ohw bedankt en zo snel  :)
Ik ga dan deze week even bij hun langs om te kijken.

Groeten,
Mick

mick

Ik heb het vandaag gekocht er zat een bakje + roostertje bij een houdertje een geel draadje en een zakje zaadjes. alleen in de gebruiks aanwijzing staat niks over aarde ofzo. en weet iemand waarom er een bakje onder het bakje zit waar zaadjes in moet?

Groeten,
Mick

Caradow

Waar wil je de zaadjes anders in doen....

Er staat precies beschreven hoe je het moet doen in de gebruiksaanwijzing...
En nee er word niet gesproken over aarde, omdat je dat niet gebruikt...


ow en gooi het bakje niet helemaal vol met zaadjes, anders klapt het dekseltje eraf (het roostertje)

Chicowen

Je doet water in het langwerpige 'bakje', hier bovenop doe je het ondiepe bakje, waar je middenin het gele strookje door het gaatje heen steekt. Dit gele strookje zorgt ervoor dat het water opgezogen kan worden naar de zaadjes. De zaadjes doe je dan in het ondiepe bakje en hier bovenop doe je het roostertje.

Succes!

ow gelijk met caradow ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

mick


mick

Me vogeltje heeft het nu al helemaal opgegeten  :) anderhalve dag durfde hij niet meer aan de linkerkant van ze kooi te komen. Maar nu die daar eenmaal aan begonnen is... :P Maarnu staat er in het boekje dat hij het 2 a 3 meer mag afpikken. Dus nu weer eruithalen en zelfde zaadjes gebruiken of nieuwe zaadjes erin?

Groeten,
Mick

Ilse*

Hoi Mick,

Je kunt de biobox uit de kooi halen en kijken of er nog genoeg water in zit. Soms komen niet gelijk alle zaadjes uit en kun je de biobox dan even laten staan (en komen er na een paar dagen weer nieuwe sprietjes omhoog). Gebeurd er niets, dan alles eruit, even schoonmaken (alleen met warm water!) en nieuwe zaadjes erin.

Groetjes, Ilse

Moppers

Ik heb nog een tip voor je Mick. Mocht je zakje met zaadjes na een tijdje leeg zijn, dan hoef je niet helemaal een nieuwe biobox te kopen. Die zakjes kun je ook los kopen (bij de Vogelkelder hebben ze deze navulzakjes).

mick

Bedankt Ilse ik zal kijken of er nog wat uit komt  :)

Moppers ik had al zoiets verwacht maar zag ze niet liggen daar dus bedankt voor de tip :) maar als je die zakjes los koopt zitten er zeker niet van die gele strookjes bij of wel?

Mick

Ilse*

Nee, die gele strookjes zitten er inderdaad niet bij, maar zie hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16923.0#top

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je vaker een antwoord op je vraag.

Groetjes, Ilse