Probleem met biobox

Gestart door yossie, februari 13, 2008, 21:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yossie

Ik heb een probleem met de biobox. Het gele stukje lint dat je in het waterreservoir moet steken is niet meer bruikbaar. Het ging er bij elk gebruik een beetje viezer uitzien. Na een tijd scheurde er af en toe een stukje af tot dat het lint te kort was om nog te gebruiken. Ook het reservelint dat in de verpakking zat is hetzelfde lot ondergaan. Ik vind het zonde om een nieuwe biobox te kopen aangezien al de rest nog in orde is. Ik heb al geprobeerd om het lint door een stukje touw te vervangen maar blijkbaar raakte er op deze manier onvoldoende water tot bij de zaadjes want het hele goedje is uitgedroogd.
Heeft iemand van jullie een betere oplossing voor dit probleem?

Ilse*

#1
Hoi Yossie,

Je hebt van die gele vaatdoekjes. Als je een schone (die nog nooit gebruikt is) in reepjes knipt, kun je dit hier ook voor gebruiken :)
Deze tip is al vaker op het forum gestrooid ;) De tip is geloof ik van Caradow :)

Groetjes, Ilse


Sorry Marjolein! ::)

Chicowen

Hoi Yossie,

Je kunt het gele stukje lint vervangen door een stukje keukendoekje (van die gele/oranje, die schoonmaakdoekjes). Deze doekjes zuigen het vocht erg goed op en werken net zo goed als het stukje lint.
Gewoon een stukje van het keukendoekje afknippen en deze gebruiken. ;)

Succes!
Groetjes,
Marjolein

Ilse, je was me net voor. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

En als je niet zo'n doekje hebt: een stukje katoendraad (van een bolletje katoen) even vlechten werkt ook prima ;)

Wees creatief en gebruik materiaal dat gemakkelijk water in zich opneemt  :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak



Caradow

Bij de schoonmaakdoekjes wil ik nog wel even vermelden dat je ze voor gebruik wel even heel goed moet uitspoelen, sommige merken bevatten namelijk wat toegevoegde schoonmaakmiddelen. Maar als je het doekje even goed uitspoelt, dan is dat ook weg :)

yossie

Bedankt voor de tips. Ik had al gezocht op het forum via de zoekfunctie maar niks gevonden. Een stukje gevlochten katoen had ik al geprobeerd maar dat werkte hier dus niet. Sommige zaadjes ontkiemden wel maar verdroogden uiteindelijk terwijl er nog meer dan voldoende water in het reservoir was. Zo gauw ik de vaatdoeken in de winkel gevonden heb zal ik die truc eens proberen.

Mars

Te strak gevlochten denk ik ;)
Hier werkt het prima, want ik vond het zonde om een van mijn schaarse keukendoekjes op te offeren :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

smartie

Zeker goede tips!

Mijn eerste gele draadje is er ook doorheen. Dus nu weet ik wat ik moet doen als de reserve het begeeft!

Even nog een klein vraagje in dit topic. De ene keer valt Lucky aan op de biobox en de andere keer laat hij hem staan tot alle kiemplantjes helemaal verdort zijn. Pino moet er (tot nu toe) nog niks van weten. Uiteraard blijf ik het haar ook gewoon aanbieden omdat de aanhouder wint! Tuurlijk hebben wij mensen soms ook ergens trek in en een andere keer niet. Maar kan het zijn dat parkieten na in 1x zo'n biobox leeggeplukt te hebben er de komende week geen behoefte meer aan hebben? Want het duurt toch weer een dag of 4 voor de nwe kiemplantjes opkomen en als er dan toch niet van gegeten wordt... kan ik het beter pas weer de week erop aanbieden (wat ik nu ook doe), maar misschien is er iemand die hier meer verstand van heeft?? Fruit/groente kan ik wel elke dag aanbieden en er wordt ook altijd van gegeten, daarom vind ik het zo apart dat de biobox soms leeggeplunderd wordt en soms gewoon links gelaten wordt...