Nestje van Silly

Gestart door Kleintjes, juli 28, 2008, 16:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik zit met 'n klein probleempje. Kruumel is behoorlijk actief met Mini, actief in de zin van: Hij wil erg graag pappie worden. HEEEEEEL erg graag zelfs. Is 't verstandig om voor hun 'n blokje op te hangen? Ik weet dat 't er dan minimaal 2 tot 3 moeten zijn, aangezien ze met 2 koppeltjes bij elkaar wonen en Silly (zoals al eerder) er ook wat van kan.

Ik wilde ze binnenkort trouwens omzetten naar pellets. Als ik blokjes op zou hangen, moet ik dan wachten met omschakelen?

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dolce

Ik zou er even mee wachten inderdaad, vooral deze tijd is het belangrijk dat ze goed eten en misschien is het te chaotisch of even lastig dat ze het niet lekker vinden ofzo, dat ze de pellets dan niet eten. dus denk ik dat je er even mee moet wachten.

maar dit is mijn mening, ik weet niet wat andere ervan zeggen  ;)

Jacko

Je zou eens een blokje op kunnen hangen, kijken wat ze er dan mee doen.
Denk dat je alleen het idee van pellets even voor een andere keer moet bewaren dan.
En als t niks wordt met hun kan je altijd nog optie 2: pelletjes aanleren proberen ;)

Groetjes en succes, wel leuk weer zo'n koppeltje :)

Safrena

Hey Maartje

Als je je lieverdjes wil laten broeden, kun je inderdaad beter gaan wachten met het omzetten naar pellets
Broeden en aan andere voeding aanpassen is een veel te zware combinatie

Wat wel een mogelijkheid is, is om ze al te laten wennen aan de pellets, door als hoofdvoeding hun gewone eten(zaadjes) te geven,enz... en altijd een klein beetje pellets ter beschikking te zetten.

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

dank voor jullie reacties.

@ Safrena, Ik heb al 'n tijdje wat geplette pellets gegeven maar 't was niet echt interessant genoeg geloof ik  ;). Ik zal 't "snoepbakje" (waar ze ook parkietenpopcorn in krijgen) eens vullen met pelletjes, als de popcorn op is heet dat. Weggooien laat ik wel aan Silly over  :P Moet trouwens nog gaan shoppen voor 'n digitale weegschaal ( die wat ik nu heb begint vaak al op 15 gram, dan weer op 0 enz..).

Ik kan inderdaad allicht eens proberen en kijken wat Mini gaat doen. Dan kijk ik 't 'n paar dagen aan en mocht Silly besluiten ook mee te willen doen (of juist alleen zij, maar dan is er geen probleem) kan ik nog 'n blok (of 2 indien nodig) bijhalen en ophangen. Als Mini alleen wil in 't blok is er geen reden om nog 'n blok bij te hangen of wel? Ik bedoel, zolang Silly er zich niet mee bemoeit of zo.. (aangezien beide koppels samen in de kamervoliere wonen)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

wat betreft 't aantal blokken ben ik er al uit: Er komt nog 'n blokje bij. Heb Silly en Tweety 'op heterdaad' betrapt. Aangezien Silly over 'n paar maanden 5 wordt is dit de laatste keer voor haar dat ze mag en die kans gun ik haar wel. (Als ze 5 zijn er al eerder nestjes hebben gehad, moet je dan toch stoppen? Weet wel dat als ze VOOR hun 5de geen nest hebben gehad 't niet goed is.)

De pellets worden gesnoept dus langzaamaan leren ze 't toch wel  ;) Na de nestjes gaan ze over (poging tot tenminste  ;)).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Citaat van: Kleintjes op juli 31, 2008, 20:18:42
Aangezien Silly over 'n paar maanden 5 wordt is dit de laatste keer voor haar dat ze mag en die kans gun ik haar wel. (Als ze 5 zijn er al eerder nestjes hebben gehad, moet je dan toch stoppen? Weet wel dat als ze VOOR hun 5de geen nest hebben gehad 't niet goed is.)

Hoihoi,

Silly heeft vanmiddag al dankbaar haar vertrouwde blokje beknabbelt en 'herkeurd'. Mini vindt 't andere blokje nog wat eng. De blokjes hangen elk aan de andere kant van de voliere (heb anders geen plaats daar de blokken aan de buitenkant bevestigd moeten worden). Silly heeft haar blok dus al ingepikt, Mini moet nog verkennen. Ze vindt 't wel super interessant wat Silly allemaal doet  :-X. Ben eens benieuwd of ze 't zal snappen en of er kuikentjes komen.

Weet iemand 'n antwoord op bovenstaande vraag trouwens? Die had ik in 't vorige bericht ook gepost, alleen weet ik 't nog niet   :-\.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jasmin

Wat leuk dat Silly haar blok heeft gevonden :D
En inderdaad als parkietjes 5 jaar zijn mag je er niet meer mee broeden. ;)
Ik hoop voor je dat er kuikentjes komen.

Groetjes Jasmin

Kleintjes

Hoihoi,

Silly wordt dit jaar 5 maar ze heeft dus al eerder nestjes gehad (helaas allemaal zonder resultaat). De 'ei-weg' is dus ruim en 'voorgewerkt'. Klinkt beetje stom weet ik maar weet niet hoe ik 't anders kan zeggen.
Als 't dametje dus al eerder nestjes heeft gehad, is 5 jaar dan nog altijd de grens? Dat is eigenlijk wat ik wilde weten, aangezien ik er 'n jong popje (nou, beter gezegd: Jong koppel) er bij heb zitten. Silly en Tweety zijn de oudsten van 't hele stel  ;).

Kort samengevat: Als de dame in kwestie ervaring heeft is dan 5 jaar nog steeds de maximale leeftijd?

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Ik wist niet of ik helemaal duidelijk was, vandaar dat ik de vraag opnieuw heb gesteld, alleen anders geformuleerd
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Tjipie lover

Ja de max is inderdaad 5 jaar.
Lucky word komend jaar ook 5 dus was voor haar meteen ook de laatste x!!
Hoop dat het nog lukt met Silly dit jaar, zal de laatste x meteen worden dus.

Groeten Ank.

Kleintjes

Hoihoi,

Hoera!!! 't 1e eitje van dit jaar is er! :-* Silly heeft er wel wat moeite mee gehad geloof ik, zit 'n klein veegje bloed op de schaal maar bij Silly zelf zie ik gelukkig niets. Weet dat dit ook wel eens bij kippen gebeurd en er verder niks aan de hand is / hoeft te zijn. Ze voelt zich blijkbaar kiplekker want ze kwebbelt nog vrolijk met de anderen als ze uit 't blokje komt.

Van wanneer 't eitje precies is weet ik nog niet, maar daar kom ik snel genoeg achter. Als er vanavond nog geen nieuw eitje is, dan weet ik dat 't eitje van gistermorgen is (wat me overigens vreemd lijkt omdat ze normaal 'savonds legde bij de vorige probeersels).

Ben eens benieuwd of er dit keer 'n klein cadeautje in zit  :D Wachten duurt altijd zo lang als je iets wilt weten  ;) Aangezien dit de laatste keer is voor oze Sil hoop ik dat er 'n kuikentje van komt. Wie de papa zal zijn is overdeuidelijk: Tweety. Tjongejonge, wat heeft die 't druk gehad de laatste paar dagen zeg lol. Had hem bijna apart gezet om Silly even wat rust te gunnen. Mini kijkt nieuwsgierig nar Silly als die haar blokje in gaat maar verder doet Mini niks. Vrijpartijtjes vindt ze best maar gaat geen blokje in. Ze is nog jong.

Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Milo-Pixel

Wat leuk!! Ik duim voor je hoor!  ;D

Sara

Hé een eitje, leuk zeg! :)
Is altijd super spannend, en dat wachten, tja daar had ik ook wel wat moeite mee.
Hopenlijk wordt het wachten en het goede werk van Silly beloond en komen er ook bij jou kleine schatjes! ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

hillie

Leuk voor je dat er een eitje is.
We hopen voor je dat er een kleintje in zit.

groeten hilde

Kleintjes

Hoihoi,

momenteel is 't nog steeds maar 1 eitje. Lijkt er op dat er geen andere zullen volgen. Wederom drijft 't dooiertje in de punt van 't eitje, betwijfel dat er leven in zal komen  :(
Ik wacht nog even af of er nog wat gaat gebeuren, zowel met Silly (evt meer eitjes) als met 't ene eitje. Gebeurd er niks meer dan ruim ik alles (de blokjes) op, na 't schoonmaken uiteraard.
Tot zover deze kleine update.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

daar ben ik weer eens.
Net weer even 'nestcontrole' uitgevoerd en wat zag ik? 't Eitje is verkleurd! Is witter (melkiger) en 't dooiertje zit niet meer in de punt maar echt bovenop!! Neemt nu ongeveer de helft van 't hele eitje in beslag en 't kleine luchtblaasje zit aan de zijkant hiervan. Is dat goed nieuws?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit ontwikkeling van 't (mogelijke) kuiken betekend. Kan me ook vergissen hoor, ben ook maar menselijk  ;)

Silly is nog zoals gewoon super trouw aan haar eitje. Vreemd alleen dat er dit keer maar 1 eitje is. Wellicht heeft ze gedacht: Laat ik 't maar op 1 houden, dan wordt 't niet zo druk  :P Tweety is ook nog steeds zo trouw als 'n hond ehh.. parkiet. Voert Sil regelmatig, zit lekker knus bij haar en houdt de wacht.

Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Goh, geen idee eigenlijk of het wat betekend (ik heb nooit echt zo in de eitjes gekeken hier) maar ik hoop in ieder geval dat dit goed nieuws is! Als het wit wordt zou het in ieder geval kunnen dat het bevrucht is!
Ik hoop dat er bij jou ook een mooi kleintje uitkomt hoor! :-*
Ik duim voor jullie! :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Een wit eitje betekent inderdaad dat het bevrucht is. De 'verschuiving' van het dooiertje zegt me niets.
Maar het verkleuren van het eitje is een goed teken!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

En ja hoor, eitje 2 is er dan ook  :D Silly heeft gisteravond haar 2e eitje gelegd. Ben eens benieuwd of er in dit eitje ook van de vreemde zaken in zitten, om 't zo maar even te noemen.

1e eitje ziet er nog steeds hetzelfde uit, is pas 10 dagen oud. 2e is nu 'n goeie dag oud (aangezien 't van gisteravond is).
Wat me van de week op viel aan Silly is is dat haar buikje kaal is. Plukken sommige parkietjes zich voor de eitjes / kuikens om ze makkelijker warm te kunnen houden? Ze heeft dit de vorige keer niet gedaan, zou dat dus kunnen betekenen dat er inderdaad leve in zit? Ik weet, veel vragen maar er zijn gewoon dingen die je practisch nergens kunt terug vinden en er zijn natuurlijk zaken die je alleen via ervaringen te weten komt. Wellicht dat iemand die al ervaringen heeft mij wat kan vertellen hierover?

Ik houd jullie verder op de hoogte!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Ik weet wel dat er bij Jimmetje heel veel pluisveertjes in het blok lagen, dus blijkbaar gebeurt dat plukken wel (want ze was niet in de rui).
Zij had overigens geen kaal buikje!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..