Nestje van Silly

Gestart door Kleintjes, juli 28, 2008, 16:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

even 'n kleine update:
Volgens mij klopt er iets niet helemaal met 't 'wonder-eitje', er zit nl iets bij de luchtkamer en volgens mij is dat bloed (aan de binnenkant dus). Ik zag 't toen ik er met 't zaklampje op scheen. Meteen even (voorzichtig uiteraard) beter bekeken en inderdaad klopte 't wat ik dacht te zien. In 't licht zag ik nl 'n vreemde vlek, nogal donker van kleur. Bij nader onderzoek blijkt er dus bloed bij de luchtkamer te zitten...  :(
Is dat normaal of is er iets mis gegaan?
Ik hoop zo dat er niks aan de hand is, zou eeuwig jammer zijn; zowel voor ons als voor Silly en Tweety  :(
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Misschien kun je beter de natuur even zijn gang laten gaan. Te veel en te fel (met lampje) schijnen kan nooit goed zijn. Dus lekker laten liggen nu.
Geduld  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Heb eigenlijk maar 'n paar keer echt gekeken maar goed...

Over 'n goede week weten we meer, dus eens zien wat 't wordt.
Silly ziet er trouwens niet uit, net 'n oude dweil hihihi; maar wel 'n schatje van 'n dweil dan :P. Beetje verfomfaaide veertjes, beetje behoorlijk eigenlijk hihi.
Ze heeft weer nieuwe veertjes op 't kale buikje dus die is niet meer zo kaal nu, gelukkig. Hopelijk laat ze die nu zitten anders ga ik toch echt 'n truitje breien voor haar hoor hahaha  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

daar ben ik weer  :D Moest even ' internet lenen'  bij 'n vriend aangezien onze PC 't niet meer doet  >:(

Vrolijk nieuws mensen!! 't Eitje (nummertje 3 dus) wiebelt, piept en is al 'n stukje open   :-*:D Ziet er naar uit dat de kleine vandaag de wereld komt verkennen  :) Begint ook hard te piepen zodra mammie ook maar eventjes weg is (tja, zelfs mammies moeten ook wel eens naar de wc hahaha) en dan hupt Silly zo snel ze kan weer terug. Papa Tweety is ook helemaal onder de indruk van 't piepende eitje; hij zit regelmatig bij Silly in 't blok en dan kijkt hij verwonderd naar 't piepende ding. Mini en Kruumel zitten ook wat verbaasd te kijken op hun stokken, ze snappen er niet veel van waar dat geluid vandaan komt.

De naam is al bekend, en 't is niet (zoals wel eerder verwacht) Meeuwes. Wat is 't dan wel? Dat houd ik nog eventjes voor me  :P (flauw he? hihi).
Ik probeer jullie verder zo veel mogelijk op de hoogte te houden maar zonder eigen PC is dat al wat lastiger maar er wordt hard aan 'n nieuwe PC gewerkt!

Tot zover dit update-je!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Wat een leuk nieuws lees ik nu hier :D
Ik vind het zoooo leuk, geweldig!
Veel plezier en geluk straks met het kleine grut! ;D
Houd ons op de hoogte!

En zeg, nu maak je ons wel nieuwsgierig hoor... Wanneer komen we de naam te weten?
Ik ben heel benieuwd!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caradow

Gefeliciteerd met de bijna geboorte van Mano junior!

Kleintjes

Citaat van: Caradow op september 13, 2008, 13:11:15
Gefeliciteerd met de bijna geboorte van Mano junior!

LOL!!! Nee hij (of zij) komt NIET Mano te heten.
Ik zal de naam over enkele dagen bekend maken hihi. Heeft wel iets te maken met de naam van m'n schoonvader, maar 'n beetje ook weer niet. 't Is 'n leuk raadseltje nu hihihi.

Ik houd jullie zoals beloofd op de hoogte!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie.

ps Moet er nu 'n bepaalde temperatuur in de kamer zijn? Of is gewone kamertemperatuur ook goed (gemiddeld rond de 20,5 en 21,5 C)?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

oooh wat een leuk en spannend nieuws Maartje en Mano!!  ;D
Ben wel benieuwd naar de naam, maar ja jullie houden ons vast veel te lang in spanning :P

Milo-Pixel

Ontzettend leuk, Maartje!  ;D
Mams en paps hebben goed hun best gedaan, en nu word dat beloond ;).

Kleintjes

Hoihoi,

ben ik weer en ja, alweer via 'n 'geleende' internetverbinding  ;)

:-*"Heden geven wij te weten dat ons 1e kuiken is geboren en de naam Tolo zal gaan dragen. Gewicht: rond de 2 gram (opgezocht op internet hihi) grootte: Heel klein. Trotse ouders: mama Silly en papa Tweety zijn nu druk met de verzorging van de kleine. Tante en oom: Mini en Kruumel." :-*

Vanmorgen is de kleine kruimel uit z'n eitje gekropen na 'n worsteling van bijna 24 uur. 't Kleintje is 'n beetje zwakjes, maar ik vermoed dat dat normaal is na zo'n worsteling. Of is dat 'n reden om hem (of haar) extra in de gaten te houden?

Mams en paps hebben inderdaad hun best gedaan; de regel van 'drie keer is scheepsrecht' klopt hier in de waarste zin; derde nestje, derde eitje  :D
't Kleine frummeltje is prachtig om te zien, zo klein en zo iel; bijna niet te geloven dat zoiets kleins ooit 30 gram of meer zal gaan wegen (mits ze volwassen worden natuurlijk, dat weet je nooit maar daar ga ik wel van uit ^^).

Als iemand zich trouwens afvraagt waar de naam Tolo vandaan komt: Mijn schoonvader (Meeuwes) had vroeger 'n vriend genaamd Bart, dus de enigste die nog miste was Tolo (Bartolomeus). Vandaar op verzoek van de 'Peetvader' de naam Tolo  :D

Ik houd jullie voor de rest zo goed als mogelijk op de hoogte!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Ik hoop dat iemand m'n vraag kan beantwoorden, ik zou niet willen dat er nu iets misgaat.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marretje

Jullie ook gefeliciteerd met je kleintje. En klein zijn ze inderdaad. Ik had ze nog niet zo klein van dichtbij gezien. Leuke naam trouwens. Volgens mij is zo een 17 a 18 graden goed in de huiskamer maar ik kan het mis hebben. Ik vraag me het ook af op het oog met de nachten. Overdag is het nog prima te doen.

Groetjes van Mar.

Mars

Zo'n kleintje is gewoon nog heel klein. Dus tja.. zwakjes... Ja, er zit weinig beweging in. Niets om je zorgen om te maken :)

Leuk hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Gefeliciteerd met Tolo, grappige naam, zeg, ook leuk om zo te lezen hoe de naam is ontstaan !! ;D
Kan me voor stellen dat je na zo'n worsteling een beetje erg moe wordt en wat Mas al zegt is het natuurlijk al zwakjes, omdat t zo klein en jong is.
Hoe doen paps en mams het nu dan? Wordt de kleine goed verzorgt?

Veel plezier met Tolo!!  :)

Kleintjes

Hoihoi,

ze hebben goed voor de kleine Tolo gezorgd. Helaas is hij (of zij natuurlijk) overleden. Kleine Tolo is niet ouder geworden dan 'n dag (tijd meegerekend dat ie nodig had om uit te komen, vond ik wel zo eerlijk).

We hebben van de kleine schat genoten zolang 't geduurd heeft, we zullen hem dan ook nooit vergeten. Hij ligt begraven in de tuin onder de Seringenstruik. Leek me 'n erg gepaste plaats, de sering heeft nl witte bloemen en die ruiken overheerlijk (wit als symbool en de geur staat voor mij symbool voor rust, liefde).

Had ik maar eerder beseft dat 't te lang duurde, dan had hij waarschijnlijk nog geleefd. Is wel 'n waardevolle les geweest. Ik heb besloten dat bij 't eventuele volgende nestje ik (voorzichtig uiteraard) zal ingrijpen als 't te lang duurt voordat ze uitkomen (als ze al begonnen zijn met 't breken van de eierschaal), dus na 'n uurtje of 4. Ik denk dat 't te lang geduurd heeft voor hem.

Silly heeft haar best gedaan om Tolo te voeden, dat lukte waarschijnlijk niet omdat hij te zwak was. 's Avonds heb ik alles opgeruimd en de arme meis was helemaal de draad kwijt. Zoeken, roepen en zoeken.... Dat is wat ze de eerste tijd gedaan heeft. Tweety was ook van slag, hij zocht naar 't blokje en de kleine. Gelukkig heeft Silly korte tijd later zitten eten, dat stelde me gerust. Ik was bang (dat komt wel eens voor namelijk) dat ze niet meer wilde eten omdat ze de kleine mup zocht.
Komend jaar mogen ze nog eens proberen. Ik hoor jullie denken: Ze werd toch 5? Ik heb mijn tante gebeld (van wie we Tweety hebben) en we hebben Tweety pas 4 jaar, Silly is later gekomen dus die is eigenlijk 3, wordt komend voorjaar 4. Hebben we ons dus verschillende keren verrekend. We dachten dat we Tweety kregen kort nadat ik ben gaan samenwonen, maar dat was dus later  :-[.

                                                Kleine Tolo,

De korte tijd dat we van je hebben mogen genieten was 'n geweldige tijd.
We hebben genoten van Silly's geluk, van Tweety's geluk.
Je oom en tante (Kruumel en Mini) hebben ook naar je geluisterd,
Naar die lieve piepjes, dat zachte getjilp.
Toen ik die noodlottige avond in bed lag hoorde ik je nog,
Had ik maar eerder beseft dat je hulp nodig had,
Had ik je eitje maar mee opengemaakt.
Dan had je nu nog geleefd en zou je uitgroeien tot 'n lieve schat.
Je mag nu rusten van de strijd,
Groeien bij de Regenboogbrug,
Daar waar alle andere parkietenvriendjes en vriendinnetjes voor je zullen zorgen.

Lieve Tolo,
we zullen je missen maar nooit vergeten.


Kost me nog steeds enige moeite om te schrijven over hem, laat staan te denken. Dat kleine tere lijfje, dat zachte huidje. We hebben hem dus begraven op 'n mooi plekje. Ik denk dat Tolo er ook tevreden mee zal zijn als hij vanuit de Regenboogbrug omlaag kijkt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

PS Ik zit momenteel nog steeds zonder PC, dus ook nu heb ik weer internet geleend. Excuses voor evt. late reacties
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Milo-Pixel

Ach Maartje... :(
Sterkte. Hoe kort hij ook bij je was, je hecht je toch snel aan zo'n beestje..
Wel leuk dat Silly het toch nog eens kan proberen volgend jaar. Dan hopen op meer geluk..

Liefs,
Marit

Sara

Vreselijk Maartje... Je zei nog dat het kleintje wat zwakjes was, die vreselijke strijd van de natuur....  :(
Heeeel veel sterkte hiermee. Vind het zo jammer, we leven met je mee!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

marretje

Sterkte Maartje, ik ben er even stil van. :(

Isis


Tjipie lover

 :(Wat lees ik nou??
Heel veel sterkte maartje, de tranen staan in mijn ogen.
Een lief kleintje, oh wat was je blij en nu is ie er niet meer.
In ieder geval fijn dat Silly toch nog geen 5 word, het zal alleen helaas niet weer Tolo zijn die er uit komt :D

Liefs Ank

Jasmin

Veel sterkte met het verlies van Tolo :(
Ben er helemaal stil van...