Gegarandeerd succes!

Gestart door Chicowen, juni 01, 2008, 16:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chicowen

Hej allemaal,

Dit is gewoon te grappig en kost niet heel veel. Het enige wat je nodig hebt zijn parkieten die van in bad gaan houden. Douchen mag ook, dat werkt ook prima!

Wij hebben namelijk vandaag ons eigen parkieten-douche-fonteintje gemaakt. We wilden er eigenlijk eentje maken die via een bamboe (en slangetje) een leuk straaltje naar beneden laat seipelen, maar dat was toch iets lastiger dan we dachten, of tenminste, laat ik het zo zeggen... dat was niet zo simpel als we wilden. Daarom eerst alles schoongemaakt en even gekeken hoe het pompje werkte. Het zag er al best grappig uit, dus wij dachten, laten we het eens zo op tafel zetten zonder teveel te doen. Nou ik geloof dat we er niks meer aan gaan veranderen, want het is nu al gegarandeerd succes!

Wat heb je nodig:
Een schaal
Steentjes (kiezels o.i.d.)
Een aquariumpompje (€6,30 bij de Praxis)

Wij hebben alles nieuw gekocht, aangezien we niks ervoor in huis hadden en waren €17,50 klaar.

Gebruiksaanwijzing:
Maak alle benodigdheden goed schoon met dettol o.i.d. Spoel alles goed na!
Zet het pompje op de bodem van de schaal, doe de steentjes erin, doe er water in zodat de bovenkant van de steentjes boven het water uitkomt. Test even of het pompje hard/zacht genoeg staat (anders is alles er omheen nat ;) )
Zet de schaal op de gewenste plek, doe de stekker in het stopcontact en wacht tot je parkieten het door hebben. ;)

Zie foto's!!! Vooral Noukie vond het hier leuk en hij beschermd het alsof het zijn eigendom is. :P
Filmpjes volgen nog!

[verwijderd door de beheerder]
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sammydeparkiet

ahh zo leuk bedacht!  ;D

Noukie heeft het zo te zien erg naar z´n zin!  :D

Sara

Wow leuk gevonden zeg! ;D
Zeker iets om zelf ook eens te proberen.
Ik ben heel benieuwd naar de filmpjes, zo te zien is Noukie er heel erg blij mee. :D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

chrikske

wat leuk zeg!  ;D
heel goed idee.
Ik heb er wel zin in om het zelf ook te maken  8)

geweldig om noukie erop te zien "liggen"  :D

proficiat.

groetjes Christophe

Sammydeparkiet

Citaat van: chrikske op juni 01, 2008, 16:55:50
Ik heb er wel zin in om het zelf ook te maken  8)

haha! dan ben je niet de enige.  ::)

Parkieten-Freak

Hahaha dit is echt leuk! :)  ;D
Een ware oase voor de parkiet!   ;D ;D ;D


Petr@

Prachtig, morgen allemaal naar de Praxis ;D

Ik in ieder geval wel


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

Citaat van: Petr@ op juni 01, 2008, 17:06:14
Prachtig, morgen allemaal naar de Praxis ;D

Ik in ieder geval wel


Groetjes Petra

Morgen??? Sommige filialen zijn tot 18u open hoor! Ook op zondag. ;) (hier in ieder geval wel ;))
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Gaaf Marjolein!

(ik wil er wel bij opmerken dat dit wel elke keer als je het gaat gebruiken schoongemaakt moet worden ivm bederf van water.  Heb zelf ook een tijdje een huiskamerfonteintje gehad maar als je een dag het water niet ververst, dan voel je al hoe smerig het word (glibberig))

carla-dobbe

#10
Hoi hoi,
Echt een heel leuk idee!!! goed bedacht.
Ik wil hier de parkietenpret niet drukken, maar hem, hoe zeg ik dat zonder direct het leuke idee uit de lucht te halen... hmmm. Hoe vaak wordt het parkieten-wirlpool schoongemaakt? ik bedoel dan niet alleen oud water eruit, nieuw water erin, maar ook de steentje geschropt pompje schoon, (uit elkaar, sponsje schoon?? zat vroeger tenminste wel een sponsje in mijn aquariumpompje) Ik geef mijn parkiet iedere dag schoon badwater, hij drinkt er tenslotte ook uit! Lijkt mij wel een beetje omslachtig om dit badje iedere dag helemaal te verversen enzo. (misschien ook wel niet nodig, omdat het water niet stil staat???) Goed, ik ben ook geen expert in bacteriën, misschien weet een ander lid daar weer meer vanaf? Misschien zie ik wel een probleem dat er niet is, maar er wordt (tot nu toe) nog niet over gesproken. Het lijkt me wel belangrijk, aangezien de topic nu actief is, maar als beginnende parkieten-leken zich later mengen onder de parkietenfrieken, en dit topic tegen komen in een zoekactie naar badjes, lijkt het me wel zo slim, om hier dan ook aandacht aan te besteden bij dit leuke idee. Ik ben dus zo'n leek, misschien een gek idee van mij, maar zou het beter zijn om in plaats van gewoon water, water te mengen met appelazijn?? of moet dat dan ook weer zowiezo iedere dag ververst worden???
Goed, ik wil de pret echt niet drukken, ik vind het een heel leuk idee, maar misschien wel goed om hier met elkaar over na te denken??? Ten slotte gaat de gezondheid van onze parkietjes voor op welke pret dan ook, lijkt mij.

ik ben benieuwd naar ideeën of oplossingen,
Groetjes van Carla en Noddy

P.s. Ik sta zelf in een bekend huishoud-winkel als verkoopster, waar wij ook van die "huiskamer" fonteintjes verkopen, het zijn leuke hebbedingetjes, maar naar mijn idee (van toen wij nog showmodellen daar van hadden aan staan) echt een bron van bacteriën, algen enzovoort, dus misschien een goede waarschuwing???

Chicowen

Aan de bacterien heb ik zeker gedacht hoor. ;)
Naar mijn idee is deze heel simpel schoon te maken. Gewoon water en dettol in het schaaltje, pomp aan en even lekker rond laten pompen. Eventueel inderdaad steentjes schrobben, maar daar heb ik nog geen idee van hoe vaak dat moet.
In ieder geval zetten wij deze fontein vanaf nu iedere dag even met dettol aan. (in de keuken, zodat de parkieten niet opeens denken, hee ik wil NU douchen als de dettol erin zit)
Daarna gewoon alles schoonspoelen en fonteintje weer even met alleen water (zonder dettol) laten lopen, zodat alle dettol eruit is.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sammydeparkiet

wat eenleuke filmpjes!  ;D

Je ziet echt dat Noukie vind dat het zijn eigendom is. :P

Milo-Pixel

Wat creatief zeg! Echt een super idee  ;D Heel jammer dat ik er gewoon geen ruimte voor heb (en geen badder freaks  ::) ).

Jippie

Wat een super idee! Ik ga binnenkort ook eens aan de slag! Dafne is helemaal gek op badderen, dus dat komt wel goed! Misschien dat Toeter er dan ook een keer in mag...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ilse*

Super bedacht zeg, Mar!
Een soort bubbelbad voor ze lijkt het wel
Ziet er echt gaaf uit en erg leuk bedacht!

Liefs, Ilse

roha

Heejt leuk zeg!!  ;D

De filmpjes zijn gaf, hoor!!  ;D

Wie weet ga ik het voor hier in huis halen en in elkaar etten  ;)

Groetjes, Hanneke

tup en joep

meschien is het wel leuk voor bij mij in de voliere
maar moet effe kijken hoe ik dat dan met de stroom ga doen

dsmmeijer

wel erg leuk idee ;D.
Mijn pietjes houden op zich wel van badderen, dus hier zou het zeker in de smaak vallen.

Parkieten-Freak

Citaat van: Chicowen op juni 01, 2008, 17:47:05
........... Eventueel inderdaad steentjes schrobben, maar daar heb ik nog geen idee van hoe vaak dat moet..............

Glazen knikkers kunnen eventueel in de vaatwasser in een korfje of wasnetje. Steentjes misschien ook wel, al weet ik niet in hoeverre deze poreus zijn en zeepresten opnemen. Eventueel kun je ook een tweede "set" steentjes kopen zodat het eerste set steentjes goed kan drogen. Ik denk dat er dan geen problemen te verwachten zijn, zeker niet als je daarnaast de pomp met een verdunde dettoloplossing laat lopen.

Goed trouwens dat Carla dit punt even aanroert. ;)