Gegarandeerd succes!

Gestart door Chicowen, juni 01, 2008, 16:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey Mar

Wat super leuk zeg voor je lieverdjes.
Hihihi dat Noukie al meteen als eerste was enz.., tja daar schrik ik niet van, hij durft meteen ook echt alles
Heb helemaal genoten van de leuke filmpjes

Een tip om bacterieën en algen te helpen voorkomen, doe er wat appelazijn in.
Dat deed ik ook altijd in mijn water fonteintje  ;)

Ik maakte iedere dag de steentjes helemaal schoon met appelazijn, de schaal en pomp maakte ik altijd schoon met een licht sopje en appelazijn
Daarna allemaal heel goed uitspoelen  ;)

Heel veel plezier voor je lieverdjes met hun fonteintje

Vele groetjes

Chicowen

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 01, 2008, 23:12:07
Glazen knikkers kunnen eventueel in de vaatwasser in een korfje of wasnetje. Steentjes misschien ook wel, al weet ik niet in hoeverre deze poreus zijn en zeepresten opnemen. Eventueel kun je ook een tweede "set" steentjes kopen zodat het eerste set steentjes goed kan drogen. Ik denk dat er dan geen problemen te verwachten zijn, zeker niet als je daarnaast de pomp met een verdunde dettoloplossing laat lopen.

Goed trouwens dat Carla dit punt even aanroert. ;)


Zeker goed dat Carla dit punt even aanroert.
Ik heb gisteren het fonteintje weer met dettol laten lopen, nagespoeld en ook de steentjes een tijd lang met dettol laten staan en daarna goed nagespoeld. De steentjes heb ik de hele nacht laten drogen, dus die kan ik vandaag mooi weer gebruiken.
Knikkers en de vaatwasser had ik nog niet aan gedacht, dat is helemaal een goede!!
Vanmiddag even kijken of ze uberhaubt wel zin hebben om iedere dag te douchen/badderen. ;)
Bedankt voor de tips in ieder geval.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

NaOmi_W

Hey, wat leuk! Zoiets zocht ik juist  ;D

bedankt voor de tip, zal eens langs de praxis gaan  ;D

Mandy

Yep, ben net bij de Welkoop geweest en daar hebben ze ook pompjes voor € 5.25. Ik heb er een gekocht en had nog een glazen schaal en wat steentjes, ze houden op zich wel van badderen maar hier hebben ze nog niet eens naar gekeken, nog maar even geduldig afwachten, maar een geweldig idee!!!  ;D

hillie

Is zeker een leuk iets om te maken voor je vogels.