Hoeveel betaalt iedereen voor een zak Harrison's?

Gestart door Moppers, april 01, 2008, 18:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik had vorige week een nieuwe zak Harrison's Lifetime Fine (5 lbs) bij mijn (normale) dierenarts besteld. Gister was hij binnen, en wat me meteen opviel was de prijs: 33,05 euro!!!
Normaal gesproken kocht ik mijn pellets altijd bij de Vogelkelder, maar daar leg je zo'n 42 euro neer voor dezelfde zak. Ik wil de Vogelkelder niet afkraken ofzo, maar het is toch een prijsverschil van zo'n 25%, en dat vind ik erg veel. En zo vreemd is de prijs van de Vogelkelder ook weer niet, want bij mijn vogelarts zit het ook rond die prijs. Voor een kleine zak Lifetime Fine betaal je bij de Vogelkelder iets meer dan 15 euro, en daarvan is de prijs bij mijn normale dierenarts zo'n 12 euro. Voor de High Potency Fine kost de kleine zak daar ook zoiets, en de grote zak is daar zo'n 40 euro, wat bij de Vogelkelder en mijn vogelarts bijna 60 euro is, een nog groter verschil! Het is ook weer niet zo dat mijn gewone dierenarts laatste restjes bestelt ofzo, want de zak die ik gisteren heb afgerekend heeft een houdbaarheidsdatum van december 2008.
Nou vroeg ik me af wat alle Harrison's gebruikers hier voor hun pellets betalen. Zou mijn normale dierenarts gewoon een andere leverancier hebben die veel goedkoper levert? Of zijn de Vogelkelder en mijn vogelarts gewoon vrij duur wat betreft pellets? M.a.w. wat is de norm?

Caradow

de prijzen lopen heel erg uiteen overal en het is dus eigenlijk goed rondkijken waar je voordeliger uit bent.

Voorheen was Hooiemijer de enige die Harrisons uit de USA importeerde, maar tegenwoordig zijn er meer leveranciers.

Bij mijn eigen dierenarts betaal ik iets minder dan bij de kelder, en er zit hier op een kwartier rijden een dierenarts die het ook weer goedkoper levert... Ik denk dat het door die uitbreiding van leveranciers komt dat de prijsverschillen zo groot zijn op het moment.

Mars

Ik betaal voor een grote zak High potency 53 euro. Zowel de dierenwinkel als de dierenarts zitten rond die prijs (maar hebebn dezelfde leverancier).
Als het goed is zit de Adult Lifetime daaronder, maar die koop ik nooit. Wel ben ik heel erg verbaasd over het enorme verschil in prijs!

Hoe dan ook voor wie nu heel erg schrikt: ik heb ooit berekend dat ik ongeveer rond de 3,50 per parkiet per maand kwijt was, dus zo erg is het dan ook weer niet. Ik denk dat je dat voor kat toch zeker wel per week kwijt bent (zoals jullie begrijpen, ik ben geen kattenmens) ;)

Ben ook wel nieuwsgierig wat dat bedrag per maand per parkiet met XtraVital eigenlijk is, wie houdt het eens bij?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Monique8736

Ik doe met 500 gr. X-Travital drie weken voor 2 parkieten.Dus dat is dan 2,50 per parkiet per drie weken,wat weer neerkomt op rond de 3,35 per parkiet,per maand.Ik geef daarbij 4 schepjes per dag!

Mars

ok, dan maakt het dus niet veel uit of je XtraVital geeft of pellets. Ik neem aan dat je 2 schepjes per parkiet geeft en 4 totaal?

In ieder geval bedankt voor je berekening!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jippie

Ik betaal voor de High Potency Fine iets meer dan €50,-. Dat scheelt inderdaad wel heel erg veel... Maar goed, als je het omrekent, valt het gelukkig allemaal best mee!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

roha

Ik schrik  :o ook van het prijsverschil. Dat is inderdaad groot die verschillen.
Zeg , ingrid kan je mij de naam van je dierenarts pb-en?

Han

Moppers

Gewoon een flink geval van prijsconcurrentie dus, lijkt me.
Ik had met de Vogelkelderprijs eens uitgerekend dat ik voor 4 grasjes en 2 valkjes zo'n 17 euro per maand kwijt was (2,50/grasje; 3,50/valkje). Met de prijs die ik nu gevonden heb is dat 13 euro per maand. Voor 6 vogeltjes vind ik dat erg weinig geld!

En Hanneke, het pb-tje is verstuurd ;)

Caradow

Ik geef de High Potency en heb afgelopen weekend besteld bij een dierenarts in Hoogvliet. Daar betaal ik voor een grote zak 37,65 !!
Zelfs met de verzendkosten erbij (6 euro) nog veel goedkoper dan bij mijn eigen dierenarts.
Voor zover ik tot nu toe heb gevonden is dat ook de goedkoopste die per post verzend..

Hier klikken voor een link naar de kliniek...

Danielle

Citaat van: Caradow op april 14, 2008, 13:15:57
Ik geef de High Potency en heb afgelopen weekend besteld bij een dierenarts in Hoogvliet. Daar betaal ik voor een grote zak 37,65 !!
Zelfs met de verzendkosten erbij (6 euro) nog veel goedkoper dan bij mijn eigen dierenarts.
Voor zover ik tot nu toe heb gevonden is dat ook de goedkoopste die per post verzend..

Hier klikken voor een link naar de kliniek...

Ok dank je wel, ik ga kijken of ik het de volgende keer ook via deze dierenarts kan bestellen. Dat is inderdaad best goedkoop met verzendkosten erbij. Ik betaal nu 42 euro. Scheelt toch weer wat euro's  ;)

Caradow

37 + 6 euro verzendkosten is 43 Euro ;) Dus volgens mij maakt het voor jou niet uit ;)

Danielle

Oeps sorry, ik lees het helemaal verkeerd   :-[.
Ik interpreteerde het als inclusief verzendkosten.

roha

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het onderzoeken van de prijzen van de Harrison's Birdfood.
Ik heb nl. gemerkt dat er nogal verschil in prijs is bij de verschillende verkopers hiervan.
Graag zou ik van de leden die Harrisons gebruiken weten wat ze betalen, ook of het en grote of kleine zak is en welk soort voer (mag ook de kleur van de zak benoemen.)
Dit wil ik bij Harrison's zelf neerleggen met de vraag waarom er zoveel verschil in prijs is hier in Nederland, maar ook bij de ombudsman en/of de consumentenbond en of er evt. wat mee te doen is met bijv. een evenredige prijs bij alle verkooppunten.
Ook wil ik weten hoe het precies in elkaar zit met het bestellen.

Zelf gebruik ik de grote zak (5 pond) de High Potency Fine (oranje zak) en heb al redelijke prijsverschillen gezien.

Alvast bedankt voor de medewerking!! ;D

Groetjes Hanneke

Chicowen

Hej,

In het begin kocht ik mijn Harrisons voor €18,50 voor een kleine zak (1 pound) High Potency Fine (oranje).
Inmiddels heb ik via Renate een goede site (deze) en bestel ik mijn Harrisons voor €37,65 + €6,20 (ofzo) verzendkosten voor een grote zak (5 pound) High Potency Fine (oranje). Ik had ze binnen een week binnen, netjes verpakt en met een houdbaarheidsdatum die lang genoeg is.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Er loopt al een topic over de prijs(verschillen) van Harrisons ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17388.0

roha

Dat is ook zo,  :-X Misschien dat deze er onder geplakt kan worden, want ik wil dit uiteindelijk voorleggen bij de ombudsman of consumentenbond, dan kan ik het vervolg hier bij plaatsen!  ;)


Parkieten-Freak

#16
Citaat van: roha op juni 12, 2008, 20:13:36
Dat is ook zo,  :-X Misschien dat deze er onder geplakt kan worden, want ik wil dit uiteindelijk voorleggen bij de ombudsman of consumentenbond, dan kan ik het vervolg hier bij plaatsen!  ;)

Beide topics samengevoegd.  ;)
Gr PF


Ik weet overigens niet of ( en wat) de consumentenbond hiermee gaat doen, bijna in elke branche zie je prijsverschillen. Dat is ook verklaarbaar: iemand die via internet verkoopt, hoeft geen duur winkelpand te huren en dat scheelt in de kosten. De verkoopprijs van een artikel kan dus wat lager zijn.


roha

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 12, 2008, 22:13:52
Beide topics samengevoegd.  ;)
Gr PF


Ik weet overigens niet of ( en wat) de consumentenbond hiermee gaat doen, bijna in elke branche zie je prijsverschillen. Dat is ook verklaarbaar: iemand die via internet verkoopt, hoeft geen duur winkelpand te huren en dat scheelt in de kosten. De verkoopprijs van een artikel kan dus wat lager zijn.


Alle dierenartsen moeten inkopen bij de AUV, dat is de afnemer van Nederland, straks ook volledig voor Belgie.
Via Internet moet je het bestellen in america, daar komen ook verzendkosten overheen, wat de prijs ook opschroeft.
Nee de prijsverschillen zijn erg groot zo'n 25 euro max ben ik tot nu toe tegen gekomen, een prijs van 33,02 en een prijs van 58,80. Er is geen adviesprijs, daarom kan er zo'n verschil in zitten.
Kijk de 1 zegt ik wil er niks aan verdienen en de ander wil er wel aardig aan verdienen en dat maakt de markt kapot, juist nu er meer en meer mensen overstappen op pellets.
En ik vind dat daar wat mee gedaan moet worden, kan ook best zijn dat de ombudsman er niks mee kan hoor, maar het zou fijn zijn als er hier ook een adviesprijs op komt, zodat de verschillen in prijs niet zo groot meer is!

Parkieten-Freak

25 euro is inderdaad wel heel erg groot prijsverschil voor dezelfde verpakking pellets......  :o
Ik neem aan dat het verschil niet zit in in- of verkoopprijs (inclusief BTW)?


Caradow

Wat bedoel je met AUV Han?
Tot voor kort was Hooimeijer de enige die de bestellingen vanuit Amerika kon doen. Nu zijn het er inmiddels veel meer, (op de Harrisonssite staan de artsen/klinieken die het kunnen leveren)

Ik neem aan dat de mensen die het rechtstreeks kunnen bestellen, minder verzendkosten hoeven door te berekenen. Daarnaast houden er waarschijnlijk maar weinig leveranciers rekening met de lage dollar.