Hoeveel betaalt iedereen voor een zak Harrison's?

Gestart door Moppers, april 01, 2008, 18:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

#20
AUV is een groothandel voor dierenartsbenodigdheden.
Avian Healthcare Company is van dr. Hooimeijer en dr. Simons, deze man heb ik aan de tel. gehad en heeft me dit geheel uitgelegd, deze zijn importeur van de Harrison's, Hun klanten zijn binnen en buitenlandse groothandels voor dierenartsen en buitenlandse dierenartsen.
Dierenartsen in Nederland krijgen dus geleverd van het AUV.
De consument (wij) kan het voer dus bij iedere dierenarts verkrijgen.
Ze mogen geen adviesprijs op dit produkt geven, daarom deze prijsverschillen.
Dr. Simons gaf aan dat ze wel vaker deze vraag krijgen en dat hij ook de dierenartsen daarop aanspreekt. Hij gaf aan dat dierenkliniek Hoogvliet-Spijkenisse wel een hoge prijs vroeg. Daar heb ik hem aangegeven dat ze dan wel wat had gedaan met zijn reactie, want ze vraagt nu 37, 50 (zag net dat het 37, 65 is  ;) )
Dr. Simons gaf aan dat de prijs zo rond de 40 euro (excl. BTW) behoort te zijn.
Ik heb nu een zak nog besteld bij Breuk en van Doorne vaan 35 euro, maar zij gaf aan dat ze aan het uitzoeken zijn wat de prijs gaat worden. (per 1 juli gaan de prijzen vast weer omhoog) Dat hoor ik op den duur wel. Daarvoor had ik al een zak gekocht bij het huisdierenziekenhuis hier vlakbij mij in de buurt voor 48,50. Dat was 40.76 + 7.74 BTW.
De AUV-prijs is 31, 52 euro.

Moppers

Interessant allemaal Han!
Wat ik betaal weet je dus al. Sterker nog, je weet het waarschijnlijk beter dan ik, want de laatste keer dat ik een zak afrekende bij Breuk zat er ook nog konijnenvoer en een castratie bij, dus weet niet hoeveel de Harrison's precies was.

Als colgend dr Simons de prijs exclusief btw rond de 40 euro hoort te zijn, tja dat vind ik toch wel een beetje veel. Vooral omdat ik het bij Breuk nu voor zoveel minder haal. Ik weet dat Breuk niet zo erg aan winst denkt, maar hij zal het voer ook niet verkopen dan voor minder dan wat zij betaald hebben. Dus dan is het verschil met de inkoopprijs wel erg groot als het boven de 40 euro normaal zou zijn.

Moppers

Even een updateje.

Sinds kort ben ik van lifetime overgegaan op high potency. De prijs van een grote zak lifetime was bij mijn normale dierenarts als een tijdje €36,60, maar van hun HP prijs schrok ik wel behoorlijk, zo'n €75!! Ik had dit topic dus weer eens opgezocht, en de link naar de webshop van de kliniek in hoogvliet gevolgd. Ik heb er zojuist een grote zak HP besteld, inclusief verzendkosten kom ik dan uit op €51,05, wat een verschil!!!

Dus Renate, het is een tijd geleden dat je de tip gaf, maar alsnog bedankt! Scheelt mij weer €25 per zak.

lovesbudgies

Wow, wat belachelijk!! 75 euro! Dat is 31 euro voor het AUV en 44 in de zak van die dierenarts...  ???

Er zit trouwens ook een verschil in prijs naar gelang de grootte van de brokjes (trouwens ook een verschil in samenstelling),
jij gebruikt neem ik aan Fine ivm je valkjes, ik heb superfine, dit is speciaal voor grasjes en inclusief verzendkosten 47,91 bij Hoogvliet.

Tot nu toe is het de laagste prijs die ik ben tegengekomen, dus dat was inderdaad een suptertip van Renate, en ze zijn
ook nog eens snel met verzenden! :)

Caradow

€75 voor een grote zak HP? Dat is wel heel erg extreem. Ik denk zelf dat de dierenarts daar zelf een foutje gemaakt heeft...


De laatste keren dat ik zelf zakken heb besteld (zowel voor mijzelf als voor Mars en Mar) zijn er helaas wel problemen geweest met het formaat. Ik heb altijd de fine gehad, maar de laatste keren zat er altijd superfine in de zak. Dit was een bekend probleem en kwam helaas veel voor. Aangezien ze het hier toch wel eten was het voor ons geen probleem, maar als je wat grotere soorten hebt dan kunnen de brokjes wel te klein worden. Wel kon de verkeerde zak dan zo weer omgeruild worden. (ik bestel bij mijn eigen VA, heb dan geen verzendkosten en betaal iets minder dan Hoogvliet MET verzendkosten, dus voor mij voordeliger)

DE samenstelling van de superfine en de fine is trouwens hetzelfde, alleen het formaat verschilt.


lovesbudgies

Citaat van: Caradow op juli 07, 2010, 15:53:15
DE samenstelling van de superfine en de fine is trouwens hetzelfde, alleen het formaat verschilt.

Ik kom net een schema tegen op de website van Dr. Hooimeijer en daar staat inderdaad dat de samenstelling van HP fine en superfine
hetzelfde is, er is wel een verschil met coarse. Maar ik ben er toch vrij zeker van ooit in een ander schema een verschil tussen
fine en superfine gezien te hebben, ik weet nog hoe het schema eruit zag maar ik kan het niet terugvinden, mocht ik het vinden
dan zal ik even een link plaatsen. Al neem ik aan dat het schema van Hooimeijer klopt en er inderdaad geen verschil tussen zit.

Moppers

Ik heb inderdaad Fine, maar niet omdat ik valkjes heb, maar omdat de grootte daarvan prima overeenkomt met de grootte van zaadjes. De grasjes hebben er dan ook geen enkele moeite mee.

Ik snap ook niet waar mijn dierenarts die hoge prijs vandaan haalt. Wel weet ik dat ik de eerste was die ooit een grote zak HP bij hen bestelde, ze hadden er namelijk nog geen prijs voor toen ik de eerste keer zo'n zak haalde. Ik rekende toen de prijs voor Lifetime af, het restant zou ik een volgende keer voldoen. En dat heb ik geweten, toen ik de tweede zak had besteld rekende ik volgens mij €114 af.

Caradow

Alleen verschillen met de Mash en Coarse. Coarse is te verklaren omdat deze voor papegaaien is en deze dus net andere voedingssamenstelling nodig hebben. De Mash zal ws te maken hebben met de grove poedervorm en het behoud van die vorm. Super fine en fine hebben gewoon dezelfde samenstelling. Gegevens in bijlage afkomstig van de site van Harrisons zelf. http://www.harrisonsbirdfoods.com/index.html


Moppers: Als ik zo eens kijk naar de prijzen die Hoogvliet nu hanteerd, dan is de Lifetime goedkoper dan de High Potency, maar komen zeker niet in de buurt van de prijzen van jou da. Ik zou je willen aanraden om dan toch in Hoogvliet te bestellen of bij de Vogelkelder te halen, want volgens mij is de kelder ook nog steeds redelijk geprijsd.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Hoogvliet is goedkoper. Ik ging regelmatig naar de vogelkelder voor Harrison's, en High Potency fine of superfine 5 lbs. was
heel vaak niet op voorraad, wel 1 lbs, maar die is 13 euro en ik deed er 2 weken mee, ik ben 1 keer zelfs met coarse naar huis gegaan omdat er verder alleen Lifetime was.
(dan maar in de blender dacht ik, doe ik met de powertreats ook, maar ik had het ook gelijk bij Hoogvliet besteld en
dat was net voordat mijn voorraad op was binnen.)

Ik zou dan in ieder geval van te voren even bellen of ze het hebben, want anders ga je voor niks.

Duffy

Ik betaal 16 euro voor 1 lbs.
De vorige eigenaar vertelde mij dat een zak 18 euro kostte en mijn eigen dierenarts had geen idee, maar bood toen 16. Leek me een prima deal destijds, maar nu ik dit lees...  ::)

lovesbudgies

1 lbs hoort rond de 13 euro te zijn, in Amerika is het zelfs 8 euro in sommige webwinkels. Sowieso is 5 lbs in verhouding goedkoper, overal trouwens.
Je kunt het in de vriezer bewaren dus het blijft lang goed, dus ook met 1 parkietje kun je het beste 5 lbs kopen (of delen met iemand).

Afzetterij.. ::) :P

Duffy

Ik zal het er eens over hebben, volgens mij is de dierenarts niet zo'n moeilijke. ;)

qyan

#32
CiteerMoppers: Als ik zo eens kijk naar de prijzen die Hoogvliet nu hanteerd, dan is de Lifetime goedkoper dan de High Potency, maar komen zeker niet in de buurt van de prijzen van jou da. Ik zou je willen aanraden om dan toch in Hoogvliet te bestellen of bij de Vogelkelder te halen, want volgens mij is de kelder ook nog steeds redelijk geprijsd.

Iets om op te letten:
Bij de Vogelkelder hebben ze inmiddels geen grote zakken fine en super fine meer en komen ook niet meer. Meerdere malen geprobeerd te bestellen bij ze, maar dat werkt ook niet. Bestellen in Hoogvliet is sneller en dan weet je zeker dat ze het hebben.

Moppers

CiteerMoppers: Als ik zo eens kijk naar de prijzen die Hoogvliet nu hanteerd, dan is de Lifetime goedkoper dan de High Potency, maar komen zeker niet in de buurt van de prijzen van jou da. Ik zou je willen aanraden om dan toch in Hoogvliet te bestellen of bij de Vogelkelder te halen, want volgens mij is de kelder ook nog steeds redelijk geprijsd.

Lifetime is overál goedkoper dan HP. Het ging erom dat de prijs van HP bij mijn dierenarts zo belachelijk hoog is (terwijl hun Lifetime prijs zeer schappelijk is), vandaar dat ik dus bij Hoogvliet besteld heb.
Ik vind de Vogelkelder nog vrij duur, maar ook al waren ze goedkoop, dan heb ik toch liever dat een dierenarts winst maakt met mijn geld dan een winkel die dieren verkoopt (laat staan een winkel die exoten verkoopt alsof het cavia's zijn).

Hopelijk is het alleen wel snel binnen, vanochtend namelijk het laatste beetje dat ik had aan de kleintjes verdeeld. Ik heb nog wel zaadjes hoor, dus ze hoeven geen honger te lijden.
Binnenkort maar eens bellen met mijn vogelarts om te vragen hoeveel zij voor een grote zak HP rekenen.