Kooi/volière sponsoren bij het papegaaien opvangcentrum te Oerle

Gestart door Parkieten-Freak, februari 06, 2008, 22:20:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Citaat van: Safrena op april 04, 2008, 17:22:11
Dus in plaats van hier meteen te roepen dat iets oneerlijk is of alles en iedereen aan te vallen, is het veel leuker om ideeën te zoeken wat wel te doen met vrijkaarten
We zijn namelijk allemaal parkietenvrienden onder elkaar

Ps, het berichtje van Simone was ook maar een vraag of voorstel, en hoeft niet meteen zo afgebroken te worden. Dat je niet  akkoord gaat met haar vraag/voorstel is jouw keuze, en dat kan prima, ;)  maar dit kon ook op een minder aanvallende toon gemeld worden. ;)

Simone schrijft dat ze het wel zo eerlijk vindt dat de mensen die het meest gesponsord hebben een vrijkaartje krijgen. Ik zeg dat ik dat oneerlijk vind en daarmee breek ik niks af en val ik niemand aan. Ik geef mijn mening en ik onderbouw mijn mening! (net zoals dat Simone haar mening geeft).
Verder ben ik 'n beetje idee-loos ;)

Mars

Even een 'schopje': mijn bijdrage is onderweg hoor!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

Maar Parkieten-freak vroeg naar ideeen, niet naar meningsverschillen......!!!!

Tot nu toe ben ik de enigste geweest die met een idee is gekomen.
Daarom vraag ik ook nu om alleen maar berichtjes te plaatsen met ideeen, en niet meer over meningsverschillen en weet ik wat allemaal.

Sorry voor al het gedoe wat ik heb veroorzaakt door alleen mijn idee te plaatsen. :S

Simone

Audrey

Is het de bedoeling dat leden van het forum de kaartjes gebruiken, of mogen het ook anderen zijn? Anders zou ik voorstellen om ze te schenken aan mensen die anders nooit zo'n uitstapje kunnen doen (denk weesjes, kansarme kinderen en zo). Misschien werkt iemand hier wel in een tehuis?
Tis maar een idee hoor...    :)

Parkieten-Freak



Parkieten-Freak

De 12 vrijkaartjes voor het NOP zijn inmiddels binnengekomen :D
Hebben jullie nog ideeen?
:)



Mars

Ja, vind ik ook een goed idee.

Gewoon de namen op een briefje, de notaris (marjolein, aangezien zij de bankier is) trekt de winnaars en maakt ze dan bekend.
Bij deze: je mag mijn naam uit de pot laten, ik heb nog steeds twee kaartjes liggen :P

Het probleem met het idee van Audrey is misschien wel dat die mensen er dan ook nog naartoe moeten? Tenzij je het besluit aan (arme) gezinnetjes in Veldhoven te doneren, anders wordt het lastig (te vinden via een voedselbank bijvoorbeeld?). Mensen in een tehuis hebben vaak toch ook vervoer nodig.

Het idee is wel heel goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Citaat van: Mars op april 19, 2008, 23:11:25
Ja, vind ik ook een goed idee.

Gewoon de namen op een briefje, de notaris (marjolein, aangezien zij de bankier is) trekt de winnaars en maakt ze dan bekend.
Bij deze: je mag mijn naam uit de pot laten, ik heb nog steeds twee kaartjes liggen :P

Dat zou kunnen, we kunnen de verloting op de meeting doen als spannende attractie :P
Citeer
Het probleem met het idee van Audrey is misschien wel dat die mensen er dan ook nog naartoe moeten? Tenzij je het besluit aan (arme) gezinnetjes in Veldhoven te doneren, anders wordt het lastig (te vinden via een voedselbank bijvoorbeeld?). Mensen in een tehuis hebben vaak toch ook vervoer nodig.
Het idee is wel heel goed!

We zouden de kaartjes ook aan een verpleeghuis kunnen schenken. Verpleeghuis "Dommelhoef" bijvoorbeeld in Eindhoven.
Een aantal bewoners van dit verpleeghuis kunnen dan een dagje uit, begeleiders en vrijwilligers hebben ze al en het vervoer is daar vaak sowieso al goed geregeld.


Ingrid

#49
Dat vind ik een goed idee Parkieten-Freak, om de kaartjes aan het verpleeghuis te schenken  ;D

Een maatschappelijke instelling vind ik sowieso een goed idee, misschien kunnen we vrijwilligers van een instelling blij maken?
Bijvoorbeeld deze: http://www.vhd-eindhoven.nl/vhdhome.htm

Parkieten-Freak

Dat vind ik een heel mooi en goed idee van je Ingrid, daar had ik helemaal niet aan gedacht!  ;D


Chicowen

Ook ik vind dit een heel goed idee Ingrid! ;)  ;D
Ze geven zoveel aan anderen, daar mogen ze ook wel wat voor terug krijgen. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Citaat van: Chicowen op april 20, 2008, 13:00:55
Ook ik vind dit een heel goed idee Ingrid! ;)  ;D
Ze geven zoveel aan anderen, daar mogen ze ook wel wat voor terug krijgen. ;)
Ja, of ze combineren het met hun doelstelling: het helpen van andere mensen. Een vrijwilliger neemt een "hulp vragende" mee. :)


Ingrid


roha

Hoi Hoi!!

Ik moet zeggen dat ik dit echt een geweldig idee vind!!!  ;D
Zelf heb ik jaren als activiteitenbegeleidster op verpleeghuizen gewerkt en dus ook veel met vrijwilligers!
En de combinatie is helemaal top!
Het is soms best lastig om iets goeds te organiseren, als er maar weinig budget is. En uitstapjes zijn juist heel belangrijk. Dat doet zoveel goeds voor de bewoner en de vrijwilliger!!  :)

Liefs Hanneke

ciske

is wel 1 nadeel. in een verpleeghuis zitten vaak meer mensen als dat er kaartjes zijn. hoe dat op te lossen?

Ingrid

Hoe dat op te lossen? Nou met creatieve gedachten kom je al een heel eind ;). Wat dacht je bijvoorbeeld van een bingo- of kaartmiddag, waarbij de kaartjes als prijsjes ingezet worden. De activiteitenbegeleiding in het verpleeghuis weet daar vast wel iets op de te verzinnen ;).

Caradow

Citaat van: ciske op april 20, 2008, 19:56:43
is wel 1 nadeel. in een verpleeghuis zitten vaak meer mensen als dat er kaartjes zijn. hoe dat op te lossen?

Er zijn vaak maar enkele bewoners van een afdeling die mee gaan met uitstapjes. Er is maar beperkt plaats in een busje/taxi en er zijn ook maar beperkt vrijwilligers en personeel beschikbaar die mee kunnen. Als ik kijk bij mij op ijn werk, zijn er eigenlijk vaak 4/6 bewoners en 2/3 begeleiders die tegelijk ergens naartoe gaan. En zeker in een specifiek geval als dit, is het natuurlijk ook nog zo, dat hen die mee willen met zon uitstapje als dit, wel van vogels moeten houden.


simpy

Even snel iets anders:

Woensdag gaan wij weer naar het park toe, dus ik hoef in ieder geval geen kaartje. ;)
Maar waar staan die kooien precies van Parkieten-freak.....???
Beetje stomme vraag maar goed.

Ik vind de ideeen voor de verloting van de kaarten hardstikke goed trouwens!  ;D

Xx Simone

Ilse*

#59
Citaat van: simpy op april 28, 2008, 15:19:15...Maar waar staan die kooien precies van Parkieten-freak.....???...

Hoi Simone,

Wat leuk dat jullie naar het papegaaienpark gaan!
Als je het park binnenkomt, moet je gewoon rechtdoor blijven lopen, dan kom je langs de kaketoevolieres. En als ik het me goed herinner zijn het TH07 en TH09 die we hebben gesponsord, toch??
De ene kaketoe zegt in ieder geval 'Appel' ;) :-*

Ook staan er wel bordjes bij welke volieres door welke instanties zijn gesponsord.

En domme vragen bestaan niet :)
Veel plezier woensdag!

Groetjes, Ilse