Milo's poepjes zijn heel slecht

Gestart door Milo-Pixel, januari 07, 2008, 12:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Hey allemaal,

Ik zag laatst al een keer dat een poepje van Milo een beetje zacht en niet hard was, maar dat was na het vliegen dus ik dacht het is opwinding. Maar vanmorgen schrok ik wel want onder het plekje waar Milo geslapen heeft lagen een heleboel zachte, natte poepjes. Geen diaree want het groen is nog echt een opgerold sliertje, maar het witte is gewoon een plasje. Ik maak me nu echt zorgen en ik wil graag een poepje opsturen, maar ik weet niet hoe dit in zijn werking gaat? Naar wie moet ik het opsturen? Moet ik eerst bellen? Wanneer krijg ik dan de uitslag? Moet er een poepje van Pixel mee?

Verder gedraagd ze zich niet anders. Ze is nog even brutaal, dominant, nog een net zo grote vreetzak. Ze eet niet meer dan normaal. Ze drinkt ook niet meer dan normaal. Ze speelt, kwebbelt, kletst, zit niet bol. Ze ziet er dus hardstikke goed uit en gedraagd zich ook zo, maar ik maak me echt zorgen omdat haar poepjes zo slecht zijn. Bij haar zijn ze ook nooit echt zo goed geweest, maar niet zo slecht als nu. Normaal is het gewoon netjes groen met wit, maar niet helemaal opgedroogd. En nu is het dus een plasje.

Ik heb er een foto bij gedaan voor de duidelijkheid, waar ik het over heb.

Groetjes, Marit


Mars

De foto is niet zichtbaar. Maar je kunt even een dierenarts of vogelarts in je omgeving bellen en dan vragen of je het langs mag brengen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Oke, dan moet ik dat maar doen, jammergenoeg heb ik geloof ik geen vogelarts in de buurt. Dan moet ik dus een gewone DA bellen...

Ik heb de foto nu gewoon bij bijlage gedaan.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Je kunt de DA vragen of hij kennis heeft van vogels of dat hij misschien een praktijk weet waar ze dat hebben. Hier in leeuwarden wordt netjes doorgestuurd.

Je kunt het ook even vanmiddag aankijken... Ook hier komt het wel eens voor dat de ontlasting wat dunner is. Als je niets raars ziet (niet bol, niet rustiger dan normaal en ik schat zo in dat jij dat goed kunt beoordelen ;) ) dan kun je even kijken of het vanmiddag niet beter is geworden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

#4
ze is inderdaad niet anders dan normaal, maar omdat ik weet dat ze zo goed kunnen acteren.. Ik ben gewoon zo bang om haar te verliezen, zeker als ik zie hoevaak dat eigenlijk gebeurd. Ik wil niet te laat zijn, dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.


Heb even gebeld en ze zeggen verstand te hebben van grasparkietjes, ik moet om half 2 terugbellen want dan krijg ik de DA zelf aan de lijn.

Mars

Mooi zo, als je uitslag hebt dan laat je het wel even weten, he?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Ja ik hou jullie op de hoogte. Is het verstandig als ik meteen een poepje van Pixel ook laat controleren?

Bedankt voor je snelle reacties Marcia!

Groetjes, Marit

Mars

Het is in principe niet nodig, maar misschien is het voor jouw gemoedsrust wel goed ;)
De DA kan best wel veel uit het bacterie-evenwicht halen.
Over het algemeen is een ontlastingsonderzoekje niet zo heel erg duur, dus ik zou zeggen, als hij dan toch bezig is...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Dan doe ik ze gewoon allebij. Is inderdaad (ook) goed voor mijzelf ;)

Jij zegt het is niet zo heel duur, heb je een richtlijn? want ik heb geen idee, Heb het nog nooit moeten doen.

Mars

Ik geloof dat mijn eigen DA, als ze de vogeltjes niet ziet er ongeveer 8 euro voor rekent., maar mijn Da is wel heel goedkoop met dat soort dingen geloof ik.
In ieder geval is het bij de meeste dierenartsen goedkoper dan een consult. Maar vaak dringen dierenartsen er wel even op aan dat je wel langskomt met je parkietje. Dan kunnen ze zelf even inschatten of het parkietje niet ziek is, want dat zien heel veel mensen niet.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

8 euro is inderdaad heel weinig. Ik mag wel hopen dat het goedkoper is dan een consult want mijn dierenart is iets meer dan 30 euro per consult, maar dan nog zou ik het doen hoor. Ze is me alles waard.

Milo-Pixel

Nou, de dierenarts heeft mij net terug gebeld. Ik heb hem verteld dat de poepjes niet goed waren etc. maar dat Milo verder hetzelfde deed als normaal. Ik heb gevraagd of ze de poepjes kunnen onderzoeken, maar dat kan niet want ze zeggen dat ze daar niet veel aan kunnen zien en dus niet kunnen beoordelen of ze daadwerkelijk ziek is. Hij zei dus dat ik het beste gewoon antibiotica kon geven voor 10 dagen. Dat is een atibioticum voor in het water, en het is niet erg als Pixel er ook van drinkt, is dat echt zo?? want anders moest ik ze apart zetten en dat vind ik geen optie! Hij zei trouwens ook nog dat ze iets aan haar nieren kan hebben, hij maakt me daar alleen maar bezorgder mee!

Over een uurtje kan ik het ophalen, en de kosten zijn rond de tien euro.

Caradow

Niet doen!
Nooit zomaar een antibiotica geven. Zeker omdat je al aangeeft dat Milo verder gene ziekteverschijnselen heeft. Neem liever contact op met een vogelarts en vraag of je ontlasting kunt opsturen. Want aan de ontlasting van een parkietje is wel degelijk heel veel te zien.

En ja, er kunnen een heleboel redenen zijn waarom de ontlasting waterig is. Beter om dan een oorzaak te zoeken, in plaats van lukraak ene medicijn geven.

Daarnaast zijn er meer parkietjes die wat wateriger ontlasting hebben. Drinkt Milo misschien meer dan normaal? Heeft Milo nattig fruit gekregen?
Je kunt bijvoorbeelde de Toren in Drachten (dr Beier) de ontlasting na laten kijken. Je kunt dan altijd nog aan de medicijnen als het niet goed is.

Milo-Pixel

#13
Ik kom net van de DA vandaan en heb nog nadrukkelijk gevraagd of het schadelijk is, hij zegt dat het absoluut geen kwaad kan. Na 1 weekje baytril moet ik contact opnemen met mijn dierenarts.

Milo ziet er inderdaad niet ziek uit, maar als ik het verschil in ontlasting zie denk ik wel dat er iets niet helemaal goed is. Ik weet nu niet zo goed wat ik er nou mee aan moet..

Ik ben trouwens hier geweest: www.paltrok.nl
En heb contact gehad met deze dierenarts: Meneer M.W. van der Wijden   

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.

Sonja

#14
Ik zou het advies van Caradow opvolgen.
Antibiotica doodt niet alleen de slechte, maar ook de goede bacterien.
En stel dat de waterige ontlasting van Milo een andere oorzaak heeft, dan is antibiotica misschien helemaal niet nodig.

Je kunt wat ontlasting opvangen op vetvrij bakpapier of een stukje huishoudfolie, en dat opsturen naar dierenkliniek de Toren in Drachten.
http://www.dierenkliniekdetoren.nl/

Je hebt dan al heel snel de uitslag en daarmee zekerheid over of, en zo ja wat er dan aan de hand is met Milo.

Als dan blijkt dat Milo toch antibiotica nodig heeft, kun je die alsnog inzetten.

Groetjes, sterkte,
Sonja.

Safrena

Citaat van: Milo-Pixel op januari 07, 2008, 14:51:55
... Ik heb gevraagd of ze de poepjes kunnen onderzoeken, maar dat kan niet want ze zeggen dat ze daar niet veel aan kunnen zien en dus niet kunnen beoordelen of ze daadwerkelijk ziek is. ....

Hey Milo-pixel

Sorry als dit een beetje cru overkomt, maar je komt al een hele tijd op het forum en je hebt hier al zoveel gelezen, ook over (jammer genoeg) zieke vogeltjes
Dus eigenlijk zou je zelf al een beetje moeten weten dat, wat jouw dierenarts je verteld grote larie en apekool is.

Vogelarsten en dierenartsen met kennis van vogeltjes zullen altijd de poepjes onderzoeken, omdat het meestal  in de poepjes te zien is als je parkietje ziek is.
Bovendien, zul je ook al heel vaak gelezen hebben, dat antibioticum veel beter met een druppeltje in de bek word gedaan, omdat parkietjes veel te weinig drinken en zo vaak te weinig medicijnen opnemen

Ik wil je dan ook het advies geven, om niet zomaar met die antibioticum te beginnen en de raad van Caradow en Sonja op te volgen en de poepjes op te sturen. ;)

Wat je ondertussen in afwachting van het onderzoek kan doen is je parkietje appelazijn in het drinkwater geven.

Veel sterkte
Vele groetjes

Milo-Pixel

Citaat van: Safrena op januari 07, 2008, 20:08:50
...Dus eigenlijk zou je zelf al een beetje moeten weten dat, wat jouw dierenarts je verteld grote larie en apekool is.

Vogelarsten en dierenartsen met kennis van vogeltjes zullen altijd de poepjes onderzoeken, omdat het meestal  in de poepjes te zien is als je parkietje ziek is.
Bovendien, zul je ook al heel vaak gelezen hebben, dat antibioticum veel beter met een druppeltje in de bek word gedaan, omdat parkietjes veel te weinig drinken en zo vaak te weinig medicijnen opnemen

Ik weet ook dat het niet klopt en dat er veel gezien kan worden aan het poepje ;) Ik vond het ook zo raar dat ze hier niet onderzoeken, want dat was dus eigenlijk mijn bedoeling: de poepjes laten onderzoeken. Ik ga nu dus ook een poepje opsturen naar de dierenkliniek de toren.

En het komt niet cru over hoor, ik vraag jullie mening, en die krijg ik: waar ik heel dankbaar voor ben!

Appelazijn krijgen ze zowiezo al.

Nog even een vraagje over het opsturen: hoe gaat de betaling? Moet ik dan geld overmaken? ik zag op de site dat het 15 euro kost, komen daar nog kosten bij? En als ik het opstuur, moet ik daar nog een brief bij doen?

Ik weet trouwens niet of het aan mijn bezorgdheid licht, maar ik vind Milo nu erg laag op het stokje zitten....

groetjes, Marit

Ingrid

Citaat van: Milo-Pixel op januari 07, 2008, 22:42:31
Nog even een vraagje over het opsturen: hoe gaat de betaling? Moet ik dan geld overmaken? ik zag op de site dat het 15 euro kost, komen daar nog kosten bij? En als ik het opstuur, moet ik daar nog een brief bij doen?

Er komen inderdaad nog administratie/verzendkosten bij. Het geld hoef je niet over te maken, je krijgt een acceptgiro thuisgestuurd (gaat via Fa-med).
Je kunt er een klein briefje bij doen, met daarin het verzoek om de ontlasting te onderzoeken op wormen, parasieten, etc. Natuurlijk vermeld je ook je adresgegevens ;). Vermeld ook je emailadres, de uitslag krijg je dan per mail, mijn ervaring is dat je binnen 3 dagen weet wat de uitslag is.

Milo-Pixel

Citaat van: Ingrid op januari 07, 2008, 22:54:42
Er komen inderdaad nog administratie/verzendkosten bij. Het geld hoef je niet over te maken, je krijgt een acceptgiro thuisgestuurd (gaat via Fa-med).

Oke dankjewel. Kan ik ergens op de site zien hoeveel die kosten dan zijn, of weet iemand dit? Morgen zal ik er 1 op sturen. Ik ben benieuwd, ik hoop echt dat er niks aan de hand is..

Groetjes, Marit

Ilse*

Hoi Marit,

De poepjes van Milo hoe jij ze omschrijft, klinkt mij erg bekend ;)
We hadden het op de meeting er ook even over gehad, weet niet of je dat nog weet...
Keecko heeft nog steeds zulke ontlasting, nu al bijna 1,5 jaar... :-\

En nog steeds geen ziekteverschijnselen.

Ik heb me er nu eindelijk bij neergelegd, want na heel veel ontlastingsonderzoekjes én een gewoon consult, kan de dierenarts niets vinden.

Keecko is een hele drukke parkiet, erg dominant, pikkerig en ook wel stressig. Waarschijnlijk plast ze daarom teveel vocht uit en drinkt ze dan ook weer meer daardoor.

Als er niets uit het ontlastingsonderzoek komt en Milo vertoont verder geen ziekteverschijnselen, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Groetjes, Ilse